Auteur Topic: [Chat met Gilles] - maandag 12 mei 2025 om 20 uur!  (gelezen 1223 keer)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Chat met Gilles] - maandag 12 mei 2025 om 20 uur!
« Gepost op: 11-05-2025, 09:57:00 »
Gilles maakt morgen maandag 12 mei een uurtje vrij voor ons om te chatten over de Mol! Tussen 20u en 21u kunnen jullie langskomen en je vraag aan hem stellen. Kan je er niet bij zijn en heb je toch een vraag? In dit topic kan je het plaatsen en als er tijd voor is, zullen we de vraag stellen.

Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderate (geregisseerd). Hier kun je (vanaf 20:00 uur) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Gilles om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!!

Leuk, maar hoe kom ik in de juiste chatrooms?
Om te beginnen heb je twee linkjes op de chatpagina: chat via qwebirc en chat via CGI:IRC. Het is daar het beste om de eerste link te kiezen, aangezien de tweede niet bij iedereen goed werkt.

Nadat je je nickname hebt ingevuld, kom je automatisch in de huiskamer. Om in de chatroom #vragen te komen, typ je /join #vragen in het tekstvak en druk je op enter. Zie het screenshot hieronder.

Je kunt vervolgens tussen beide chatrooms wisselen door bovenaan op de juiste chatroom te klikken. De room waarin je nu bent is wit gemarkeerd. Als je door ons wordt benaderd dat je je vraag mag stellen, verschijnt op diezelfde plek een extra tab met een privégesprek - hou dat dus in de gaten!

Voor meer vragen over de chat, kun je HIER terecht.

Andere tips:
-> Probeer van tevoren even of je in de chat kan komen, zo zie je ook hoe onze chat eruit ziet.
-> Kom alvast een kwartier eerder de chat in en deel je hype met mede-molloten
-> Veel mensen zullen tijdens de chat joinen en weggaan. Om de notificaties hiervan te verbergen klik je op het icoontje linksboven-> Options-> vink aan hide JOINS/PARTS/QUITS
Spoiler: screenshots (klik om te tonen/verbergen)
-> Kan je er niet live bij zijn? Laat je vraag dan in dit topic achter. Mogelijk wordt je vraag dan namens jou door één van de crewleden gesteld.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2025, 14:31:46 door Hadewychisdemol »
Gabriël is de Mol

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Chat met Gilles]
« Reactie #1 Gepost op: 11-05-2025, 10:45:31 »
Wat tof weer!

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 11-05-2025, 12:10:00 »
Ik kan er niet zijn, maar kunnen we de chat later nalezen?

Offline Cedric

• Forumlid
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
« Reactie #3 Gepost op: 11-05-2025, 12:19:47 »
Ik raak er niet en heb geen Discord, maar heb wel al behoorlijk lang een vraag rond het produceren van 'De Mol'.. Ik neem aan dat steeds eerst een land gekozen wordt, maar daarna, wat is er eerst: de opdracht of de locatie? Met andere woorden: hebben jullie een opdracht in gedachten en zoeken jullie daarna een locatie ervoor, of bekijken jullie eerst de aanwezige/haalbare locaties om daarna een opdracht te bedenken die daar past of te kijken welke van reeds bedachte opdrachten daar kan plaatsvinden?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #4 Gepost op: 11-05-2025, 13:19:29 »
Hoi Gilles, ik moet helaas werken maandagavond maar wil toch graag op deze manier een vraag aan je stellen: wat was precies plan B mocht de molkoffer niet in het spel zijn gekomen met de helicopter?
De Blondine is de Mol :)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #5 Gepost op: 11-05-2025, 13:47:12 »
Ik kan er niet zijn, maar kunnen we de chat later nalezen?

::jaja::
Gabriël is de Mol

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-05-2025, 14:09:16 »
Geniaal dat jullie dit gewoon weer hebben kunnen regelen. Hoe dan?  ::oink::

Ik ben benieuwd of Gilles zelf eigenlijk ook verborgen tips bedenkt. Of dat daar een speciaal groepje voor is die dat allemaal samenstelt.
De leepste snor van het land

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
Re: [Chat met Gilles] - maandag 12 mei 2025 om 20 uur!
« Reactie #7 Gepost op: 11-05-2025, 15:35:37 »
Ik kan er zelf helaas ook niet bij zijn, maar lees de chats altijd graag terug.

Mijn vraag: dit seizoen is aangekondigd als seizoen vol ongeluk / onheil (ivm de dertiende editie). In de praktijk lijkt dit nog best mee te vallen (in tegenstelling tot het seizoen op de Canarische eilanden). Is dit ongeluksthema voor of na de opnames bedacht?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 11-05-2025, 16:23:19 »
Superleuk weer!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-05-2025, 22:35:06 »
Naar aanleiding van een post door iemand anders hier - was er een alternatieve opdracht geweest voor het ontploffen van de molkoffer als deze niet in het spel was geraakt?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 11-05-2025, 22:37:05 »
Geweldig dat jullie dit weer voor elkarr hebben gekregen!
Ik zou graag een vraag willen stellen aan Gilles, maar kan er waarschijnlijk niet live bij zijn:

U heeft verteld dat jullie in Thailand voor grote uitdagingen hebben gestaan, welke waren dat?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2025, 22:51:30 »
Weet nog niet of ik erbij ben morgen, maar drop alvast paar vragen:

Ik kan er zelf helaas ook niet bij zijn, maar lees de chats altijd graag terug.

