Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57383 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #340 Gepost op: 23-04-2020, 19:12:31 »
De vraag is hoe en waarom ze er antwoord op gaan geven als het geen molactie was. Was er nog iets speciaals mee aan de hand? Ik kan zo gauw niet bedenken wat dan. Aan de andere kant: als Bart wel de Mol is, waarom geeft Gilles dan weg dat ze erop terug gaan komen? Zo kun je het twee kanten op uitleggen  :P
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #341 Gepost op: 23-04-2020, 20:02:07 »
Jawel: we krijgen een fimpje te zien waarbij Bruno door Gilles naar buiten wordt geleid na zijn bod van 7500 en vervolgens Mol Bart zijn pij af doet in het 'spiegelkamertje' naar de andere kamer loopt, gaat zitten op de stoel waar Bruno net zat en de klok vanaf 7500 gaat laten lopen.

Dit zijn zulke mooie beelden en zo'n geweldig leuke manier om de Mol bekend te maken, dat het haast een gemiste kans zou zijn als ze dit niet zo zouden doen.

Onthou maar goed wie dit voorspeld heeft!   8)
Als Bart NIET de mol is dan gaan we behalve dit stukje nog veel meer interessante momenten missen. En ik noem er maar een paar:
- De kayakker die op alle vragen de antwoorden weet
- De truffelhond die teveel tzatziki heeft gegeten
- De meloen die niet geraakt wordt
- De kruik die spot on wordt geraakt
- De bulldozer die niets opgraaft
- De mol die met hartslag 0 het enige puzzelstukje binnenbrengt en die van anderen op hol laat slaan
- De mol die zich een ongeluk eet
- De mol die bij de parachute opdracht een deal weet te sluiten
Zou toch eeuwig zonde zijn...
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 20:06:24 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #342 Gepost op: 23-04-2020, 23:37:25 »

Grote verschil is wel dat bij de vraag over Bart hij zei dat we sowieso een antwoord krijgen op die vraag. Waarom zouden we daarover nog veel horen indien Bart niet de mol is?

Omdat we daar nog een antwoord op gaan krijgen.

Uiteraard zal er een limiet zijn geweest of iets.. is altijd n vraag voor me geweest dus ik neem idd aan dat we daar antwoord op gaan krijgen. Zou vreemd zijn als daar niks meer over gezegd wordt

Niks geks aan 🤷‍♀️
« Laatst bewerkt op: 23-04-2020, 23:39:00 door FS »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #343 Gepost op: 24-04-2020, 00:25:12 »
Omdat we daar nog een antwoord op gaan krijgen.

Uiteraard zal er een limiet zijn geweest of iets.. is altijd n vraag voor me geweest dus ik neem idd aan dat we daar antwoord op gaan krijgen. Zou vreemd zijn als daar niks meer over gezegd wordt

Niks geks aan 🤷‍♀️
Waarom zou hier een limiet op staan? Dan zou sowieso een rond bedrag ais €1000 eerder in aanmerking komen. Nee, kandidaten weten van elkaar volgens mij niet wat de anderen hebben geboden of gaan bieden en zullen toch wel enig verstand hebben en zich inhouden.
Het enige wat de Mol hoeft te doen is boven het hoogst geboden bedrag te gaan en dan natuurlijk niet een paar euro, want dat valt op. Een bod dat 36% boven het hoogste bod ligt lijkt mij acceptabel. Dat er een gek bij zit die €7500 biedt als kandidaat is natuurlijk belachelijk. Persoonlijk vind ik €5000 al absurd.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 00:27:47 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #344 Gepost op: 24-04-2020, 00:28:20 »
De mol gaat niet het hoogste bedrag bieden

Maar dat staat los van wat ik zeg. Er zal echt wel n limiet geweest zijn. Lijkt me raar als er 25000 geboden mocht worden

