Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen  (gelezen 4712 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Gepost op: 15-03-2020, 19:56:43 »
Bespreek hier de eerste opdracht uit de tweede aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 23:10:52 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2020, 20:10:56 »
Geniale opdracht  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2020, 20:17:40 »
Weer enorm veel dingen die samen komen. ;D Momenteel lijken de bordspelers de cruciale rol te hebben, maar ik verwacht nog een extraatje om ook de 7 traplopers te kunnen verdenken.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2020, 22:49:46 »
Ik hou van bordspellen, dus dit vond ik sowieso een fantastische opdracht. Maar hoe alles samenvalt, hoe het uitgelegd wordt, briljant! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2020, 23:03:48 »
die Bart bij de pijl, maar goed dat het geen echte pijl was, hij stond zo te shaken
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2020, 23:28:37 »
Ik kreeg het idee dat Els helemaal niet echt geraakt werd door de bal op de trap... Iets waar ze als Mol in de finale dan op terug zal komen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2020, 23:29:50 »
volgens mij wel hoor, gewoon tegen haar knie.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2020, 23:36:36 »
Ik zag deze toevallig net op Twitter voorbij komen in de context van het Covid-19 virus:


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2020, 23:36:47 »
volgens mij wel hoor, gewoon tegen haar knie.

Ze maakt een schoppende beweging, maar eigenlijk ketst de bal af op een steen voor haar voeten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline duon

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2020, 23:39:17 »
Ja ze werd wel degelijk geraakt. Ze stond daar ook erg onhandig en kon eigenlijk nergens heen duiken zonder van die berg te vallen.

Onhandig of mols?

Dit vond ik trouwens echt een goeie opdracht. Wel echt een typische De Mol opdracht (afstand lopen, opdrachten onderweg) maar wel met de leuke twists dat er dus nog een bordspel bij kwam kijken, en dat ze stukken opnieuw moesten lopen.

Hier kan op meerdere manieren worden gemold en dat vind ik wel leuk om te zien, je ziet dat het op meerdere punten misgaat maar wat is nu echt de mol-actie? Hierbij moet ik dan wel zeggen dat, al kan er op meerdere manieren gemold worden, het niet voelt alsof de hele opdracht mislukt door 1 fout/molactie.

En dat ze hem dan nèt niet halen, zuur voor de kandidaten maar echt perfecte ingeschat door productie. Chapeau!
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2020, 23:42:46 »
Hoe kan je op de plek van Bruno en alina hier mollen. Ze kunnen inschatten maar hebben totaal geen invloed op de tijd of op de deelopdrachten ( behalve wie er wat doet ). Voor mij potloodstreep door alina en Bruno.

( als mol gokken dat je steeds zo dobbelt dat je het geld kwijtspeelt is gevaarlijk )

Wel erg mooie opdracht

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2020, 23:47:47 »
Hoe kan je op de plek van Bruno en alina hier mollen. Ze kunnen inschatten maar hebben totaal geen invloed op de tijd of op de deelopdrachten ( behalve wie er wat doet ). Voor mij potloodstreep door alina en Bruno.

( als mol gokken dat je steeds zo dobbelt dat je het geld kwijtspeelt is gevaarlijk )

Wel erg mooie opdracht

Als Mol weet je welke opdrachten er nog komen dus je kunt geschikte spelers voor latere proeven verspillen op eerdere proeven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2020, 23:48:28 »
Hoe kan je op de plek van Bruno en alina hier mollen. Ze kunnen inschatten maar hebben totaal geen invloed op de tijd of op de deelopdrachten ( behalve wie er wat doet ). Voor mij potloodstreep door alina en Bruno.

Door Bruno zet ik zelfs een dikke zwarte streep met stift.

Maar ik vind wel dat het een molpositie is. Dorien en Jolien tegen die krachtpatser zetten, getuigt toch wel van weinig doorzicht.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2020, 00:04:20 »


Maar ik vind wel dat het een molpositie is. Dorien en Jolien tegen die krachtpatser zetten, getuigt toch wel van weinig doorzicht.

Precies. Onder het mom van de sterke Salim bewaren voor de Sisyphusopdracht, die - twist - helemaal niet over kracht bleek te gaan.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2020, 00:19:47 »
Maar dan nog heb je 0 invloed op de tijd .   In de groep beneden besluiten ze hoeveel ze meepakken en dus indirect over hoeveel tijd ze nodig gaan hebben.

Ik zou als mol niet boven willen staan, maar beneden veel mee pakken en af en toe steunen dat het zo zwaar is.


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2020, 00:24:34 »
Maar dan nog heb je 0 invloed op de tijd .   In de groep beneden besluiten ze hoeveel ze meepakken en dus indirect over hoeveel tijd ze nodig gaan hebben.

Ik zou als mol niet boven willen staan, maar beneden veel mee pakken en af en toe steunen dat het zo zwaar is.

Gefaalde opdracht = teruglopen.
Dus wat dat betreft hadden ze boven alle invloed op hoe lang t kon duren

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2020, 02:38:09 »
Ik zou als mol de wandeltocht maken...
Al die opdrachten waren makkelijk te saboteren en als je een opdracht laat mislukken vertraag je en speel je geld uit de pot. Als je bovenaan staat kun je dit niet doen.. ja, je kunt ervoor kiezen om te dobbelen en zo geld uit de pot spelen maar dit kan ook averechts werken wat nu ook gebeurde. Ik denk verder dat je geen mol hoeft te zijn om net zoals Alina en Bruno te suggereren dat de Sisyphus opdracht iets met kracht te maken heeft.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2020, 04:48:46 »
Als mol liever wandelen dan dobbelen. Zoals Tarbozan al meldde, je kunt lekker veel bagage meenemen. Denk maar aan die twee tenten. Loei zwaar en uiteindelijk hadden ze maar eentje nodig. Wie ging er voor de tweede tent?
Daarnaast kun je als mol ook een deelopdracht frustreren. Ik zag dat vooral bij Salim die, als langste persoon, vooraan liep bij de ballen.

Lichte potloodstreep door Alina.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2020, 07:18:33 »
Bruno en Alina niet wandelen. Dat zijn twee sterke fitte personen. Opvallende keuze. Dorien had nooit moeten wandelen. Was zij zo traag of leek zij traag omdat anderen een tempo forceerden?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2020, 11:16:45 »
Ik denk verder dat je geen mol hoeft te zijn om net zoals Alina en Bruno te suggereren dat de Sisyphus opdracht iets met kracht te maken heeft.

Nee, maar als je als mol weet wat die opdracht werkelijk inhoudt, dan is het natuurlijk heel makkelijk om de ander mee te krijgen in de redenering dat Salim tot het eind vrijgehouden moet worden.
Woosie down?