Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 70005 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #240 Gepost op: 16-04-2020, 12:54:26 »
Van 5 halve shots Ouzo ga je nu ook nog niet van zo’n brede balk vallen  :-X

Dit stond oorspronkelijk in het Wie is de mol-topic? Maar ik wil even hier verder gaan omdat ik iets dieper over Alina wil ingaan.

Niet alleen 5 halve ouzo's (die volgens Gilles veelal een alcoholpercentage hebben van 40%). Er was ook wijn gedronken bij het eten. De balk was ook niet zo breed hoor,  maar dat is natuurlijk voor interpretatie vatbaar.

Wat mij ook opviel, wanneer Alina van de trap kwam zegt ze: 'Moet ik dit doen?'. Het volgende beeld zien we de mensen in de auto het raam aflaten. Waarom zegt ze dit luidop, als ze de mol is? Het is niet voor de anderen in de auto en ik betwijfel dat je daar als je al wat op hebt en gefocust bent op die balk als mol je dit nog zou zeggen voor de kijkers te misleiden.
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #241 Gepost op: 16-04-2020, 13:01:18 »
Dit stond oorspronkelijk in het Wie is de mol-topic? Maar ik wil even hier verder gaan omdat ik iets dieper over Alina wil ingaan.

Niet alleen 5 halve ouzo's (die volgens Gilles veelal een alcoholpercentage hebben van 40%). Er was ook wijn gedronken bij het eten. De balk was ook niet zo breed hoor,  maar dat is natuurlijk voor interpretatie vatbaar.

Wat mij ook opviel, wanneer Alina van de trap kwam zegt ze: 'Moet ik dit doen?'. Het volgende beeld zien we de mensen in de auto het raam aflaten. Waarom zegt ze dit luidop, als ze de mol is? Het is niet voor de anderen in de auto en ik betwijfel dat je daar als je al wat op hebt en gefocust bent op die balk als mol je dit nog zou zeggen voor de kijkers te misleiden.

Nu ja ik denk dat wijn relatief traag aankomt en 5  halve shots Ouzo te vergelijken zijn met 2,5 pintjes (ik denk 1 shot = 1 pint), maar wel iets sneller in het bloed komen. Je zal absoluut niet meer nuchter zijn, maar van 2 glazen wijn en 5 shots Ouzu verwacht ik wel dat je nog op een balk kan lopen.

En zien we dit niet steeds bij Alina? Velen schrijven haar af omdat al haar emoties zo oprecht zijn. Wat ik dan wel weer in haar voordeel spreekt is het feit dat de productie ons wil doen geloven dat Alina aan het wankelen is door in te zoomen op haar benen. Als ze dan toch vlot de balk overwint, is het een automatische reactie bij de kijkers: Hmmm, ze staat te wankelen en doet het toch goed, goede kandidate! Slimme misleiding volgens mij.

Edit: en ik snap wat je bedoelt hoor, het komt allemaal zo echt over bij haar. Zo naturel, speels alsof het haar geen enkele moeite kost. Mijn wensmol zou het ook zo spelen. Dus ik wil mss wel heel erg dat ze de mol is ;)
« Laatst bewerkt op: 16-04-2020, 14:09:11 door Convans »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #242 Gepost op: 16-04-2020, 14:00:01 »
Ik snap perfect wat je bedoelt maar ze doet mij veel aan Kaat denken:

Kaat werd ook zwaar verdacht hier, omdat ze schitterend zou acteren maar vaak zag je aan haar emoties dat ze het echt meende (vb. haar reactie toen Eva wegging of 2x reanimatie zeggen om uiteindelijk nog eens te herhalen dat ze reanimatie gezegd had).

Als ze het is, is ze echt een goede actrice (in mijn ogen). Voorlopig blijft ze wel mijn nr 2

Ik g
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #243 Gepost op: 16-04-2020, 16:13:04 »
Hoezo halve shots Ouzo? Het waren een soort van whiskey glazen waar je maar een bodempje in schenkt.
Om na te gaan hoeveel Ouzo er per glas is gedronken heb ik een snapshot gemaakt van de fles nadat Gilles de eerste 4 glazen al heeft ingeschonken en een snapshot nadat hij het laatste glas voor Alina heeft ingeschonken (wat zij overigens niet meer hoefde op te drinken). Deze heb ik samengevoegd in onderstaande foto.

