Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64514 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 21-04-2020, 13:37:50 »
Dat Limburgers traag van begrip waren, wisten we al...

Maar zo traag? Doet pijn om te zien, hehe  :-X

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 21-04-2020, 15:47:55 »
Ik ga voor Jolien, hoewel ik een mooie “letter van de uitzending-theorie “ voorbij zag komen die wijst op Alina.

Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 21-04-2020, 15:54:47 »
Het is al van afl.2 geleden maar toen Alina met Christian sprak over de reis/het avontuur viel me meteen iets op.
Ze zei ongeveer dit: "We zijn hier nog maar x dagen en het lijkt al zo lang en het is nog zo lang". Niet met exact die woorden maar het was die betekenis.

Tja, dat het nog lang is kan je enkel als mol weten natuurlijk. Werd toen ook mijn wensmol dus ik blijf bij haar.

Ik heb het stukje nog even teruggekeken, het zit in aflevering 3. Alina: "Ho man, we zijn hier al een week. Amai, het gaat rap en traag tegelijk vind ik."

Ik herken wel wat ze bedoelt. Als je zoveel dingen meemaakt en nieuwe indrukken krijgt in maar een week tijd gaat het allemaal heel snel omdat het leuk is maar lijkt het ook veel langer dan een week te duren als je aan al die dingen terugdenkt. Dat gevoel heb je ook als je nog maar een paar dagen op vakantie bent. Wat? Zaten we drie dagen geleden nog thuis?!

Maar ik snap ook wat jij bedoelt. Als je zegt dat het traag gaat lijkt het ook dat je ervan uitgaat dat je "nog lang moet".

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 21-04-2020, 17:32:57 »
Haha, dat men elkaar op het forum voor de gek probeert te houden en alleen serieus stemt in de pool om die te kunnen winnen. ::jaja:: ;D
Komt het je bekend voor?  ;)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 21-04-2020, 18:36:25 »
Alina  ::bravo::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 21-04-2020, 21:51:27 »
Sinds het vertrek van Salim twijfel ik tussen Jolien en Alina, en ik kom er maar niet uit. Dus dan zul je zien dat het Bart is ::rofl::

Maar als ik nu moet kiezen ga ik toch voor Alina. In de pool ga ik in ieder geval maar voor haar, aangezien Jolien vanaf het begin af aan mijn verliezend finalist is en m'n pool dan nog enigszins te redden is :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 21-04-2020, 23:56:01 »
Voor de pool blijf ik op Jolien. Dat is toch n verloren zaak

Alina

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 22-04-2020, 10:06:13 »
Ik heb het stukje nog even teruggekeken, het zit in aflevering 3. Alina: "Ho man, we zijn hier al een week. Amai, het gaat rap en traag tegelijk vind ik."

Ik herken wel wat ze bedoelt. Als je zoveel dingen meemaakt en nieuwe indrukken krijgt in maar een week tijd gaat het allemaal heel snel omdat het leuk is maar lijkt het ook veel langer dan een week te duren als je aan al die dingen terugdenkt. Dat gevoel heb je ook als je nog maar een paar dagen op vakantie bent. Wat? Zaten we drie dagen geleden nog thuis?!

Maar ik snap ook wat jij bedoelt. Als je zegt dat het traag gaat lijkt het ook dat je ervan uitgaat dat je "nog lang moet".

Bedankt om het er even bij te nemen.
Dat het traag gaat kwam inderdaad bij mij over zoals 'wow nog zoveel dingen die gaan volgen'. Die implicatie gaf ze er toch aan, gezien het over de zotte ervaringen ging.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 22-04-2020, 11:06:39 »
Voor de pool blijf ik op Jolien. Dat is toch n verloren zaak

Alina

Hetzelfde hier :o

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 22-04-2020, 11:09:18 »
Zo veel deelnemers aan de pool zijn er niet dus waarom stem je daarin niet gewoon op wie je verdenkt? Ga je sowieso wat plaatsen omhoog als je juist zit.

En het is beter voor de Jolienverdenkers die wel gewoon echt Jolien verdenken. :P

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 22-04-2020, 11:15:49 »
Voor de finale ga ik zeker e.e.a. nog wel even herbekijken (Heb ik jolien niet onterecht afgeschreven na de vuurpijl? Kan ik alsnog ergens uit opmaken dat Alina een rol speelt ipv zichzelf is?) maar op dit moment voel ik mij nog zeer comfortabel bij mijn keuze voor Bart ::jaja::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 22-04-2020, 11:23:05 »
Zo veel deelnemers aan de pool zijn er niet dus waarom stem je daarin niet gewoon op wie je verdenkt? Ga je sowieso wat plaatsen omhoog als je juist zit.

En het is beter voor de Jolienverdenkers die wel gewoon echt Jolien verdenken. :P

Mag ik ff mn eigen strategie bepalen?? Dank u

Mocht Jolien t zijn met Bart als winnaar wordt t misschien top 3.

