Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57402 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #260 Gepost op: 15-04-2020, 11:40:19 »
De stellingen zelf kiezen tot Dorien komt, ook een heel onmolse positie.
Waarom is dit een onmolse positie? Volgens mij is de beste molpositie juist (vroeg) in de auto zitten. Bart kiest ook steeds een nieuwe vraag voor er weer een kandidaat instapt, die zet je voor die vraag dan alvast buitenspel. Ik vind hem juist erg mols in deze opdracht, ook in de keuze van de vragen.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #261 Gepost op: 15-04-2020, 12:03:11 »
..Het kandidaatschap spat er van af. Misschien wel de beste kandidaat (op vlak van spel begrijpen) ooit in België, ..

Dan doe je mensen als bijvoorbeeld Cathy en Joeri wel ernstig te kort vind ik ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #262 Gepost op: 15-04-2020, 12:10:22 »
Nee, hij was een fanatieke kandidaat die zelfs nooit aan mollen gedacht heeft. Gewoon zorgen dat je altijd op goeie posities komt en dan keihard je best doen en de mindfuck van de mol winnen. Je mag hem wel de beste kandidaat noemen die dit spel gehad heeft hoor ;)

Cathy was iets te fanatiek in het spel en zo had ze de groep wat tegen om beslissingen in haar voordeel te laten draaien.

Joeri was meer aan het genieten. Hij verloor vaak het tactische uit het oog.


Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #263 Gepost op: 15-04-2020, 12:20:27 »
Beetje voorbarig allemaal. Misschien zit hij wel helemaal verkeerd en wat mij betreft kan hij ook nog prima de mol zijn.

Hold that thought en laten we het er over 2 weken nog eens over hebben ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #264 Gepost op: 15-04-2020, 15:08:55 »
De stellingen zelf kiezen tot Dorien komt, ook een heel onmolse positie. Het kandidaatschap spat er van af.
De stellingen kiezen is zeker voor Bart volgens mij om 2 redenen een molse positie. Niet alleen vanwege de controle over het spel maar vooral omdat hij als brave jongen op heel veel vragen nee had moet zeggen!!!
Hij is 43 jaar en vader van 3 kinderen. Ik schat dat hij niet op Tinder heeft gezeten, want dat bestond waarschijnlijk nog niet in die tijd. Verder heeft hij naar eigen zeggen nooit in een zwembad geplast en nooit gevochten. En zal onze advocaat op de Sossen hebben gestemd. Ik denk van niet. In een politiecel gezeten? Kortom als hij in de Ouzorie had gezeten dan was de kans groot dat ze hem lekker hadden laten zitten en had hij een hoog bedrag moeten scoren en dat ook nog zonder al te veel ouzo. Dan valt het wel heel erg op als je niet over die evenwichtsbalk komt...
Die keuze voor de BOB was niet voor niets volgens mij. En die afkorting staat volgens mij voor Bewust Onbeschonken Bart.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #265 Gepost op: 15-04-2020, 15:34:10 »
Die keuze voor de BOB was niet voor niets volgens mij. En die afkorting staat volgens mij voor Bewust Onbeschonken Bart.

Hij moest natuurlijk wel fit zijn voor de onderhandelopdracht die volgde na het ontbijt de volgende ochtend ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #266 Gepost op: 15-04-2020, 19:32:50 »
Hij moest natuurlijk wel fit zijn voor de onderhandelopdracht die volgde na het ontbijt de volgende ochtend ;)
En met de nodige alcohol op zou hij ook z'n mond voorbij kunnen praten.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #267 Gepost op: 16-04-2020, 14:46:40 »
Wat mij opvalt is dat Bart zich telkens in zijn gewenste positie weet te manoeuvreren.
Neem bijvoorbeeld aflevering 1. Door het meeste geld te bieden ''offert'' hij zich op om in de opdracht erna alleen in het bootje te gaan zitten. Dit kan met voorbedachte rade zijn, en vanuit deze positie is prima te mollen.
Het probleem is alleen dat, Zoals Dorien heeft aangegeven, ze Bart echt niet gezien heeft. Daardoor mislukt deze molactie, en geeft Bart dan maar veel goede antwoorden omdat hij al weet dat ze hem daarboven toch niet zien.
Een probleem met Bart als mol is dat Gilles het verdacht vindt om juist 0 euro of het meeste te bieden, hij zou dus Christian of Bart verdacht kunnen hebben.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #268 Gepost op: 16-04-2020, 15:08:42 »
Een probleem met Bart als mol is dat Gilles het verdacht vindt om juist 0 euro of het meeste te bieden, hij zou dus Christian of Bart verdacht kunnen hebben.

