Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57135 keer)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #240 Gepost op: 13-04-2020, 17:33:38 »
Bart komt als verdachte bovendrijven maar inderdaad, eender wie was kansloos tegen de snelle Salim, daar zijn geen molacties voor nodig.

Tenzij je als Mol een kandidaat speelt die nepmolt. En daar leek die valpartij toch echt op.   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #241 Gepost op: 13-04-2020, 17:35:37 »
Ik heb Bart eigenlijk nog niet doelbewust zien nepmollen, alles wat hij doet, kan je als een fanatieke kandidaat toch ook verklaren?  ;D

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #242 Gepost op: 13-04-2020, 17:42:53 »
Barts val was in ieder geval echt. Je ziet bij de ouzo-opdracht dat zijn arm met verband is verbonden.

Koud kunstje toch, om die arm even te laten verbinden terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #243 Gepost op: 13-04-2020, 17:48:37 »
Tenzij je als Mol een kandidaat speelt die nepmolt. En daar leek die valpartij toch echt op.   ::jaja::

Struikelen zou een prima molactie zijn, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het heel handig is om dat bij een stuk grind te doen, dat doe je echt niet voor je lol. ::ohno::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #244 Gepost op: 13-04-2020, 18:05:36 »
Struikelen zou een prima molactie zijn, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het heel handig is om dat bij een stuk grind te doen, dat doe je echt niet voor je lol. ::ohno::

Ik denk dat Bart zó fanatiek als mol is dat hij dat er wel voor over heeft. Sterker nog: dat ook Salim nog viel, zo best wel eens doorgestoken kaart kunnen zijn. Al zou dat laatste dan wel betekenen dat Salim door de productie in vertrouwen is genomen nadat hij zijn come back mocht maken. Klinkt onwaarschijnlijk, maar bij een onwaarschijnlijk goed programma (nogmaals: by far het allerbeste Nederlandstalige tv-programma!) zou het toch kunnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #245 Gepost op: 13-04-2020, 21:22:24 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Bart:

Aflevering 6:

  • Besluit na het oefenen het speerwerpen te doen (maar komt daar later op terug)
  • Wil gaan hardlopen wanneer blijkt dat daar alles vanaf hangt, loopt sneller dan Alina en wordt gekozen voor het hardlopen
  • Stelt voor om de joker bij het verspringen in te zetten, wat gebeurt waardoor dat onderdeel (als enige) uiteindelijk een voorsprong van vijf meter oplevert
  • Struikelt bij het hardlopen en wordt ondanks zijn vijf meter voorsprong ingehaald door Salim die zelf ook struikelt maar toch de beker en de 1500 euro wegkaapt
  • Meldt zich aan als bob
  • Kiest de volgende "ik heb nog nooit"-stellingen uit: een datingsite of -app gebruikt (Christian wel), met een pistool geschoten (Alina en Christian wel), met iemand van hetzelfde geslacht gekust (A, C en J wel), in een politiecel gezeten (A wel), een dier gedood (A wel), een gerecht teruggestuurd op restaurant (A en J wel), op de sossen gestemd, gesluikstort, wat samen uiteindelijk 1350 euro oplevert doordat iedereen zonder problemen over de "sirtaki-balk" gaat
  • Maakt een fout in zijn tekening van het stilleven en valt als eerste af waardoor ook zijn inzet verloren gaat
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 21:52:19 door Heinz »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #246 Gepost op: 14-04-2020, 06:26:11 »
Het valt me op dat er twee fouten zitten in de tekening van Bart. Hij vergeet het druiventrosje (terwijl het heel opvallend werd vastgehouden). En er moeten nog twee fruitsoorten zijn met elke 4 stuks, daarvan tekent hij er maar een goed en de ander geeft hij 3 stuks.

Dorien kwam na hem, en hij wist niet of haar tekening goed of fout was. Mocht het zo zijn dat Bart hier perse wilde afvallen, dan had hij dus nog een extra beurt achter de hand waarin hij het ook weer fout kon hebben.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #247 Gepost op: 14-04-2020, 09:19:55 »
Het valt me op dat er twee fouten zitten in de tekening van Bart. Hij vergeet het druiventrosje (terwijl het heel opvallend werd vastgehouden). En er moeten nog twee fruitsoorten zijn met elke 4 stuks, daarvan tekent hij er maar een goed en de ander geeft hij 3 stuks.

Dorien kwam na hem, en hij wist niet of haar tekening goed of fout was. Mocht het zo zijn dat Bart hier perse wilde afvallen, dan had hij dus nog een extra beurt achter de hand waarin hij het ook weer fout kon hebben.

Ik vind dit goed gevonden. Ook dat Je hebt gezocht naar mogelijk een verborgen aanwijzing in de tekening. Zie verborgen hints topic. Het woordje mol in de ananas is misschien niet zo duidelijk, maar het kan er best staan. Het lijkt er voor mij op dat Bart expres verliest. En met het feit dat hij meteen zegt dit is niks voor mij, dekt hij zich meteen in.

