Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64517 keer)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 15-04-2020, 14:14:11 »
Ik vind het absoluut niet erg finaal op mijn muil te gaan, maar als er hier nu nog steeds mensen zijn die denken dat Jolien níét de Mol is, dan snap ik er helemaal niets van. Ik heb nog nooit, Margriets zwarte-vrijstellingsgebbetje incluis, zúlk overduidelijk slecht acteerwerk gezien als wat er aan die dinertafel gebeurde met Jolien. En dan zie ik mensen zeggen: ja, maar het lag er zo dik bovenop, dat kán toch niet dan? Wat als ze dit expres deed als kandidaat?

Nee.

Mensen. Wat in hemelsnaam zou deze Razzie-award verklaren als ze kandidaat zou zijn? Ik vind haar het hele seizoen al vrij matig acteren, maar dit was me een partij ongemakkelijk! Het begon al met die opdrachten, en dan natuurlijk vooral die ijsopdracht. Het was zó calculerend: eerst een laag bedrag, dan meteen die hamer en je ziet aan haar houding dat ze precies wist wat ze deed, met een ijzingwekkende (pun intended) kalmte. En aan die dinertafel, nog even los van de bizarre keuzes, het kijken naar de stolp met de verdubbelaar. Luister naar dat gesprek, luister naar hoe ze praat en vooral, en dit benadruk ik, hoe snél ze reageert op de Mol. Er zit geen spanning, niets, ze reageert metéén. Als je daar als kandidaat zit, dan laat je af en toe een stilte vallen, zelfs als goede acteur. Als een Mol, en jij bent het niet, daar zit, dan neem je de tijd. Maar ze raffelt werkelijk élk antwoord, élke keuze af. Tenzij hier de gemeenste knip-en-plakeindredacteur van de Lage Landen achter zit, is dit hét teken dat er geacteerd wordt. Ze kon daar geen moment normaal reageren. Alles was gehaast, alles was nep. Ik vond dit bij Thomas in Nederland een heel seizoen zo (en die man is acteur) - kijk alsjeblieft nog eens naar een van de eliminaties waar je Thomas zijn schouder op iemand ziet leggen en zijn hoofd ziet schudden uit gespeeld ongeloof, het is hilarisch - en dit gebeurt bij Jolien ook: ze kán dit niet goed.

Het lijkt me ook bizar moeilijk hoor, maar ze viel volledig door de mand. Ik zat tot deze aflevering nog vol in twijfel (of meer: hoop) op iemand anders, maar schreeuwde werkelijk tegen de tv: Jolien, wat dóé je nou toch allemaal? Je hebt nép acteren omdat je nep acteert, bewust, en je hebt mensen die het heel erg moeilijk vinden, het proberen, maar faliekant er niet in slagen. En dat gebeurde er zondag.

Het énige, maar dan ook het énige wat ik bij Jolien niet snap, en wat haar voor een procentje, misschien vijf, niet de Mol zou maken, is dat ze zo vaak onnodig geld binnenhaalt. Want laten we wel wezen, ze doet het niet om er later heel veel uit te halen, dat is op deze opdracht na nou nog niet echt gebeurd. Ze molt wel, maar brengt ook genoeg geld binnen.


Bewaar dit bericht, met liefde, en ik smeek om ieders vergiffenis als het toch Alina, Bart (de allerbeste kandidaat in de Mol in jaren, wat een geweldig charismatische man is dat) of Christian is.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2020, 14:16:45 door frankhuiskamp »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #421 Gepost op: 15-04-2020, 14:22:15 »
Helemaal eens hoor. Ze gaat zeker niet de oscar winnen.

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #422 Gepost op: 15-04-2020, 18:18:02 »
maar als er hier nu nog steeds mensen zijn die denken dat Jolien níét de Mol is, dan snap ik er helemaal niets van.
Dat heeft voornamelijk met haar gedrag tijdens 'de eliminatie die voor vuurwerk zorgt' te maken denk ik.  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2020, 18:30:49 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #423 Gepost op: 15-04-2020, 18:48:24 »

Nou, ik wel hoor.   :P

Maar ook nu wijk ik af van wat de goegemeente zegt en blijf ik op Bart zitten.
me too.... foute uitspraak in deze tijden  ::rofl::

Elisabet vanaf aflevering 1 en nu op Bart. Maar inderdaad lastig seizoen dit jaar!