We gaan t zien dus is wat Gilles zei  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #345 Gepost op: 24-04-2020, 00:32:10 »
Een bijkomend voordeel dat de Mol het hoogste bedrag heeft geboden is dat kandidaten in de toekomst misschien wat langer nadenken voordat ze extreme bedragen gaan bieden voor pasvragen en vrijstellingen. Als je weet dat de Mol hier (ver) overheen gaat / kan gaan, dan houd men zich misschien wat in. Goed zo Bart!
Edit
Ik bedenk me nu achteraf dat Bart dit a.s. zondag ook op kan voeren als argument waarom hij zo hoog bood als mol. Om kandidaten in toekomstige seizoenen meer te laten verdienen.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 00:36:32 door MartinJ »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #346 Gepost op: 24-04-2020, 00:34:22 »
Juist omdat dat bedrag zoveel hoger ligt, bijna 1,5 keer hoger dan het op een na hoogste en uit mijn hoofd minimaal 2 keer hoger dan alle andere, maakt het voor mij totaal onwaarschijnlijk (en persoonlijk misschien ook wel ongewenst) voor een mol.

Dit maaktvoor mij deze hele opdracht immers onnodig, terwijl ik het verleiden van kandidaten juist een super sterk element vind, maar dat is onnodig als de mol er dan willekeurig 2700 euro boven gaat zitten. De mooiste molactie is hier de kandidaten dusdanig verleiden met een voordeel dat je als mol al met 10-0 voor staat voor het seizoen begint. (En dus niet zelf 10 keer scoren in een leeg doel voordat de keeper überhaupt op het veld staat).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #347 Gepost op: 24-04-2020, 00:59:17 »
Precies mijn gedachten widm1992

Online Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #348 Gepost op: 24-04-2020, 01:06:49 »
Laat ons geen mol afschrijven op basis van deze opdracht. Als Bart mol was ben ik er zeker van dat hij het hoogst geboden zou hebben. Maar als kandidaat zou hij dat ook doen.

Waarom vinden velen dit zelfs een domper als de mol het hoogst biedt? Dat het wat jammer is om zo te saboteren? Flauw toch? Het maakt het voor mij net interessant en omdat geen andere mol zoiets zou doen, is het geniaal. Het gaat uiteindelijk maar om 2.700 euro en deze gok is die 2.700 euro wel waard vind ik.

Maarja dan heb je alle andere opdrachten en afleveringen waar Bart toont dat hij niet de mol is, jammer want op basis van deze bieding was hij wel mols.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #349 Gepost op: 24-04-2020, 01:08:10 »
Precies mijn gedachten widm1992

 ::tandpastasmiley:: En met ons velen die Bart ook al meteen afschreven na deze actie.

Overigens ter verduidelijking gaat het me niet zo zeer om het hoogste bod an sich. Een mol heeft als doel zo min mogelijk geld in de pot, dus het hoogste bod doen is effectief en kan ik nog inkomen als:

1. Dit bod redelijk dicht bij het een na hoogste bod zit. Bijv. De Mol mag 100-250 euro meer bieden dan de hoogste kandidaat (dan bepaalt een kandidaat immers nog mee wat de hoogte wordt)

Of

2. Als er ook een mogelijkheid was om de mol buiten spel te zetten. Bijvoorbeeld "Als geen van de (of persoonlijk nog beter, want realistischer bv. slechts 3) kandidaten een bod doet, telt het bod van de mol niet mee". Dan kun je nog zeggen het was jullie eigen schuld, hadden jullie maar niet voor jezelf moeten gaan.

Maar zelfs dan is mij het bedrag van Bart veel te hoog t.o.v. de andere biedingen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #350 Gepost op: 24-04-2020, 01:11:04 »
Ja daarnaast ben ik van mening dat dit dan in samenspraak met de productie is gedaan. Bart zou zoiets niet doen op eigen houtje en dat is ook n reden dat ik t niet geloof.

De productie die de klok tot 10200 laat lopen  ::ohno::

Bod van Bruno was echt hoog genoeg

Online Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #351 Gepost op: 24-04-2020, 01:11:53 »
Wat het dan wel onmols maakt: hij verplicht zich er een beetje toe om de volgende opdrachten extra zijn best te doen en dat doet hij dan ook. Hij verdient bijna altijd het meeste geld in de eerstvolgende opdrachten. Als Bart echt de mol was, gaat hij all the way en houdt dit hoog bod hem echt niet tegen. Wat het nu duidelijk wel deed.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #352 Gepost op: 24-04-2020, 01:14:01 »
Ook dat