Dat gaf hij inderdaad aan en is een logische redenering. Echter kan het dat hij iemand anders koos met een hoog (Bruno) of laag (Jolien) bedrag.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #269 Gepost op: 16-04-2020, 16:50:39 »
Dat gaf hij inderdaad aan en is een logische redenering. Echter kan het dat hij iemand anders koos met een hoog (Bruno) of laag (Jolien) bedrag.
Het hoeft niets te zeggen inderdaad..
Ook de vliegveld opdracht wordt voor mij helderder met Bart als mol. Door niet als volksvertegenwoordiger gekozen te worden zet je jezelf sowieso in een positie om A: als er voor geld wordt gekozen de pot weg te spelen, en B:als er pasvragen gekozen worden gewoon daar voor proberen te spelen.
Wellicht is Jolien telkens zo boos op Bart omdat ze toch al weet dat hij de mol is.
''Het is geen Vlaanderen vakantieland he''.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #270 Gepost op: 16-04-2020, 17:05:42 »
Als Bart de mol is, dan is hij waarschijnlijk niet gebriefd over de pijl en boog opdracht in afl. 2. Gilles zegt: 'Bart weet niet dat de boogschutter dit keer geen echte pijl op zijn boog heeft, maar elastiek… Het slagen van de opdracht gaat enkel om durf'. Hooguit zal tegen hem gezegd zijn dat hij, mocht hij bij deze opdracht terecht komen, geen enkel gevaar zal lopen. Maar zonder verdere details. Bart is duidelijk zenuwachtig, en kijkt ook een paar keer de camera in met een blik van: wat maken jullie me nou?
Ik vind het vreemd dat Gilles dit op deze manier zegt, want er stonden nog meer mensen te kijken. Waarom zei hij niet, zoals hij wel vaker zegt: 'De kandidaten weten niet dat...', maar noemt hij Bart bij naam? Om te suggereren dat hij een kandidaat is?
De 500 euro pakken met de meloen kan een heel slimme zet zijn geweest van Bart, want verder deed hij genoeg verdachts. Had geluk in de liefde, dus meldde zich niet voor geluk in het spel. Wil de tent mee, stelt het luchtmatras voor (dat werd afgeslagen door Jolien), en loopt steevast voorop met Salim. Waardoor de groep soms uit elkaar wordt getrokken en de achtersten zich moeten uitputten om bij te blijven. Hij zegt boven tegen Bruno dat hij bepaalde keuzes niet begrijpt, waarop Bruno zich moet verantwoorden.

Bart had geen interesse in de doos van Pandora (wordt nog eens genoemd door Gilles), maar heeft zich wel stevig in de discussie gemengd.
Bart: ‘Is er een iemand die overweegt om het open te doen?’
‘Ik ga het niet doen. Ik ga gewoon in mijn bed liggen. Echt waar’.
Iemand anders: 'en er is geen spel meer'.
Bart: ‘Nee er is geen spel, maar ge zit sowieso in de finale dan’.
‘Maar is er nog iemand aan het twijfelen, om te openen?’
Salim: ‘Ik vind het interessant, ik ga het eerlijk toegeven’.
Bart: ‘Maar kunt u zeggen: ik doe het niet’.
Salim: ‘Ik kan dat niet zeggen, denk ik’.

Bart opent de volgende ochtend ook de discussie of iedereen in zijn bed gebleven is.
Wie was er nog wakker om 4 uur? ‘Ik niet’.

En 's avonds weer bij de doos:
Christian: Misschien blijft die kist terugkomen elke avond tot iemand die open doet’.
Bart: 'Dan zal iemand die moeten openen, hè’.

