Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69974 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #340 Gepost op: 23-04-2020, 20:08:10 »
Sarah was ook de mol hoor. Lijkt me nog altijd redelijk duidelijk.
Dat bedoel ik dus. De beste hint dat Alina de mol is zou zijn als jij haar niet verdacht. Dus vooralsnog zitten we wel goed met Bart denk ik dan.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 20:10:26 door MartinJ »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #341 Gepost op: 24-04-2020, 10:29:27 »
Ik begin nu toch echt even een voet in deze tunnel te zetten.

Aan het eind van de serie zitten de kandidaten meestal wel aardig goed.
Als je dan kijkt naar Alina, die licht geblesseerd is en tot 2 keer toe toch wil Rennen is dat sowieso al opvallend. Maar nog opvallender vind ik dat de groep het niet toestaat. Je zou haar kunnen vertrouwen dat het wel gaat, maar dat doen ze duidelijk niet.

Dan is het juist steeds Bart die wel dat vertrouwen krijgt.

En Jolien lijkt al helemaal vertrouwd te worden als je kijkt naar de trein.


En ook gedurende de hele serie genoeg dingen die kunnen rijmen met Alina als mol.
Ik wacht nog even met de definitieve overstap, maar houd alvast een plekje warm voor mij!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #342 Gepost op: 24-04-2020, 10:34:17 »
Dat bedoel ik dus. De beste hint dat Alina de mol is zou zijn als jij haar niet verdacht. Dus vooralsnog zitten we wel goed met Bart denk ik dan.

Wat heeft dat er mee te maken?
Ik volg de Nederlandse mol niet zo fanatiek als de Belgische en ik vind Merel oprecht de zwakste mol na A-M in de voorbije 10 jaar. Maar dat ter zijde.

Dit staat volledig los van dit seizoen. Ik vind het erg grappig hoe jij alle onmolse zaken van Bart gewoon compleet negeert. Daar waar andere Bartverdenkers nog moeite doen om het uit te leggen.

On topic: We zien trouwens niet hoe Alina precies bij de gokkers komt in afl 2. Mss wil Dorien/Els/Christian hier bij en weet ze dat zij de groep wel kunnen ophouden? Het blijft gissen natuurlijk, maar Dorien bij de gokkers was veel beter geweest en dan waren ze binnen tijd.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 10:36:06 door Convans »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #343 Gepost op: 24-04-2020, 10:39:41 »
Aan het eind van de serie zitten de kandidaten meestal wel aardig goed.
Als je dan kijkt naar Alina, die licht geblesseerd is en tot 2 keer toe toch wil Rennen is dat sowieso al opvallend. Maar nog opvallender vind ik dat de groep het niet toestaat. Je zou haar kunnen vertrouwen dat het wel gaat, maar dat doen ze duidelijk niet.

Ja, dat is voor mij ook een van de grootste aanwijzingen dat Alina de Mol is. Jolien lijkt alleen door Alina verdacht te worden en Bart door helemaal niemand. Alina door zowel Jolien (al zat ze als ze kandidaat is dus meer op Christian), Bart en Christian. Als je drie weken zo intensief met elkaar optrekt zie je natuurlijk veel meer verdachte dingen die we op tv niet zien. En dan heeft ook nog eens of Jolien of Bart of Christian een herkansing gekregen om na een rood scherm goed te zitten.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #344 Gepost op: 24-04-2020, 11:16:40 »
Ga je ook switchen Heinz? Ik heb toch besloten om in de pool ook te veranderen, niet tactisch dus, maar voor mijn eigen eer...
In mijn achterhoofd speelt ook nog steeds de rotsscène en de reactie o Gilles sorry, hee. En natuurlijk de nodige molacties.

Alina is ook de enige die in mijn ogen niets heeft gedaan dat een mol niet zou doen iin tegenstelling tot Bart en Jolien. Hè,hè ik ben er eindelijk uit.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #345 Gepost op: 24-04-2020, 11:26:55 »
Alina is ook de enige die in mijn ogen niets heeft gedaan dat een mol niet zou doen iin tegenstelling tot Bart en Jolien. Hè,hè ik ben er eindelijk uit.

Het gebrek aan anti molacties van Alina, waar Bart en Jolien er toch wel een hoop hebben, is bij mij ook de belangrijkste reden geweest om voor Alina te gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #346 Gepost op: 24-04-2020, 11:30:05 »
Ga je ook switchen Heinz? Ik heb toch besloten om in de pool ook te veranderen, niet tactisch dus, maar voor mijn eigen eer...

