Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 57357 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #380 Gepost op: 24-04-2020, 12:59:02 »
@Theoreticus: ik bewonder je geduld om het telkens weer allemaal uit te leggen. De Jolien- en Alina-verdenkers gaan van een koude kermis thuiskomen: Bart is de Mol. En een heel goeie ook!
Zoals Cruijff ooit zei: 'Je ziet het pas als je het door hebt'. In die zin kun je het de meerderheid van dit forum gewoon niet kwalijk nemen. Ze zien het gewoon niet. Maar dat zal de ontknoping des te indrukwekkender maken.

Maar das ook weer zo’n dooddoener van elke discussie. Ik ben oprecht geďnteresseerd hoe Bart verdenkers naar enkele zaken kijken. Dus dank Theoreticus  ::ok::


Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #381 Gepost op: 24-04-2020, 13:05:46 »
Dus eigenlijk was het een drama dat Bart hier gekozen is, want alle andere kandidaten gingen dit dus niet gedaan hebben? Dan snap ik niet waarom Bart dit wel moet doen en zo heel wat tijd wint  :P

Bart kiest er toch niet zelf voor? Dat werd besloten door Alina en Bruno.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #382 Gepost op: 24-04-2020, 13:08:15 »
Maar je weet toch ook dat ze geen onmogelijke opdrachten gaan doen? Ik vergelijk het met een messenwerper, ik denk oprecht dat ik dat wel zou toevertrouwen aan de productie.

Dus eigenlijk was het een drama dat Bart hier gekozen is, want alle andere kandidaten gingen dit dus niet gedaan hebben? Dan snap ik niet waarom Bart dit wel moet doen en zo heel wat tijd wint  :P

Er was toch ooit eens iets met een messenwerper? Was het toen niet de mol die het onderging? :P

Serieus, als dit echt was, ik zou hier niet aan meegedaan hebben. Dan doen ze het maar zonder mol.

En ik reageer met alle plezier op je terechte bevragingen hoor Convans ::ok:: Ik heb voor mijzelf nog steeds niet het gevoel dat ik mij in allerlei kronkels moet wringen om Bart als meest potentiële mol te kunnen blijven zien dus kom maar op ;D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #383 Gepost op: 24-04-2020, 13:18:23 »
Bart kiest er toch niet zelf voor? Dat werd besloten door Alina en Bruno.

Hij mocht weigeren (maar ja, dan moesten ze weer helemaal die trap af en op)
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #384 Gepost op: 24-04-2020, 13:22:42 »
Bart kiest er toch niet zelf voor? Dat werd besloten door Alina en Bruno.

Ik bedoel dat jullie ervanuit gaan dat niemand dit zou doen. Dus Bart wordt gekozen (door Alina en Bruno) als mol om deze opdracht te doen. Een mol gaat toch denken: als ik dit niet doe, word ik niet echt verdacht, want niemand is zo zot om dat te doen. Daarom snap ik niet goed wat Bart als mol te winnen heeft om dit net wel te doen? Hij verdient 500 euro en hij wint veel tijd.

Mislukt de opdracht van Salim, Els en Laure niet, dan komen ze gewoon op tijd aan en is er geld verdiend. Daar zou Bart dus een grote bijdrage aan geleverd hebben toch?


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #385 Gepost op: 24-04-2020, 13:41:09 »
Ik bedoel dat jullie ervanuit gaan dat niemand dit zou doen. Dus Bart wordt gekozen (door Alina en Bruno) als mol om deze opdracht te doen. Een mol gaat toch denken: als ik dit niet doe, word ik niet echt verdacht, want niemand is zo zot om dat te doen. Daarom snap ik niet goed wat Bart als mol te winnen heeft om dit net wel te doen? Hij verdient 500 euro en hij wint veel tijd.

