Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64517 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 19-04-2020, 11:14:27 »
Ik kan nu wel Jolien zeggen, maar tijdens de aflevering zit ik toch met tunnelvisie naar Bart te kijken.

Dus ik zeg dan toch maar Bart.  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 19-04-2020, 11:19:05 »
Ik heb de afgelopen dagen alles eens naast elkaar gelegd, en op basis van alle afleveringen, ga ik nu voor Alina.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 19-04-2020, 12:12:50 »
Ook al zit 80% van het forum vast niet zonder goede reden op iemand anders, ik hou het op Bart.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 19-04-2020, 12:32:52 »
Stand poll eerdere seizoenen voor aflevering 7.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Er is een trend dat de minst verdachte kandidaat de laatste afvaller is. Hoewel ik Jolien als afvaller vermoed, zou Christian ook niet onwaarschijnlijk zijn. We zullen het zien vanavond!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 19-04-2020, 12:35:26 »
De ouzo was sterk, maar ik blijf toch maar bij de feiten. Alina heeft op die onverklaarbare 750 euro na nooit een steekje laten vallen. Jolien vind ik een betere actrice (lees: ik zie eerder haar acteren dan Alina), maar er blijven dingen aan Jolien die ik niet kan verklaren als ze de Mol is. Geen enkele Molactie te bespeuren in aflevering 1, het bewaken van de doos, als enige slagen in haar discipline (met joker weliswaar), een hole slaan bij het golfen, samen met Salim de enige goede foto trekken van Willy Sommers en niet te vergeten: ook gewoon 400 euro op de balk.

Welke actieve Molacties heeft ze nou eigenlijk? Een nadeel verwerken in haar toren (samen met Alina), mensen opfokken bij de hartslagen, de versnelling niet juist krijgen, in de laatste kamer komen zodat ze het eenvoudig kan verpesten? Verder zijn haar acties verre van gewaagd als Mol. Ze crossfit wat minder hard dan mogelijk, ze verliest armpje drukken wat ze vermoedelijk toch niet zou winnen, ze wijst een verkeerd fetabeeld aan (naast twee goede) en ze speelt de vermoorde onschuld bij de parachutesprong als er toch al niets meer te winnen viel.

Alina daarentegen molt straf vanaf het begin. Hoog bieden op de vrijstelling, zelf geen oplossing vinden op de logische puzzel, van de AquaSpeed vallen en de bel te vroeg willen luiden (maar uiteindelijk wel de held zijn), en zo gaat het nog wel even door. Ze doet haar best de verkeerde taart heelhuids op de bruiloft te krijgen, verspeelt de meeste hartslagen zonder resultaat, weet als Russin niet wat een Balalaika is, rijd nét te ver in haar auto, kan geen bal van het discuswerpen et cetera et cetera. Eigenlijk is haar sirtaki het enige wat nu echt goed geeft gedaan. Nee, ik blijf (hoewel het heus knaagt af en toe) toch echt bij Alina ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 19-04-2020, 12:44:13 »
Ik ga terug naar Jolien (ook vanwege de stoel-hint) al blijf ik Alina nog een optie vinden. Bart (mijn hoofdverdachte in het begin) is onwaarschijnlijk geworden en Christian is het zeker niet.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 14:02:11 door Luc »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 19-04-2020, 13:12:12 »
..Nee, ik blijf (hoewel het heus knaagt af en toe) toch echt bij Alina ::hypocriet::

Mooi betoog Pac. Als Bart het niet is, is het zeker Alina  ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 19-04-2020, 13:16:05 »
Jolien

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 19-04-2020, 14:21:27 »
Jolien vind ik een betere actrice (lees: ik zie eerder haar acteren dan Alina).

Dan is ze een slechtere actrice hè.
Alina zou een geniale actrice zijn als ze de mol is want je kunt haar nauwelijks op acteren betrappen, ze doet dat verduiveld goed.

Alina is de mol.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 14:24:21 door Molekule »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 19-04-2020, 14:39:19 »
Dan is ze een slechtere actrice hè.
Alina zou een geniale actrice zijn als ze de mol is want je kunt haar nauwelijks op acteren betrappen, ze doet dat verduiveld goed.