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #353 Gepost op: 24-04-2020, 03:31:44 »
Dat begrijp ik niet. Het is een bekend gegeven dat de mol vaak eerst wat geld in de pot laat komen, om het er later weer uit te halen. Het wordt vaak opgevoerd als argument waarom iemand de mol is. Nu doet Bart het eens andersom, en is het opeens een argument waarom hij niet de mol is? Het resultaat is precies hetzelfde: je aan de ene kant niet te verdacht maken, maar als met al minder geld in de pot laten komen dan je eruit haalt. Ik zou het wel een verfrissende aanpak vinden om het eens om te draaien, en het mooie is ook nog dat je er heel wat mensen mee op een dwaalspoor zet.

Bij De Mol zijn het keien in het bedenken van originele scenario's, deze hadden we nog niet gehad dus die past daar prima bij. ::joehoe::

Online Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #354 Gepost op: 24-04-2020, 08:39:13 »
Dan kijken we anders naar een programma.

Als je door 1 actie die niet moeilijk was om uit te voeren de eerste 2 afleveringen de beste leerling vd klas mag spelen, dan houdt wel op voor mij.

Je mag het hoogst bieden, maar gebruik dit niet als excuus in het vervolg.


Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #355 Gepost op: 24-04-2020, 09:13:44 »
Als je door 1 actie die niet moeilijk was om uit te voeren de eerste 2 afleveringen de beste leerling vd klas mag spelen, dan houdt wel op voor mij.
En daarmee van de 1e eliminaties gewoon een loterij maakt...
... lijkt me toch wel heel onwaarschijnlijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #356 Gepost op: 24-04-2020, 09:33:04 »
Ik geloof niet dat Bart 2 afleveringen lang op zijn lauweren is gaan rusten.

Afl. 1. Bij de groepsfoto gaf hij tenminste 1x een verkeerd antwoord (Antwerpen). Bij Klok Luiden werden zijn antwoorden niet gezien - dan kan je goede antwoorden geven tot je een ons weegt - en viel vlak voor het eind uit de kano. Het goede antwoord 'kip' dat hem door Alina werd ingefluisterd stak hij dan weer niet de lucht in. Bij de doos van Pandora was hij niet geïnteresseerd die te openen maar wees hij wel de groep op de zekere finaleplaats, en liet op de tweede avond vallen dat die doos misschien toch een keer geopend moest worden.
Afl. 2. Bij de trappen van Vradeto was Bart supermols. Hij wilde twee tenten mee en stelde de luchtmatrassen voor. Hij droeg die natuurlijk zelf, en Salim ook eentje, de rest van de bagage mochten de anderen meetorsen. Veel kopwerk doen zodat de achtersten uitgeput raken. Een pijl op je laten afvuren (welke kandidaat doet zoiets?), die uiteindelijk toch geen geld oplevert. Boven nog even Bruno aan de tand voelen over die rare beslissingen. Bij de truffelhond had alleen Dorien kunnen zien dat Bart toch niet helemaal goed bezig was, maar de anderen hadden kunnen opmerken dat hij het niet zo maar eens was met Laure bij de taart.

Ik vind het genoeg, voor de eerste twee afleveringen. Als je bedenkt dat andere mollen meestal net zo voorzichtig beginnen en in die beginfase ook graag een opdrachtje goed doen om niet verdacht te raken. Dus volgens mij is geen van de eerste afvallers benadeeld, integendeel, want daarvoor zat nog die grote klapper van 10.200.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #357 Gepost op: 24-04-2020, 09:42:16 »
Precies wat Convans zegt.  Dat je je even gedeisd houdt als Mol na zo'n actie kan ik best begrijpen, maar Bart is gewoon de eerste twee afleveringen perfect bezig. Sterker nog, binnen twee afleveringen speelt hij alweer quitte :o

Hij abseilt in recordtijd en verliest zo geen seconde in de eerste opdracht die maar heel nipt gehaald wordt en 5000 euro oplevert.
Hij kajakt maar liefst vier kandidaten à 400 euro op het eiland (nog los van de goede antwoorden die opgemerkt hadden kunnen worden)
Hij kijkt niet in de doos en staat het zo toe dat 2000 euro verdiend kan worden.
Ondanks ontmoedigingen van Salim neemt hij toch gewoon plaats voor de boogschutter (potentieel 500 en die was op twee minuten na ook echt verdiend).
Doet er niets aan om de verkeerde hond uit te kiezen en vindt zo de truffels à 1000 euro.