Ofwel hij is weliswaar advocaat, maar heeft moeite met dit soort dingen ( je zou denken dit is niet echt moeilijk) of hij is de mol en wil zo in ieder geval geen geld binnenhalen en zeker geen kans maken op de vijfde kamer. Even de tijd hebben om de rol van mol in te nemen, omkleden, beetje voorbereiden.( las ik al ergens op het forum), vraag me trouwens af hoe ze dat achter de schermen allemaal in goede banen hebben geleid.😀.

Als kandidaat wil je absoluut winnen en anders baal je als een gek als je er meteen uit ligt. Dus of hij is er echt slecht in of hij is de mol :P
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 09:22:36 door Lonneke*L »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #248 Gepost op: 14-04-2020, 11:44:05 »
..
Als kandidaat wil je absoluut winnen en anders baal je als een gek als je er meteen uit ligt. Dus of hij is er echt slecht in of hij is de mol :P

Cathy had een mooie analyse in Café de Mol. Ze merkte op dat fanatieke Bart het allemaal wel best vond terwijl er voor de winnaar van deze opdracht een groot voordeel behaald kon worden. Hij riep, zoals wel vaker, als snel weer dat hij dit helemaal niet kan.

Bart kiest (bijna) altijd zijn eigen positie en dekt zich vervolgens graag in dat iets gaat mislopen, heel moeilijk is, dat hij het niet kan etc. Het zal ongetwijfeld aan mijn inmiddels tunnelvisie liggen maar als je Bart eenmaal als Mol ziet, lijkt de zoektocht dit jaar eigenlijk best makkelijk. Gegeven de polls op de diverse fora blijkbaar toch niet :)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #249 Gepost op: 14-04-2020, 12:47:07 »
Bart komt inderdaad vaak op sleutelposities terecht, alleen verdenk ik hem niet:

- Bij het kanoën doet hij alles goed, hij valt 1x omver maar brengt iedereen wel op tijd binnen.
- Hij is verantwoordelijk voor de gevonden truffel en dat levert al 1000 euro op. (zie hem maar die hond dragen)
- Bij minotaurus levert hij als enige geld op, opnieuw 1000 euro.
- Bij de bourgondiërs hebben ze net te weinig gegeten. Dit komt omdat ze de drank niet op was. Als mol sla je toch snel die drank achterover?

Ik zie in hem eerder een slimme kandidaat die enkel om zichzelf geeft in het spel en wilt winnen.
klaar voor de strijd

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #250 Gepost op: 14-04-2020, 13:03:21 »
Bart komt inderdaad vaak op sleutelposities terecht, alleen verdenk ik hem niet:

- Bij het kanoën doet hij alles goed, hij valt 1x omver maar brengt iedereen wel op tijd binnen.
- Hij is verantwoordelijk voor de gevonden truffel en dat levert al 1000 euro op. (zie hem maar die hond dragen)
- Bij minotaurus levert hij als enige geld op, opnieuw 1000 euro.
- Bij de bourgondiërs hebben ze net te weinig gegeten. Dit komt omdat ze de drank niet op was. Als mol sla je toch snel die drank achterover?

Ik zie in hem eerder een slimme kandidaat die enkel om zichzelf geeft in het spel en wilt winnen.

Ik ga jou nooit op andere gedachten brengen natuurlijk maar:

- Kano, hij heeft de parasailers niet kunnen helpen. Is druk bezig met mensen overzetten maar kan (in mijn ogen dan) niet meteen alles verpesten na zijn 10k vrijstelling. Misschien hoopte hij dat ondertussen de bel geluid zou worden.
- De truffel is niet te weerleggen behalve met de opmerking dat het niet ongewoon is bij DeMol dat de mol een opdracht gewoon meedoet (zoals de Disco van vorig jaar bijvoorbeeld, het worstelen in Mexico of Gilles en de gans).
- Minotaurus. Er wordt maar 1000 verdiend en dit ten koste van 40% vd hartslagen. Verder is hij vooral bezig de anderen op te jutten. Minimale opbrengst en mol = held
- Bourgondiërs. De mol is ook bij de sporters niet geslaagd. Ik vind dat de eters er werkelijk alles aan doen de boel te verstieren helemaal als je later weet wat echt de bedoeling is.

Verder denk ik dat er voor alle overgebleven kandidaten wel meer van dit soort "waarom doet hij/zij dit dan?" momenten te benoemen zijn. Dan vind ik die van Bart nog veruit het minst in aantal.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #251 Gepost op: 14-04-2020, 13:05:19 »
Je vergeet nog het golfen Wouter. Golfen + truffel zoeken vind ik 2 grote bezwaren

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #252 Gepost op: 14-04-2020, 13:28:53 »
Ik ga jou nooit op andere gedachten brengen natuurlijk maar:

Verder denk ik dat er voor alle overgebleven kandidaten wel meer van dit soort "waarom doet hij/zij dit dan?" momenten te benoemen zijn. Dan vind ik die van Bart nog veruit het minst in aantal.

