Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57376 keer)

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #280 Gepost op: 18-04-2020, 09:25:31 »
Ik denk ook dat een deel van de ''onpeilbare'' Bart zijn molspel is, als hij de mol is dan.
Het enige wat me wel erg in twijfel brengt is de vuurwerk opdracht. Daar speelde hij het spel nauwelijks mee en leek het eigenlijk alsof hij de afvaller was. Beetje een rare mol-tactiek en kan ik nog niet zo zeer verklaren met Bart als mol.
Nauwelijks mee??? Hij bepaalt bijna persoonlijk de 1ste 2 kandidaten van wie de vuurwerk pijl wordt afgeschoten. Dat vind ik niet persoonlijk niet heel passief het spel spelen. Tuurlijk wil je als mol ook bij de laatste invloed hebben, maar dat zou ook wel heel opvallend zijn.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #281 Gepost op: 18-04-2020, 09:34:28 »
Dat zou ook prima kunnen.  ::ok:: Bij zijn vrouw was hij anders inderdaad.
En het is ook wel bekend dat hij het spel hard kan spelen lijkt mij. Als persoon kan iemand dan best anders zijn.

Maar ik moet ook denken aan het vliegveld... Dat hij Jolien instrueert om de spiegels in te klappen. In hoeverre is dat handig als je de mol bent?

Het idee om de spiegels in te klappen was onmols inderdaad maar meteen daarna stuurde hij Jolien naar rechts waar koffers stonden. Als de vriend van Jolien niet zo allert was geweest was hier de 600 al weer kwijt gespeeld. Verder weten we niet in welk vak Jolien uitgekomen zou zijn met 60 km omdat ze zelf de auto niet in zijn vrij kreeg.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #282 Gepost op: 18-04-2020, 09:40:14 »
Maar ik moet ook denken aan het vliegveld... Dat hij Jolien instrueert om de spiegels in te klappen. In hoeverre is dat handig als je de mol bent?
De spiegels laten inklappen maakt denk ik helemaal niet zoveel uit, vanwege de breedte van de pilonnen. In dat geval is het best wel mols om dat voor te stellen aan Jolien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #283 Gepost op: 18-04-2020, 10:11:53 »
Bij een onderzoek naar Christians spel kwam ik het volgende tegen. Christian en Bart zoeken elkaar vaak op.  Het begint al in Meteora op de berg met “Gij zijt een grote” en zo gaat het vaak door. Samen beslissen ze over de twee tenten in Vradeto, katapult schieten, na fęta resultaat zoeken ze elkaar op. In de disco staan ze samen te dansen, ze zitten nog samen op een hotelkamer, samen in de vliegveld toren.  En er zullen nog veel meer momenten zijn. Uit deze handelingen blijkt dat Bart toch wel het meeste initiatief neemt, en dus Christian probeert in te palmen, vertrouwen winnen. Zodat Bart makkelijk in kan springen op opmerkingen van Christian, wat vervolgens ook gebeurt. Gewoon op basis van het gedrag van Bart is dit voor mij weer een extra hendeltje dat richting Bart stuurt.
Bij het raften gaan Bart katapult schieten. Hij doet dat veel te goed, net zoals het abseilen. Je ziet Alina en Jolien opschrikken en daarna Jolien naar Alina kijken. Maar we zagen ook het grapje van Salim waarna Jolien zegt “onze gezichten”. Als ik dit combineer dan ontstaat er ook een beeld dat Jolien gewoon heel serieus bezig is om haar gezicht altijd onder controle te houden.
Ik denk dat Alina en Jolien van elkaar wel weten dat ze Bart verdenken. Ze zijn niet aan het mollaboreren maar twee kandidaten die elkaar opzoeken en beconcurreren. Dat Jolien de auto niet in neutraal kreeg is ook prima uit te leggen als nepmollen. Dat Bart voor de drie keer wil gaan is prima als mol-gedrag uit te leggen, want de kans dat je in de nul uitkomt is heel groot. (Maar eigenlijk is Salim hier de mol, want hij reed exact 70 met 75 op de teller, mannen…wat moet je er mee)
Bij de bijzondere eliminatie was dan toch Christian het rode scherm.
Met de dagboeken van de mol heb ik ook geen probleem als dit door Bart geschreven is, want hij was emotioneler dan normaal.
Bij het Grieks slaatje valt op dat Jolien voorstelt van nou moeten we kiezen wie er dóór gaat. Zodat er meer geld in de pot blijft, want daar weten ze alle drie al wel dat Bart de mol is.
Dat Bart de mol was bij het diner met de mol, het zou kunnen wat betreft inhoud, maar het is toch weer zo in beeld gebracht dat je eerder Gilles gaat zien als fysieke mol. Het leek een groot persoon. De mantel was ook anders, het was de mantel van Meteora. Het diner met de mol nog eens bekijken in de overtuiging dat Bart de mol is; Joliens “toneelstukje” zou ook als zodanig over kunnen komen omdat ze allang weet dat Bart de mol is. En misschien ook wel denkt dat Bart is advocaat, die kan je vertrouwen.
In de vooruitblik naar aflevering 9 zien we Jolien zeggen “ik stel hier de vragen”. Dit kan ze prima gehoord hebben van Laure, misschien wel bij de kist van Pandora of de avond ervoor.
Het is toch dat extra hendeltje dat mij overtuigd dat Bart de mol is, uiteraard op basis van alles wat er al over Bart was gevonden.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 10:24:54 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #284 Gepost op: 18-04-2020, 12:47:12 »
Een mol die twijfelt door opmerkingen uit de groep, een mol die zich verbaast over de smerige spelletjes van anderen. Ik hoor daar geen Bart in. Bart lijkt mij juist iemand die de mol gaat tergen en zegt dat het een slechte mol is.

