Auteur Topic: Theorie/hint: achterstevoren geluiden  (gelezen 4996 keer)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Gepost op: 27-02-2009, 09:49:05 »
Zoals we ook al in het 'terugkerende hints' topic hebben gezien, zat er in aflevering 2 een achterstevoren afgespeeld geluid verstopt (http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=33913.0).

We horen een stem "...is de Mol" zeggen. Omdat Dennis toen in beeld was, leek dit te wijzen op Dennis als Mol. Maar nu Dennis uit het spel is, kan dat niet meer.

Als je ervan uitgaat dat zo'n achterstevoren geluid niet per toeval in een uitzending terecht kan komen, zou het dan toch een hint zijn, maar misschien een onvolledige?

Zou er in de afleveringen niet een in stukken geknipte en achterstevoren afgespeelde aanwijzing verstopt kunnen zitten, waarvan wij toevallig alleen het tweede stukje hebben ontdekt? En hoe kom je daar achter?
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2009, 11:12:15 »
En hoe kom je daar achter?

Door tot je dat fragment van 'is de mol' hoort de gehele uitzending terug te kijken en scherp op te letten?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2009, 11:55:47 »
Tuurlijk, dat is de eerste stap, en dat had ik ook zelf wel kunnen bedenken. Maar ik vroeg me eerder af hoe je als je iets gevonden hebt het achterstevoren afspelen moet. Van geluidstechniek weet ik namelijk de ballen.

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2009, 12:04:41 »
Zijn een heleboel programmaatjes die dat kunnen ... als je googlet op "reverse audio" vind je dr vast 1.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Dat ene mens

  • Forumlid
  • Psst, ik ben de mol
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2009, 18:41:30 »
Jon is de mol, hoor ik..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2009, 18:46:08 »
Zijn een heleboel programmaatjes die dat kunnen ... als je googlet op "reverse audio" vind je dr vast 1.
Audacity is een zeer degelijk en intuitief audio programma dat ik iedereen aanraad.

Volgens mij is dit geluidsfragment al tot op het bot besproken in het aflevering 2 topic. Nu Froukje, Rick en Dennis er uit zijn, kan ik het echt niet meer aan iemand linken.

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2009, 22:09:14 »
Ik hoor 'Philip Freriks de clownerie kunstenaar met zijn groene ogen is de mol' ???
DOM VEEL RADEN

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2009, 12:15:29 »
Ik hoor 'Philip Freriks de clownerie kunstenaar met zijn groene ogen is de mol' ???

 ::rofl::nou wie weet een hint voor volgend jaar vast ::rofl::

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2009, 11:12:02 »
Wel, ik heb m'n best gedaan en heel wat afgeklooid met Audacity, maar niks nieuws gevonden.

Tijd om het maar op te geven dus. Als het een hint was horen we het donderdag toch wel (en als het er geen is wil ik wel eens weten hoe en waarom het fragment in de aflevering is gekomen).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Theorie/hint: achterstevoren geluiden
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2009, 11:16:21 »
De afgelopen aflevering dacht ik: als er érgens iets achterstevoren te horen moet zijn, dan is dat bij één van die stukjes waarbij het beeld goudkleurt en er een echo te horen is. Alle drie de kandidaten zeggen dan wie ze verdenken. Misschien dat je bij de mol een hint kunt horen?  :P

Maar het zal wel niet, als je alles al geprobeerd hebt.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.