Er zijn in totaal 10 glazen gedronken (A 5, C 3 en J2) en dus 11 glazen ingeschonken. Het niveau verschil tussen de 2 momenten komt dus overeen met 11 - 4 = 7 glazen. Dit is zeker meer dan een halve fles. Een fles is 700 ml. Als we uitgaan van een halve fles dan zat er in elk glas gemiddeld 350 / 7 = 50 ml. In Nederland is een borrelglas 35 ml en geschikt voor drank met een alcoholpercentage van 40%. De "shots" die zij dronken waren dus zeker geen halve shots maar ruim een hele shot.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #244 Gepost op: 16-04-2020, 19:46:26 »
Meten is weten. Uit een snapshot waar Gilles een glas Ouzo inschenkt kunnen we opmeten hoe groot het volume van de hoeveelheid Ouzo in het glas is ten opzichte van de totale inhoud van de fles. Hierbij heb ik met opzet de buitenkant van de fles gemeten en binnenkant van de Ouzo in het glas. De verhouding in diameter moeten we kwadraten en vermenigvuldigen met de verhouding in hoogte. Dit heb ik gedaan (zie foto) en het leverde 13,4 op voor de verhouding tussen inhoud fles en inhoud glas.
Als we uitgaan van een normale fles van 700 ml, dan zit er 700 / 13,4 = 52 ml Ouzo in het glas.
Het resultaat komt aardig overeen met mijn conservatieve schatting van 50 ml in de vorige post.
Kortom in de glazen zat geen half shotje, maar anderhalf borrelglas vol. Alina heeft derhalve ongeveer 7,5 borrelglazen Ouzo achterover geslagen. Geloof je het niet, meet dan maar na!
« Laatst bewerkt op: 16-04-2020, 19:47:59 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #245 Gepost op: 16-04-2020, 21:03:32 »
Meten is weten. Uit een snapshot waar Gilles een glas Ouzo inschenkt kunnen we opmeten hoe groot het volume van de hoeveelheid Ouzo in het glas is ten opzichte van de totale inhoud van de fles. Hierbij heb ik met opzet de buitenkant van de fles gemeten en binnenkant van de Ouzo in het glas. De verhouding in diameter moeten we kwadraten en vermenigvuldigen met de verhouding in hoogte. Dit heb ik gedaan (zie foto) en het leverde 13,4 op voor de verhouding tussen inhoud fles en inhoud glas.
Als we uitgaan van een normale fles van 700 ml, dan zit er 700 / 13,4 = 52 ml Ouzo in het glas.
Het resultaat komt aardig overeen met mijn conservatieve schatting van 50 ml in de vorige post.
Kortom in de glazen zat geen half shotje, maar anderhalf borrelglas vol. Alina heeft derhalve ongeveer 7,5 borrelglazen Ouzo achterover geslagen. Geloof je het niet, meet dan maar na!

Heel knap dat je dit berekent en interessant om te weten. Alina had dus heel wat op. Maar een goede mol moet ook zat kunnen functioneren, dat hebben we in eerdere seizoenen al gezien.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #246 Gepost op: 16-04-2020, 21:07:54 »
Ik denk dat die balk nog altijd makkelijk moet lukken hoor  :P


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #247 Gepost op: 16-04-2020, 21:09:25 »
Ik denk dat die balk nog altijd makkelijk moet lukken hoor  :P

Aangezien Alina student is zal ze inderdaad wel wat kunnen verdragen. Er nog eens bijnemend dat de balk nog vrij breed was, moest dat zeker lukken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #248 Gepost op: 16-04-2020, 21:27:50 »
Maar waarom moet dat lukken?
Het is dus niet de vraag of je met de genuttige percentages alcohol over de balk kunt lopen , ja of nee. Mijn vraag is waarom je als Alina ( mol) dat gaat doen?  Het levert geld op , meer dan de anderen samen.

