Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57393 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #300 Gepost op: 20-04-2020, 19:08:22 »
Bart die weer met zijn hoofdverdachte Alina wil wisselen. De stellingen zelf kiezen tot Dorien komt, ook een heel onmolse positie. Het kandidaatschap spat er van af. Misschien wel de beste kandidaat (op vlak van spel begrijpen) ooit in België, maar niet de mol.

Dat denk ik ook. En ik denk dat de kans groot is dat hij gaat winnen!  ::bravo::
(in dat geval is dat wel een beetje jammer van die 10.200 die hij zelf uit de pot heeft gewerkt)...  :)

Ik heb ook wel verdachte zaken bij hem gezien. Toch vraag ik mij vooral af waarom een mol die eerste opdracht van afl. 7 zo goed heeft gedaan. Het enige wat hij hoefde te doen, is een vermoeide Jolien zachtaardig toespreken dat het echt niet erg is om op te geven.  >:D Maar hij deed het tegenovergestelde: hij pushte haar om door te gaan en daarmee had hij een aanzienlijke bijdrage om het geld te verdienen.

Het is niet zo dat Bart nooit een verdachte actie heeft gedaan, maar er zijn ook acties die juist onmols overkomen. Voor mij dan.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #301 Gepost op: 20-04-2020, 20:05:20 »

En verder klopte het dus toch niet dat er 4 geldkoffers gepakt moesten worden om geld binnen te krijgen,

Wie zegt dat? Waar staat dit? Want mijn hele betoog is gebasseerd op dat er met 2 vrijstellingen wél geld in het spel kwam anders klopt het sowieso niet wat ik zei

Oh sorry.. lees nu pas dat je hetzelfde zegt  :-[
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 21:20:44 door FS »

Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #302 Gepost op: 21-04-2020, 08:45:12 »
Wat mij opviel bij het afscheid van Christian (de laatste 2 minuten), dat er wat verdachte uitspraken gedaan werden. Allereerst vraagt Gilles heb je nog een boodschap voor de mol? Waarop Christian antwoord met: Dat hij het goed doet. Betekent dit dat Christian op Bart zat?

Daarna zegt Bart: Ik denk dat Christian op 1 of 2 vragen eruit gegaan is. Hadden ze samen een bondje en zaten ze op dezelfde mol? Dan neem ik aan dat ze op Alina zaten , omdat Jolien al zeker was van de finale en het dus zou moeten gaan om Christian of Bart als afvaller. Dat zou betekenen dat Alina de mol is...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #303 Gepost op: 21-04-2020, 08:49:21 »
Als het over De Mol gaat wordt altijd "hij of hem" gebruikt. Dit is van tevoren afgesproken om misverstanden tegen te gaan en hier kan dus niks achter gezocht worden.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #304 Gepost op: 21-04-2020, 08:50:10 »
Daarna zegt Bart: Ik denk dat Christian op 1 of 2 vragen eruit gegaan is. Hadden ze samen een bondje en zaten ze op dezelfde mol? Dan neem ik aan dat ze op Alina zaten , omdat Jolien al zeker was van de finale en het dus zou moeten gaan om Christian of Bart als afvaller. Dat zou betekenen dat Alina de mol is...

Of dat Bart en Christian denken dat Alina de Mol is terwijl het eigenlijk Jolien is. (En dat Alina de enige is die Jolien doorheeft.)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #305 Gepost op: 21-04-2020, 09:26:53 »
De  uitspraken van Bart na het vertrek van Christian zijn tegenstrijdig bij wat hij bij de testbiecht in afl. 7  zegt. Daar spreekt hij alleen maar verdenkingen tegen Christian uit.

Beiden verdenken volgens hun voorlaatste testbiechten  Alina dus dat kan wel kloppen met hetgeen Bart zegt.
Maar ja, die montage hè.......

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #306 Gepost op: 21-04-2020, 09:53:27 »
De  uitspraken van Bart na het vertrek van Christian zijn tegenstrijdig bij wat hij bij de testbiecht in afl. 7  zegt. Daar spreekt hij alleen maar verdenkingen tegen Christian uit.