Nee hoor, ik blijf erbij dat Jolien de Mol is. Het wordt een mooi moment zondag als Alina als winnaar bekend wordt gemaakt. ::boogie::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #347 Gepost op: 24-04-2020, 11:35:19 »
Nee hoor, ik blijf erbij dat Jolien de Mol is. Het wordt een mooi moment zondag als Alina als winnaar bekend wordt gemaakt. ::boogie::

Haha, volharding!

Ik dacht dat er een ultieme switch ging volgen nadat je alles nogmaals op een rijtje gezet had.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #348 Gepost op: 24-04-2020, 11:39:57 »
Alles bij elkaar vind ik Alina de meest logische molkeuze, maar ik "zie" het gewoon niet. Dus als ze het is geef ik gewoon ruiterlijk toe dat ik volledig in haar acteerspel getrapt ben. ::ok::

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #349 Gepost op: 24-04-2020, 12:45:19 »
Ik "zie" het ook niet Heinz en ook ik zal ook klappen voor Alina als zou blijken dat ze het allemaal geacteerd heeft.  ::jaja::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #350 Gepost op: 24-04-2020, 13:04:56 »
Alles bij elkaar vind ik Alina de meest logische molkeuze, maar ik "zie" het gewoon niet. Dus als ze het is geef ik gewoon ruiterlijk toe dat ik volledig in haar acteerspel getrapt ben. ::ok::

Ik stap juist van Jolien omdat ik haar niet de meest logische molkeuze vind. Maar je bent dus niet zeker ( wie wel?). Er zijn teveel onlogische dingen gebeurd.
Maar aan de andere kant vond ik het bij Alina weer onmols dat ze ergens huilde ( bij een test).Iedere keer denk, ik ben er nu uit en dan ga ik weer twijfelen ::oink::.

Wat is wijsheid?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #351 Gepost op: 24-04-2020, 13:05:54 »
Ik stap juist van Jolien omdat ik haar niet de meest logische molkeuze vind. Maar je bent dus niet zeker ( wie wel?). Er zijn teveel onlogische dingen gebeurd.
Maar aan de andere kant vond ik het bij Alina weer onmols dat ze ergens huilde ( bij een test).Iedere keer denk, ik ben er nu uit en dan ga ik weer twijfelen ::oink::.

Wat is wijsheid?

Dat deed Eline ook wel veel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #352 Gepost op: 24-04-2020, 13:39:28 »
Huilen bij een test is toch juist mols?
Zie Merel in WIDM toen Jamie eruit ging, Rob die van streek was toen Claes eruit ging....
Bij een kandidaat verwacht je toch in de eerste instantie opluchting dat je nog in het spel zit. De mol daarentegen kan last hebben van schuldgevoelens en baalt in de eerste instantie van het afscheid nemen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #353 Gepost op: 24-04-2020, 13:54:16 »
Huilen bij een test is toch juist mols?
Zie Merel in WIDM toen Jamie eruit ging, Rob die van streek was toen Claes eruit ging....
Bij een kandidaat verwacht je toch in de eerste instantie opluchting dat je nog in het spel zit. De mol daarentegen kan last hebben van schuldgevoelens en baalt in de eerste instantie van het afscheid nemen.

Mols niet persé, vorig jaar begon iedereen te huilen bij het vertrek van Liesbeth, en Davey was ontroostbaar toen Jessica vertrok in aflevering 1.(Dorien dit seizoen bij Salim)

Dit is eerder neutraal vind ik. Een mol kan het jammer vinden dat een maatje vertrekt, maar elke andere kandidaat ook
klaar voor de strijd

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #354 Gepost op: 24-04-2020, 14:22:58 »
Alina huilde bij het allereerste groene scherm in aflevering 1.
Het was haar eigen scherm, dat vind ik wel vreemd voor een mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #355 Gepost op: 24-04-2020, 14:42:43 »
Na een spervuur van vragen in het Bart-draadje, vind ik het eigenlijk wel tijd om ook de Alina-verdenkers een paar vragen te stellen. ;D

1) Wat heeft Alina gedaan om de doos van Pandora te laten openen? Op dag 2 schrok ze toen Christian en Bart erover begonnen dat dat misschien toch eens moest gebeuren. En ze floot hen meteen terug.
2) Ik lees vaak dat Alina-verdenkers haar verdacht vonden bij de Vradeto-trappen. Maar welke molse beslissingen heeft zij daar genomen (afgezien van dobbelen voor 8 of hoger)?
3) Wat zijn (afgezien van de verdenkingen bij de test) de sterkste aanwijzingen dat Alina wordt verdacht? Want bij de Koffertjes mocht ze maar mooi als 3e of 4e, wat ze maar wilde. Of is Alina een onverdachte mol?

