Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 70025 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #260 Gepost op: 17-04-2020, 14:26:55 »

Maar dit is niet het Bart topic en Bartverdenkers gaan dit niet zien dat dit erg onmols was, die denken enkel: veel eten = moeilijker om dit eraf te sporten. Maarja er is toch maar mooi 5.000+ euro verdiend he + die sporters deden lang niet allemaal evenveel moeite ::vergroot::
Dat het geld is verdiend is alleen te danken aan de regie. Als de verbrande calorieën eerlijk waren geteld dan hadden ze dit geld echt niet verdiend. No way dat zij op die apparaten met al het buitengebeuren zoveel calorieën hebben verbrand. Nee, de regie wilde hier even wat spanning toevoegen en dit ging ten koste van de mol, die hier terecht van baalde.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #261 Gepost op: 17-04-2020, 15:41:29 »
Het verbaast me dat er zo vaak bij wordt gehaald dat de regie 'iets' wil en dat het allemaal doorgestoken kaart is. Als dat al zo is, weten we dat toch niet en het draagt totaal niet bij aan het vinden van de mol. Het is naar mijn idee alleen recht praten van dingen die te krom zijn om in je tunnel te passen.

Ik geloof er gewoon in dat de calorieën kloppen. Als ze niet hadden gewild dat er zo veel geld te verdienen was met deze opdracht hadden ze wel een andere opzet gekozen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #262 Gepost op: 17-04-2020, 15:46:50 »
Ja wat is dit nu weer  ::rofl::

Bart gaat hier de uber-kandidaat spelen, maar dat wordt weggelachen met ‘de regie wilde het anders’, zo kan je alles idd goedpraten

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #263 Gepost op: 17-04-2020, 17:31:49 »
convans, mooie opsomming. En natuurlijk zijn er een paar punten betwistbaar.
Dat maakt het zo mooi en geen berekenbare wetenschappelijke toestand.

Is het binnenhalen van een hole bij de citygolf nu dom van een mol, of ligt dat aan de snelheid van de slag maal de massa van de bal en dan gedeeld door het gemiddeld relief van de straat stenen? 
 ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #264 Gepost op: 17-04-2020, 17:53:41 »
Alles wat tunneltelevisie noemt kan ik prima koppelen aan de moldagboek fragmenten waarin de mol zich afvraagt of de kandidaten nu beter mollen dan de mol zelf en of de rol als mol nu wel goed vertolkt wordt.

Ik zie genoeg molacties bij Alina die door de groep namelijk zijn gesaboteerd.

Het dagboek vind ik trouwens ook naar Alina wijzen. Of in ieder geval naar een vrouwelijke mol. Een mol die er moeite mee heeft dat anderen roepen dat het een slechte mol is. Een mol die zich verbaast over de ‘smerige acties’ van de kandidaten.

Bart zou dat volgens mij nooit op die manier zeggen als hij de mol zou zijn.

Wel zie ik hem er voor aan dat hij roept dat het een slechte mol is.  >:D Past ook prima bij zijn opmerking dat het geen Vlaanderen Vakantieland is.

Bart gedraagt zich erg verdacht maar heeft ook genoeg onmolse acties. Ik denk dat hij juist, net als de anderen, ontzettend vaak de mol dwarszit.

Bij Alina zie ik nauwelijks onmolse acties. In ieder geval nooit een kandidaatse actie die onzichtbaar is voor anderen. Ik denk ook dat zij het als mol heel zwaar heeft, het is een sterke groep! En áls ze het echt is, heeft ze het erg goed gedaan!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 17:58:51 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #265 Gepost op: 18-04-2020, 19:55:07 »

Onmols Jolien:
1. Doos van Pandora
2. Golfen
3. Paparazzi
(4. Vuurwerkeliminatie)
(5. Olympische spelen)


De vuurwerkeliminatie en het vliegveld blijven voor mij de twee zaken om Jolien af te strepen. Dus die haakjes mogen weg ;). Maar de essentie van je bericht, ongeacht persoonlijke meningen, klopt. Alina heeft ver weg het minste onmolse acties. Waarvan een dan nog eens heel laat in het spel, wanneer de mol soms voorzichter moet zijn.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #266 Gepost op: 18-04-2020, 20:11:58 »
Wouter noemt pagina terug een aantal redenen op waarom hij Alina niet verdenkt en hoewel - ik meen- convans er weerwoord opgeeft en de redenen probeert te verleggen, zijn de redenen die wouter noemt ook precies de redenen waarom ik Alina niet verdenk ( vradeto, ouzo, slongs en de bel op het eiland in afl 1).

