Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 70972 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #300 Gepost op: 20-04-2020, 18:56:35 »
Zo heel veel was het stokbrood nou ook weer niet waard hè. Ik denk dat ze de rekensom heeft gemaakt: nét te weinig producten om de grootste slag te slaan en dus kan ze voor de sier nog wat kleingeld binnenhalen. Vergeet niet dat Bart en Jolien de loop van de opdracht niet kunnen volgen dus hun enige informatie zal zijn 'Christian is gepakt en Alina niet'. Daarmee staat ze een stuk minder in de schijnwerpers dan als die twee wisten dat zij óók opgepakt was.

Ja, precies. En ze nam ook kleine producten mee, zoals de aansteker die niet zoveel opbrengt.

Misschien gokte ze erop dat ze opgepakt zou worden met dat stokbrood (want dat was best opvallend gedrag) en is dat niet gebeurd.  ::vergroot::
Ik vond het trouwens ook raar/verdacht dat ze samen met Christian ging 'shoppen' na eerst een ronde te hebben gedaan in haar eentje. Dat gaat op een gegeven moment wel opvallen bij de medewerkers, denk ik.

Christian vond Alina verdacht, dacht ik? Ik denk dat hij het goed heeft en ik vermoed dat Bart Alina ook verdacht (aangezien hij met haar wilde hardlopen). Jolien heeft hier het geluk gehad dat ze haar vrijstelling kon inzetten. Ik vermoed dat Bart dit gaat winnen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #301 Gepost op: 20-04-2020, 19:02:53 »
Alina molt inderdaad fantastisch. Subtiel en met een bijna onnavolgbare naturel. Een echt natuurtalent, ook hoe ze telkens echte emoties zo geloofwaardig speelt.

Als je bedenkt dat:
- Christian vroeg op haar zat maar dit enkel omwille van de herkenningsreactie op zijn gestalte
- Bart haar pas na zijn rode scherm op het spoor gekomen is
- Jolien voor de finale nog twijfelt en op Christian zou gegokt hebben
dan ben je een keigoeie mol.

Stel je voor, de twee finalisten die met minder geluk daar nooit waren geraakt ...
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 19:36:38 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #302 Gepost op: 20-04-2020, 19:08:16 »
Ik vind het nog te mooi om waar te zijn. :D (Maar dat maar één persoon Jolien zou verdenken is dat eigenlijk ook. Of ze weten heel knap verborgen te houden dat meerdere personen Jolien verdenken.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #303 Gepost op: 20-04-2020, 19:27:18 »
Ik vind het nog te mooi om waar te zijn. :D (Maar dat maar één persoon Jolien zou verdenken is dat eigenlijk ook. Of ze weten heel knap verborgen te houden dat meerdere personen Jolien verdenken.)

Ik hoop wel dat het klopt. Vorig jaar heb ik het totaal verkeerd ingeschat, dus ik wil nu wel weer eens een keer goed zitten.  ::rofl::

Waarom ik vooral in deze tunnel zit, is aflevering 4. Het gedrag van Alina in de metro: verkeerde antwoorden geven, vertragen en tegen Laure opspringen. Dat was zo'n moment waarop Jolien het juist goed deed met die golf-opdracht.

En natuurlijk ook die parachute-ondervraging; de strategie om iedereen te laten zeggen dat iedereen gesprongen heeft. Verdacht ook van Jolien, dat zeker. Maar voor mij is doorslaggevend dat Alina met het voorstel kwam om het op die manier te doen.  ::vergroot::

Edit: ik snap de verwarring. Ik dacht er vorige week zelfs even over na om toch over te stappen op Jolien.  ::rofl:: Toch blijf ik erbij dat dit de juiste tunnel is. Hopelijk klopt dat ook.  :)
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 19:37:03 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #304 Gepost op: 20-04-2020, 19:32:44 »
Ik vind het nog te mooi om waar te zijn. :D (Maar dat maar één persoon Jolien zou verdenken is dat eigenlijk ook. Of ze weten heel knap verborgen te houden dat meerdere personen Jolien verdenken.)

Maar het is waar ... dat is het mooie! 😉

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #305 Gepost op: 20-04-2020, 19:38:48 »
Maar het is waar ... dat is het mooie! 😉

Jaaaaaaah, helemaal mee eens!
We hebben dit jaar te maken met een fantastische mol.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #306 Gepost op: 20-04-2020, 19:40:32 »
Als ze het is wordt ze ook wel mijn favoriete Belgische mol, dat staat al vast  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #307 Gepost op: 20-04-2020, 19:51:00 »
Het enige punt dat ik TEGEN Alina als mol zou willen inbrengen, is dat zij dan in de 5 edities vanaf 2016 de derde blonde vrouw zou zijn, die de mol is.

Ik weet het, het is een drogreden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #308 Gepost op: 20-04-2020, 19:54:34 »
Het moest nog een verrassing blijven, maar Belgian Mol en ik worden altijd gevraagd een mol te kiezen als ze een vrouw willen als mol.  :-X

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #309 Gepost op: 20-04-2020, 20:37:46 »
Het moest nog een verrassing blijven, maar Belgian Mol en ik worden altijd gevraagd een mol te kiezen als ze een vrouw willen als mol.  :-X

Dan hebben ze niet naar jullie geluisterd bij de Nederlandse versie.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #310 Gepost op: 20-04-2020, 22:27:50 »
Alina molt inderdaad fantastisch. Subtiel en met een bijna onnavolgbare naturel. Een echt natuurtalent, ook hoe ze telkens echte emoties zo geloofwaardig speelt.