Beiden verdenken volgens hun voorlaatste testbiechten  Alina dus dat kan wel kloppen met hetgeen Bart zegt.
Maar ja, die montage hè.......

Ik hecht daarom maar weining (of liever geen) waarde aan de uitspraken bij een biecht of test. Voor hetzelfde geld vragen ze een kandidaat "wat vindt je van X? Noems eens niets verdachts van Y?" etc. en monteren ze dit zoals het ze uitkomt.

Als Bart niet de mol is, denk ik dat hij Alina verdenkt (zie bijv. het hardlopen, de mislukte poging om met haar boodschappen te gaan doen en de vele "fuck Alina's").
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #307 Gepost op: 21-04-2020, 10:49:51 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Bart:

Aflevering 7:

  • Stelt voor om samen met Alina de boodschappers te zijn, maar Alina kiest ervoor om boodschappen te gaan doen
  • Laat Jolien bijna anderhalve kilometer op blote voeten lopen en neemt de laatste halve kilometer van haar over
  • Besluit met Jolien uit de vaten te drinken om ze te verlichten
  • Is benieuwd naar de boodschap en speculeert hoopvol "10 pasvragen, elk vijf"
  • Wil de brief opendoen en zegt dat het ook een voordeel kan opleveren als Jolien zegt dat het nadelig kan zijn, waarna Jolien akkoord gaat
  • Opent met Jolien de brief waardoor er 40 in plaats van 20 pijlen op Alina en Christian afgevuurd worden
  • Stelt voor om alleen Christian te beschermen en Alina (en haar 2000 euro) op te geven
  • Kalmeert Jolien die in paniek raakt en het rennen niet zegt vol te houden, waarna ze doorzet
  • Roept dat Christian en Alina de helmen op moeten zetten en dan weer op de stoelen moeten gaan zitten
  • Beschermt samen met Jolien in eerste instantie alleen Christian
  • Slaagt er met Jolien niet in om Christian te beschermen; hij wordt door een pijl op zijn been geraakt
  • Slaagt er met Jolien wel in om Alina te beschermen waardoor ze 2000 van 4000 euro verdienen
  • Opent als vierde een koffer, de blauwe met 500 euro, en liegt dat er een vrijstelling in zit
  • Valt bij Jolien door de mand wanneer hij zegt dat het om een papiertje met vrijstelling erop ging
  • Wil het rekenraadsel dat naar de tip leidt opgeven (maar Christian zet door)
  • Heeft het rekenraadsel door maar maakt een rekenfout (die door Christian hersteld wordt)
  • Slaagt er met Christian in om de tip te bemachtigen en net op tijd terug in de trein te zijn
  • Komt terug op zijn leugen en zegt eerlijk dat er 500 euro in de blauwe koffer zit
  • Pakt als eerste een koffer, de gele met 1500 euro, en hoopt dat er een vrijstelling in zit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #308 Gepost op: 21-04-2020, 11:18:59 »
Wat mij opviel bij het afscheid van Christian (de laatste 2 minuten), dat er wat verdachte uitspraken gedaan werden. Allereerst vraagt Gilles heb je nog een boodschap voor de mol? Waarop Christian antwoord met: Dat hij het goed doet. Betekent dit dat Christian op Bart zat?

Daarna zegt Bart: Ik denk dat Christian op 1 of 2 vragen eruit gegaan is. Hadden ze samen een bondje en zaten ze op dezelfde mol? Dan neem ik aan dat ze op Alina zaten , omdat Jolien al zeker was van de finale en het dus zou moeten gaan om Christian of Bart als afvaller. Dat zou betekenen dat Alina de mol is...


