Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57369 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #360 Gepost op: 24-04-2020, 10:24:03 »
Uiteindelijk zijn er bij iedereen genoeg dingen te vinden waarvan 'een mol dat nooit zou doen'. Het ligt alleen maar net aan de tunnel waaruit je redeneert.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik begin zo langzamerhand deze tunnel te verlaten. Maar dat komt ergens anders door.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #361 Gepost op: 24-04-2020, 10:27:02 »
Uiteindelijk zijn er bij iedereen genoeg dingen te vinden waarvan 'een mol dat nooit zou doen'. Het ligt alleen maar net aan de tunnel waaruit je redeneert.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik begin zo langzamerhand deze tunnel te verlaten. Maar dat komt ergens anders door.

Ja, maar voor mij is er 1 groot verschil. Als je door je medekandidaat wordt gestuurd om het eigenlijk op te geven, heb je alleen maar te zeggen, ja oké we hebben alles geprobeerd..

Maar wat Bart hier doet, is gewoon een niet verdiende 1.000 omzetten in een verdiende 1.000. Dat een mol geld moet verdienen is uiteraard correct en had hij hier 1.000 verdiend door een goede samenwerking met Dorien dan kan dat als mol, maar hier doet hij het echt alleen..

Wat is jouw reden om de tunnel te verlaten?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #362 Gepost op: 24-04-2020, 11:25:38 »
Ik vind het wel heel kras om Bart die volledige 5.000 euro voor de groepsfoto aan te rekenen, alleen omdat hij snel abseilt? Vier kandidaten overzetten oké, maar dat hadden er ook twee kunnen zijn als de bel al geluid was voordat Bart terugkwam op het eiland. Hij heeft nog even gerekt. Hem 2.000 euro aanrekenen voor de doos van Pandora, daar snap ik helemaal niets van. Ik wil best gaan rekenen, maar dan kom ik op 1.800 euro, hooguit 2.600 euro in de pot gebracht, na 2 afleveringen.
Natuurlijk heeft Bart niet 5000 euro in zijn eentje verdiend, wat ik zeg is dat hij 5000 euro had kunnen voorkomen. En daar heeft hij als Mol toch echt steken laten vallen.

Maar laat ik een andere berekening doen. Wat nou als Bart níét de 10.200 euro had geboden, maar in plaats daarvan volle bak gemold had tijdens de eerste twee afleveringen? Dan was er nog altijd 7500 euro uit de pot gegaan maar was Bruno de grote boosdoener geweest. Een verschil van 2700 euro. die hij op veel andere plekken had kunnen compenseren:
  • Hij had hoogtevrees kunnen veinzen, minuten kunnen rekken en zo - weliswaar met mazzel - kunnen zorgen dat de opdracht niet binnen de tijd gehaald was. (=5000 minder in de pot)
  • Hij had kunnen doen alsof hij het zwaar had met kajakken, en bijvoorbeeld later aan kunnen komen en zo maar één iemand (plus zichzelf) op het eiland kunnen krijgen. (=800 euro minder in de pot)
  • Hij had veel meer kunnen stoken over de doos en de optie kunnen openhouden om hem zelf te openen. En dat was misschien niet eens nodig geweest: als Salim in Bart een medestander had gevonden, had die zich misschien minder beschroomd gevoeld om de doos open te maken. (Maar vooruit, de doos werd bewaakt, dus deze 2000 euro reken ik hem niet aan.)
  • Hij had de boogschutter kunnen weigeren, en zo gegarandeerd de opdracht kunnen doen mislukken. (Nu mislukte hij in feite doordat de Sisyphus-opdracht mislukte, anders was-ie gewoon gehaald à een verdubbelde 500 euro.)
  • Hij had de verkeerde hond kunnen kiezen, desnoods onder het mom van 'zo makkelijk kan het niet zijn.' (=1000 euro minder in de pot)

Dus zelfs als ik voorzichtig reken, had de pot 4100 euro lager kunnen staan als Bart zich niet zo in de kijker had gespeeld in het begin maar gewoon straf gemold had. En dan heb ik de 2000 en 1000 euro van Pandora en Willem Tell daar nog niet meegerekend omdat dit achteraf gezien buiten zijn macht lag.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 12:06:50 door Pac »
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #363 Gepost op: 24-04-2020, 11:30:09 »
Mooi betoog pac..kloppend ook  ::ok::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #364 Gepost op: 24-04-2020, 11:46:23 »
Het lijkt wel alsof een aantal mensen gewoon niet leest wat voor argumenten er in de eerste afleveringen voor Bart worden aangedragen. Hun mening staat blijkbaar al vast.

