Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57394 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #320 Gepost op: 21-04-2020, 20:37:20 »
De mol krijgt sowieso info van tevoren over de kandidaten .. ik neem aan met foto en al

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #321 Gepost op: 21-04-2020, 22:17:26 »
Christian:
Ik ga  heel mijn leven lang al om met nieuwe mensen die ik nog nooit heb gezien. Ik weet ook hoe mensen er mee omgaan als ze me voor de eerste keer zien. Vandaag was het opvallend vond ik. Een bepaalde persoon zag me precies voor de 2e keer. Dat ga ik niet vergeten.

Christiaan heeft steeds 80% ingezet op die persoon. Deze persoon zit nog in het spel. Christian denkt dat hij goed zat anders had hij er al lang eerder uitgelegen.

De eerste ontmoeting met Jolien en Alina op de berg is met beide dames samen. Zij komen tegelijk aangerend. Hier zit echter een knip in de montage we zien geen kennismaking. Jolien zegt bij de exit van Christian:" De eerste dag sprong hij op die berg naar boven en ik dacht, fuck, je bent vlotter dan ik. Toen was mijn knop al omgedraaid. Shit, die gast kan het wel. (Getuigt niet van voorkennis)

De kennismaking met Bart is al eerder, als ze nog geblinddoekt zijn.
 Bart: "Volgens mij zie je er groot uit Christian. Ben je een lange? Je klinkt vanuit de hoogte".(Zeer vreemde opmerking) Als ik Christian was zou ik deze opmerking ook niet vergeten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #322 Gepost op: 22-04-2020, 01:01:37 »
Christian:
Ik ga  heel mijn leven lang al om met nieuwe mensen die ik nog nooit heb gezien. Ik weet ook hoe mensen er mee omgaan als ze me voor de eerste keer zien. Vandaag was het opvallend vond ik. Een bepaalde persoon zag me precies voor de 2e keer. Dat ga ik niet vergeten.

Christiaan heeft steeds 80% ingezet op die persoon. Deze persoon zit nog in het spel. Christian denkt dat hij goed zat anders had hij er al lang eerder uitgelegen.

De eerste ontmoeting met Jolien en Alina op de berg is met beide dames samen. Zij komen tegelijk aangerend. Hier zit echter een knip in de montage we zien geen kennismaking. Jolien zegt bij de exit van Christian:" De eerste dag sprong hij op die berg naar boven en ik dacht, fuck, je bent vlotter dan ik. Toen was mijn knop al omgedraaid. Shit, die gast kan het wel. (Getuigt niet van voorkennis)

De kennismaking met Bart is al eerder, als ze nog geblinddoekt zijn.
 Bart: "Volgens mij zie je er groot uit Christian. Ben je een lange? Je klinkt vanuit de hoogte".(Zeer vreemde opmerking) Als ik Christian was zou ik deze opmerking ook niet vergeten.
Is jouw conclusie nu dat Christian die ontmoeting met Bart bedoelde in CDM die jij hier beschrijft? Deze bedoelde ik namelijk ook (maar dat is vast wel duidelijk). Of denk je hierbij aan Jolien of Alina. Ik denk hierbij ook aan de opmerking die in dit forum eerder is gemaakt dat één van de 2 dames blijkbaar al wist dat kandidaat Gilles Gilles heette.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #323 Gepost op: 22-04-2020, 09:25:07 »
Ik denk hierbij ook aan de opmerking die in dit forum eerder is gemaakt dat één van de 2 dames blijkbaar al wist dat kandidaat Gilles Gilles heette.

Dat was Jolien. Christian was echter wel veel bij Bart te vinden, dus wie weet dat hij Bart toch verdacht vond. Zelf verdenk ik Bart niet (meer), maar hij viel in die eerste opdracht toch echt het meeste op.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #324 Gepost op: 22-04-2020, 10:28:01 »
Ik denk dat we van Bart zullen zien dat hij bij de draad/Minotaurus en het graven zijn mol 'te pakken' had.
Men bracht ook expliciet in beeld "dat zijn mensenkennis voldoende is" om daar te mol te ontmaskeren.
In het licht van de finale zien we uiteraard dat zowel Jolien als Alina bij beide opdrachten betrokken waren.

