Ik heb in het Bas-topic uitgelegd dat ik denk dat hij en Kaat niet in een rechte lijn langs de muur zijn gegaan, maar een deel van de route zijn teruggekeerd naar een eerder punt, tegen hun looprichting in. Dit is verdacht van Bas maar ook van Kaat, omdat we in de montage daar niets van te zien krijgen. In schema, met de weg lang en recht (en van boven gezien, ze lopen a.h.w. van links naar rechts):
Gong - Vlaggentoren (1) - One Pillar Pagoda (3) - Rode Brug (2) - Literatuurtempel (4)
X → → → → → → → → → → → → → →
X ← ← ← ← ← ← ← ← ← ← ← ← ← ← X ← ←
→ → → → → → → → X → → → → → → → → → → → X
Als dit klopt, zijn ze in eerste instantie voorbij de One Pillar Pagoda gelopen, en voorbij de Rode Brug. Die laatste vond Kaat op de terugweg. Vervolgens zijn ze nogmaals voorbij de One Pillar Pagoda gelopen. Bas zag de gong (het dichtst bij het groepje gebouwen aan de overkant), en even later ook de One Pillar Pagoda, die daar nog vlak bij was. Vervolgens zijn ze vermoedelijk in een lange rechte weg richting de Literatuurtempel gegaan, die het verste weg was.
Meer uitleg en foto's zijn dus te vinden in het Bas-topic, ik had het daar geplaatst, omdat het vooral Bas is die langs de muur loopt op zoek naar gebouwen, wat we er van zien. Maar dit kan ook voor Kaat-verdenkers van belang zijn, en ik vind haar dus niet onverdacht hier.