Jolien vind de juiste oplossing bij de klokken en dat wordt als supermols gezien want "de opdracht moest slagen".  ??? En luidt Alina niet de bel bij de 2e opdracht? Dat vind ik evengoed allemaal recht praten wat krom is. Kortom, een ieder ziet een goede verklaring voor zijn of haar mol maar bij die van jou...

Ook het direct afschrijven na zijn hoogste bod vind ik iets te kort door de bocht. Ook al vind je het gewoon not done, wat ik heel goed begrijp, is het in mijn ogen net zo flauw dat je iemand direct kan afschrijven want "dat zouden ze nooit doen". Zouden ze het daarom misschien juist wel een keer doen? Bij DeMol zou het in mijn ogen kunnen.

Alina was mijn schot voor de boeg mol vanwege de teaser en ik vond haar ook zeker verdacht in het begin. Langzamerhand ebde dat weg omdat ik bij haar gewoon geen molgevoel kreeg. Ze zou een heel goed naturel acterende, prikkie hier prikkie daar mol zijn, die zich als mol vrij onopvallend heeft gedragen. Zouden de makers na "er is nog geen mol" van vorig jaar nu alle druk op de schouders van een 20 jarige leggen? En dan ook nog een type kandidaat Bart in de groep gooien? Het is DeMol dus het zou kunnen maar ik denk van niet.

Bij Jolien zou ik zoveel niet begrijpen: de eerste 2 afleveringen, de vuurpijl eliminatie, het behalen van het diner, de babbelbox, de koffer opdracht. Ik begrijp heel goed waarom ze verdacht wordt maar ze is het gewoon niet. Sterker nog, ze is met super veel geluk in de finale belandt door het ontwijken van een rode pijl en het winnen van de vrijstelling.

Ik heb zelf ook soms heus wel twijfels bij een aantal acties van Bart maar die heb ik nog meer bij de andere overgebleven twee kandidaten. Ik heb mij het meest laten leiden door het feit hoe hij elke keer positie kiest, voor verwarring zorgt in de groep, zich vaak vooraf al indekt en gewoon omdat hij in mijn ogen, consequent het meeste geld (bijna) verspeelt. Hij heeft vanaf dag 1 zijn stempel op de groep en het spel gedrukt en dat past voor mij uitstekend in een door de makers gewenste rol. ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #365 Gepost op: 24-04-2020, 11:50:13 »
En luidt Alina niet de bel bij de 2e opdracht?
Ik vind de klok luiden waar de hele groep bij is niet te vergelijken met de anti molacties van Bart of Jolien. Een mol mag bij De Mol vertouwen winnen, en als het haar niet was gelukt om de klok te luiden was ze meteen hoofdverdachte nummer 1.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #366 Gepost op: 24-04-2020, 11:56:21 »
Het lijkt wel alsof een aantal mensen gewoon niet leest wat voor argumenten er in de eerste afleveringen voor Bart worden aangedragen. Hun mening staat blijkbaar al vast.
Ik heb de argumenten in de vorige post van Newbie2 gelezen, maar ik kon het niet anders zien dan tunnel redeneren. In bijna elke opdracht moet wel iets goedgepraat worden, terwijl ik probeer aan te dragen dat er juist mooie molacties mogelijk waren die hij allemaal laat liggen. (Ik behoor trouwens ook niet tot de mensen die Bart afstrepen vanwege de 10.200, maar ik zie het niet als een excuus om veel opdrachten juist bij te dragen aan de pot.)