Benieuwd naar de terugblik aflevering.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #325 Gepost op: 22-04-2020, 11:27:00 »
Ik denk dat we van Bart zullen zien dat hij bij de draad/Minotaurus en het graven zijn mol 'te pakken' had.
Men bracht ook expliciet in beeld "dat zijn mensenkennis voldoende is" om daar te mol te ontmaskeren.
In het licht van de finale zien we uiteraard dat zowel Jolien als Alina bij beide opdrachten betrokken waren.

Benieuwd naar de terugblik aflevering.

Bereid je alvast maar voor op een verrassing dan :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #326 Gepost op: 22-04-2020, 20:15:46 »
Is jouw conclusie nu dat Christian die ontmoeting met Bart bedoelde in CDM die jij hier beschrijft? Deze bedoelde ik namelijk ook (maar dat is vast wel duidelijk). Of denk je hierbij aan Jolien of Alina. Ik denk hierbij ook aan de opmerking die in dit forum eerder is gemaakt dat één van de 2 dames blijkbaar al wist dat kandidaat Gilles Gilles heette.

n.a.v. de opmerking van Christian in CDM heb ik geprobeerd objectief te kijken hoe de eerste ontmoeting van Christian met de 3 finalisten verliep. Mijn conclusie is dat de ontmoeting met Jolien en Alina niet in beeld is omdat er geknipt is. De ontmoeting met Bart hebben we wel gezien en die was opvallend.

De opmerking van Jolien na de exit van Christian lijkt me van een kandidaat die geen hoge verwachtingen had van Christian maar die verwachtingen bijstelde na het  abseilen en klimmen in Meteora. Dat vind ik geen opmerking van een mol met voorkennis over de kandidaten.

volle petrol op Christian  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 12:57:38 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #327 Gepost op: 23-04-2020, 09:06:38 »
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met conclusies uit de beelden van de beschieting. Er is flink gerommeld met de montage. Het zou kunnen dat Christian in die eerste foto al geraakt is, en Bart op het moment van dit beeld heel kandidaats Alina beschermt. En op de tweede foto vind ik de bescherming van zijn bovenlichaam niet zo slecht, dat schild was nu eenmaal te klein om zijn hele lichaam af te dekken.
Dat Alina bij de eerste 12 pijlen gewoon op haar stoel is blijven zitten, betwijfel ik trouwens net zo hard, dus wie hier nu het meest verdacht wordt neergezet durf ik niet te zeggen. Je kunt ook zeggen dat Jolien haar pas laat achter zich trekt. Maar als die pijlenteller niet deugt, hoeft dat allebei niet te kloppen.
Bart: "Volgens mij zie je er groot uit Christian. Ben je een lange? Je klinkt vanuit de hoogte".(Zeer vreemde opmerking) Als ik Christian was zou ik deze opmerking ook niet vergeten.
Ja, opvallend dat de ontmoeting met Bart wel op beeld kwam, maar met Alina en Jolien niet. Stel dat hij in CDM Bart bedoelt, met die 80%. Dan komen we in de knoop met het rode scherm bij Vuurwerk in afl. 5. Daar zou Christian dan na het redden van zijn vel van Bart moeten zijn afgestapt. Of Jolien moet een rood scherm hebben gezien, maar dan is het wel gek dat ze in afl. 7 nog steeds spreidt op twee personen, en Christian als hoofdverdachte heeft. Ze zou meer zekerheid moeten hebben.
Niet uitgesloten natuurlijk dat Jolien toch rood zag, en het daarna nog steeds niet wist, maar het meest voor de hand lijkt me dat Christians 80%-verdenking ging om Alina of Jolien. En dat hij pas na afl. 5 de switch heeft gemaakt naar Bart, en in afl. 7 in de test te kort kwam op Alina.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 09:09:40 door Newbie2 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #328 Gepost op: 23-04-2020, 10:01:07 »
Ik weet dat er door montage gebeurtenissen gesuggereerd kunnen worden en dat dat in De Mol ook gebeurt. De 2e foto is van het moment dat Christian geraakt wordt. De 1e is van een moment ver daarvoor. Dan zouden ze volgens jou een beeld van het eind (als Christian geraakt is) naar voren gemonteerd hebben.

Mijn conclusie na de vuurwerkopdracht was dat Jolien het rode scherm had en dat denk ik nog steeds. Ze had toen meerdere verdachten maar ging in eerste instantie voor de 2 verdachten die haar vriend ook had genoemd. Bij de laatste 5 vragen heeft ze dat kunnen corrigeren maar dat wil nog niet zeggen dat ze zeker was over haar mol.