Alina is de mol.
Ik kan het beter begrijpen als Jolien acteert :P Nee, geen geweldige bewoording van mij maar wat ik wilde zeggen is dat Alina's naturelle gedragingen zo ongeveer het enige is wat mij zou doen twijfelen.

Mooi betoog Pac. Als Bart het niet is, is het zeker Alina  ::ok::
Dat ik Bart niet eens bespreek zegt ook wel iets natuurlijk ;D Als de 10.200 euro een molactie mag heten, zou ik daar veel meer moeite mee hebben dan als Jolien eventueel voorkennis heeft gehad om in de laatste kamer te geraken. Daarna molt Bart gewoon écht niet. Hij kajakt het maximale bedrag bij elkaar, vervult als enige foutloos zijn opdracht bij de Vadretotrappen, kiest de juiste truffelhond en zo is hij vanaf de start (of nou ja: na de valse start) simpelweg de grootste verdiener vanaf het begin. Zijn eerste Molactie is het feilloos katapulteren richting het nadeel. Maar verder doet hij allerlei dingen goed, zoals als enige 1000 euro ophalen bij de minotaurus, holes slaan waar Salim minder invloed had en bij de wachttoren (toch al niet de beste molpositie) het er zeker niet belabberd vanaf brengen.

Bart is gewoon een oerfanatieke kandidaat, die het spel voor zichzelf speelt maar niet ten koste van de pot.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 19-04-2020, 14:58:23 »
Daarna molt Bart gewoon écht niet.
Dat gaat een hele leuke finale voor jou worden!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 19-04-2020, 14:59:35 »
Het is Bart. (nee, toch Alina..)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 19-04-2020, 15:18:04 »
Dat gaat een hele leuke finale voor jou worden!
Ik daag je uit mijn argumenten te weerleggen ;) Dat hij netto de minst verdienende kandidaat is en zal blijven door die ene actie in aflevering 1, maakt hem nog niet de meest waarschijnlijke Mol. Hoe hebben Gilles en Bruno hem verder aan het werk kunnen zien in de eerste twee afleveringen bijvoorbeeld volgens jou?
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 15:38:02 door Pac »
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 19-04-2020, 15:21:43 »
Pac, mag ik zeggen dat je mijn mening volledig onder woorden brengt. Zowel voor Jolien, Alina en Bart. We zitten helemaal op dezelfde golflengte dit seizoen!  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 19-04-2020, 15:38:49 »
Pac, mag ik zeggen dat je mijn mening volledig onder woorden brengt. Zowel voor Jolien, Alina en Bart. We zitten helemaal op dezelfde golflengte dit seizoen!  ::ok::
Dat mag zeker. Als we straks ten onder gaan, gaan we tenminste samen ten onder ;D
...óf niet!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 19-04-2020, 15:42:23 »
Ik daag je uit mijn argumenten te weerleggen ;) Dat hij netto de minst verdienende kandidaat is en zal blijken door die ene actie in aflevering 1, maakt hem nog niet de meest waarschijnlijke Mol. Hoe hebben Gilles en Bruno hem verder aan het werk kunnen zien in de eerste twee afleveringen bijvoorbeeld volgens jou?

Ik heb in het Bart topic al heel wat op een rijtje gezet als je oprecht geïnteresseerd bent maar hier een greep uit het beschikbare materiaal:

- 10k voor de vrijstelling (niet sterk maar zo hebben de makers het blijkbaar gewild)
- Verwarring bij de postcode ("Antwerpen")
- Wie laat er nu iemand met een pijl op je schieten?
- Katapult.
- Archeologie.
- Eten/Calorieën (slaagt ondanks en niet dankzij hem).
- Stoken bij de parachutesprong.
- Maakt geen BV foto.
- Laat iedereen op de (bijna onmogelijke) X3 mikken.
- Verliest de 3k race van Salim (nadat hij zorgt dat niet Alina maar hij lopen mag).