Het verrast me dat vradeto zo vaak terugkomt als reden om Alina niet te verdenken.
Daar gaan twee proeven fout met het nodige tijdverlies, waarbij evt. voorkennis over de sisyfus proef een belangrijke rol speelt. Want om die”zware” proef te doen slagen worden 3 (!) personen bij de vallende ballen gezet, en daardoor twee vrouwen bij het armworstelen. Voor mij dus net een van de proeven die richting Alina wijzen, ook al lijkt door de montage (uiteraard) Bruno die beslissingen genomen te hebben.

Wat de Ouzo proef betreft, we zijn op het punt in het spel gekomen dat iedereen stilaan richting juiste mol aan het komen is. Om dan je eerst zat te drinken en dan van de balk te vallen, waar anderen (minder zat weliswaar) probleemloos in slaagden, dan is het wellicht game over voor de mol. Nu kan ze haar zatheid wat accentueren en het toch goed doen om de kandidaten te doen twijfelen. Over zo’n groot bedrag gaat nu ook weer niet.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #267 Gepost op: 18-04-2020, 20:19:41 »
Het verrast me dat vradeto zo vaak terugkomt als reden om Alina niet te verdenken.
Daar gaan twee proeven fout met het nodige tijdverlies, waarbij evt. voorkennis over de sisyfus proef een belangrijke rol speelt. Want om die”zware” proef te doen slagen worden 3 (!) personen bij de vallende ballen gezet, en daardoor twee vrouwen bij het armworstelen. Voor mij dus net een van de proeven die richting Alina wijzen, ook al lijkt door de montage (uiteraard) Bruno die beslissingen genomen te hebben.

Wat de Ouzo proef betreft, we zijn op het punt in het spel gekomen dat iedereen stilaan richting juiste mol aan het komen is. Om dan je eerst zat te drinken en dan van de balk te vallen, waar anderen (minder zat weliswaar) probleemloos in slaagden, dan is het wellicht game over voor de mol. Nu kan ze haar zatheid wat accentueren en het toch goed doen om de kandidaten te doen twijfelen. Over zo’n groot bedrag gaat nu ook weer niet.
En ze heeft al veel geld weggespeeld door te drinken natuurlijk. Het doel van de mol is natuurlijk niet de hele pot weg te spelen, maar een deel.
ik twijfel wel tussen Bart en Alina. Bart zou de felle gedurfde mol kunnen zijn, en Alina die van onder de radar.
EDIT: Ik vind trouwens niet dat je Bart perse kan afschrijven door de eet opdracht. Hij eet gewoon vrij veel, en dat hij alles laat staan na Christian zijn belletje is begrijpelijk toch? Hij kan moeilijk nog 10 bier gaan wegtikken dan. Tevens hebben Dorien en Bart ook maar 2 van de 3 gerechten geraden.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 20:28:48 door Reflektor »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #268 Gepost op: 18-04-2020, 20:34:34 »
En ze heeft al veel geld weggespeeld door te drinken natuurlijk. Het doel van de mol is natuurlijk niet de hele pot weg te spelen, maar een deel.
Klopt. Enerzijds weet ze dat ze de meeste kans op ouzo’s heeft van allemaal, maar zelfs bij gelijke kansen kan ze op het eind beter blijven en zelf evt. geld nemen dan Jolien dit te laten doen. Bij mislukken op de balk gaat er meer geld uit de pot, bij slagen kan ze onschuld claimen terwijl het resultaat hetzelfde is. In beide situaties een win, ze kan op het laatst nog beslissen wat ze doet, maar nu .. met al die blikken op zich kiest ze eieren voor haar geld.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 23:13:26 door Molekule »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #269 Gepost op: 19-04-2020, 17:30:39 »
Mooiste hints zijn naar Alina

- haar naam op de muur
- zij knippert met haar ogen bij elke afvaller
- de letters van de afleveringen die Alina Mol zouden spellen.. gaat die nog op eigenlijk?
- de discuswerper

En verstuikte zij haar enkel wel of was dat een toneelstukje? Of een hint naar Achilles die onsterfelijk was behalve bij zn achilles.

Kortom ik snap wel dat Alina zwaar verdacht wordt

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #270 Gepost op: 19-04-2020, 17:46:15 »

- de letters van de afleveringen die Alina Mol zouden spellen.. gaat die nog op eigenlijk?
achilles.