En dat is samen goed voor een potentiële 10.100 euro die hij vrijwel eigenhandig had kunnen voorkomen. Heeft niemand die rekensom nog gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 10:02:31 door Pac »
...óf niet!

Online Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #358 Gepost op: 24-04-2020, 10:06:25 »
Ik geloof niet dat Bart 2 afleveringen lang op zijn lauweren is gaan rusten.

Afl. 1. Bij de groepsfoto gaf hij tenminste 1x een verkeerd antwoord (Antwerpen). Bij Klok Luiden werden zijn antwoorden niet gezien - dan kan je goede antwoorden geven tot je een ons weegt - en viel vlak voor het eind uit de kano. Het goede antwoord 'kip' dat hem door Alina werd ingefluisterd stak hij dan weer niet de lucht in. Bij de doos van Pandora was hij niet geïnteresseerd die te openen maar wees hij wel de groep op de zekere finaleplaats, en liet op de tweede avond vallen dat die doos misschien toch een keer geopend moest worden.
Afl. 2. Bij de trappen van Vradeto was Bart supermols. Hij wilde twee tenten mee en stelde de luchtmatrassen voor. Hij droeg die natuurlijk zelf, en Salim ook eentje, de rest van de bagage mochten de anderen meetorsen. Veel kopwerk doen zodat de achtersten uitgeput raken. Een pijl op je laten afvuren (welke kandidaat doet zoiets?), die uiteindelijk toch geen geld oplevert. Boven nog even Bruno aan de tand voelen over die rare beslissingen. Bij de truffelhond had alleen Dorien kunnen zien dat Bart toch niet helemaal goed bezig was, maar de anderen hadden kunnen opmerken dat hij het niet zo maar eens was met Laure bij de taart.

Ik vind het genoeg, voor de eerste twee afleveringen. Als je bedenkt dat andere mollen meestal net zo voorzichtig beginnen en in die beginfase ook graag een opdrachtje goed doen om niet verdacht te raken. Dus volgens mij is geen van de eerste afvallers benadeeld, integendeel, want daarvoor zat nog die grote klapper van 10.200.

Afl 1. Dat die eerste opdracht moet slagen, daar ben ik nog wel mee akkoord. Hij heeft wel weinig invloed omdat hij bij het laatste groepje die kan bevrijd worden zit.

In die kano doet hij het echt perfect. Daar heeft hij echt niet gemold. De goede antwoorden tonen als ze je toch niet zien als mol is leuk, maar resultaat blijft hetzelfde. Hij brengt 3 mensen terug naar het eiland + hemzelf.

Bij Pandora zegt hij er wel bij: dit is veel meer waard dan een vrijstelling. Door net zoveel te bieden bij de vrijstelling en door de reactie vd groep, zorgt hij er net voor dat niemand dit meer durft volgens mij. Bart werd nu al aangevallen. Zo zet hij zichzelf buitenspel, want hij kan dit nooit verantwoorden als hij zou kijken en hij zet de anderen op scherp, wat tot het bewaken van de kist leidt imo.

Afl 2: bij de trappen is Bart net het meest kandidaats. 2 tenten? Oke de 2 sterkste droegen ze, zij vertraagden de groep niet, 0,0 invloed. Bart gaat op kop en zet een meloen op zijn hoofd : 500 euro + ze keren niet terug. Hoe kan je dit als mols zien?