En BTW inderdaad komt Jolien als een hele slechte actrice over, echter vind ik haar molacties zoooooo slecht. Slechte acties, mols gedrag qua acting, dat zeker
« Laatst bewerkt op: 15-04-2020, 18:51:53 door Juuls247 »
Meer L

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #424 Gepost op: 15-04-2020, 19:10:34 »
Zullen we niet eerst de molacties (en de Mol) afwachten voordat we ze heel slecht gaan noemen? Sowieso vind ik dat nogal onaardig omdat de taak van een Mol loodzwaar is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #425 Gepost op: 15-04-2020, 20:11:16 »
Het ligt ook wel een beetje aan de opdrachten. Ze hadden voor meer spanning onderling kunnen zorgen zodat niet alle sabotage van de mol moet komen en onzichtbaar kan blijven. Als de mol dan pech heeft, of het lukt gewoon niet, dan krijg je dat de mol wanhopig wordt en per ongeluk te veel doet zodat het voor iedereen zichtbaar is.
Het zou wel wat zijn als ze het toch niet is.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2020, 20:15:17 door Run »

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #426 Gepost op: 16-04-2020, 11:10:57 »
Ik denk dat Jolien het is. Als Alina de mol was geweest, was ze echt wel van die balk gevallen na weet ik veel hoeveel drankjes....

Bart zou geweldig zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Maar ik zit graag fout wat dat betreft.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #427 Gepost op: 16-04-2020, 11:16:31 »
Van 5 halve shots Ouzo ga je nu ook nog niet van zo’n brede balk vallen  :-X

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #428 Gepost op: 16-04-2020, 12:40:03 »
..als er hier nu nog steeds mensen zijn die denken dat Jolien níét de Mol is, dan snap ik er helemaal niets van. ..

Waarom ik Jolien niet meer kan verdenken is de vuurpijl eliminatie + het dagboek van de mol in aflevering 6.

Dagboek mol aflevering 6:

Ik had echt niet verwacht dat de afvaller zichzelf zo zou redden en dat iemand anders naar huis zou gaan…
Ik zit hier gewoon met betere leugenaars dan mezelf. In een spel waarin ik de beste moet zijn…
Ik ben daar echt van geschrokken. Maar hoe geniaal is dit nu gespeeld en tegelijk hoe smerig ook
Maar het helpt wel om te weten dat Salim op een manier nog wraak kan nemen.


We weten zeker dat Bart, Christian of Jolien de eerste rode pijl had dus:

•   Mol Alina heeft het over afvaller Bart, Christian of Jolien.
•   Mol Bart heeft het over afvaller Christian of Jolien
•   Mol Christian heeft het over afvaller Bart of Jolien
•   Mol Jolien heeft het over afvaller Bart of Christian.

Als Alina de mol is, waarom was ze zo passief en koos ze geen kant in de discussie? Ze had de kant van de rode pijl (Christian of Jolien) toch kunnen verdedigen? Of had Bart het rode scherm en was ingrijpen niet nodig?

Als Bart de rode pijl had, waar slaat de eerste zin van de mol dan op? En hoe leg je de discussie tussen Christian en Jolien dan uit? Alleen als Alina dit zegt is het logisch.

Als Christian de rode pijl had, waarom switchen en niet bij Jolien blijven?

Als Jolien de mol is, waarom de discussie en daarna de verbazing in het dagboek?

Conclusie:

Voor mij past het dagboek van de mol zodoende alleen maar bij Alina of Bart. Bij Christian of Jolien kan ik het dagboek gewoon niet rijmen in combinatie met wat we zagen bij de vuurpijl eliminatie.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #429 Gepost op: 16-04-2020, 12:41:59 »
Jolien!
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #430 Gepost op: 17-04-2020, 00:11:58 »
Bart?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #431 Gepost op: 17-04-2020, 13:04:22 »
Conclusie:

Voor mij past het dagboek van de mol zodoende alleen maar bij Alina of Bart. Bij Christian of Jolien kan ik het dagboek gewoon niet rijmen in combinatie met wat we zagen bij de vuurpijl eliminatie.

