Auteur Topic: Opdrachten voor widm 12  (gelezen 24213 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #60 Gepost op: 8-04-2011, 10:26:18 »
Zeer leuk idee met die eieren, maar ik heb een klein vraagje. Wat gebeurt er met het ei als er iemand afvalt? Omdat je zegt dat de hele eieren in aflevering 10 waardevol zijn. Dat zou dus betekenen dat er maar 3, (of eigenlijk 2, want er is 1 mollenei) iets waard is. Worden deze eieren dan aan andere doorgegeven zoals met jokers? of verdwijnen die uit het spel? Verder echt een leuk bedacht variatie!  ::ok::

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #61 Gepost op: 8-04-2011, 18:39:41 »
Ik zat meer te denken aan 1 groot ei, dat door alle kandidaten 'bewaakt' moet worden. Hoeft ook geen ei te zijn, maar kan ook iets anders zijn dat kapot kan gaan. Als dat ene ei in de laatste aflevering nog heel is, komt er geld in de pot.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2011, 17:54:56 »
Ik zat te denken aan een soort opdracht als de voorstelling van dit jaar en het hollandse feestje van seizoen 1: iemand zit op een stoeltje met een laptop voor zich. Hij mag niet opstaan, maar hij moet wel zorgen dat er binnen zoveel tijd 100 man bij hem staan. Hij mag zelf weten hoe en hij mag alles op het internet gebruiken, Social media als Twitter en Facebook, of iets wat hij zelf bedenkt.
...óf niet!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #63 Gepost op: 11-04-2011, 19:16:05 »
Ik krijg door Pac-Mols post een vet idee maar ik typ dit nu gelijk dus nog totaal niet uitgewerkt. