Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 70019 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #220 Gepost op: 14-04-2020, 22:09:44 »
Mijn voornaamste reden om Alina nu te schrappen als mol is iets heel anders : haar heel verlegen en beetje geschrokken reactie als ze ziet dat er een naakte man behangen met fruit achter haar staat...de mol zal toch wel geweten hebben dat die er ging staan of zou het niet?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #221 Gepost op: 14-04-2020, 22:22:12 »
Haha, dat is wel een grappige reden. Maar ik denk dat het net zoals bij WIDM per Mol verschilt hoeveel ie van tevoren wil weten. Juist om wat spontaniteit te bewaren zal een Mol niet alles verteld worden, zeker als het om details (sorry naaktmodel) gaat die niet van invloed zijn op de mogelijke sabotages.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #222 Gepost op: 14-04-2020, 22:26:49 »
..de mol zal toch wel geweten hebben dat die er ging staan of zou het niet?
Nee, opdracht was een fluitje van een cent.. :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #223 Gepost op: 14-04-2020, 22:28:29 »


Je moet gewoon eens een aantal afleveringen vanuit het standpunt dat Alina de mol is bekijken. Alle acties, reacties, het nodige acteerwerk, ...
Ik durf wedden dat je overstag gaat Wouter.

Hier heb ik helaas waarschijnlijk te weinig tijd voor om privé-redenen (niks ergs, maar zit met een verbouwing). Ik geloof nog wel dat ze het kan zijn hoor, maar momenteel geloof ik meer in Jolien.

(maar het kan natuurlijk weer zo zijn dat de persoon die op plaats 2  staat bij mij de mol is)
klaar voor de strijd

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #224 Gepost op: 14-04-2020, 22:30:20 »
Ik heb dat zeker gedaan en bij mij scheelde het niet veel, maar juist omdat ik amper acteerwerk dacht te zien kon ik nooit de overstap maken. Als Alina de Mol is speelt ze het ongelofelijk subtiel en naturel. Waar vind jij haar minder subtiel acteren? Ben ik heel benieuwd naar.

Ze speelt het inderdaad ongelooflijk subtiel en naturel, dat ben ik met je eens. Dat is wat haar zo’n sterke mol maakt. Het valt moeilijk te geloven als je het de eerste keer ziet.
Maar soms kan je het wel zien aan details vind ik.
Uit het hoofd:
- bij de archeologische voorwerpen duidt ze op het eind correct de twee fouten aan (de 2e wel NADAT de eerste door de groep weerlegd wordt). Als Gilles zegt welke fout waren, toont ze haar standaard ontgoocheling-proef mislukt acteerwerk terwijl je van een kandidaat zou verwachten dat die de groep nog eens zou op wijzen dat ze het bij het rechte eind had.
- ook bij de parachute opdracht voert ze haar standaard nummertje van teleurstelling op omdat Salim en Dorien voor de vrijstelling kozen, terwijl ze dat op dat moment volgens het verloop van de proef allang wist dat ze niks had.
- reactie als blijkt dat de verkeerde taart op huwelijk is gekozen lijkt toch wel wat geacteerd
- hoe ze reageert op Salims terugkeer (met traan en al) is toch wel subliem te noemen als ze de mol is

Er zijn ook andere dingen. De manier waarop Jolien soms naar Alina kijkt, bvb. als ze op het terras de opdracht met de kamers voorlas, maar ook eerder al bvb in de bootproef wanneer Bart net de vaas met het nadeel heeft geschoten, zijn ook de moeite om te herbekijken.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 22:33:27 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #225 Gepost op: 14-04-2020, 22:43:53 »
- bij de archeologische voorwerpen duidt ze op het eind correct de twee fouten aan (de 2e wel NADAT de eerste door de groep weerlegd wordt). Als Gilles zegt welke fout waren, toont ze haar standaard ontgoocheling-proef mislukt acteerwerk terwijl je van een kandidaat zou verwachten dat die de groep nog eens zou op wijzen dat ze het bij het rechte eind had.

Alina maakt juist wel een "zie je wel"-gebaar, wanneer Gilles zegt dat de zandloper fout is. Verder zie ik niks vreemds aan Alina hier en juist wel aan (het mondje) van Jolien wanneer Gilles zegt dat er niks in de pot zit. Bart kijkt haar dan indringend aan en Jolien durft niet terug te kijken. (Maar dat is voor haar topic en dat screenshot heb ik een tijd terug dan ook daar geplaatst.)

- ook bij de parachute opdracht voert ze haar standaard nummertje van teleurstelling op omdat Salim en Dorien voor de vrijstelling kozen, terwijl ze dat op dat moment volgens het verloop van de proef allang wist dat ze niks had.