Dan ga je toch niet wijzigen?? Das jouw ding misschien. Ik ben n alles of niets speler

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 22-04-2020, 12:14:28 »
Zo veel deelnemers aan de pool zijn er niet dus waarom stem je daarin niet gewoon op wie je verdenkt? Ga je sowieso wat plaatsen omhoog als je juist zit.

En het is beter voor de Jolienverdenkers die wel gewoon echt Jolien verdenken. :P

Ik heb nog steeds niet definitief gestemd omdat ik elke dag een andere mol heb Heinz. Maar waarom nog switchen op het eind als ik ze alledrie nog verdenk? Volgens mij zijn veel molloten niet 100% zeker. Ik zie het nut van een paar plekken stijgen niet in. Dus daarom kies ik-met twijfel- voor Jolien. Ik zit al vanaf afl2 op Jolien.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 12:16:47 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 22-04-2020, 12:21:17 »
Mag ik ff mn eigen strategie bepalen?? Dank u

Waar zeg ik dat dat niet mag? ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 22-04-2020, 12:22:52 »
Ik heb nog steeds niet definitief gestemd omdat ik elke dag een andere mol heb Heinz. Maar waarom nog switchen op het eind als ik ze alledrie nog verdenk? Volgens mij zijn veel molloten niet 100% zeker. Ik zie het nut van een paar plekken stijgen niet in. Dus daarom kies ik-met twijfel- voor Jolien. Ik zit al vanaf afl2 op Jolien.

Precies dit. Ik zit al vanaf het begin op Jolien. Dus waarom switchen?? Zou echt n gekke move zijn. Of je nou 20e of 50e of 93e wordt is allemaal n slechte uitslag dus bij je mol blijven is t beste.

En ik ben zeker niet zeker.

Zit nu denk 65% Alina en 35% Jolien
Ongeveer 🤷‍♀️

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 22-04-2020, 12:30:14 »
1.1. Vrijstelling: Bart (het hoogste bedrag bieden zal voor veel kandidaten toch een reden om in hem niet de mol te zien. Gilles, de eerste afvaller, noemde dat opvallend genoeg juist wel als een mogelijke tactiek van de mol, naast 0 bieden)
1.2. Groepsfoto: Jolien (klokkenraadsel opgelost)
1.3. Klok Luiden: Bart (alleen maar goede antwoorden en vreemd montagewerk, valt als Els niet uit de band valt zelf maar uit de kano. Komt desondanks op tijd aan met alle kandidaten. Doet hoe dan ook hier meer opvallende dingen dan Jolien)
2.1. Doos van Pandora: Bart (opent de discussie, zegt zelf de doos niet te willen openen, maar prikkelt wel de anderen. Gilles geeft nog eens aan in de groep dat Bart geen interesse had)
2.2. Trappen van Vradeto: Bart (wil twee tenten mee en stelt de luchtmatrassen voor die door Jolien worden afgeslagen. Zelf een tent dragen en Salim ook een tent betekent meer gewicht voor de anderen, is voortdurend op kop, gaat voor 500 euro met een meloen op zijn hoofd staan, het bedrag telt uiteindelijk niet mee)
2.3. De Trouw: Jolien (verliest €500 bij de dans, Bart deed het goed bij de truffels al voerde hij een kruimeltje aan de hond en liet die de doek snuiven, had ook nog een licht protest bij de groepsverdeling voor het dessert).
3.1. Raft race: Jolien (kiest voor het zwaarste nadeel, die bij het stenen stapelen. Bart slaagt in zijn opdracht en laat geld liggen maar het nadeel met de katapult is niet zo moeilijk)
3.2a Graven: Bart (Bart heeft zeer waarschijnlijk de katapult verplaatst en beschuldigt Laure ten onrechte van plaatsing van de bril. Bart had de bril ook gevonden. Durft af te kloppen op het resultaat. Waar Jolien vervolgens wel makkelijk in meegaat)
3.2b Fetabeeldhouwen: Jolien (wijst het beeld van Bart aan als dat van Salim, Bart doet de makkelijke karikaturen en betwijfelt het laatste beeld)
3.3. De Minotaurus: - (zijn beiden anderen aan het opjagen, en aanwezig bij besluiten. Jolien keert te vroeg terug. Bart doet eerst een goede ronde met lage hartslag, kan zo een extra ronde claimen op voorstel van Jolien, heeft daarna onverklaarbaar een hogere hartslag en gaat af)
4.1. Syntagma Plein: - (het opmerkelijkste vind ik dat Bart de laatste slag afmaakt, als die toch wel was gehaald met nog 3 slagen te gaan)
4.2. Calorieën race: Jolien (benut het apparaat niet optimaal door de hendels niet te gebruiken. Bart hoort de telefoon niet meteen)
4.3. Parachute-ondervraging: Bart (zaait verdeeldheid door in te gaan op de onderhandelingen. Hoewel Jolien ook wel mols was met haar aanval op Bart, maar dat zou kunnen omdat ze op dat moment nog op Alina zat en Bart verdacht wil maken. In opdracht 6.2 na mogelijk het rode scherm bij 5.3 doet ze dat dan andersom.)
5.1. Paparazzi: Jolien (verdient 1000 euro, maar neemt ook onnodig risico. Bart gaat bij Willy Sommers zitten met het risico dat de vriendin van Salim wordt herkend)
5.2. Blind rijden: Jolien (vanuit de verkeerstoren viel moeilijk onopvallend te mollen. Bart bood zich er ook niet meteen voor aan. Daarvandaan kon Bart zich wel evt. mooi onverdacht maken t.o. zijn 2 kandidaten en Christian)
5.3. Vuurwerk: - (beiden zouden het knap geacteerd hebben, mochten ze de mol zijn, het dagboek van de mol past wel beter bij Bart)
6.1. Vijfkamp: – (Jolien lijkt de joker eerst bij het discus- of speerwerpen te willen inzetten, waar Christian op stond. Maar de mol als tegenstander van Salim maakt dat er niet per ongeluk handen geschud worden als hij naar zijn plek loopt).
6.2. Ouzo: Bart (de auto was de plaats waar het beste gemold kon worden door strategische keuze van de vragen, en dat lijkt Bart ook te doen. Wordt wel bij een paar vragen daarin gedwarsboomd).
6.3. Diner met de Mol: – (Lastige opdracht voor de mol, dus dat hij slaagt spreekt voor Jolien. Maar Bart liet zich als eerste afgaan. De kamer waarin de opdracht wordt gespeeld is naast de kamer waarin Bart afging).