Zouden de makers na "er is nog geen mol" van vorig jaar nu alle druk op de schouders van een 20 jarige leggen? En dan ook nog een type kandidaat Bart in de groep gooien? Het is DeMol dus het zou kunnen maar ik denk van niet.
Tot nu toe pakken de risico's die de makers nemen (starten zonder Mol) allemaal goed uit, dus ik kan me best voorstellen dat ze ook steeds gewaagdere keuzes durven te maken qua Mol. Maar ik verdenk haar uiteraard ook eerder ondanks haar jonge leeftijd dan dankzij ;)
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #367 Gepost op: 24-04-2020, 11:59:38 »
Het lijkt wel alsof een aantal mensen gewoon niet leest wat voor argumenten er in de eerste afleveringen voor Bart worden aangedragen.

Alles gelezen hoor  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #368 Gepost op: 24-04-2020, 12:04:47 »
Ja Theoreticus. Er is een wezenlijk verschil door samen met de groep geld te verdienen en daar een bijdrage in te doen. Dan helemaal alleen onnodig geld verdienen niet? Dat doen Jolien en Alina hier, ze gaan mee in de groep en zo komen ze tot het verdienen van geld.

Bart doet het in zn eentje, waar Dorien nooit geld ging verdiend hebben. Dat is een groot bezwaar.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #369 Gepost op: 24-04-2020, 12:11:04 »
Ik vind de klok luiden waar de hele groep bij is niet te vergelijken met de anti molacties van Bart of Jolien. Een mol mag bij De Mol vertouwen winnen, en als het haar niet was gelukt om de klok te luiden was ze meteen hoofdverdachte nummer 1.

ik wil hier niet het Alina topic van maken maar waarom moet zij überhaupt zo nodig de bel luiden? Als mol doe je het fout of niet denk ik dan. Anders komen we weer bij "de mol speelt de kandidaat, de mol is de held." dat iedereen altijd als joker gebruikt wanneer er geld wordt verdient door zijn of haar verdachte ;)

Bart verdient 1000 met Dorien met de truffelhond die ik niet begrijp maar voor de rest? Het golfen? Dat was en groupe en beide opdrachten slaagden dus ieder zijn mol slaagt (of zakt als je het zo wilt zien :D ). De Minotaurus? Het is sowieso al bijzonder dat hij als enige zo'n rustige hartslag heeft en hij saboteert daar verder genoeg in mijn ogen. Van de eerlijke 16,6% hartslagen pp snoept hij er 40% op. Lijkt mij typisch iets, net als de vietcong tunnels van vorig jaar, waar we na afloop nog genoeg van te zien krijgen wat we nu niet weten.

Ach my mind is made up. Ik blijf erbij dat er voor iedereen genoeg te beargumenteren valt waarom niet, maar ik zie geen strepers en genoeg waarom wel.

Alles gelezen hoor  ::ok::

I know FS :P ik doelde hier eigenlijk op Pac met zijn post direct na een heel betoog van Newbie2

edit: ik had bij het posten nog niet gelezen dat Pac dit negeert omdat hij dat classificeert onder tunnelredenatie. Jammer.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 12:18:16 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #370 Gepost op: 24-04-2020, 12:13:35 »
Maar laat ik een andere berekening doen. Wat nou als Bart níét de 10.200 euro had geboden, maar ik plaats daarvan volle bak gemold had tijdens de eerste twee afleveringen? Dan was er nog altijd 7500 euro uit de pot gegaan maar was Bruno de grote boosdoener. Een verschil van 2700 euro die hij op veel andere plekken had kunnen compenseren:
Ik vind het prima om er nog een andere berekening op los te laten, maar zijn er ooit mollen geweest die in de eerste 2 afleveringen meteen volle bak zijn gaan mollen? Bij mijn weten niet. Dat zijn juist precies de afleveringen waar je als mol nog wat voorzichtig te werk moet gaan. En dan vind ik dat Bart toch nog genoeg gedaan heeft, zoals ik boven al aangaf. 
Als ik zijn acties afzet tegen die van Alina in de eerste 2 afleveringen, vind ik Bart absoluut niet minder. Alina heeft (ook) niet vertraagd bij het abseilen, doet helemaal niets met de doos van Pandora, pakt eigenhandig 4.000 euro (!!) bij de bel wat niet had gehoeven (haar balans verliezen was genoeg), maakt geen enkele molse beslissing bij Vadreto behalve het dobbelen voor 8 of hoger. Eigenlijk vind ik haar alleen ietwat verdacht doordat ze op weg naar het eiland van de band valt, en alleen echt verdacht bij de taart.