Bart en Christian zaten mogelijk allebei op Alina. Maar ja, Bart is de Mol hè? Die moet ook op iemand zitten. Dus daarom ging hij maar wat graag mee met Christian in de verdenking van Alina. Alina op haar beurt zit waarschijnlijk op Jolien en zal het spel dus verliezen. Jolien wordt de winnaar want zij heeft Bart al een tijd in de smiezen. Haar uitvallen naar hem waren knap geacteerd. Zo leek het voor de rest alsof ze in Bart een fanatiek kandidaat zag waarmee ze concurreerde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #309 Gepost op: 21-04-2020, 11:19:46 »
Als het over De Mol gaat wordt altijd "hij of hem" gebruikt. Dit is van tevoren afgesproken om misverstanden tegen te gaan en hier kan dus niks achter gezocht worden.

Ah oke thanks voor de vermelding!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #310 Gepost op: 21-04-2020, 11:20:14 »
Ja het koffertjesspel maakt Bart wel erg kandidaats :(, het was ook te mooi om waar te zijn haha
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #311 Gepost op: 21-04-2020, 11:27:46 »
Welnee, Mol Bart kreeg daar door plots eerlijk te vertellen wat hij in zijn koffertje had aangetroffen toch precies wat hij wilde: geen geld in de pot.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #312 Gepost op: 21-04-2020, 13:10:03 »
Daarna zegt Bart: Ik denk dat Christian op 1 of 2 vragen eruit gegaan is. Hadden ze samen een bondje en zaten ze op dezelfde mol?
Dat vond ik ook een opvallende ontboezeming van Bart. Waarom zou je die informatie delen? Ik zie daar het voordeel niet van in, als kandidaat. Als mol wel: dan kun je mooi Jolien nog even op een dwaalspoor proberen te zetten.
Of Christian en Bart een bondje hadden, betwijfel ik. Christian had al aangegeven dat het nu ieder voor zich was, ik denk niet dat er nog veel info werd gedeeld. Dus dat maakt de uitspraak van Bart nog vreemder.
Ik vermoed dat Christian op Bart zat. Christian wilde bij het verlaten van de trein als laatste een koffer uitkiezen. Maar toen Bart zich aanbood als eerste, wilde Christian meteen na hem. Misschien een soort impuls om zo dicht mogelijk bij je mol te blijven, om te kijken wat die heeft uitgespookt? Dan zat Christian of fout (en dan is Bart niet de mol), of goed, en dan zou Alina de test beter hebben ingevuld dan Christian. Het zou best kunnen.

EDIT: Bij zijn biecht uitte Bart nog een keiharde mol-verdenking richting Christian: 'hij heeft toch nog een of ander been gemanoeuvreerd in een positie waarin dat hem kon beschoten worden’. Dus bondje? Uitgesloten, denk ik. Hooguit was hij zo in de war dat zijn mol afviel, dat hij maar zei dat hij dacht dat ze op dezelfde mol zaten, om zich een houding te geven.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 13:47:22 door Newbie2 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #313 Gepost op: 21-04-2020, 16:19:46 »
Die ontboezeming was inderdaad niet slim voor een kandidaat. Maar ik denkt dat het nog klopte ook. Volgens mij zit iedereen op Bart en heeft Christian inderdaad een paar vraagjes minder goed. In Cafe DE MOL vertelde Christian dat hij vanaf het begin op Bart zat (vanwege de opmerking dat aan het geluid te horen Christian wel lang moest zijn). Als Bart niet de Mol is dan zou hij dit waarschijnlijk niet verteld hebben, want daarmee zouden we Bart als Mol kunnen schrappen.
Kijk anders ook eens naar het verschil tussen de "knoflooksessie" tussen Jolien en Alina en Jolien en Bart. Bij de eerste zie je duidelijk twee gelijkgestemde kandidaten. Bij de tweede zie je kandidaat Jolien en ontmaskerde (verslagen) Mol Bart.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #314 Gepost op: 21-04-2020, 16:31:30 »
In Cafe DE MOL vertelde Christian dat hij vanaf het begin op Bart zat (vanwege de opmerking dat aan het geluid te horen Christian wel lang moest zijn). Als Bart niet de Mol is dan zou hij dit waarschijnlijk niet verteld hebben, want daarmee zouden we Bart als Mol kunnen schrappen.
Ik heb Cafe de Mol nog niet gezien, maar ja, dat is dan wel merkwaardig, zeg... Daar mogen kandidaten toch helemaal niets over zeggen. Maar hij vertelde in de kijkdoos tegen Jolien toch ook dat hij nog niet zo lang op zijn mol zat? Dat hoeft de waarheid niet te zijn natuurlijk, maar toch.
Ik heb in het Vuurwerk topic net beredeneerd dat Christian waarschijnlijk in eerste instantie rood zag. Maar als Bart de mol is, strookt dat weer niet met het gegeven dat hij vanaf het begin op Bart zat.
Bedankt hoor, Cafe de Mol! ::rofl:: Maar goed, we komen er vast wel uit deze week. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #315 Gepost op: 21-04-2020, 16:36:08 »
Christian zei heel iets anders in CDM. Namelijk dat hij vanaf het begin voor 80% inzette op de persoon waarvan hij vond dat hij/zij bij de ontmoeting in Griekenland deed alsof hij Christian al eens eerder had gezien.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #316 Gepost op: 21-04-2020, 17:00:21 »
Oké, gelukkig! ::ok:: Als het 100% duidelijk was dat Christian daarmee Bart bedoelde, zou het wel heel gecompliceerd worden allemaal. Maar die 80% op een onbekend iemand geeft weer wat lucht.

