Een theorie, die wat mij betreft meteen naar de filistijnen gestuurd mag worden.
Naar de Filipijnen, toch?
Ik zie ook niet veel in deze theorie, want bij de Mol gaat organisatorisch ogenschijnlijk nooit wat fout.
MAAR wat ik me nu ook bedenk is dat ALS een executie niet goed gaat, deze ook moeilijk kan worden over gedaan. Een aanntal personen hebben immers in eerste instantie al een groen scherm gehad en zou een tweede keer niet meer zou heftig of natuurlijk reageren, maar het zou allemaal wat gespeelder, overdrevener moeten zijn.
Oei, nu begint het interessant te worden...
Wat namelijk wèl kan, is dat de executie over wordt gedaan, maar dan beginnend met de personen die in de eerste 'take' (en dan bedoel ik niet de eerste executie waar Daphne een rood scherm kreeg) nog niet aan bod waren gekomen en dan hopen dat het rode scherm verschijnt voordat de laatste 2 van de in totaal 10 personen overblijven, want anders betekent een groen scherm voor nummer 9 een rood scherm voor nummer 10, terwijl we thuis pas 5 kandidaten in beeld hebben gehad. Dit laatste scenario leek overigens nu niet het geval te zijn, want men zat allemaal nog in spanning toen Maurice zijn rode scherm kreeg. Misschien 1 of 2 niet; dat zouden dan de personen uit de eerste 'take' moeten zijn geweest. Hoe alles dan weer gemonteerd is, is een heel ander verhaal.
Ik kan hier op mijn werk geen filmpjes afspelen, maar ik zal vanavond eens proberen te achterhalen af de laptop tijdens de executie van zijn plek is geweest of dat ergens aan af te leiden is of dat die hele executie lang heeft geduurd (horloges, stand schaduw, dat men anders zit, sjaal om, tas af, etc, etc.)