Maar goed, voor de anderen zijn vast veel meer en betere acties te zien zoals de verspreking van Jolien na 5 minuten ::)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 19-04-2020, 15:54:18 »
Dat hoeft toch geen verspreking te zijn. Ze kunnen geblinddoekt al wat gepraat hebben en aangezien Gilles de enige man was bij hun is die naam snel bij de juiste persoon gezet. (Niemand vind dit vreemd, dus lijkt het me wel dat de namen gezegd zijn)

Bart geeft ook geblinddoekt de opmerking 'volgens mij ben je een grote, Christian.' Christian vind dit ook niet vreemd, dus die zullen de namen ook al wel gezegd hebben.
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 19-04-2020, 16:00:05 »
- Wie laat er nu iemand met een pijl op je schieten?
In De Mol seizoen 2 liep een kandidaat op basis van vertrouwen 'over hete kolen'. Dat was toen ook nep, maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Verder vind ik het behalve opvallend juist alleen maar tegen hem spreken als Mol. Als hij niet had gedurfd was de opdracht vrijwel zeker mislukt. Die verwarring over de postcode heb ik over het hoofd gezien, maar vind ik niet echt opwegen tegen zijn verder uitsluitend goede acties in de eerste twee afleveringen. Voor mij compenseert het rijtje mislukte opdrachten dat je verder opsomt zo'n verdienste niet. Noem het anti-tunnelvisie, maar zo denk ik er over :P Het is misschien een eredingetje dat ik vind dat botweg geld uit de pot stelen niet gecompenseerd hoeft te worden met andere opdrachten juist zo goed als niet saboteren. (In 24 seconden abseilen, alle kandidaten naar het eiland brengen, de pijl, de hond, ik heb ze al genoemd).
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 19-04-2020, 16:06:44 »
Jolien

Alina zou ik niet verbaasd over zijn en zou ik heel tof vinden. Wat speelt ze t dan goed

Christian teveel onmolse dingen maar ik zou t heel leuk vinden als hij t is.

Bart is goed in zichzelf verdacht maken.. dat is zn tactiek. Hij is denk de winnaar (of de afvaller)
Ben r nog niet uit.
Hij is de no way mol voor mij van dit jaar al vanaf afl 1

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #479 Gepost op: 19-04-2020, 16:15:02 »
Ik twijfel tussen Jolien en Bart. Ik heb dus daarom deze week maar eens gekeken wie ik per opdracht het verdachtst vond.