En hoe ze tussendoor ongemerkt haar hoofd zo rood weten te sminken.  ::ok::  :D
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 22:29:35 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #311 Gepost op: 20-04-2020, 22:58:10 »
En hoe ze tussendoor ongemerkt haar hoofd zo rood weten te sminken.  ::ok::  :D

 ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #312 Gepost op: 21-04-2020, 10:56:15 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Alina:

Aflevering 7:

  • Kiest ervoor om boodschappen te gaan doen (terwijl Bart voorstelt of ze met hem boodschapper wil zijn)
  • Steelt de eerste keer in de winkel een wortel (20 euro), ei (50) en aansteker (30) terwijl Christian apart van haar twee items van ook samen 100 euro steelt
  • Doet voordat ze de tweede keer uit stelen gaat haar haar anders
  • Zegt dat de pizza in Christians broek teveel opvalt
  • Steelt de tweede keer in de winkel diepvrieserwtjes (100 euro) terwijl ze dit keer bij Christian in de buurt blijft die een kippenbil (90 euro) en een pizza margherita (110) steelt, waarna de teller op 1000 euro staat
  • Steelt de derde keer in de winkel een stokbrood (120 euro, het duurste item) terwijl Christian (met feta en yoghurt) gepakt wordt waardoor de X3 net niet gehaald wordt en de opdracht 1240 euro oplevert
  • Ziet de helmen liggen en vraagt zich af of ze die op moeten zetten
  • Blijft onbeschermd zitten wanneer het vuur geopend wordt en schuilt pas achter Jolien wanneer zij Alina hiertoe aanspoort
  • Wordt niet geraakt door een pijl waardoor er 2000 euro verdiend wordt
  • Opent als tweede een koffer, de zwarte met 1000 euro, en deelt (als enige) eerlijk wat de inhoud ervan is
  • Slaagt er met Jolien in om de tip te bemachtigen en op tijd terug in de trein te zijn
  • Zegt helemaal niet meer te weten wat ze moet geloven
  • Wil pas na Bart en Christian een koffer pakken
  • Pakt als derde een koffer, de blauwe met 500 euro, en hoopt dat er een vrijstelling in zit (omdat Bart in zijn gele koffer volgens Alina ook een vrijstelling zou hebben)
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 16:03:24 door Heinz »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #313 Gepost op: 21-04-2020, 12:38:55 »
Wat ik bij het terugzien wel verdacht vond van Alina, is hoe ze reageerde op de vraag van Christian aan Jolien over het geld dat zij gezien had. Jolien had alleen maar een (bruine) vrijstelling gezien, en kon niet weten dat het om een zwart kaartje ging.

Christian: "Hoe was dat geschreven, op dat briefje?"
Jolien: "Het was gewoon een typisch De Mol briefje plakkaatje".
Alina: "Waar stond het euroteken?"
Jolien: "Van voor. En dan 1.000".

Doordat Alina over het euroteken begon (een vrij zinloze vraag ook, want die staat altijd vooraan), voorkwam ze mogelijk dat er werd doorgevraagd over het plakkaatje. Met de kleur daarvan was Jolien allicht door de mand gevallen. Misschien wilde mol Alina dat  voorkomen door in te grijpen en over het euroteken te beginnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #314 Gepost op: 21-04-2020, 13:18:49 »
Het zou een sterk staaltje subtiel mollen zijn. Maar dat zo'n kaartje zwart is is wel heel gebruikelijk. (En Jolien had tijdens het diner met de Mol volop zwarte kaartjes gezien.)

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #315 Gepost op: 21-04-2020, 15:03:02 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Alina

Ik mis nog een actie:
- Wanneer het vuur op hen geopend wordt, blijft ze (zonder bescherming) op de stoel zitten en duikt pas achter Jolien wanneer deze vraagt achter haar te schuilen.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 15:05:38 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #316 Gepost op: 21-04-2020, 16:00:01 »
Dat is eigenlijk een non-actie, maar wel eentje om toe te voegen ja. In het molduel heb ik er het plaatje van gemaakt.

Edit: toegevoegd. ::ok::

Dat ze al direct de helmen opmerkte en zich afvraagt of ze die op moeten zetten vind ik ook wel een interessant puntje. Heel spontaan of juist een nep-spontane opmerking van een uitgekookte Mol.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 16:07:04 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #317 Gepost op: 21-04-2020, 16:35:05 »
Als ze de mol is en we bekijken later eens alle afleveringen, ik denk dat we achterover vallen van verbazing hoe zij haar emoties en gedrag zo naturel kan overbrengen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #318 Gepost op: 21-04-2020, 16:39:13 »
Als ze de mol is en we bekijken later eens alle afleveringen, ik denk dat we achterover vallen van verbazing hoe zij haar emoties en gedrag zo naturel kan overbrengen.

Ik vind dat ook knap inderdaad. :D

In de eerste instantie was dat ook een reden waardoor ze niet op mijn radar stond, alhoewel ze in aflevering 1 veel overeenkomsten had met Jolien die wel op mijn radar stond toen en ze in tegenstelling tot Jolien zelfs een duidelijke molactie in aflevering 1 had (van de band afvallen). Ik herinner me echter wel nog dat ik destijds tijdens het terugkijken dacht: jeetje, Alina is wel erg overdreven aan het gillen op die band, zou dit niet gespeeld zijn? Ik denk nu van wel dus.  ;D




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #319 Gepost op: 21-04-2020, 16:39:47 »
Wat ik nog wel een verdacht mogelijk acteermomentje van Alina vind is wanneer Gilles zegt dat de waarde van de gejatte spullen niet verdriedubbeld wordt. Dan reageert Alina me iets te nep-verdrietig. Want de triomf over het gejatte stokbrood leek me groot genoeg om niet over het geld in te zitten.