Het kan best zijn dat ik finaal in de verkeerde tunnel zit, dat zou ook niet de eerste keer zijn  ::rofl::, maar mij lijkt het onlogisch dat die woorden uit het dagboek van Bart zijn.

Toch wel! Bart is een veel emotioneler mens dan je misschien zou verwachten. Kijk nog maar eens naar de beelden toen de partners/familieleden op bezoek kwamen. Bart reageerde zeer emotioneel bij het weerzien van zijn vrouw. Ik zag een Mol die het soms toch best moeilijk heeft en dat kwam tot ontlading.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #285 Gepost op: 18-04-2020, 12:52:01 »
De spiegels laten inklappen maakt denk ik helemaal niet zoveel uit, vanwege de breedte van de pilonnen. In dat geval is het best wel mols om dat voor te stellen aan Jolien.

Wat is hier mols aan? Met de beste wil in de wereld kan ik hier echt niets bedenken. Ze zien toch niets, dus die spiegels maken niets uit als ik jouw gedachtengang probeer te volgen. Je kan het niet onmols vinden, maar dan zie ik echt niet hoe dit zelfs mols kan zijn? Welke molactie tovert hij hier uit zijn onzichtbare hoed?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #286 Gepost op: 18-04-2020, 13:15:13 »
Wat is hier mols aan? Met de beste wil in de wereld kan ik hier echt niets bedenken. Ze zien toch niets, dus die spiegels maken niets uit als ik jouw gedachtengang probeer te volgen. Je kan het niet onmols vinden, maar dan zie ik echt niet hoe dit zelfs mols kan zijn? Welke molactie tovert hij hier uit zijn onzichtbare hoed?
Geen molactie, maar wel mols in de zin dat hij zich met dat goede advies onverdacht kan maken tegenover Jolien en Salim, die hem ook kon horen. Terwijl op voorhand de kans dat het misgaat door de spiegels wel meevalt, omdat de auto toch niet te dicht langs die palen kan rijden.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #287 Gepost op: 19-04-2020, 12:52:27 »
Nog even opdracht 1 teruggekeken (ook omdat Reflektor er even fijntjes op wees dat Bart als enige zijn pij aanhoudt ::vergroot::) en wat mij nu ook opvalt is hoe vreemd Bart eigenlijk bezig is bij de postcodes.