Mee eens. En ik ga voor Bart. Bedenk bijvoorbeeld eens hoe idioot veel vragen hij goed had toen hij in de kano zat en Dorien en Christian aan het parasail hingen. Dat was voorkennis.

Ik verheug me op een heel leuke ontknoping. Vooral vanwege het filmpje in Vilvoorde waar hij de teller van 7500 liet oplopen naar 10.200. 
 ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #432 Gepost op: 17-04-2020, 14:02:37 »
Ik snap sowieso niet waarom Jolien zo hard verdacht wordt ::ohno::

Dat Alina niet van die balk viel is wel raar maar ook wel te verdedigen als Mol. Dronken spelen is super moeilijk en zoveel is er die aflevering nou ook weer niet verdiend.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #433 Gepost op: 17-04-2020, 15:34:06 »
Ik snap sowieso niet waarom Jolien zo hard verdacht wordt ::ohno::

Dat Alina niet van die balk viel is wel raar maar ook wel te verdedigen als Mol. Dronken spelen is super moeilijk en zoveel is er die aflevering nou ook weer niet verdiend.

En het is een prima molactie om vaak te moeten drinken - daar kun je veel geld niet verdienen, wat veel minder opvalt dan van een balk afvallen. Misschien heeft de mol wel mogen bepalen uit welke vragen Bart mocht kiezen..

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #434 Gepost op: 17-04-2020, 16:00:38 »
Alina. Ik heb de switch gemaakt, maar Jolien laat ik (nog) niet los

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #435 Gepost op: 17-04-2020, 16:13:18 »
Alina. Ik heb de switch gemaakt, maar Jolien laat ik (nog) niet los

Je kan toch niet op twee personen stemmen? :P

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #436 Gepost op: 17-04-2020, 16:58:13 »
Alina sInds het begin bovenaan, en week na week meer en meer bevestigd. Enkel de exit van Bruno zorgde voor wat twijfel.
Christian en Jolien heb ik nooit verdacht.
Bart was 1 aflevering mijn hoofdverdachte maar uiteindelijk denk ik dat hij een zeer sterke kandidaat is die de mol af en toe naar huis speelt.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #437 Gepost op: 17-04-2020, 17:18:23 »
Mee eens. En ik ga voor Bart. Bedenk bijvoorbeeld eens hoe idioot veel vragen hij goed had toen hij in de kano zat en Dorien en Christian aan het parasail hingen. Dat was voorkennis.

Ik verheug me op een heel leuke ontknoping. Vooral vanwege het filmpje in Vilvoorde waar hij de teller van 7500 liet oplopen naar 10.200. 
 ::jaja::

Persoonlijk zou ik dat een van de meest vervelende momenten vinden in de geschiedenis van de mol. Een molactie met zoveel gevolg, die we niet konden zien en die niet voorkomen kon worden . Wat hadden  ze gedaan als Bruno tot 15 000 was gegaan. Was het dan 17.200 geworden.

Ik heb niks tegen Bart als mol en Ik heb niks tegen het feit dat de mol met een toevallig bod de vrijstelling wint.  Maar als de mol gewoon achteraf het hoogste bod krijgt te zien en daar dan voor het leuke shot  maar even nog wat boven gaat zitten, nee dank je

Dus ondanks de inmiddels ontelbare scheuren in het vertrouwen in jolien als mol, blijkt ik zeggen jolien voor mol. En Anders Bart maar dan graag zonder de doorgestoken gekochte vrijstelling.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #438 Gepost op: 17-04-2020, 17:21:19 »
Je kan toch niet op twee personen stemmen? :P

Hahaha nee nee. Ik heb de hele tijd op Jolien gezeten, maar switch nu naar Alina.

Ik kies dus Alina  ::rofl::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #439 Gepost op: 17-04-2020, 17:35:12 »
Ik hoop dat je gelijkt krijgt. O nee, toch niet. Ik wil er niet twee jaar op een rij volledig naast zitten. ;D