Mislukt de opdracht van Salim, Els en Laure niet, dan komen ze gewoon op tijd aan en is er geld verdiend. Daar zou Bart dus een grote bijdrage aan geleverd hebben toch?
Ja. Onmolse keus dus eigenlijk toch, van Alina. ;)

Maar even serieus: dit lijkt me nou net zo'n opdrachtje waarvan de productie graag wil dat hij wordt uitgevoerd. Gewoon vanwege de spannende beelden. Net als bij de beschieting met de pijlen in afl. 7. Wat heb je aan die boogschutter met zijn elastiek, als er geen pijl kan worden afgeschoten? Natuurlijk er is een mol, maar je wilt ook je afleveringen zo mooi en spannend mogelijk in beeld krijgen. Dus misschien heeft men de mol verteld: als jij wordt uitgekozen voor die opdracht, ga je er gewoon staan. Wat ik ook opvallend vond (en dat heb ik al eerder gepost) is dat Gilles in de voice-over zegt: "Bart weet niet dat de pijl niet echt is, maar van elastiek". Ik neem meteen aan dat dat waar is, en dat Bart het echt niet wist. Als Bart de mol is, zal hem verteld zijn dat hij geen gevaar loopt, maar zonder verdere details. Maar waarom zei Gilles niet: "De kandidaten weten niet dat...". Want er stonden er nog een paar te kijken. Is dat om te suggereren dat Bart een kandidaat is? Omdat Gilles Bart met name noemde, ging er bij mij een alarmbel af.

Dit beantwoordt misschien niet jouw vraag, want je hebt gelijk: de rekensom had negatief kunnen uitpakken voor de mol. Maar voor mij is dit genoeg reden om het mols te vinden. De spannende beelden, Bart die er gewoon ging staan, en het feit dat Gilles 'Bart' zegt, en niet 'de kandidaten'.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #386 Gepost op: 24-04-2020, 13:51:40 »
Ik bedoel dat jullie ervanuit gaan dat niemand dit zou doen. Dus Bart wordt gekozen (door Alina en Bruno) als mol om deze opdracht te doen. Een mol gaat toch denken: als ik dit niet doe, word ik niet echt verdacht, want niemand is zo zot om dat te doen. Daarom snap ik niet goed wat Bart als mol te winnen heeft om dit net wel te doen? Hij verdient 500 euro en hij wint veel tijd.

Mislukt de opdracht van Salim, Els en Laure niet, dan komen ze gewoon op tijd aan en is er geld verdiend. Daar zou Bart dus een grote bijdrage aan geleverd hebben toch?

Maar er wordt geen geld verdiend. Laat ik de bal eens terugkaatsen. Wat deed jouw mol hier allemaal om de boel te saboteren?

Alina staat vrolijk alle inzet te verdubbelen (1 keer tegen iets mindere odds) met een Bruno, die haar overvleugeld in alle andere keuzes en behalve dat Jolien niet wint met handje drukken, staat mij verder werkelijk helemaal niets meer bij van haar.

Waarom focus jij je toch zo op die 25% die nog op Bart zit? Ik krijg bijna het gevoel dat je nog steeds bevestiging zoekt waarom hij het echt niet is en zolang je hier vragen stelt, twijfel je. Of ben je gewoon aapjes aan het porren? ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #387 Gepost op: 24-04-2020, 13:57:13 »
Dorien bij het armpje drukken zetten was ook helemaal niet mols. Die had ze vanwege haar postuur makkelijk kunnen voorstellen voor de Sisyphus-opdracht. Geen enkele keuze van Alina kan ik hier mols vinden, behalve het dobbelen voor 8 of hoger. Maar goed, dat is off-topic, maar wel om het even af te zetten tegen Bart en zijn 2 zware tenten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #388 Gepost op: 24-04-2020, 14:09:14 »
Maar er wordt geen geld verdiend. Laat ik de bal eens terugkaatsen. Wat deed jouw mol hier allemaal om de boel te saboteren?

Alina staat vrolijk alle inzet te verdubbelen (1 keer tegen iets mindere odds) met een Bruno, die haar overvleugeld in alle andere keuzes en behalve dat Jolien niet wint met handje drukken, staat mij verder werkelijk helemaal niets meer bij van haar.

Waarom focus jij je toch zo op die 25% die nog op Bart zit? Ik krijg bijna het gevoel dat je nog steeds bevestiging zoekt waarom hij het echt niet is en zolang je hier vragen stelt, twijfel je. Of ben je gewoon aapjes aan het porren? ;)

Ik zoek een uitleg waarom Bart nog door 25% verdacht wordt en ik vind de discussies daaromtrent interessant

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #389 Gepost op: 24-04-2020, 15:41:12 »
En wij zoeken een uitleg waarom nog 75% op de twee kandidaten zit terwijl het toch overduidelijk is dat Bart de Mol is.