Ik kom op een stand van 7-7.
7.1 Boodschap: Bart (Stuurt onderweg aan op het openen van de boodschap, bepaalt de tactiek, neemt achtereenvolgens Christian en Alina in bescherming met zijn schild, en Christian wordt geraakt van zijn kant)
7.2 Geurige ondervraging: -
7.3 Koffertjes: Bart (staat bij het voor de mol meest gunstige kistje, ziet niet hoe het raadsel moet worden opgelost waarop hij zelf een tip wil bedenken, en maakt voor het toch opengaat - dankzij volhouden van Christian - nog een rekenfout. Jolien lijkt onmols door als eerste te gaan en de grijze koffer met vrijstelling te pakken)

Voor mij is de stand Bart - Jolien: 9-7.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 14:13:53 door Newbie2 »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 22-04-2020, 14:05:55 »
Ik ben deze dagen bezig met een De Mol-marathon, echt zalig ::love::

Ik ben nu halverwege aflevering 3. Tussentijdse balans: ik zie geen reden om nog van Alina af te stappen. Er zijn zat verdachte dingen aan haar te bemerken waar Jolien juist onverdacht of naturel is, al geldt het zeker ook de andere kant op.

Wat mij definitief bij Jolien als verdachte weghoudt, is haar reactie op het nieuws dat ze meemag. Het viel me nu pas op hoe haar stem overslaat. Haar tranen lijken me oprecht, en al waren ze dat niet, dan is het haast niet te doen om zo'n emotie in je stem geloofwaardig te spelen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 17:28:58 door Pac »
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 22-04-2020, 14:54:33 »
Ik ben deze dagen bezig met een De Mol-marathon echt zalig ::love::

Ik ben nu halverwege aflevering 3. Tussentijdse balans: ik zie geen reden om nog van Alina af te stappen. Er zijn zat verdachte dingen aan haar te bemerken waar Jolien juist onverdacht of naturel is, al geldt het zeker ook de andere kant op.

Wat mij definitief bij Jolien als verdachte weghoudt, is haar reactie op het nieuws dat ze meemag. Het viel me nu pas op hoe haar stem overslaat. Haar tranen lijken me oprecht en al waren ze dat niet, dan is het haast niet te doen om zo'n emotie in je stem geloofwaardig spelen.
Ja waar ik nog aan dacht is dat ze aan de mol op dat moment juist gingen vertellen dat die persoon de mol mocht zijn. Maar achteraf is dat vrij onlogisch, omdat Gilles in een voice-over al zei dat de mol alleen op de hoogte was, en de mol zich ook moet voorbereiden op de onderhandelingen denk ik.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 22-04-2020, 14:59:26 »
Ja waar ik nog aan dacht is dat ze aan de mol op dat moment juist gingen vertellen dat die persoon de mol mocht zijn. Maar achteraf is dat vrij onlogisch, omdat Gilles in een voice-over al zei dat de mol alleen op de hoogte was, en de mol zich ook moet voorbereiden op de onderhandelingen denk ik.
Dat lijkt me uitgesloten. Gilles zei duidelijk dat de Mol heeft moeten acteren ;)
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 22-04-2020, 15:05:39 »
Dat lijkt me uitgesloten. Gilles zei duidelijk dat de Mol heeft moeten acteren ;)
Maar ik snap wat je bedoelt. Jolien zou dan geweldig geacteerd hebben.
Alina vind ik ook wel goed geacteerd als ze de mol zou zijn.
Bij Bart zou ik me doodlachen, zijn reactie.