Van beiden snap ik dat ook wel als ze de mol zijn: meteen volle bak gaan mollen betekent dat je na 2 afleveringen bent ontmaskerd. Al ben ik wel benieuwd naar het waarom van de 4.000 euro van Alina bij de bel in afl. 1, dat is toch nog altijd 4 x zoveel als wat Bart binnenhaalde bij de truffels.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #371 Gepost op: 24-04-2020, 12:18:04 »
Eigenhandig 4.000 euro en geen vreemde beslissingen bij de trappen, dit is toch echt niet waar.

Maargoed dit is niet het Alina topic, daar wil ik gerust verder beargumenteren  :P

Ik heb gewoon 3 gigantische bezwaren tegen Bart als mol:
1. Truffelhond
2. Golfen
3. Als eerste eruit liggen bij het gymnasium

Daarnaast heb ik nog een 20-tal kleinere bezwaren ook.

Ik val echt van mijn stoel als het Bart is, maar toegegeven het zou een geniale mol zijn

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #372 Gepost op: 24-04-2020, 12:28:35 »
Eigenhandig 4.000 euro en geen vreemde beslissingen bij de trappen, dit is toch echt niet waar.

Ik heb gewoon 3 gigantische bezwaren tegen Bart als mol:
1. Truffelhond
2. Golfen
3. Als eerste eruit liggen bij het gymnasium
..

Eigenhandig 4k
Die snap ik niet.

Vreemde beslissing bij de trappen.
Ik vind een meloen op je hoofd zetten een vreemde beslissing als kandidaat.

Truffelhond.
Helemaal mee eens.

Golfen.
Snap ik niet. Alle 4 hebben ze hun aandeel, de opdracht slaagt net als de andere. Kan prima de beach disco van vorig jaar zijn.

Gymnasium
Echt? Als Bart de mol is, is als eerste afvallen toch het meest logisch/praktisch? Is het niet juist vreemd dat fanatieke Bart zo flets is terwijl er mogelijk groot (individueel) voordeel te behalen valt?

De 20 andere zaken zijn vast meer dan voldoende maar laten we het daar maar niet over hebben. Jij verdenkt Bart niet en daar heb je voor jou goede redenen voor dus let's agree to disagree ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #373 Gepost op: 24-04-2020, 12:29:11 »
Ik vind het prima om er nog een andere berekening op los te laten, maar zijn er ooit mollen geweest die in de eerste 2 afleveringen meteen volle bak zijn gaan mollen? Bij mijn weten niet. Dat zijn juist precies de afleveringen waar je als mol nog wat voorzichtig te werk moet gaan. En dan vind ik dat Bart toch nog genoeg gedaan heeft, zoals ik boven al aangaf. 
Als ik zijn acties afzet tegen die van Alina in de eerste 2 afleveringen, vind ik Bart absoluut niet minder. Alina heeft (ook) niet vertraagd bij het abseilen, doet helemaal niets met de doos van Pandora, pakt eigenhandig 4.000 euro (!!) bij de bel wat niet had gehoeven (haar balans verliezen was genoeg), maakt geen enkele molse beslissing bij Vadreto behalve het dobbelen voor 8 of hoger. Eigenlijk vind ik haar alleen ietwat verdacht doordat ze op weg naar het eiland van de band valt, en alleen echt verdacht bij de taart.

Van beiden snap ik dat ook wel als ze de mol zijn: meteen volle bak gaan mollen betekent dat je na 2 afleveringen bent ontmaskerd. Al ben ik wel benieuwd naar het waarom van de 4.000 euro van Alina bij de bel in afl. 1, dat is toch nog altijd 4 x zoveel als wat Bart binnenhaalde bij de truffels.
Iedereen z'n eigen redeneringen, en dat is ons goed recht ;)

Wat voor mij telt zijn uiteindelijk niet de bedragen, maar of iemand steady molt, dus in elke opdracht wel iets. Volg ik mijn eigen beredeneringen, dan had Alina inderdaad 4000 euro eigenhandig uit de pot kunnen houden door op het laatste moment haar balans te verliezen - maar dan had ze zich gelijk volledig in de kijker gezet tegenover 9 kandidaten. Wat voor mij telt is dat ze deze opdracht wel degelijk molt, namelijk door van de band te vallen. Bart doet het uiteindelijk foutloos (het eindresultaat is een 1600 euro hogere inzet) en dat is wat voor mij zwaar weegt.