Ik heb nog wel meer vragen, maar over deze (vooral 1 en 3) heb ik het minst idee dus ik hoor het graag. Alvast bedankt, als iemand de moeite wil nemen!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #356 Gepost op: 24-04-2020, 14:44:35 »
Alina huilde bij het allereerste groene scherm in aflevering 1.
Het was haar eigen scherm, dat vind ik wel vreemd voor een mol.

Huilde? Dat zie ik niet

Wel goed geacteerd .. dat wel  ::jaja::

Offline pietje1360

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #357 Gepost op: 24-04-2020, 15:16:11 »
Waarom alina de (subtiele) mol is:
1)Groepsfoto : helpt niet mee op raadsels op te lossen (enkel code ingeven, mol = held) jolien lost hier wel het raadsel op.

2) klok luiden: valt van aquaspeed( tijdverlies), tracht bel te luiden voordat Bart en els er zijn (-800euro) uiteindelijk terug mol = held want kan klok doen luiden binnen tijd. Bart is hier zeer actief in zijn kajak.

3) trappen vradeto : kiest om te gokken(wat niet goed lukt) ,gaat gewoon mee met foute keuzes van Bruno, staat boven zodat Dorien wel moet stappen(tijdverlies). Bart durft appel zijn hoofd te zetten.

4) trouw: brengt verkeerde taart mee. Bart kiest juiste hond

5) graven: alleen wringt haar bij graafopdracht (Ben onhandig en niet creatief) want in deze opdracht hoort de mol te zitten. Graaft telkens spullen op per 2 (eens met laure, dan eens met jolien)(tijdverlies)

6) raften: bouwt toren met nadeel(met jolien)

7)minotaurus : loopt bos in met 1500 sec. En brengt niks terug mee, geraakt net aan de midden!! Bart verdient als enige geld hier

8)metroopdr. Eerste halte, fout antwoord(tijdverlies), springen doet ze op laure(tijdverlies) , laatste vraag juist antwoorden om dan opdracht 3 nog te moeten uitvoeren( weer tijdverlies)  net op tijd binnen, jammer.
Bart en Jolien golfen zeer goed.

9)parachute : hint van gilles zoPas wil zeggen niks doen gewoon liegen zoals afgesproken = geen geld.
Waarom gaat Bart dan toch onderhandelen?!

10) foto van bv: kiest voor verkenners ( dan is het ook niet uw schuld nadien) en herkent de vriendin van salim verkeerd. Jolien helpt om foto te trekken van Willy

11) blind rijden: schil de bij Christian en ma leggen, paaltje omrijden, geld verdienen en dan in de 0 terecht komen.

12) vuurwerk : geen weerwerk als ze op haar willen stemmen ( groen scherm, dus geen geld) als kandidaat ga je daar meer op ingaan.
Jolien is niet de mol omdat niet in discussie moet gaan als mol want groen scherm= geen geld.

13) verzwikken enkel volgens de beelden niet correct, is dus acteren. Loopproef willen doen om in beste compositie te komen. Bart steekt er stokje voor.jolien haalt joker binnen met verspringen.

14) ouzo: blijft langst aan tafel zitten dus kan meest geld verdienen, maar vooral geld verliezen( heeft pech met vraagstelling) alina had bijna alle stellingen al gedaan op drietal na dan.

15) boodschappen: beste compositie want invloed op 2 opdrachten. Blijft wel lang zitten nadat pijlen haar richting uitkomen.
Jolien en Bart doen het zeer goed in tocht van 17km. Zou perfect te laat kunnen komen.

16) koffer: koffer geld bekijken  en als derde koffer nemen zijn strategisch goeie keuzes.  Haar uitleg bij het nemen van de blauwe koffer is wel een rare uitleg