Wat iig niet duidelijk wordt door montage  is hoe de verdenkingen liggen bij de uitspraken die kandidaten doen.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #329 Gepost op: 23-04-2020, 10:59:32 »
Uit de chat met Gilles:

Citaat
<+SpacyColours> Hoi Gilles, leuk dat je er bent en wat een fenomenaal seizoen weer! Mijn vraag: Als Bart de teller van het geldbedrag in de allereerste opdracht nog verder had laten doorlopen, hadden jullie dan ingegrepen? :)

<+Gilles> Dat is een uitstekende vraag SpacyColours. Maar Bart is uiteraard nog één van de drie mogelijke mollen. Dus ik ga er voorlopig niet op antwoorden. Maar je krijgt in de twee resterende afleveringen sowieso een antwoord op die vraag.
<+Gilles> Dus nog even geduld. Zondag... of de zondag erop!


Nu is het me helemaal 100% duidelijk: Bart is de Mol. En zoals ik al eerder schreef krijgen we dus een filmpje te zien waarin Bart in Vilvoorde plaats neemt in de ruimte met de teller nadat Bruno deze verlaten heeft en gaat hij rustig de klok vanaf 7500 verder laten tikken.
 ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #330 Gepost op: 23-04-2020, 11:03:05 »
Dan zouden ze volgens jou een beeld van het eind (als Christian geraakt is) naar voren gemonteerd hebben.
Nee, andersom. Het beeld dat Christian geraakt is (foto 2) is naar achteren gemonteerd, zodat het vlak voor het einde lijkt te zijn gebeurd. Ik heb dat uitgezocht in het opdracht topic. Alina zat al langer voor hem, en Bart heeft haar ook langer moeten beschermen, nadat Christian al eerder was afgegaan (zoals op je eerste foto dan mogelijk te zien is, want volgens mij is dat beeld van plusminus pijl 9). Niet perse iets verdachts van Bart.

Ik heb net eindelijk Café de Mol gezien! Christian had het over het begroeten van iedereen. En dat hij daar voordeel van had, omdat hij in afl. 1 meteen 80% had ingezet op die persoon, en bevestiging zag in zijn groene scherm. Maar hij zegt niet hoelang hij daarmee door is gegaan, en of hij daarmee op een gegeven moment is gestopt, dus hij kan het m.i. over 9 personen hebben.
Ik vond juist dat Bart zich slim indekte tegen het moeten acteren alsof hij hem voor de eerste keer zag, door nog voor de blinddoek afging te hinten op Christians lengte. Toen de blinddoek eenmaal afging was het meteen een grappige situatie, geen gewone eerste of tweede reactie waar Christian iets mee zou kunnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #331 Gepost op: 23-04-2020, 12:33:04 »
Christian zegt dit bij het maken van de test:"‘Het is duidelijk. Het is ook gewoon… Anders zou ik er echt al lang uit liggen. Maar al lang".

Hieruit trek ik de conclusie dat hij al heel lang op dezelfde verdachte zit en niet onlangs nog is geswitcht.

Uit de chat met Gilles:


Nu is het me helemaal 100% duidelijk: Bart is de Mol. En zoals ik al eerder schreef krijgen we dus een filmpje te zien waarin Bart in Vilvoorde plaats neemt in de ruimte met de teller nadat Bruno deze verlaten heeft en gaat hij rustig de klok vanaf 7500 verder laten tikken.
 ::jaja::

Dat antwoord van Gilles in de chat is mij ook opgevallen. Ik verwacht ook dat we hierover nog iets terug gaan zien.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 12:58:40 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #332 Gepost op: 23-04-2020, 12:56:56 »
Uit de chat met Gilles:


Nu is het me helemaal 100% duidelijk: Bart is de Mol. En zoals ik al eerder schreef krijgen we dus een filmpje te zien waarin Bart in Vilvoorde plaats neemt in de ruimte met de teller nadat Bruno deze verlaten heeft en gaat hij rustig de klok vanaf 7500 verder laten tikken.
 ::jaja::
Als hij er iets over had gezegd, had hij ook juist kunnen verraden dat Bart niet de mol is. Je kunt hier dus heel weinig uit afleiden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #333 Gepost op: 23-04-2020, 13:16:28 »
Maar hij zegt er dus juist wél iets over! Namelijk dit: "Maar je krijgt in de twee resterende afleveringen sowieso een antwoord op die vraag."
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #334 Gepost op: 23-04-2020, 13:22:19 »
Maar hij zegt er dus juist wél iets over! Namelijk dit: "Maar je krijgt in de twee resterende afleveringen sowieso een antwoord op die vraag."

