Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64519 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 22-04-2020, 18:51:17 »
Zit nu denk 65% Alina en 35% Jolien

Dat is samen 100% mis.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #581 Gepost op: 22-04-2020, 18:57:28 »
 ::rofl::

Zou kunnen

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #582 Gepost op: 23-04-2020, 10:23:53 »
Vorig jaar hadden we nog het excuus dat de mol onvoorbereid was en dat we het dus moeilijker konden zien, maar wat is dit jaar ons excuus met deze verdeeldheid?  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #583 Gepost op: 23-04-2020, 10:30:26 »
Een programma dat briljant in elkaar zit en een goede Mol? ;)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #584 Gepost op: 23-04-2020, 11:06:35 »
Ik sta echt perplex om deze verdeeldheid, zeg het jullie eerlijk. Het is niet eens zozeer dat ik Alina onverdacht vind, maar ik snap werkelijk niet dat er iemand om Jolien heen kan als je een beetje kennis hebt van lichaamshouding en gedrag. Ik ben zelden zo ongelofelijk overtuigd geweest van een Mol in jaren. En dat ligt al een tijdje niet aan wat ze effectief doet (al was de slotaflevering echt alleen maar meer bevestiging, zoals oud-Mol Eline het ook in café De Mol zei), maar hoe ze zich gedraagt.

Het is een superleuke deelnemer, lijkt me een geweldig leuke vrouw, maar ik prik bij haar echt heel makkelijk door haar gedrag heen. En les één voor een goede Molbiechtleugen moet nu al jaren zijn: niet overtuigd zeggen dat je nog op twee mensen zit in de voorlaatste aflevering, dat kán niet. Dan maar op je muil met één foute verdachte, maar met vier over heb je er geen twee meer, dan val je al door de mand. Zeker aangezien Gilles net zelf zegt dat in de finale vrijwel altijd iedereen goed zat, en in het geval van Elisabeth was het dus al heel 'laat' dat Joeri met nog vier kandidaten over pas definitief op de goede Mol zat.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat mensen het 'te dik erbovenop' vinden liggen? Maar dan vergeet je dat in België er niet zo sterk als in Nederland het idee leeft van molgedrag en sabotages kapot monteren en iemand heel onopvallend in beeld brengen. Zie Eline. Zie Pieter. Zie zelfs, achteraf, Elisabeth. In België - en zo kijk ik de serie ook - gaat het veel meer om het complete plaatje, in Nederland is de allergrootste lol de Mol vinden. In België is veel meer het credo: ja, die Mol moet je ook zonder verborgen aanwijzingen op een gegeven moment wel kunnen zien, het moet leuk blijven. In Nederland doen ze er alles aan om het voor het type-dit-forum heel lastig te maken.

Jolien is de Mol. Honderdduuzend procent. Als ik het verkeerd heb, mag ik aan de digitale galg.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #585 Gepost op: 23-04-2020, 11:11:32 »
Vorig jaar zaten 'sommigen' hier net even diep in de Axel tunnel

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #586 Gepost op: 23-04-2020, 11:12:18 »
Maar hoe komt het dan dat de verdeeldheid veelal groter is bij de Vlaamse Mol dan bij WIDM als Nederland er alles aan doet om voor een verdeeldheid te zorgen?  Ik zie het eigenlijk eerder omgekeerd.

Ik zet de digitale galg maar al klaar!  ::jaja::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #587 Gepost op: 23-04-2020, 11:12:35 »
Idem. Ik ben nooit zeker maar dit is de eerste keer dat ik echt in een tunnel zit. Jolien is de mol!
#teamamaimiljaarde

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #588 Gepost op: 23-04-2020, 11:16:41 »
Idem. Ik ben nooit zeker maar dit is de eerste keer dat ik echt in een tunnel zit. Jolien is de mol!