Hier zie ik ook niet wat jij ziet. Ik zie haar reageren op dat Bart wel pasvragen krijgt en dat is heel normaal want dat wist ze niet.

- reactie als blijkt dat de verkeerde taart op huwelijk is gekozen lijkt toch wel wat geacteerd

Akkoord, dat momentje haalde ik een aantal pagina's terug ook aan als uitzonderlijk momentje dat ik acteerwerk kan vermoeden.

- hoe ze reageert op Salims terugkeer (met traan en al) is toch wel subliem te noemen als ze de mol is

Zeker, en waarschijnlijk dus te mooi om waar te zijn. ;D

 
Er zijn ook andere dingen. De manier waarop Jolien soms naar Alina kijkt, bvb. als ze op het terras de opdracht met de kamers voorlas, maar ook eerder al bvb in de bootproef wanneer Bart net de vaas met het nadeel heeft geschoten, zijn ook de moeite om te herbekijken.

Ik zal dat nog terugkijken. Maar mij is wel al bij andere momenten opgevallen dat Jolien (ten overstaan van de groep) graag laat weten dat ze Alina verdacht vindt. En daar vermoed ik dan wel weer een toneelstukje want waarom zou je als kandidaat laten weten wie je verdachte is?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #226 Gepost op: 14-04-2020, 22:50:26 »
Je moet gewoon eens een aantal afleveringen vanuit het standpunt dat Alina de mol is bekijken. Alle acties, reacties, het nodige acteerwerk, ...
Er is ook een kandidaat bij waar je duidelijk ziet dat hij de mol is ook als je vanuit het standpunt dat hij kandidaat is kijkt  ;D

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #227 Gepost op: 14-04-2020, 22:54:33 »
Er is ook een kandidaat bij waar je duidelijk ziet dat hij de mol is ook als je vanuit het standpunt dat hij kandidaat is kijkt  ;D
Oei, geen sterke mol dus dan 😉

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #228 Gepost op: 14-04-2020, 22:58:01 »
@Heinz ik kijk alvast morgenavond nog eens terug op basis van hoe jij het zag
Maar ik vermoed nu eenmaal sowieso een zeer sterke actrice in haar.

De momenten dat Jolien Alina monstert zijn discreet, in de boot waren ze alleen en denk dat Alina het niet eens gemerkt heeft. Ook aan tafel merkt niemand die blik.
Klopt wel dat Jolien openlijk is over haar mol, erg taktisch is dat inderdaad niet. Net als haar spel in het diner met de mol ook niet zo slim was.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 23:03:18 door Molekule »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #229 Gepost op: 14-04-2020, 23:27:15 »
Hoe mooi zou het zijn om eens een subtiele mol te hebben. Eentje die niet voorop gaat in de strijd, maar wel altijd aanwezig is op de een of andere manier!

Ik zit ook met twijfels omtrent Jolien hoor, maar haar brutaliteit hebben we met Eline al gehad.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #230 Gepost op: 15-04-2020, 08:28:16 »
Alina maakt juist wel een "zie je wel"-gebaar, wanneer Gilles zegt dat de zandloper fout is. Verder zie ik niks vreemds aan Alina hier en juist wel aan (het mondje) van Jolien wanneer Gilles zegt dat er niks in de pot zit. Bart kijkt haar dan indringend aan en Jolien durft niet terug te kijken. (Maar dat is voor haar topic en dat screenshot heb ik een tijd terug dan ook daar geplaatst.)

Hier zie ik ook niet wat jij ziet. Ik zie haar reageren op dat Bart wel pasvragen krijgt en dat is heel normaal want dat wist ze niet.

Even terug gekeken: Alina maakt inderdaad een gebaar maar zegt niks. Ze lijkt zich hier eerlijk gezegd subtiel wat in te houden naar mijn gevoel om het er als mol niet te dik op te leggen (nadat ze eerst de fouten al aanduidde) maar dat is interpretatie natuurlijk.
Bij de parachutesprong heb ik het over het moment dat Gilles het kaartje bovenhaalt waarop de pasvragen staan en Alina een knikje naar beneden doet. Bart is hier nog niet ter sprake gekomen. Wanneer dat wel gebeurt reageren beide dames inderdaad verwijtend maar doet Alina dat opnieuw veel subtieler dan Jolien en reageert ze veel gecontroleerder.