Als Alina niet over de balk was gegaan, en de rest had dit verdacht gevonden, dan speel je als mol je zatheid toch nog stuk verder uit.

Wouter noemt pagina terug een aantal redenen op waarom hij Alina niet verdenkt en hoewel - ik meen- convans er weerwoord opgeeft en de redenen probeert te verleggen, zijn de redenen die wouter noemt ook precies de redenen waarom ik Alina niet verdenk ( vradeto, ouzo, slongs en de bel op het eiland in afl 1).




Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #249 Gepost op: 16-04-2020, 21:36:07 »
Maar waarom doet de andere hoofdverdachte Jolien het ook niet? Voor mij net dezelfde situatie.

Ja nu zal het argument komen dat Alina meer gedronken heeft wss. Maar als bijna iedereen een musuemroof in S5 tot een goed einde kan brengen, is dit a piece of cake

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #250 Gepost op: 16-04-2020, 22:17:20 »
Ik vind het er niet om gaan of het fysiek gaat om over die balk te lopen, maar om het feit dat Alina geld binnenbracht. In haar eentje meer dan de rest samen.

Is voor mij een rare actie , net als bij Bart de minotaurus , of de truffel opdracht, of bij jolien city golf en feta beelden.

Maar toch verwacht ik dat een van hen de mol gaat zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #251 Gepost op: 16-04-2020, 22:20:20 »
Ik vind het er niet om gaan of het fysiek gaat om over die balk te lopen, maar om het feit dat Alina geld binnenbracht. In haar eentje meer dan de rest samen.

Is voor mij een rare actie , net als bij Bart de minotaurus , of de truffel opdracht, of bij jolien city golf en feta beelden.

Maar toch verwacht ik dat een van hen de mol gaat zijn.

Nee maar wat ik dus wil zeggen waarom is 400 euro van Jolien + het feit dat ze wel wilde blijven en terecht opmerkte dat zij minder moest drinken dan Christian en Alina dan wel aanvaardbaar als mol?

Als Alina hier minder verdacht is, dan Jolien toch ook niet?


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #252 Gepost op: 16-04-2020, 22:56:13 »
Ik denk dat die balk nog altijd makkelijk moet lukken hoor  :P
Ik vind de discussie wel een beetje grappig.
Eerst heeft Alina volgens jou 5 halve shots ouzo op en wat wijn bij het diner en was de conclusie dat ze makkelijk over die balk kon lopen.
Nu ik volgens mij redelijk betrouwbaar aantoon dat Alina in werkelijkheid ongeveer 3 keer zoveel ouzo op heeft (naast de wijn aan het diner) kom je met "ik denk dat die balk nog altijd makkelijk moet lukken".
De vraag is dan wanneer zou het niet meer lukken? Moet ze daar in haar eentje een halve fles ouzo voor opdrinken?
Maar de belangrijkste vraag is: zou ze niet gezien de hoeveelheid ouzo (vergelijkbaar met de andere kandidaten) EN de smallere balk, geen prima excuus hebben om een voetje naast de balk te zetten. Niemand die haar dit kwalijk zal / kan nemen. En nogmaals, het was niet alleen gewoon lopen, maar ook nog dat sirtaki pasje. Ik zeg: een groot wonder dat ze niet van die balk is gevallen.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2020, 22:57:56 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #253 Gepost op: 16-04-2020, 23:02:56 »
Waarom heeft ze 3x zoveel op als ik eerst beweerde? Ik zei halve shots. Ik zie nog altijd halve glazen toch? En ik zag toch ook dat die glazen die grootte hadden? Ik vind de discussie ook helemaal nergens op slaan, want waarover gaat dit nu eigenlijk? Dat het een mirakel is dat ze over die balk is gegaan? Als ze de mol was dat dit een schande is dat ze zich niet laat vallen?

Ik denk dat je best eerst Bartje zijn onverklaarbare zaken als mol onder ogen komt.