1.1. Vrijstelling: Bart (het hoogste bedrag bieden zal voor veel kandidaten toch een reden om in hem niet de mol te zien. Gilles, de eerste afvaller, noemde dat opvallend genoeg juist wel als een mogelijke tactiek van de mol, naast 0 bieden)
1.2. Groepsfoto: Jolien (klokkenraadsel opgelost)
1.3. Klok Luiden: Bart (alleen maar goede antwoorden en vreemd montagewerk, valt als Els niet uit de band valt zelf maar uit de kano. Komt desondanks op tijd aan met alle kandidaten. Doet hoe dan ook hier meer opvallende dingen dan Jolien)
2.1. Doos van Pandora: Bart (opent de discussie, zegt zelf de doos niet te willen openen, maar prikkelt wel de anderen. Gilles geeft nog eens aan in de groep dat Bart geen interesse had)
2.2. Trappen van Vradeto: Bart (wil twee tenten mee en stelt de luchtmatrassen voor die door Jolien worden afgeslagen. Draagt wel zelf een tent, met Salim en is voortdurend op kop, gaat voor 500 euro met een meloen op zijn hoofd staan, het bedrag telt uiteindelijk niet mee)
2.3. De Trouw: Jolien (verliest €500 bij de dans, Bart deed het goed bij de truffels al voerde hij een kruimeltje aan de hond en liet die de doek snuiven, had ook nog een licht protest bij de groepsverdeling voor het dessert).
3.1. Raft race: Jolien (kiest voor het zwaarste nadeel, die bij het stenen stapelen. Bart slaagt in zijn opdracht en laat geld liggen maar het nadeel met de katapult is niet zo moeilijk)
3.2a Graven: Bart (Bart heeft zeer waarschijnlijk de katapult verplaatst en beschuldigt Laure ten onrechte van plaatsing van de bril. Bart had de bril ook gevonden. Durft af te kloppen op het resultaat. Waar Jolien vervolgens wel makkelijk in meegaat)
3.2b Fetabeeldhouwen: Jolien (wijst het beeld van Bart aan als dat van Salim, Bart doet de makkelijke karikaturen en betwijfelt het laatste beeld)
3.3. De Minotaurus: - (zijn beiden anderen aan het opjagen, en aanwezig bij besluiten. Jolien keert te vroeg terug. Bart doet eerst een goede ronde met lage hartslag, kan zo een extra ronde claimen op voorstel van Jolien, heeft daarna onverklaarbaar een hogere hartslag en gaat af)
4.1. Syntagma Plein: - (het opmerkelijkste vind ik dat Bart de laatste slag afmaakt, als die toch wel was gehaald met nog 3 slagen te gaan)
4.2. Calorieën race: Jolien (benut het apparaat niet optimaal door de hendels niet te gebruiken. Bart hoort de telefoon niet meteen)
4.3. Parachute-ondervraging: Bart (zaait verdeeldheid door in te gaan op de onderhandelingen. Hoewel Jolien ook wel mols was met haar aanval op Bart, maar dat zou kunnen omdat ze op dat moment nog op Alina zat en Bart verdacht wil maken. In opdracht 6.2 na mogelijk het rode scherm bij 5.3 doet ze dat dan andersom.)
5.1. Paparazzi: Jolien (verdient 1000 euro, maar neemt ook onnodig risico. Bart gaat bij Willy Sommers zitten met het risico dat de vriendin van Salim wordt herkend)
5.2. Blind rijden: Jolien (vanuit de verkeerstoren viel moeilijk onopvallend te mollen. Bart bood zich er ook niet meteen voor aan. Daarvandaan kon Bart zich wel evt. mooi onverdacht maken t.o. zijn 2 kandidaten en Christian)
5.3. Vuurwerk: - (beiden zouden het knap geacteerd hebben, mochten ze de mol zijn, het dagboek van de mol past wel beter bij Bart)
6.1. Vijfkamp: – (Jolien lijkt de joker eerst bij het discus- of speerwerpen te willen inzetten, waar Christian op stond. Maar de mol als tegenstander van Salim maakt dat er niet per ongeluk handen geschud worden als hij naar zijn plek loopt).
6.2. Ouzo: Bart (de auto was de plaats waar het beste gemold kon worden door strategische keuze van de vragen, en dat lijkt Bart ook te doen. Wordt wel bij een paar vragen daarin gedwarsboomd).
6.3. Diner met de Mol: – (Lastige opdracht voor de mol, dus dat hij slaagt spreekt voor Jolien. Maar Bart liet zich als eerste afgaan. De kamer waarin de opdracht wordt gespeeld is naast de kamer waarin Bart afging).

Ik kom op een stand van 7-7.

Wat me niet lekker zit is dat Jolien op subtiele en minder subtiele manieren verdacht lijkt te worden neergezet, in afl. 6 viel me dat opnieuw op. Zoals in de tekenkamer: Jolien draait als eerste haar hoofd bij de uitleg van Gilles, waardoor je denkt: zo, die heeft het weer snel door! Maar in het volgende shot is te zien dat zij en Bart en Alina dat eigenlijk vrijwel gelijktijdig doen. Van Bart meen ik op twee momenten een tekst te hebben gehoord die hij niet op dat moment zegt. Een keer bij de pentatlon, 'komaan', als ze naar Jolien staan te kijken. En een keer in het gymnasium, 'er is maar één winnaar vandaag', vlak voor Alina's: 'ieder voor zich, hè'. Hoeft niks te betekenen, maar het viel me zo op. Van Bart kan ik me bijna weer niet voorstellen dat hij zo goed zou kunnen acteren het hele seizoen door, dus ik zit in een spagaat.

Ik moet me echt inhouden om niet te switchen naar Bart, maar ik blijf deze week nog even trouw aan Jolien.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 16:23:55 door Newbie2 »