Hij oppert 1 keer een plaatsnaam die al op het bord staat (Antwerpen) maar de suggestie wordt niet overgenomen. Als de rest van de groep even later arriveert brengt hij doodleuk weer Antwerpen op tafel. Wederom wordt hij gecorrigeerd. Nou ja, tijd om zijn molpak maar uit te doen en te gaan abseilen.

Als je Bart niet verdenkt is dit natuurlijk allemaal om zichzelf meteen verdacht te maken, want die 10.200 zo meteen is vast nog niet genoeg ;)


edit: Pardon, kleine aanpassing. Ik verwarde Brugge en Gent
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 13:08:36 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #288 Gepost op: 19-04-2020, 15:02:32 »
Nog even opdracht 1 teruggekeken (ook omdat Reflektor er even fijntjes op wees dat Bart als enige zijn pij aanhoudt ::vergroot::) en wat mij nu ook opvalt is hoe vreemd Bart eigenlijk bezig is bij de postcodes.

Hij oppert 1 keer een plaatsnaam die al op het bord staat (Antwerpen) maar de suggestie wordt niet overgenomen. Als de rest van de groep even later arriveert brengt hij doodleuk weer Antwerpen op tafel. Wederom wordt hij gecorrigeerd. Nou ja, tijd om zijn molpak maar uit te doen en te gaan abseilen.

Als je Bart niet verdenkt is dit natuurlijk allemaal om zichzelf meteen verdacht te maken, want die 10.200 zo meteen is vast nog niet genoeg ;)


edit: Pardon, kleine aanpassing. Ik verwarde Brugge en Gent
Dat gezicht van Salim.  ::tandpastasmiley::
Ik vond het alleen wel raar dat Bart echt mega snel die berg abseilde. Maar goed Bart is sowieso onpeilbaar, de ene keer er vol voor gaan en de andere keer maakt het hem allemaal niet uit. Ongeacht zijn rol in dit spel is het een geweldige, maar aparte gozer.  ::rofl::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #289 Gepost op: 20-04-2020, 11:15:46 »
Bart weggezakt naar pagina 2. Dat lijkt mij een zware onderschatting.

Ons Bartje was weer schuldig aan het feit dat er niet 20 maar 40 pijlen werden afgevuurd. Daarbij heeft hij zijn dekking niet juist als (zodat) Christian wordt geraakt.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #290 Gepost op: 20-04-2020, 11:36:33 »
En zei hij zelfs niet: 'Ik ga u zo dekking geven' tegen Christian, nadat het al te laat was? Maar dat moet ik nog terugzien.
Hoe dan ook genoeg aanknopingspunten deze aflevering naar Bart. ::jaja:: Als het klopt dat er 4 geldkoffers moesten worden gepakt om het geld binnen te krijgen, kon Bart met een gerust hart als eerste een geldkoffer pakken met een hoge waarde. Hij kon er wel van uitgaan dat Jolien haar eigen koffer met de vrijstelling zou nemen, als die er op dat moment nog stond. En als iemand anders die had weggepakt, ook prima.
Die reactie aan het eind als Christian afvalt, moet betekenen dat Bart Christian verdacht, of dat hij wist op wie Christian zat. Ik vind Bart over het algemeen geweldig acteren als hij de mol is, maar hier vond ik het toch niet zo geloofwaardig.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #291 Gepost op: 20-04-2020, 12:12:22 »
Als Bart de mol is, dan heeft hij het kofferspel meer dan briljant gespeeld door te liegen over het uiterlijk van de vrijstelling. Daardoor zou Jolien alleen maar zekerder zijn geworden van haar vrijstelling en daarmee ook vastberadener om per se de grijze koffer mee naar buiten te nemen. Op dat moment stond al vast dat er geen geld zou worden verdiend.
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #292 Gepost op: 20-04-2020, 12:28:02 »
Als Bart de mol is, dan heeft hij het kofferspel meer dan briljant gespeeld door te liegen over het uiterlijk van de vrijstelling. Daardoor zou Jolien alleen maar zekerder zijn geworden van haar vrijstelling en daarmee ook vastberadener om per se de grijze koffer mee naar buiten te nemen. Op dat moment stond al vast dat er geen geld zou worden verdiend.
Hij wilde overleg over de inhoud van de koffers, hoe verklaar je dat met Bart als mol?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #293 Gepost op: 20-04-2020, 13:04:22 »
Als Bart de mol is, dan heeft hij het kofferspel meer dan briljant gespeeld door te liegen over het uiterlijk van de vrijstelling. Daardoor zou Jolien alleen maar zekerder zijn geworden van haar vrijstelling en daarmee ook vastberadener om per se de grijze koffer mee naar buiten te nemen. Op dat moment stond al vast dat er geen geld zou worden verdiend.