Een ander detail wat me opviel is bij de aankondiging van de restaurantproef op het terras: als Salim voor de grap aankondigt dat ze 1 kandidaat moeten aanduiden die naar huis gaat, slaat ze heel eventjes de ogen neer in haar reactie, wat mij de indruk geeft dat ze beter weet. Maar opnieuw heel subtiel.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2020, 08:30:03 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #231 Gepost op: 15-04-2020, 08:42:10 »
Wanneer dat wel gebeurt reageren beide dames inderdaad verwijtend maar doet Alina dat opnieuw veel subtieler dan Jolien en reageert ze veel gecontroleerder.

Dat lijkt me gewoon verschil in karakter/manier van omgaan met dingen. Het ene hoeft daarom ook niet molser dan het andere te zijn, alhoewel ik het eigenlijk wel molser vind als je je sneller durft uit te spreken omdat je dan meer kan beïnvloeden. Maar dat hoeft zeker niet, de Mol kan ook stilletjes en subtiel zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #232 Gepost op: 15-04-2020, 15:53:23 »
Er zijn ook andere dingen. De manier waarop Jolien soms naar Alina kijkt, bvb. als ze op het terras de opdracht met de kamers voorlas, maar ook eerder al bvb in de bootproef wanneer Bart net de vaas met het nadeel heeft geschoten, zijn ook de moeite om te herbekijken.

Dat viel mij ook op. Ze kijkt hééél indringend naar Alina op dat terras. Dat was geen blik zoals een mol naar een kandidaat kijkt.

Ook als Alina over de balk moet lopen houdt Jolien haar scherp in de gaten.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2020, 15:56:51 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #233 Gepost op: 15-04-2020, 16:40:05 »
Ook als Alina over de balk moet lopen houdt Jolien haar scherp in de gaten.

Ze legt het er daar heel dik bovenop dat ze Alina verdenkt. En dan denk ik dus "zogenaamd verdenkt" (en dus een Mol of kandidaat die een toneelstukje speelt) want waarom zou je daar eerlijk over zijn. Jolien: "Zie, die loopt niet meer recht." "Heel slim gedaan..." Dan de blik tijdens het lopen en nog heel lang nadat ze toch geslaagd is (terwijl de anderen tenminste wel juichen, ook al denken ze er misschien ook het hunne van). Daarna nog een dikke vette beschuldiging/verdachtmaking als Alina zegt dat ze traditiegetrouw in zwembaden piest. Jolien: "Sorry, maar dan wil jij tot het laatste blijven zitten! Je hebt overal ja!" (Alina: "Hallo, heb je mij de sirtaki zien doen?") Een groot toneelspel van Jolien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #234 Gepost op: 15-04-2020, 17:48:52 »
Nog even en iemand beweert dat Jolien Alina expres onderuit trapte in de hoop dat ze zo slecht zou presteren bij de Olympische Spelen.  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #235 Gepost op: 15-04-2020, 19:48:24 »
Ze legt het er daar heel dik bovenop dat ze Alina verdenkt. En dan denk ik dus "zogenaamd verdenkt" (en dus een Mol of kandidaat die een toneelstukje speelt) want waarom zou je daar eerlijk over zijn.
Als persoon A laat merken dat zij persoon B verdenkt kan dit 3 dingen betekenen:
- A is kandidaat en verdenkt B echt.
- A is kandidaat en verdenkt C, maar wil andere kandidaten op het verkeerde been zetten wat mol betreft.
- A is mol en wil graag dat andere kandidaten B verdenken i.p.v. A zelf.
Hieruit conclusies trekken over het molschap van A of B is derhalve weinig zinvol volgens mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #236 Gepost op: 15-04-2020, 20:55:05 »
Vandaar dat ik in de zin die jij citeert ook beide opties openlaat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #237 Gepost op: 16-04-2020, 00:15:54 »
Vandaar dat ik in de zin die jij citeert ook beide opties openlaat.
Maar wat schieten we hier dan mee op? Dat iemand ofwel kandidaat is of mol dat weten we wel. Maar misschien begrijp ik de diepere achtergrond van jouw betoog niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #238 Gepost op: 16-04-2020, 06:27:53 »
Ik reageerde op Molekule en Moedermol die er een aanwijzing in zagen dat Jolien een kandidaat is die echt Alina verdenkt. Lees maar een stukje terug hierboven, dan snap je het vast beter.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #239 Gepost op: 16-04-2020, 07:05:52 »
Bij mij zijn het vooral de (discrete maar indringende) blikken van Jolien naar Alina die ik eerder vermeldde die de doorslag geven.
Over de balken heb ik niks gezegd: daar kan inderdaad zowel mol als kandidaat scenario. Als kandidaat is dat taktisch niet slim, maar dat was haar spel in het diner ook niet.