Mijn conclusie is nog altijd: niemand is ervoor gevallen, de balk was nog altijd relatief breed en ze was nog niet aangeschoten genoeg om hier van die balk te vallen. Dat past ook niet bij subtiele Alina.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2020, 23:06:49 door Convans »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #254 Gepost op: 16-04-2020, 23:25:25 »
Het kan allemaal. Persoonlijk vind ik het feit dat jolien minder gedronken  had en dat de balk nog breder was dan bij Alina het voor mij ongeloofwaardiger maken dat Alina als mol niet gevallen is, dan dat dat geldt voor jolien.

Maar misschien wilde de mol gewoon niet vallen. Maar geld binnenhalen. We hebben tenslotte al vaker mollen gezien die dat deden..

Voor mij is de sirtaki balk het zoveelste potloodstreepje door Alina s naam.
Ik zou het niet erg vinden er compleet naast te zitten, maar het zijn inmiddels al 4 streepjes, evenveel als Bart.



Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #255 Gepost op: 16-04-2020, 23:53:00 »
Onmols Alina:
1. De bel luiden
2. Ouzu

Onmols Jolien:
1. Doos van Pandora
2. Golfen
3. Paparazzi
(4. Vuurwerkeliminatie)
(5. Olympische spelen)

Onmols Bart:
1. (10.200 euro bieden)
2. Kano varen
(3. Meloen op hoofd)
4. Truffelhond
5. Minotaurus
6. Golfen
7. Wil geen volksvertegenwoordiger zijn
8. Heel erg veel eten

Dit zijn de zaken opgesomd waardoor ik potloodstreepjes zet bij de kandidaten. Tussen haakjes zijn de zaken die uiteindelijk toch geen geld hebben opgebracht. De trappen vind ik nog altijd niet onmols van Alina. De invloed die je daar boven hebt, is zeker groot genoeg imo.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #256 Gepost op: 17-04-2020, 11:21:34 »
Ouzo vond ik super-onmols, maar dat overzicht over hoeveel geld iedereen had kunnen verdienen bij deze opdracht (zie bij opdracht-topic) maakt toch wel duidelijk dat er veel meer geld verdiend had kunnen worden.  ::vergroot::

Blijkbaar had ze de pech dat ‘haar’ vragen pas op het einde werden gesteld. Dat vermoed ik. En iedereen hield haar in de gaten bij de evenwichtsbalk.

Plus: de bel luiden moest wel voor het oog van de kandidaten. Er was nog tijd over dacht ik? Dan kun je als mol beter de held uithangen.  ;D

De trappen zijn voor mij ook niet onmols. Ze had volgens mij vooral pech met de dobbelstenen.

Blijft in ieder geval wel staan dat de andere kandidaten meer onmolse acties op hun naam hebben.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #257 Gepost op: 17-04-2020, 12:23:24 »
Alles wat tunneltelevisie noemt kan ik prima koppelen aan de moldagboek fragmenten waarin de mol zich afvraagt of de kandidaten nu beter mollen dan de mol zelf en of de rol als mol nu wel goed vertolkt wordt.

Ik zie genoeg molacties bij Alina die door de groep namelijk zijn gesaboteerd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #258 Gepost op: 17-04-2020, 12:57:42 »
Onmols Bart:
8. Heel erg veel eten

Hoezo was dat onmols?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #259 Gepost op: 17-04-2020, 13:17:36 »
Hoezo was dat onmols?

Om heel veel redenen, hier ging de alcoholstift echt door zijn naam. Al was zijn naam al lang niet meer zichtbaar  ::rofl::

1. Hoe meer er gegeten werd, hoe meer er verdiend werd
2. Hij spoorde Dorien ook echt aan om alles te proberen
3. Toen Christian belde ging hij meteen mee in het verhaal en at en dronk niets meer

Maar dit is niet het Bart topic en Bartverdenkers gaan dit niet zien dat dit erg onmols was, die denken enkel: veel eten = moeilijker om dit eraf te sporten. Maarja er is toch maar mooi 5.000+ euro verdiend he + die sporters deden lang niet allemaal evenveel moeite ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 13:20:16 door Convans »