Mijn vraag: dit seizoen is aangekondigd als seizoen vol ongeluk / onheil (ivm de dertiende editie). In de praktijk lijkt dit nog best mee te vallen (in tegenstelling tot het seizoen op de Canarische eilanden). Is dit ongeluksthema voor of na de opnames bedacht?
Deze eerste vraag haakt een beetje in op Joligmolletje:
1. Toen Sarah (nota bene jullie belangrijkste pion) zichzelf blesseerde, waren jullie niet bang dat jullie met '13' en ongeluk, het ongeluk echt over jullie zelf hadden afgeroepen? Of hoe ging dat achter de schermen?

2. Hebben jullie tijdens de opnames vaak over moeten schakelen op plan B? Of was het dit seizoen goed te doen en bij welke opdracht hebben we wel plan B gezien?

3. Hebben we dit seizoen nog opdrachten of elementen gezien die eigenlijk al op de plank lagen voor eerdere reeksen en zo ja, welke dan?

4. Seizoen 14 de locatie is gekozen, 14 is natuurlijk het getal van Johan Cruijf, dus later dit jaar verwelkomen we jullie dan in Nederland denk ik he, haha ;) (maar over seizoen 14 mag je waarschijnlijk niks zeggen).
« Laatst bewerkt op: 11-05-2025, 22:53:42 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2025, 22:57:28 »
Als ik er morgen niet bij ben wil ik weten: Het vond de productie de toevoeging van de molkoffer zelf? Ik vond dat die te 'gratuite' was en de kandidaten te weinig mogelijkheden bood om ertegenin te gaan en de kijker te weinig spanning. De mol kreeg, met uitzondering van de treinopdracht, volop de gelegenheid om er gebruik van te maken. Zeker na de beelden die we hebben gezien van Sarah die de stand op de helm aanpaste in de auto met een camera erbij.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-05-2025, 23:18:00 »
4. Seizoen 14 de locatie is gekozen, 14 is natuurlijk het getal van Johan Cruijf, dus later dit jaar verwelkomen we jullie dan in Nederland denk ik he, haha ;) (maar over seizoen 14 mag je waarschijnlijk niks zeggen).
Bij de 4e dan als toevoeging: of anders volgend jaar de 1e NLse kandidaat.

Offline Frans de Basserode

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 05:39:03 »
Mijn vraag gaat niet specifiek over dit seizoen, meer in het algemeen.

Sommige vragen van de eliminatietest worden getoond, maar de meesten blijven 'geheim'. Waarom is dat?

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 07:13:15 »
Ik ben er niet bij vanavond, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe de indeling van de eerste opdracht tot stand kwam. (Container opdracht). Heeft de mol die bepaald en indien niet hoe dan wel?

Online lorinsilver

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 11:29:53 »
Mocht ik er niet bij kunnen zijn, is dit mijn vraag voor Gilles:
Ik vond het weer fantastisch om naar verborgen hints te speuren. Deze keer had ik door dat het laatste woord dat je elke aflevering tegen de afvaller zei, een zin vormde die de kijkers (in de voorlaatste aflevering) de naam van de mol gaf.  Ben jij zelf betrokken bij het verzinnen van deze hints?

« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 11:35:09 »
Ik ben er ook niet bij, maar heb wel 4 vragen. 3 over de mol en eentje niet over de mol.

1. De fruitwandeling, daar werden de eliminatievragen gesteld nog voor de opdracht. Hoe kwam deze opdracht tot stand ? Hoe bereide de mol zich hiervoor ?
2. Over 13 seizoenen heen, welke seizoen tot nu toe is je het meest bijgebleven ?
3. Als de molkoffer niet in het spel was, welke opdracht hadden we dan als laatste in de laatste aflevering ?
4. Wie wordt kampioen, Union SG of Club Brugge ? :)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:01:21 door Fervente mollenjager »

Offline BlijBlijBlij

• Forumlid
  • De Blijste Molloot!
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 18:38:29 »
Mijn vraag. In hoeverre zou het seizoen wezenlijk anders zijn geweest als de Molkoffer in de helikopteropdracht NIET in het spel was gekomen? En waren er misschien nog mogelijkheden dat 'ie later alsnog in het spel was gekomen als dat bij de helikopter niet was gebeurd?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline BlijBlijBlij

• Forumlid
  • De Blijste Molloot!
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 19:40:27 »
In hoeverre was het voor jullie als productie van belang dat de Molkoffer in het spel zou komen?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D