Bij de trouwerij viel me op dat Bart het niet meteen eens lijkt te zijn met de verdeling. Hij protesteert nog licht als Laure bij de desserts wordt gezet. Had hij misschien zelf gewild? Deed het wel heel goed met de truffelhond natuurlijk, maar het te eten geven van een stukje truffel en de hond laten ruiken aan de doek waarop dat heeft gelegen, had misschien wel minder scherpte van zijn neus tot gevolg?

Als Bart 's avonds bij het zien van zijn eerste scherm zijn reactie heeft geacteerd, zou ik dat enorm knap vinden. Eigenlijk een van mijn grootste struikelblokken tot nu toe bij het terugkijken. (Ik ben nu t/m afl. 3, en de tussenstand met Jolien is 4-4 :) ).
« Laatst bewerkt op: 16-04-2020, 17:54:18 door Newbie2 »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #271 Gepost op: 16-04-2020, 17:22:18 »
Ik wilde dit eerst in het onderhandeling topic zetten maar aangezien 80% van de mensen op dit forum Bart niet als mol ziet, plaats ik het hier maar ::rofl::

De mol was in het dagboek van aflevering 4 aan het huilen bij Gilles dat er al grapjes werden gemaakt over zijn presteren maar gelukkig kwam er nu een mooie kans om de groep door elkaar te schudden. Nu Dorien en Salim zijn afgevallen weten we zeker dat de mol in het vliegtuig zat. Ik ga er even vanuit dat de mol wist welke keuze er gemaakt was. De mol kan 2 kanten op:

1. Een uitgelezen kans om de heilige kandidaat te spelen door je aan de afspraak te houden. Als het slaagt hebben jij en 4 kandidaten ieder 2 jokers en kun je Dorien en Salim de volle laag geven. Als het faalt dan zoek je steun bij de volhouders en val je Dorien, Salim en de verrader aan. Jij bent een kandidaat die gaat voor de groep en zich aan afspraken houdt. (Alina en Jolien)

2. Je weet dat door jouw handelen het pact verbroken wordt en hoe de jokers worden verdeeld. Dat worden jij + 2 kandidaten jokers en 4 zonder + het niet verdienen van geld ligt sowieso aan Dorien en Salim. Jij bent gewoon een sterke kandidaat die het hard speelt voor de winst. Je laat de groep merken dat je aan de afspraak houden niet heilig is. Dorien en Salim kiezen tenslotte ook voor zichzelf. (Bart en Christian)

De mol heeft dus net lopen klagen bij Gilles over de groep die hem uitlacht, dan ga je toch doen wat Bart doet? (en Christian maar die verdenkt niemand meer :P) Hij deed er alles aan bij het eten maar zal nu weer eens even eigenhandig de boel op scherp zetten.

Is dit nu echt allemaal wishfull thinking? Wat zou er van deze reeks überhaupt geworden zijn zonder Bart?  ::hypocriet::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #272 Gepost op: 16-04-2020, 18:03:51 »
Ook de vliegveld opdracht wordt voor mij helderder met Bart als mol. Door niet als volksvertegenwoordiger gekozen te worden zet je jezelf sowieso in een positie om A: als er voor geld wordt gekozen de pot weg te spelen, en B:als er pasvragen gekozen worden gewoon daar voor proberen te spelen.
Dat klopt helemaal niet, het zijn de volksvertegenwoordigers (Salim en Dorien) die over de pasvragen of het geld beslissen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #273 Gepost op: 16-04-2020, 19:00:55 »
Wat mij opvalt is dat Bart zich telkens in zijn gewenste positie weet te manoeuvreren.


Akkoord, maar hij doet er echt veel te weinig mee dan. Vaak zijn het dan nog eens niet-sleutelposities.

Citaat

Neem bijvoorbeeld aflevering 1. Door het meeste geld te bieden ''offert'' hij zich op om in de opdracht erna alleen in het bootje te gaan zitten. Dit kan met voorbedachte rade zijn, en vanuit deze positie is prima te mollen.

Het probleem is alleen dat, Zoals Dorien heeft aangegeven, ze Bart echt niet gezien heeft. Daardoor mislukt deze molactie, en geeft Bart dan maar veel goede antwoorden omdat hij al weet dat ze hem daarboven toch niet zien.


