Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging  (gelezen 13227 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #100 Gepost op: 1-04-2020, 18:22:54 »
De Mol kan ingeseind zijn dat er voor pasvragen werd gekozen. Bijvoorbeeld dus zoals Kaat opmerkte via het "zopas" van Gilles.

Ah, oké.  ::ok:: Dan maakt het minder uit of de mol wel of niet voor een deal kiest. En kan iedereen dus weer verdacht zijn.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #101 Gepost op: 1-04-2020, 23:57:31 »
Nog even een andere kijk op de zaak:
Als de Mol Dorien of Salim is, (sowieso +1 om voor pasvragen kiezen, geen 4000€) dan ben je uiteraard ingelicht wie er niet heeft gesprongen, met die enorme voorkennis ga je heel sterk de onderhandelingen in, om kandidaats over te komen en te winnen...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #102 Gepost op: 2-04-2020, 00:00:32 »
Nog even een andere kijk op de zaak:
Als de Mol Dorien of Salim is, (sowieso +1 om voor pasvragen kiezen, geen 4000€) dan ben je uiteraard ingelicht wie er niet heeft gesprongen, met die enorme voorkennis ga je heel sterk de onderhandelingen in, om kandidaats over te komen en te winnen...

Ik denk dat de mol zeker niet ingelicht is (als de mol dus Dorien of Salim is). Zo kan een mol zich toch veel beter inleven als hij zelf ook moet uitzoeken wie niet gesprongen heeft? Ik heb de productie van dit programma erg hoog zitten, dus ben er van overtuigd dat de mol dit niet zou weten  ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #103 Gepost op: 2-04-2020, 00:03:18 »
Maar natuurlijk wil je dit als Mol weten als je niet bij dat groepje zat, je saboteert de boel met voorkennis all over the place.  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #104 Gepost op: 2-04-2020, 00:06:05 »
Maar natuurlijk wil je dit als Mol weten als je niet bij dat groepje zat, je saboteert de boel met voorkennis all over the place.  ;)

Ik zou het zeker niet willen weten als mol en ik denk 90% van de forummers hier ook niet. Hoe kan je je anders inleven in deze opdracht? Dit is net een opdracht waar je als mol de fanatieke kandidaat kan spelen!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #105 Gepost op: 2-04-2020, 00:16:12 »
Zeer juist opgemerkt, en mijns inziens met voorkennis kun je als mol die rol goed vervullen. Anders zou je het als Mol niets kunnen schelen, geld is niet verdiend, wie de pasvragen krijgt kan me gestolen worden. Nu kun je gericht gaan ondervragen, je uiterste best doen om de naam van de niet-springer te krijgen om de pasvragen ook te bemachtigen, super fanatieke kandidaat... Ik zou zelf niet voor 90% van dit forum durven en willlen spreken, ik spreek liever voor mezelf  ;) Mijn punt is dat ik Salim en zeker en vooral Dorien door alle posities die ze had zeer verdacht vond. With all due respect.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #106 Gepost op: 2-04-2020, 00:21:41 »
We bedoelen waarschijnlijk hetzelfde, maar jij vindt het een voordeel dat een mol al de uitkomst zou weten om fanatiek te spelen, ik vind het een héél erg groot nadeel. Zo kan je volledig door de mand vallen, spontaniteit verliezen en eventueel zelfs verkeerde zaken vertellen die je verraden. Ik zie dus echt geen voordelen, alle lol is er ook af dan. Maargoed, beetje nutteloze discussie  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #107 Gepost op: 2-04-2020, 00:50:06 »
We bedoelen waarschijnlijk hetzelfde, maar jij vindt het een voordeel dat een mol al de uitkomst zou weten om fanatiek te spelen, ik vind het een héél erg groot nadeel. Zo kan je volledig door de mand vallen, spontaniteit verliezen en eventueel zelfs verkeerde zaken vertellen die je verraden. Ik zie dus echt geen voordelen, alle lol is er ook af dan. Maargoed, beetje nutteloze discussie  ;D
De ervaringsdeskundigen stellen jou in het ongelijk. Kijk maar naar Café De Mol.
En als de mol al niet deze informatie te horen krijgt wat dan wel? En als je goed luistert naar wat Gilles zegt dan hoor je niet alleen een nadruk op het woordje "zopas" maar ook heel korte pauze na dit woord, kennelijk met de bedoeling let even op.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 00:55:33 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #108 Gepost op: 2-04-2020, 08:19:40 »
De ervaringsdeskundigen stellen jou in het ongelijk. Kijk maar naar Café De Mol.
En als de mol al niet deze informatie te horen krijgt wat dan wel? En als je goed luistert naar wat Gilles zegt dan hoor je niet alleen een nadruk op het woordje "zopas" maar ook heel korte pauze na dit woord, kennelijk met de bedoeling let even op.

Ik denk dat jij gewoon eens beter zou moeten lezen vooraleer je reageert.

Het gaat hier over de onderhandelaars, als daar de mol bij zit, dat de mol dan niet zou willen weten wie niet gesprongen heeft.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #109 Gepost op: 2-04-2020, 08:34:59 »
Beste forumvrienden, hou het een beetje gemoedelijk alsjeblieft, zonder op de man te spelen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #110 Gepost op: 2-04-2020, 08:44:24 »
Zie ook totaal geen reden om de mol te briefen over wie niet sprong. Indien Salim of Dorien de mol zouden zijn.
- Heeft geen impact op de sabotage, aangezien er toch voor pasvragen wordt gespeeld.
- Men vermijdt steeds de risico's waar de mol betrapt zou kunnen worden op zijn/haard voorkennis.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #111 Gepost op: 2-04-2020, 12:04:05 »
Dan denk ik aan Eline die tijdens een opdracht plotseling naar het toilet moest en daar een briefje met informatie van de productie ging lezen.......