Ziezo 16 keer alina als mol,

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #358 Gepost op: 24-04-2020, 15:21:17 »
Tja.. alhoewel ik er nog steeds wel op let, heb ik het inmiddels opgegeven om op basis van acteerspel de mol eruit te vissen. Soms is de mol een extreem goede acteur of actrice.. zie Jan uit WIDM en de mol van vorig jaar uit De Mol. Jan had ik onterecht in de eerste instantie afgeschreven zelfs op basis hiervan, wat achteraf dus een grote blunder bleek te zijn.
Uiteindelijk wegen acties uit opdrachten voor mij het zwaarste mee bij het kiezen van mijn mol en op basis daarvan wint Alina het qua verdachte acties en onverdachte acties dik van de andere twee finalisten m.i.
Daarnaast vind ik dat Bart en Jolien ook goede acteurs zouden zijn als een van hen de mol is. Bart bv. leek oprecht verrast te zijn om Salim te zien bij de pentatlon, Jolien leek oprecht in shock te zijn toen Gilles zei dat de Spartanen 245 km (?) wandelen moesten omdat zij dacht dat dat betekende dat zij heel ver moest gaan lopen met Bart.. met name Jolien betrap ik vaak op erg spontane reacties waarvan ik het knap zou vinden als die geacteerd zouden zijn en in de trein vond ik haar dan weer doorzichtig liegen over dat ze geld had gepakt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #359 Gepost op: 24-04-2020, 15:36:30 »
Na een spervuur van vragen in het Bart-draadje, vind ik het eigenlijk wel tijd om ook de Alina-verdenkers een paar vragen te stellen. ;D

1) Wat heeft Alina gedaan om de doos van Pandora te laten openen? Op dag 2 schrok ze toen Christian en Bart erover begonnen dat dat misschien toch eens moest gebeuren. En ze floot hen meteen terug.
2) Ik lees vaak dat Alina-verdenkers haar verdacht vonden bij de Vradeto-trappen. Maar welke molse beslissingen heeft zij daar genomen (afgezien van dobbelen voor 8 of hoger)?
3) Wat zijn (afgezien van de verdenkingen bij de test) de sterkste aanwijzingen dat Alina wordt verdacht? Want bij de Koffertjes mocht ze maar mooi als 3e of 4e, wat ze maar wilde. Of is Alina een onverdachte mol?

Ik heb nog wel meer vragen, maar over deze (vooral 1 en 3) heb ik het minst idee dus ik hoor het graag. Alvast bedankt, als iemand de moeite wil nemen!

Met plezier!

1) Niet erg veel nee. Toch niet wat wij in beeld zagen. Dorien gaf wel aan dat zij en Alina wakker waren rond 4 uur. Zag Alina toen dat de doos bewaakt werd? Hier heb ik niet veel mols te melden over Alina klopt. Maar ook geen ontegensprekelijk bewijs dat ze de mol niet is, want niemand heeft de kist opengedaan of echt een beloftevolle poging ondernomen. Bart is stellig dat hij het niet gaat doen, Jolien is wat mysterieus, maar gaat dan wel de doos bewaken.

Wat ik dan wel weer opvallend vindt hier is dat Alina een paar keer vermeld dat kan toch niet dat de naam daar in zit? Zo wek je nieuwsgierigheid op, maar op een zodanig onopvallende manier dat kandidaten niet door hebben dat je wil dat men in die doos gaat kijken. Subtiliteit is voor mij wel het kernwoord voor Alina als mol.

2) Alina kiest voor de eerste opdracht de Griekse goden voor 3 personen. Bruno vond dit terecht net teveel. Dan zou er maar 250 euro verdiend kunnen worden en per tip ging er al 100 euro af. Ze oppert daarna als eerste om een vrouw bij de reus te zetten (Alina kwam hier mee) en uiteindelijk kiezen ze zelfs voor 2 vrouwen. Ik vond beide keuzes wel erg verdacht.. Bij de ballenopdracht is het een beslissing van Bruno. Maar deze verdachte keuzes + het dobbelen, maakt Alina toch wel niet onbesproken. Toch zeker niet onmols.

Wat ook een mogelijkheid is, maar we zien deze discussie niet in beeld: Alina voorkomt misschien wel dat een traag iemand zoals Dorien bij de gokkers komt? Als dit daadwerkelijk zo was, zien we deze discussie natuurlijk niet in beeld.

3) Alina wordt zeker verdacht. Bart die steeds bij haar in het groepje wil (zeer duidelijk bij de Spartarun) en Bart die niet wil dat Alina gaat lopen (bij de vijfkamp). Bart die dan ook nog eens Alina niet wil beschermen bij de Spartarun. Dat Jolien Alina verdenkt viel me op tijdens de Ouzu-opdracht toen Alina over de balk moest lopen, je moet eens naar de reactie van Jolien in de auto kijken. Dus ik denk dat Bart en Jolien Alina wel verdenken. Bart ben ik zelfs 100% van overtuigd.

Indien er nog vragen komen, shoot  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 15:38:31 door Convans »