De trouw is nog kandidaatser. Hij kiest zelf de hond, hij gaat dan ook nog eens die hond dragen en blijft het proberen. Dorien had hier al laten vallen dat ze beter zouden stoppen. Hij en alleen hij brengt hier 1.000 euro binnen. Waar enkel Bruno ook 500 euro binnenbrengt. Op 9 kandidaten eigenhandig 2/3de van het (onnodig) verdiende geld binnenbrengen: kandidaat staat dan echt wel op je voorhoofd geschreven.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #359 Gepost op: 24-04-2020, 10:08:57 »
Precies wat Convans zegt.  Dat je je even gedeisd houdt als Mol na zo'n actie kan ik best begrijpen, maar Bart is gewoon de eerste twee afleveringen perfect bezig. Sterker nog, binnen twee afleveringen speelt hij alweer quitte :o

Hij abseilt in recordtijd en verliest zo geen seconde in de eerste opdracht die maar heel nipt gehaald wordt en 5000 euro oplevert.
Zijn mogelijke acties zaten daarvoor bij de oriëntatie-opdracht, zie post hierboven.
Het snelle abseilen verbaast me niet, daarmee laat hij minder dan een minuut liggen en daar ga je niet voor lopen klungelen. Hij laat wel meteen zien dat hij sportief en conditioneel fit is, en dat gaat hem bij de positieverdeling in latere opdrachten nog goed van pas komen.
Hij kajakt maar liefst vier kandidaten à 400 euro op het eiland (nog los van de goede antwoorden die opgemerkt hadden kunnen worden)
Opnieuw de fitte Bart aan het werk. Als hij opgemerkt was, had Bart foute antwoorden kunnen gaan geven, maar dat gebeurde niet. Wel zelf nog een keer uit de kano vallen op het laatst. En Alina die klaagde, dat hij zijn peddel wel in het water moest steken. Maar hij krijgt de complimenten van Els, wat we in afl. 2 nog even zien in de terugblik.
Hij kijkt niet in de doos en staat het zo toe dat 2000 euro verdient kan worden.
Bart is met zijn prikkelende opmerkingen hier misschien wel het meest mols van het stel, toch? Wie was er hier molser dan? En zelf in de doos kijken kon niet, daar lagen Jolien en Laure voor.
Ondanks ontmoedigingen van Salim neemt hij toch gewoon plaats voor de boogschutter (potentieel 500 en die was op twee minuten na ook echt verdiend).
Maar uiteindelijk gewoon niet verdiend. En daar heeft Bart met de bagageverdeling zeker aan bijgedragen.
Doet er niets aan om de verkeerde hond uit te kiezen en vindt zo de truffels à 1000 euro.
En zo heeft de mol elk jaar wel een opdracht waarbij hij het goed mag doen, en 1.000 euro is op de hele pot nou niet zo'n geweldig groot bedrag.

Ik vind het wel heel kras om Bart die volledige 5.000 euro voor de groepsfoto aan te rekenen, alleen omdat hij snel abseilt? Vier kandidaten overzetten oké, maar dat hadden er ook twee kunnen zijn als de bel al geluid was voordat Bart terugkwam op het eiland. Hij heeft nog even gerekt. Hem 2.000 euro aanrekenen voor de doos van Pandora, daar snap ik helemaal niets van. Ik wil best gaan rekenen, maar dan kom ik op 1.800 euro, hooguit 2.600 euro in de pot gebracht, na 2 afleveringen.
Afl 2: bij de trappen is Bart net het meest kandidaats. 2 tenten? Oke de 2 sterkste droegen ze, zij vertraagden de groep niet, 0,0 invloed. Bart gaat op kop en zet een meloen op zijn hoofd : 500 euro + ze keren niet terug. Hoe kan je dit als mols zien?
Ik zie hem daar juist als heel mols, doordat hij de zwaarste dingen voorstelt en die zelf gaat dragen met Salim. Dat betekent dat de andere bagage die ook mee moet door de anderen moet worden gedragen, die zijn nu dus zwaarder bepakt. Bart trekt op kop, meteen al helemaal in het begin Salim een duwtje in de rug geven dat het harder moet, en je ziet dat de groep verschillende keren uiteenvalt en sommigen achteraan uitgeput raken.

Met die meloen had hij wat mazzel dat ze te laat aankwamen, maar 2x teruggaan was blijkbaar voldoende, 3x hoefde niet. Dus moest hij erop vertrouwen dat de Sisyphus-opdracht zou mislukken. Een gok, maar dat is dan een goede inschatting geweest. Wat ik vooral opvallend vind is dat hij het doet, waardoor ik vermoed dat Bart getipt was dat het uiteindelijk niet gevaarlijk was.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 10:27:59 door Newbie2 »