Deels mee eens. Alleen: wie zegt mij, dat er naderhand nog veel bij zou zijn gekomen, wanneer die veiling er niet was geweest? Angela heeft eens verteld, dat de hoogte van het te winnen bedrag soms afhankelijk is van wat er al in de pot zit. Bij een laag bedrag kon je met een opdracht later in het spel meer winnen dan wanneer de prijzenpot een hoger bedrag te zien gaf. Ze stuurden het soms bij, zoals ze vertelde.
Vergelijk het met het degraderen ui de Eredivisie op doelsaldo. Ook dat gebeurt echt niet door die laatste wedstrijd, de ploeg in kwestie heeft dan over het hele seizoen te slecht gepresteerd om zich te handhaven.
Dat wist ik niet.... maar desalniettemin vind ik het niet eerlijk om een over 9 afleveringen opgebouwde pot te vergelijken met een over 5 afleveringen opgebouwde pot. Bovendien is het slechts 1 enkele zeer eenvouddige molactie die de pot terugbracht voor 0.
En stel dat we de veiling niet hadden meegerekend, gelden nog mijn andere argumenten.... als Paul in de finale geen 5000 euro had laten liggen, was die pot hoger geweest dan die van dit jaar....