Auteur Topic: Het handschrift  (gelezen 259 keer)

Offline KeesV

• Forumlid
Het handschrift
« Gepost op: 5-05-2025, 23:39:00 »
Het handschrift van Michèle valt op! Ze heeft de zin meerdere keren geschreven en in het molboekje heeft zij haar tekst overgehaald. De zin die bij haar foto in beeld was is anders dan de zin in het molboekje! De b die Michèle heeft geschreven is de enige met een lus. De hoofdletter M van Michèle heeft een zelfde soort uitvoering. Ik vind het zeer opvallend. Waarom zou ze de zin meerdere keren schrijven? Let op het woord Ik en de stand van de letter I bij de foto en in het molboekje.

Online Crapuleke

• Forumlid
Re: Het handschrift
« Reactie #1 Gepost op: 5-05-2025, 23:52:33 »
Wat Moguraa schreef over het ‘wel/niet’ van Alexy is goed gevonden.
Bij Sarah meen ik ook zoiets te zien. Haar N van het woord ‘niet’ lijkt niet op de N bij ‘van’ en ‘ben’. De N van ‘niet’ lijkt te starten als de M met een streep omhoog, daarna komt het begin van een W. De mislukte N en de 'i' lijken samen wel een mislukte W.

Ook vreemd is dat in de eerste zin een puntje op de 'i' en de 'j' staat en in de 2e zin twee keer een vreemd haaltje op de 'i'. Niet consequent.
Het vreemde haaltje op de 'i' in het woord ‘niet’ wordt gebruikt als een soort start van de letter E. Als je dan het streepje van de T weglaat staat er ook het woord ‘wel’. Komt gekunsteld over, bij Alexy vind ik het duidelijker.

Maar vreemder is dat Sarah aan het begin van de zin een mislukt ampersand teken heeft geschreven, dat je alleen maar kan schrijven zoals de mol de letter D schrijft van boven naar beneden. Dat teken wordt niet overgenomen in het lijstje met handschriften. Je zou het zo maar overslaan, maar ze heeft het wel geschreven.

Offline KeesV

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 00:03:12 »
Het ampersand teken lijkt mij van boven naar beneden geschreven en de Mol schreef de letter d van beneden naar boven. De mol zal zijn/haar handschrift proberen te verdraaien. Feit is dat ze Michèle meerdere keren hebben laten schrijven. En waarom zouden ze een kandidaat meerdere keren laten schrijven? Michèle heeft als enige haar tekst in het bolboekje meerdere keren overgetrokken.
Is het ook niet zo dat, als Sarah de mol is, dan Gilles de tekst dan geschreven heeft?

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 10:18:42 »
De mol schreef de D echt van boven naar beneden, een klein stukje doortrekken en je hebt het teken dat voor de zin van Sarah staat.