 8)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 16:00:07 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #390 Gepost op: 24-04-2020, 15:47:49 »
En wij zoeken een uitleg waarom nog 75% op de twee kandidaten zit terwijl het toch overduilijk is dat Bart de Mol is.

 8)

Haha dat kan, maar dan heb je er waarschijnlijk toch geen problemen mee om Bart uitvoerig te verdedigen? ;)

Maar er wordt geen geld verdiend. Laat ik de bal eens terugkaatsen. Wat deed jouw mol hier allemaal om de boel te saboteren?


Zie het topic van Alina waar Newbie dezelfde vraag heeft gesteld.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #391 Gepost op: 24-04-2020, 16:04:42 »
Haha dat kan, maar dan heb je er waarschijnlijk toch geen problemen mee om Bart uitvoerig te verdedigen? ;)


Nee, maar het is wel een beetje water naar de zee dragen. Sommige forumleden hebben zich zo diep ingegraven in de damestunnels dat je hen er niet meer uitkrijgt. Zelfs niet als je hen bij hun nekvel zou pakken en achterstevoren zo'n tunnel uit zou proberen te trekken.

Ik vind het wel gezellig in de Bart-tunnel. Lekker rustig en in het aangename gezelschap van mensen die ook snappen waarom Bart het wel moet zijn. En mocht het onwaarschijnlijke gebeuren en onze tunnel zondag toch instorten, dan lach ikzelf nog het hardste. Maar eerlijk gezegd acht ik die kans behoorlijk klein.
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #392 Gepost op: 24-04-2020, 16:23:19 »
Haha dat kan, maar dan heb je er waarschijnlijk toch geen problemen mee om Bart uitvoerig te verdedigen? ;)

Zie het topic van Alina waar Newbie dezelfde vraag heeft gesteld.

Maar jij wilt je volgens mij toch helemaal niet overtuigen? Jij hebt je keuze al gemaakt. Zodoende voelen jouw vragen/stellingen ondertussen toch meer als "aapjes porren" dan een serieuze poging tot discussie  ;)

Nee, ik ga niet kijken naar de verdediging in het Alina topic net zo min ik nog veel in het Jolien topic te vinden ben. Geen noodzaak (meer).

Net als Tunnelgraver, ik zit hier best en is Bart niet de mol dan heb ik mij alsnog uitstekend vermaakt en mijzelf mooi in de luren laten leggen door haar en de makers. Ook prima ::ok::
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 19:06:32 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #393 Gepost op: 24-04-2020, 17:49:26 »
Maar jij wilt je volgens mij toch helemaal niet overtuigen? Jij hebt je keuze al gemaakt. Zodoende voelen jouw vragen/stellingen ondertussen toch meer als "aapjes porren" dan een serieuze poging tot discussie  ;)

Nee, ik ga niet kijken naar de verdediging in het Alina topic net zo min ik nog veel in het Jolien topic te vinden ben. Geen noodzaak (meer).

Net als Tunneldrager, ik zit hier best en is Bart niet de mol dan heb ik mij alsnog uitstekend vermaakt en mijzelf mooi in de luren laten leggen door haar en de makers. Ook prima ::ok::

Nee, mijn doel van een discussie voeren is ook helemaal niet om van mening te veranderen. Mijn doel is om te begrijpen waarom andere mensen dezelfde beelden helemaal anders opvatten en als Bart de mol blijkt, dan wou ik graag weten waar ik helemaal over gekeken heb. Dus ik vind het net zeer interessant om in het topic van Bart en Jolien te kijken. Veel interessanter dan het topic van Alina. Want daar word je alleen maar bevestigd van je eigen gelijk terwijl het toch beter is om dingen te lezen die helemaal ingaan tegen je eigen mening? ;)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #394 Gepost op: 24-04-2020, 17:54:39 »
Veel interessanter dan het topic van Alina. Want daar word je alleen maar bevestigd van je eigen gelijk terwijl het toch beter is om dingen te lezen die helemaal ingaan tegen je eigen mening? ;)