Ik zal niet je hele lijst afgaan, maar voor mij volgen er bij Bart te veel opdrachten na elkaar waarbij zijn vermeende molacties niet opwegen tegen het positieve dat hij doet voor de pot. Net als bij Jolien trouwens, dus kom ik automatisch op Alina uit.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 12:30:51 door Pac »
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #374 Gepost op: 24-04-2020, 12:32:54 »
Theoreticus. De 4K en de trappenopdracht ging over Alina, waar Newbie dit als erg onmols bestempelde ;)

En waarom is dat vreemd als kandidaat een meloen op je hoofd zetten? Je verdient 500 euro + men moet niet terug naar beneden. Toch perfect als kandidaat? Ik snap niet wat daar mols aan kan zijn.

Bart slaat bijna een hole in one bij het golfen, dat vind ik ook wel kandidaats ja. Heeft het meeste invloed van de 4.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #375 Gepost op: 24-04-2020, 12:33:54 »

Ik vind een meloen op je hoofd zetten een vreemde beslissing als kandidaat.


Ik ook hoor.

Ik heb bij alle 3 vreemde dingen gezien. Oa deze bij Bart.
Misschien wilde hij ff stoer doen 🤷‍♀️

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #376 Gepost op: 24-04-2020, 12:44:27 »
..En waarom is dat vreemd als kandidaat een meloen op je hoofd zetten? Je verdient 500 euro + men moet niet terug naar beneden. Toch perfect als kandidaat? Ik snap niet wat daar mols aan kan zijn...

Heb je gezien dat de 2e meloen ruim de helft kleiner was dan de eerste? En je moet hem nog zelf met 2 handen vasthouden? Ik zou daar serieus voor geen goud hebben gestaan en verklaar iedereen voor gek die dat wel doet. Tenzij je weet dat het nep is..

Ah, de 4k en trappen sloegen op Alina, excuses.

Je lezing van het golfen vind ik zelf nog steeds geen streper (disco, allebei de opdrachten slagen etc.).

Voor mij is alleen de truffel onverklaarbaar maar omdat dit maar 1 iets is, weegt dat niet zwaar genoeg op van wat ik verder zie bij hem en de rest.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #377 Gepost op: 24-04-2020, 12:50:05 »
Maar je weet toch ook dat ze geen onmogelijke opdrachten gaan doen? Ik vergelijk het met een messenwerper, ik denk oprecht dat ik dat wel zou toevertrouwen aan de productie.

Dus eigenlijk was het een drama dat Bart hier gekozen is, want alle andere kandidaten gingen dit dus niet gedaan hebben? Dan snap ik niet waarom Bart dit wel moet doen en zo heel wat tijd wint  :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #378 Gepost op: 24-04-2020, 12:56:00 »
@Theoreticus: ik bewonder je geduld om het telkens weer allemaal uit te leggen. De Jolien- en Alina-verdenkers gaan van een koude kermis thuiskomen: Bart is de Mol. En een heel goeie ook!
Zoals Cruijff ooit zei: 'Je ziet het pas als je het door hebt'. In die zin kun je het de meerderheid van dit forum gewoon niet kwalijk nemen. Ze zien het gewoon niet. Maar dat zal de ontknoping des te indrukwekkender maken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #379 Gepost op: 24-04-2020, 12:58:46 »
@Theoreticus: ik bewonder je geduld om het telkens weer allemaal uit te leggen. De Jolien- en Alina-verdenkers gaan van een koude kermis thuiskomen: Bart is de Mol. En een heel goeie ook!
Zoals Cruijff ooit zei: 'Je ziet het pas als je het door hebt'. In die zin kun je het de meerderheid van dit forum gewoon niet kwalijk nemen. Ze zien het gewoon niet. Maar dat zal de ontknoping des te indrukwekkender maken.

 ::rofl:: ::hug::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.