Dat klopt, ik heb voor elke kandidaat wel een lijstje en mogelijk wordt Bart wat Elisabeth vorig jaar: degene die ik al vroeg wat losliet en mij van mijn stoel deed vallen.
klaar voor de strijd

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #253 Gepost op: 14-04-2020, 13:29:19 »
Vanaf het begin 10000 euro eruit halen, de groep toch zo te misleiden door te zeggen ''Ja geld is toch ondergeschikt aan een vrijstelling dit seizoen'', zo gelijk de hele groep de richting in te sturen dat eigen gewin boven de groepspot gaat. Ik zou het geen slechte mol vinden. Wat ik me alleen afvraag is waarom Bart zo ontzettend snel die berg afging. Wellicht geoefend om van te voren al wat vertrouwen te winnen?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #254 Gepost op: 14-04-2020, 13:31:52 »
Vanaf het begin 10000 euro eruit halen, de groep toch zo te misleiden door te zeggen ''Ja geld is toch ondergeschikt aan een vrijstelling dit seizoen'', zo gelijk de hele groep de richting in te sturen dat eigen gewin boven de groepspot gaat. Ik zou het geen slechte mol vinden. Wat ik me alleen afvraag is waarom Bart zo ontzettend snel die berg afging. Wellicht geoefend om van te voren al wat vertrouwen te winnen?

Eigenlijk is het maar 2700 euro (Bruno bood al 7500 euro, dus dat ging er al sowieso uit).
Bart toont al van in het begin aan dat hij de mol wil ontmaskeren en geld later komt.
Dit kan een gehaaide moltactiek zijn of een fanatieke kandidaattactiek. Beide kunnen nog
klaar voor de strijd

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #255 Gepost op: 14-04-2020, 13:41:03 »
Eigenlijk is het maar 2700 euro (Bruno bood al 7500 euro, dus dat ging er al sowieso uit).
Bart toont al van in het begin aan dat hij de mol wil ontmaskeren en geld later komt.
Dit kan een gehaaide moltactiek zijn of een fanatieke kandidaattactiek. Beide kunnen nog
Ja het grootste bezwaar vind ik dan ook dat je met zo'n actie wel heel vroeg op de radar komt van iedereen. Als mol wil je toch ook niet dat 3/4 kandidaten je vanaf het begin gelijk al verdenken, en de kans met zo'n actie is toch wel weer groter dan.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #256 Gepost op: 14-04-2020, 14:16:32 »
Ja het grootste bezwaar vind ik dan ook dat je met zo'n actie wel heel vroeg op de radar komt van iedereen. Als mol wil je toch ook niet dat 3/4 kandidaten je vanaf het begin gelijk al verdenken, en de kans met zo'n actie is toch wel weer groter dan.

Volgens mij is hij door die actie juist erg van de radar verdwenen. Ook al zou je logisch gezien juist op de radar komen. Heel veel twijfels zijn daar ontstaan :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #257 Gepost op: 14-04-2020, 15:19:35 »
Ja het grootste bezwaar vind ik dan ook dat je met zo'n actie wel heel vroeg op de radar komt van iedereen. Als mol wil je toch ook niet dat 3/4 kandidaten je vanaf het begin gelijk al verdenken, en de kans met zo'n actie is toch wel weer groter dan.
Als ik op de diverse fora naar de eerste reacties op de eerste opdracht kijk is deze bewering niet hard te maken. De overgrote meerderheid schreef Bart juist af als mol vanwege dit exorbitant hoog bod. Waar ik overigens niet bij zat. En juist hierom was Bart direct mijn hoofdverdachte. Want wat wil een mol nog meer: veel geld uit de pot en toch niet verdacht worden.
Als ik hierna een onzekere Bart had gezien die het moeilijk heeft en daarom per se die eerste vrijstelling wilde hebben, dan was ik misschien wel van gedachte veranderd. Maar ik heb alleen maar een zelfverzekerde Bart gezien die behoorlijk zijn stempel drukt op de opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 15:26:04 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #258 Gepost op: 15-04-2020, 10:59:05 »
Bart die weer met zijn hoofdverdachte Alina wil wisselen. De stellingen zelf kiezen tot Dorien komt, ook een heel onmolse positie. Het kandidaatschap spat er van af. Misschien wel de beste kandidaat (op vlak van spel begrijpen) ooit in België, maar niet de mol.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #259 Gepost op: 15-04-2020, 11:12:10 »
Ik doe alvast even een voorspelling voor de slotuitzending: We krijgen een filmpje te zien waarin in Vilvoorde de teller stilstaat op 7500 en we zien dat Gilles Bruno naar buiten begeleidt. Vervolgens komt de Mol uit het kamertje ernaast, ontdoet zich van zijn pij en stapt in zijn gewone kleding de kamer met de teller binnen, gaat zitten en kijkt toe hoe de teller verder gaat lopen vanaf 7500 en zegt past stop bij 10.200.

 ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!