Exact. Daarom nam hij ook nog even heel gericht die gele koffer mee ;)

De 2e aanwijzing vinden was niet echt zijn prio he? Het is dat Christian niet meteen wilde opgeven.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #294 Gepost op: 20-04-2020, 15:36:45 »
Exact. Daarom nam hij ook nog even heel gericht die gele koffer mee ;)


Dit is heel dom om te doen als mol.

Hiermee zeg je eigenlijk dat er geen vrijstelling zit in je eerste koffer anders pak je die wel. Dus nu is de boodschap aan de kandidaten dat er ook geen vrijstelling in blauw zit. Grotere kans dus dat iemand een andere koffer pakt dan blauw en dus 2 vrijstellingen in t spel komen (en dus geld) want “mol Bart” zou dan al weten dat Jolien m sowieso heeft.

Dit maakt Alina verdacht

En Christian niet zo slim  ::rofl::

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #295 Gepost op: 20-04-2020, 16:19:00 »
Dit is heel dom om te doen als mol.

Hiermee zeg je eigenlijk dat er geen vrijstelling zit in je eerste koffer anders pak je die wel.
Dit argument zag ik ook in het opdracht topic, en dit klopt echt niet. De mol wil zelf geen finalevrijstelling. Die laat je veel liever aan een kandidaat.

En verder klopte het dus toch niet dat er 4 geldkoffers gepakt moesten worden om geld binnen te krijgen, dus er zal een andere verklaring moeten komen waarom mol Bart zich niet in de ideale positie wurmde. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met verdacht worden en inschatten wat de kandidaten gaan doen. Maar daar ga ik me nu nog niet aan wagen, morgen weer een dag. ;D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #296 Gepost op: 20-04-2020, 16:19:38 »
Dit is heel dom om te doen als mol.

Hiermee zeg je eigenlijk dat er geen vrijstelling zit in je eerste koffer anders pak je die wel. Dus nu is de boodschap aan de kandidaten dat er ook geen vrijstelling in blauw zit. Grotere kans dus dat iemand een andere koffer pakt dan blauw en dus 2 vrijstellingen in t spel komen (en dus geld) want “mol Bart” zou dan al weten dat Jolien m sowieso heeft.

Dit maakt Alina verdacht

En Christian niet zo slim  ::rofl::

Tenzij anderen hem al verdenken als Mol die mogelijk niet de waarheid spreekt en verwarring zaait. Toch?

Maareh, scheer jij eens even heel snel weg uit dit topic FS, kssst, kssst!  ::hug::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #297 Gepost op: 20-04-2020, 16:20:00 »
Citaat
Hiermee zeg je eigenlijk dat er geen vrijstelling zit in je eerste koffer anders pak je die wel.

Dat had hij in de coupé al bekend.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #298 Gepost op: 20-04-2020, 17:07:58 »
Hij wilde overleg over de inhoud van de koffers, hoe verklaar je dat met Bart als mol?

Ik verdenk Bart niet, maar hij opperde wel om allemaal dezelfde koffer te bekijken. Dan is de kans op een vrijstelling wel erg groot, zeker als die eerste koffer een vrijstelling blijkt te zijn :o

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #299 Gepost op: 20-04-2020, 18:18:03 »
Plant Bart hier alvast het eerste zaadje bij Jolien om straks de boodschap te gaan lezen? ::vergroot::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.