Akkoord dat het een goede positie is om te mollen, maar hij doet het gewoon perfect. Dorien ziet Bart niet, wederom Akkoord, maar hij brengt in zijn eentje toch redelijk veel mensen naar het eiland, die hij als hij foute antwoorden had gegeven, ook had moeten brengen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #274 Gepost op: 16-04-2020, 20:13:22 »
Dat klopt helemaal niet, het zijn de volksvertegenwoordigers (Salim en Dorien) die over de pasvragen of het geld beslissen.
Dat bedoel ik ook, Bart kan zich wel op beide situaties voorbereiden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #275 Gepost op: 17-04-2020, 18:07:46 »
Bart vind ik ook verdacht, maar voor mij is juist het dagboek een reden om hem door te strepen.

Een mol die twijfelt door opmerkingen uit de groep, een mol die zich verbaast over de smerige spelletjes van anderen. Ik hoor daar geen Bart in. Bart lijkt mij juist iemand die de mol gaat tergen en zegt dat het een slechte mol is.

Het kan best zijn dat ik finaal in de verkeerde tunnel zit, dat zou ook niet de eerste keer zijn  ::rofl::, maar mij lijkt het onlogisch dat die woorden uit het dagboek van Bart zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #276 Gepost op: 17-04-2020, 19:28:21 »
Bart vind ik ook verdacht, maar voor mij is juist het dagboek een reden om hem door te strepen.

Een mol die twijfelt door opmerkingen uit de groep, een mol die zich verbaast over de smerige spelletjes van anderen. Ik hoor daar geen Bart in. Bart lijkt mij juist iemand die de mol gaat tergen en zegt dat het een slechte mol is.

Het kan best zijn dat ik finaal in de verkeerde tunnel zit, dat zou ook niet de eerste keer zijn  ::rofl::, maar mij lijkt het onlogisch dat die woorden uit het dagboek van Bart zijn.

Maar we hebben ook een andere, zachtaardige, kant van Bart gezien. Zoals hij zijn armen om andere kandidaten slaat, o.a bij de Vadreto trappen, de minotaurusopdracht en na het afvallen van Salim. Hij was nogal emotioneel bij het bezoek van zijn vrouw die hem een heel aardige man vindt. Die andere kant kan hij ook laten zien. Zijn vak is voor een groot deel ook spel evenals de mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #277 Gepost op: 17-04-2020, 19:46:09 »
Ja of het dagboek is zo geschreven dat het je misleid ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #278 Gepost op: 17-04-2020, 20:44:41 »
Maar we hebben ook een andere, zachtaardige, kant van Bart gezien. Zoals hij zijn armen om andere kandidaten slaat, o.a bij de Vadreto trappen, de minotaurusopdracht en na het afvallen van Salim. Hij was nogal emotioneel bij het bezoek van zijn vrouw die hem een heel aardige man vindt. Die andere kant kan hij ook laten zien. Zijn vak is voor een groot deel ook spel evenals de mol.
Ik denk ook dat een deel van de ''onpeilbare'' Bart zijn molspel is, als hij de mol is dan.
Het enige wat me wel erg in twijfel brengt is de vuurwerk opdracht. Daar speelde hij het spel nauwelijks mee en leek het eigenlijk alsof hij de afvaller was. Beetje een rare mol-tactiek en kan ik nog niet zo zeer verklaren met Bart als mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #279 Gepost op: 18-04-2020, 00:34:27 »
Maar we hebben ook een andere, zachtaardige, kant van Bart gezien. Zoals hij zijn armen om andere kandidaten slaat, o.a bij de Vadreto trappen, de minotaurusopdracht en na het afvallen van Salim. Hij was nogal emotioneel bij het bezoek van zijn vrouw die hem een heel aardige man vindt. Die andere kant kan hij ook laten zien. Zijn vak is voor een groot deel ook spel evenals de mol.

Dat zou ook prima kunnen.  ::ok:: Bij zijn vrouw was hij anders inderdaad.
En het is ook wel bekend dat hij het spel hard kan spelen lijkt mij. Als persoon kan iemand dan best anders zijn.

Maar ik moet ook denken aan het vliegveld... Dat hij Jolien instrueert om de spiegels in te klappen. In hoeverre is dat handig als je de mol bent?

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)