EDIT: Als de volgende conclusies kloppen:

- Christian zag in eerste instantie rood.
- Christian heeft daarna zijn vel gered door de 5 resterende vragen in te vullen op 1 persoon. Hij weet daarmee dan waarschijnlijk wie de mol is.
- Bart zat in afl. 7 op Christian.

Dan is Bart waarschijnlijk de mol. Want als Alina de mol is, en Christian heeft op haar ingevuld, zal hij de test niet slechter hebben gemaakt dan Bart. Dezelfde redenatie voor als Jolien de mol is.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 18:12:53 door Newbie2 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #317 Gepost op: 21-04-2020, 19:59:44 »
Christian zei heel iets anders in CDM. Namelijk dat hij vanaf het begin voor 80% inzette op de persoon waarvan hij vond dat hij/zij bij de ontmoeting in Griekenland deed alsof hij Christian al eens eerder had gezien.
Hij had het expliciet over het "goede dag zeggen" op de toppen van de berg in de eerste aflevering. "Je klinkt als een grote" zegt Christian bij de begroeting nog tegen Bart als ze elkaar de hand schudden. Dus ben ik maar zo vrij geweest om er vanuit te gaan dat Christian dit bedoelde in CDM.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #318 Gepost op: 21-04-2020, 20:05:48 »
Hij had het expliciet over het "goede dag zeggen" op de toppen van de berg in de eerste aflevering.

Hij heeft op de berg een eerste kennismaking gehad met 9 mensen.. 1 daarvan toonde afwijkend gedrag volgens hem.. dus de conclusie trekken dat hij Bart bedoelt mag natuurlijk maar dat zegt hij nergens en hint er ook niet naar

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #319 Gepost op: 21-04-2020, 20:35:24 »
Hij heeft op de berg een eerste kennismaking gehad met 9 mensen.. 1 daarvan toonde afwijkend gedrag volgens hem.. dus de conclusie trekken dat hij Bart bedoelt mag natuurlijk maar dat zegt hij nergens en hint er ook niet naar
Het blijft inderdaad een aanname van mij, maar Bart heeft hier in ieder geval "afwijkend gedrag". Er kan natuurlijk nog een andere kandidaat zijn geweest met afwijkend gedrag. Dat zou alleen maar kunnen als deze andere kandidaat (de door Christian veronderstelde Mol) blijk gaf dat hij wist dat Christian klein is bij de eerste begroeting. Dan moet je ervan uitgaan dat de Mol in Vilvoorde een silhouet van de overige 9 kandidaten heeft gezien en een beschrijving van alle kandidaten. Dan weet hij alleen Christian te herkennen. Of iets dergelijks.