Ja, dan zien we wss de mol die kijkt wat de anderen bieden en ziet dat hij niet te hoog moet gaan?

Of we zien gewoon dat de klok vastloopt bij 15.000 ofzo

Dit zegt toch helemaal niets?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #335 Gepost op: 23-04-2020, 13:26:28 »
Jawel: we krijgen een fimpje te zien waarbij Bruno door Gilles naar buiten wordt geleid na zijn bod van 7500 en vervolgens Mol Bart zijn pij af doet in het 'spiegelkamertje' naar de andere kamer loopt, gaat zitten op de stoel waar Bruno net zat en de klok vanaf 7500 gaat laten lopen.

Dit zijn zulke mooie beelden en zo'n geweldig leuke manier om de Mol bekend te maken, dat het haast een gemiste kans zou zijn als ze dit niet zo zouden doen.

Onthou maar goed wie dit voorspeld heeft!   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #336 Gepost op: 23-04-2020, 13:29:14 »
Haha, dat kan, maar hier ging het erover dat Gilles iets verklapt zou hebben, maar dat is dus wel niet het geval.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #337 Gepost op: 23-04-2020, 15:54:03 »
Mijn conclusie na de vuurwerkopdracht was dat Jolien het rode scherm had en dat denk ik nog steeds. Ze had toen meerdere verdachten maar ging in eerste instantie voor de 2 verdachten die haar vriend ook had genoemd. Bij de laatste 5 vragen heeft ze dat kunnen corrigeren maar dat wil nog niet zeggen dat ze zeker was over haar mol.
Christian zegt dit bij het maken van de test:"‘Het is duidelijk. Het is ook gewoon… Anders zou ik er echt al lang uit liggen. Maar al lang".
Hieruit trek ik de conclusie dat hij al heel lang op dezelfde verdachte zit en niet onlangs nog is geswitcht.
Ja, dat zijn ook weer sterke argumenten. En dan is er ook nog het dagboek van de mol, waarin hij zegt geschrokken te zijn omdat degene die zich redde zo'n goede leugenaar was, en het zo geniaal en smerig tegelijk was. Dat doet niet bepaald aan Bart denken, want die hield zich toen erg op de vlakte. Ik vind het mooie van dit seizoen hoe al die verschillende elementen in elkaar steken, en je bijna in elke aflevering een stukje van de puzzel erbij krijgt. Maar er kan ook wel eens een vals stukje tussen zitten, en de puzzel leggen is nog niet zo makkelijk. :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #338 Gepost op: 23-04-2020, 18:10:29 »
Er is nog iets uit de Chat met Gilles dat ik nog niet helemaal kan plaatsen.

Op de vraag wat er zou zijn gebeurd als Bart veel meer had geboden zei hij dit:
'Maar Bart is uiteraard nog één van de drie mogelijke mollen. Dus ik ga er voorlopig niet op antwoorden. Maar je krijgt in de twee resterende afleveringen sowieso een antwoord op die vraag.'

Hij had deze vraag ook kunnen beantwoorden als 'wat zou er gebeurd zijn als een kandidaat een belachelijk hoog bedrag had geboden'.

Maar even later zien we dat hij sowieso erg voorzichtig is in antwoorden geven met betrekking van finalisten. Want op de vraag of hij had verwacht dat de kandidaten zulke goede dieven waren zei hij het volgende: 'Nou op de eerste vraag ga ik niet antwoorden, aangezien één van de twee nog in het spel zit.'

Grote verschil is wel dat bij de vraag over Bart hij zei dat we sowieso een antwoord krijgen op die vraag. Waarom zouden we daarover nog veel horen indien Bart niet de mol is? Het komt bij mij over alsof er wel een berekening achter zit hoeveel Bart mocht uitgeven.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #339 Gepost op: 23-04-2020, 18:15:12 »
Gilles deed gewoon zijn uiterste best om niets weg te geven. Grappig dat dat juist weer tot allerlei speculaties leidt. :)