Ik ben nog nooit zo zeker geweest sinds S5 eigenlijk. Alina is de mol!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #589 Gepost op: 23-04-2020, 11:17:44 »


Ik hoop dat je gelijk hebt, Frank.  Van al dat twijfelen word ik beetje gek. Dus fijn dat iemand zo overtuigd is, geeft de burger moed ::ok::.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 11:19:20 door Lonneke*L »

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #590 Gepost op: 23-04-2020, 11:20:47 »
Maar hoe komt het dan dat de verdeeldheid veelal groter is bij de Vlaamse Mol dan bij WIDM als Nederland er alles aan doet om voor een verdeeldheid te zorgen?  Ik zie het eigenlijk eerder omgekeerd.

Ik zet de digitale galg maar al klaar!  ::jaja::

Dat mag. En ik hang met liefde, want dan heb ik nog een leuk schokmomentje in de finale. Ik heb het met liefde fout. Maar dan wil ik een hartig woordje, na een tandenpoetsbeurt, met Jolien spreken.

En ik verklaar die verdeeldheid door het geringe gebruik van (of extreem ingewikkelde) verborgen aanwijzingen. Uiteindelijk stapelen de hints naar Nederlandse kandidaten zich op. Naar Rob waren tien keer zoveel typische verborgen hints, en meerderheid klopte. België houdt zich daar minder mee bezig. In Nederland wordt de Mol ook op een andere manier gevonden, vind ik al jaren. Het forum hier telt natuurlijk acties, maar verborgen hints spelen een ongelofelijk grote rol in het besluit van mensen. Veel meer dan in België. Dus deze verdeeldheid vind ik eerder uniek. En nu kun je natuurlijk gedrag op verschillende manieren interpreteren. De Alinaverdenkers vinden Jolien te overdreven, de Jolienverdenkers vinden Alina te naturel, ga zo maar door. Geen gelul over: MAAR DIE HINT DAN.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #591 Gepost op: 23-04-2020, 11:23:38 »
En les één voor een goede Molbiechtleugen moet nu al jaren zijn: niet overtuigd zeggen dat je nog op twee mensen zit in de voorlaatste aflevering, dat kán niet. Dan maar op je muil met één foute verdachte, maar met vier over heb je er geen twee meer, dan val je al door de mand. Zeker aangezien Gilles net zelf zegt dat in de finale vrijwel altijd iedereen goed zat, en in het geval van Elisabeth was het dus al heel 'laat' dat Joeri met nog vier kandidaten over pas definitief op de goede Mol zat.
Ik weet niet of ik dit als een sluitend argument zie. Ik heb zelf ook nog twee verdachten over :P En als Jolien het is, is ze waarschijnlijk de minst verdachte Mol tot nu toe want hoe ik het lees zit Bart echt op Alina (en Jolien ook als ze kandidaat is). Bedenk ook dat de winnaar van seizoen 6 bijvoorbeeld nog in de finale aangaf dat hij er ook helemaal naast kon zitten.

Wat haar gedrag betreft: ik ben het met je eens dat het mols lijkt. Maar dan troost ik mij als Alina-verdenker doordat we haar niet kennen buiten het spel om. Gedragingen als Mols bestempelen is makkelijk als je vanuit een tunnel. Zelf zag ik in de Nederlandse seizoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #592 Gepost op: 23-04-2020, 11:24:19 »
Over dat laatste ben ik het helemaal eens en vind ik ook geweldig: GEEN GELUL OVER VERBORGEN HINTS. Dat onthou ik  ::bravo::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #593 Gepost op: 23-04-2020, 11:27:15 »
..
Jolien is de Mol. Honderdduuzend procent. Als ik het verkeerd heb, mag ik aan de digitale galg.

Helaas voor jou, en voor veel mensen op dit forum, is Bart toch echt de mol Frank.