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #112 Gepost op: 2-04-2020, 12:06:21 »
Dan denk ik aan Eline die tijdens een opdracht plotseling naar het toilet moest en daar een briefje met informatie van de productie ging lezen.......

Maar hier gaat het er om dat de mol totaal geen voordeel heeft als hij zou weten wie niet gesprongen heeft he ;)


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #113 Gepost op: 2-04-2020, 12:23:35 »
Als kandidaat lijkt het me toch logischer om voor de verdubbelaar te gaan.. Je neemt echt grote risico’s als het foutloopt met die pasvragen, ticketje naar huis was dan al geboekt. Dus zo logisch vind ik het allemaal niet Martin.
Dacht ik eerst ook maar als je dan de andere factoren meerekent.

Ik zou de kans dat je iemand kan omkopen met 3 jokers best groot vinden, vooral als je weet dat Bart één van de kandidaten is die je kan omkopen. Dus ik zou het ook logischer vinden om wel voor de jokers te gaan want de kans op slagen is best wel groot uiteindelijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #114 Gepost op: 2-04-2020, 14:45:13 »
Ik denk dat jij gewoon eens beter zou moeten lezen vooraleer je reageert.

Het gaat hier over de onderhandelaars, als daar de mol bij zit, dat de mol dan niet zou willen weten wie niet gesprongen heeft.
Neem mij niet kwalijk hoor. De briefing ging wat mij betreft nog steeds over de pasvragen. Ik beloof dat ik beter zal lezen en kan natuurlijk als excuus aanvoeren dat hier erg veel te lezen valt, maar dat zal ik niet doen. Maar nu we het toch weer over die briefing hebben is er misschien nog een ander interessant punt.
Kandidaten kunnen ook bedenken dat de mol gebriefd wordt. Ik vraag mij daarom af of misschien iemand van de kandidaten die niet de mol is, het woordje "zopas" is opgevallen. Christian blijkbaar niet want die zegt dat hij denkt dat ze gekozen hebben voor de verdubbelaar. Zou hij dat echt denken, want hij is toch een slimme kandidaat?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #115 Gepost op: 2-04-2020, 15:12:59 »
Ik zie niet in waarom de mol (als die bij de ondervraagden zit) hier geïnformeerd werd, zeker niet wanneer Salim en Dorien voor de pasvragen gekozen hebben en niet meer te mollen viel. Het zou de mol bovendien alleen maar kunnen verraden tegenover de twee volksvertegenwoordigers.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 15:19:11 door Luc »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #116 Gepost op: 2-04-2020, 15:30:38 »
Enige reden om de mol te briefen (als hij bij de ondervragers zit) is wanneer hij (om kandidaats over te komen) voor de verdubbelaar kiest, zodat hij als molactie één van de andere kandidaten kan kiezen. Aangezien de ondervragers niet voor de verdubbelaar hebben gekozen lijkt mij niet dat de mol is gebriefd.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #117 Gepost op: 2-04-2020, 23:01:59 »
Iets ander wat ik me afvroeg is:

Stel dat de mol in deze opdracht inderdaad gebriefd zou zijn, zou dat dan niet met iets minder opvallends gebeuren dan alleen de nadruk leggen op "zopas"? Bijvoorbeeld: van te voren worden met de mol twee zinnen afgesproken. Zin 1 betekent dan b.v. "wel pasvragen gekozen" en zin 2 betekent "geen pasvragen (dus geld) gekozen" door de ondervragers.

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #118 Gepost op: 3-04-2020, 11:45:12 »
Iets ander wat ik me afvroeg is:

Stel dat de mol in deze opdracht inderdaad gebriefd zou zijn, zou dat dan niet met iets minder opvallends gebeuren dan alleen de nadruk leggen op "zopas"? Bijvoorbeeld: van te voren worden met de mol twee zinnen afgesproken. Zin 1 betekent dan b.v. "wel pasvragen gekozen" en zin 2 betekent "geen pasvragen (dus geld) gekozen" door de ondervragers.
Denk dit ook.
Toen ze in een vorig seizoen de mol brieften met de koffers op de luchthaven zat het ook veel uitgekookter in elkaar en kon je er als kijker of kandidaat niets uithalen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #119 Gepost op: 3-04-2020, 12:32:37 »
Enige reden om de mol te briefen (als hij bij de ondervragers zit) is wanneer hij (om kandidaats over te komen) voor de verdubbelaar kiest, zodat hij als molactie één van de andere kandidaten kan kiezen. Aangezien de ondervragers niet voor de verdubbelaar hebben gekozen lijkt mij niet dat de mol is gebriefd.
Onder briefing wordt hier voortdurend iets anders verstaan en dat maakt de discussie een beetje moeizaam. De briefing waar het hier over gaat is of er gekozen is voor de verdubbelaar of voor de pasvragen. Al of niet d.m.v. het woordje "zopas".
De mol vertellen wie er niet gesprongen heeft is wat mij betreft geen briefing maar brevet van onvermogen van de programamakers. Kunnen ze de opdracht beter niet uitzenden.
M.a.w. een briefing heeft in mijn ogen alleen zin als de mol bij de ondervraagden zit, hoewel sommigen hier dit zelfs zinloos vinden.

]i]Edit:[/i]
Ik vraag me ook af of de ondervragers hebben kunnen horen wat Gilles tegen de ondervraagden heeft gezegd. Uiteraard weten zij al wat ze gekozen hebben dus daarvoor is het niet van belang. Gezien de afstand (zie foto) lijkt me dat ze dit niet hebben gehoord.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 14:51:39 door MartinJ »