Correctie: je eigen ongelijk.  ;D


Net als Tunneldrager, ik zit hier best en is Bart niet de mol dan heb ik mij alsnog uitstekend vermaakt en mijzelf mooi in de luren laten leggen door haar en de makers. Ook prima ::ok::

Zullen we het op Tunnelgraver houden? Dat is al zwaar genoeg.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #395 Gepost op: 24-04-2020, 18:11:29 »
Stel dat Bart als Mol €7501 had geboden voor de vrijstelling hoe hadden de andere kandidaten behalve Bruno dit gevonden? Ik neem aan heel erg sympathiek want voor maar € 1 is Bruno's hebberigheid tenietgedaan. En €7600? En €8000?
Bart zou om dit sympathiek gebaar te maken sowieso een stuk boven de €7500 moeten gaan zitten anders was het opgevallen. En ik vind €10000 en een beetje wel te verdedigen.

Je kan ook zeggen dat Bart als Mol €2700 uit de pot heeft gehaald om te voorkomen dat één (hebberige) kandidaat een vrijstelling kreeg. €2700 dus voor minus 1 vrijstelling. Als 1 vrijstelling €7500 waard is, is -1 vrijstelling dan niet €2700 waard moet je je dan afvragen.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #396 Gepost op: 24-04-2020, 18:34:16 »
Het draagt misschien niet veel bij aan de discussie, maar Bart is voor mij voornamelijk ook de Mol vanwege zijn speelstijl. Hij is behoorlijk dominant, doet suggesties voor op het eerste oog goede strategieën en komt vrijwel altijd in zeer gunstige posities (behalve bij de truffelhond). Hij is bovendien goed in het zaaien van verwarring/twijfel.

Alina vind ik wat dat betreft te passief en regelmatig te teruggetrokken. Er wordt haar een zeer subtiele wijze van mollen toegeschreven, maar dat gaat er bij mij niet in. Het komt mij net iets te vaak over als dat ze profiteert van de door andere kandidaten gecreëerde omstandigheden (en dat zij hier subtiel op aan stuurt geloof ik niet zo in).

Ik zie trouwens ook geen bezwaar om als Mol 10.200 euro te bieden (effectief -2700). Het hele sentiment van 'dat zouden ze nooit doen' is juist fijn om eens te gebruiken, en zal daarna niet snel meer gebeuren (of juist toch wel...?).

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #397 Gepost op: 24-04-2020, 19:05:56 »
..Zullen we het op Tunnelgraver houden? Dat is al zwaar genoeg.   ;)

Ook al heb je mij inmiddels gequoot, ik zal mijzelf corrigeren in het origineel  ::schaam::

Nee, mijn doel van een discussie voeren is ..

Dan is het goed ::ok::
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 19:13:21 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #398 Gepost op: 24-04-2020, 20:15:22 »
Je kan het ook heel simpel zo zien.
Als een kandidaat het gerechtvaardigd vindt om zichzelf een voordeel (vrijstelling) te geven ten koste van €2700, is het voor de andere kandidaten dan unfair om dit voordeel ongedaan te maken ten koste van €2700? Dat betekent dus dat elke kandidaat die meer dan €2700 heeft geboden voor de vrijstelling Bart niets kwalijk kan nemen als hij de Mol is.
Jolien bood €400, dus die had recht van spreken (en deed dit ook  ;) )
Alina bood €5400, dus voor haar moet het bod van Bart een "koopje" zijn. Precies de helft trouwens.

Ook kun je stellen dat het als kandidaat asocialer is om €10200 te bieden voor de vrijstelling, dan als Mol. Want dan verliezen ze én het geld én hebben ze het nadeel van de grotere kans op een rood scherm. Het is sowieso een gegeven dat biedingen voor pasvragen en vrijstellingen de pot geld kosten. Dat ligt niet aan de Mol.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 20:22:10 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #399 Gepost op: 24-04-2020, 20:25:02 »
Ai MartijnJ, uitgerekend (pun intended) jij die normaal gesproken altijd met dat strakke rekenwerk komt.. ::)
Daarom heb ik ook lang geaarzeld om dat erbij te zetten. Maar de Mol weet toch niet van tevoren dat Alina in de finale zou komen?