Nee. Maar de andere hints zijn er, en vooral de muurhint blijft toch enorm sterk.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #271 Gepost op: 19-04-2020, 18:05:11 »
Nee. Maar de andere hints zijn er, en vooral de muurhint blijft toch enorm sterk.

de muurhint vind ik dus juist heel zwak - veel te duidelijk, dat ziet iedereen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #272 Gepost op: 19-04-2020, 18:11:10 »
de muurhint vind ik dus juist heel zwak - veel te duidelijk, dat ziet iedereen.

Ja die vind ik ook het minst geloofwaardig

Weten we welke straat het is? Wellicht met google earth ff kijken of het er staat.. neem aan dat als de makers het erop hebben gezet het er later ook weer af hebben gehaald? Het is nogal lelijk namelijk  ::rofl::

Of misschien is de google earth foto van eerder en zouden we kunnen zien of het er al stond.

Maar goed.. dan moeten we eerst weten waar het is

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #273 Gepost op: 19-04-2020, 19:19:04 »
Ja die vind ik ook het minst geloofwaardig

Weten we welke straat het is? Wellicht met google earth ff kijken of het er staat.. neem aan dat als de makers het erop hebben gezet het er later ook weer af hebben gehaald? Het is nogal lelijk namelijk  ::rofl::

Of misschien is de google earth foto van eerder en zouden we kunnen zien of het er al stond.

Maar goed.. dan moeten we eerst weten waar het is

Hier is het, 9 Paleologou Ioánnina: https://goo.gl/maps/nAsFdP74GuYE5z2C8
Is al een oude foto op streetview van 2014 dus we hebben er niets aan.

Ik vind de in het Grieks gesproken tekst aan het begin van de Minotaurus aflevering een hele sterke hint, is volgens mij de stem van Alina.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 19:23:18 door the_wizard »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #274 Gepost op: 19-04-2020, 19:23:41 »
Oh goed gevonden!  ::ok::

Zie dat de persoon met de rode auto er ook nog woont  ::rofl::

Conclusie : in 2014 stond het er niet. Dat houdt de optie open dat de makers het gedaan zouden kunnen hebben. Maar wel te lang geleden om daar vanuit te gaan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #275 Gepost op: 19-04-2020, 19:28:03 »
Oh goed gevonden!  ::ok::

Zie dat de persoon met de rode auto er ook nog woont  ::rofl::

Conclusie : in 2014 stond het er niet. Dat houdt de optie open dat de makers het gedaan zouden kunnen hebben. Maar wel te lang geleden om daar vanuit te gaan
Het lijkt me wel frappant dat ze als redactie dan zomaar een muur bekladden met lelijke graffiti. En dan maar hopen dat de twee die de taart gaan halen de route langs die muur nemen. Of hebben ze daar Alina ook op aangestuurd :P
...óf niet!

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #276 Gepost op: 19-04-2020, 19:43:09 »
Het lijkt me wel frappant dat ze als redactie dan zomaar een muur bekladden met lelijke graffiti. En dan maar hopen dat de twee die de taart gaan halen de route langs die muur nemen. Of hebben ze daar Alina ook op aangestuurd :P

Het is natuurlijk allemaal gescript, zo is het het leukst als de deelnemers langs de toeristische highlights lopen. Zou me niets verbazen als de makers tegen een redelijke vergoeding een deel van de muur bekladden. In "Wie is de Mol" worden toch ook hele dorpen gemobiliseerd voor de opnames en hele huisraden of kledingstukken uit huizen geplunderd door de kandidaten?  ;D
Dan stelt zo'n stukje graffiti niets voor.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #277 Gepost op: 19-04-2020, 19:47:44 »
Het lijkt me wel frappant dat ze als redactie dan zomaar een muur bekladden met lelijke graffiti. En dan maar hopen dat de twee die de taart gaan halen de route langs die muur nemen. Of hebben ze daar Alina ook op aangestuurd :P

Even door de buurt gestreetviewd en het hangt daar vol met A’s

Ik vermoed .. indien dit een hint is.. de makers enkel Lina hebben geplaatst. Niet de rest

Dit maakt t eigenlijk nog sterker omdat Lina (Alina) in de rest vd buurt niet te zien is.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 19:50:20 door FS »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #278 Gepost op: 19-04-2020, 22:11:41 »
Alina heeft mollentranen.  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #279 Gepost op: 19-04-2020, 22:38:37 »
Alle twijfel of het toch niet misschien Alina is heeft ze wel weggenomen deze aflevering.

Voortaan mag ze ook drinken op de stelling "ik heb nog nooit een stokbrood gestolen". ;D