Ach, we zijn allemaal wel eens een keer digitaal op ons gezicht gevallen. Dit keer is het mijn jouw beurt :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #594 Gepost op: 23-04-2020, 11:30:04 »
Ik weet niet of ik dit als een sluitend argument zie. Ik heb zelf ook nog twee verdachten over :P En als Jolien het is, is ze waarschijnlijk de minst verdachte Mol tot nu toe want hoe ik het lees zit Bart echt op Alina (en Jolien ook als ze kandidaat is). Bedenk ook dat de winnaar van seizoen 6 bijvoorbeeld nog in de finale aangaf dat hij er ook helemaal naast kon zitten.

Wat haar gedrag betreft: ik ben het met je eens dat het mols lijkt. Maar dan troost ik mij als Alina-verdenker doordat we haar niet kennen buiten het spel om. Gedragingen als Mols bestempelen is makkelijk als je vanuit een tunnel. Zelf zag ik in de Nederlandse seizoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kijk, hiermee kan ik leven als argument. Klopt, dat ik niet weet hoe Jolien in het echt is, maakt het natuurlijk makkelijker om in een val te trappen. Laat ik dan vooropstellen dat als het Alina is, dat ze een éél éél naturel leugenaar is. Waarvoor hulde. Ik ben het alleen niet met je eens dat Bart op Alina zou zitten, ik ga er volledig van uit dat ze allen op Jolien zitten. Dat kwam door het tête-à-knoflooktêteje. Zou ik nog kunnen denken dat zijn oprechte felicitaties van 'goed gespeeld' na de koffers oprecht waren omdat hij denkt dat Jolien goede kandidate is. Maar nee, ook daarin zie ik Bart als iemand die het spel zo aanvliegt dat hij ook voor de Mol respect kan hebben.

Joh, mensen, ik hoop nog steeds dat Bart eruit komt als Mol. Die man is geweldig, die mag Mol, kandidaat, verliezend finalist en presentator zijn van me.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #595 Gepost op: 23-04-2020, 11:43:39 »
Ik ben het er helemaal mee eens dat Jolien zich vaak onnaturel gedraagt, maar dat maakt haar voor mij nog niet 100% de mol. Uiteindelijk probeer ik de mol te ontmaskeren door middel van molacties (bij WIDM ook, trouwens) en dan wint Alina het voor mij nipt. Onnaturel gedrag kan allerlei verklaringen hebben, dus ik vind het nogal tricky om het puur op basis daarvan de mol te bepalen. En als een mol nooit vlak voor de finale op 2 kandidaten zou zitten, is dat toch juist een kandidaatspuntje voor Jolien dan? ;D

Maar het kan voor mij ook nog heel goed Jolien zijn. Ik ben verre van zeker. Ik zou bij alledrie niet van mijn stoel vallen om eerlijk te zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #596 Gepost op: 23-04-2020, 12:44:01 »
Vorig jaar hadden we nog het excuus dat de mol onvoorbereid was en dat we het dus moeilijker konden zien, maar wat is dit jaar ons excuus met deze verdeeldheid?  ::rofl::

Voor mij is het ook vrij duidelijk wie het is en ik ben het met jou eens dat ik het nog nooit zo makkelijk heb gevonden, maar iedereen ziet dingen weer anders hè. De Mol is geen exacte wetenschap.  ;D Dus het is niet gek dat er zo veel verdeeldheid is.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #597 Gepost op: 23-04-2020, 13:09:18 »
Nee, maar meestal is het forum toch iets eensgezinder. Dat is nu al 2 jaar op rij niet meer het geval. Tot voor de laatste afl houden 3 stevige tunnels stand.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #598 Gepost op: 23-04-2020, 13:23:17 »
Als ik het verkeerd heb, mag ik aan de digitale galg.


Kan iemand mij helpen met het programmeren?   >:D

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #599 Gepost op: 23-04-2020, 13:59:27 »
Ik ben nog nooit zo zeker geweest sinds S5 eigenlijk. Alina is de mol!

Ik ben ook sinds Gilles niet meer zo zeker geweest van de mol en dat is dit jaar zonder enige twijfel Alina.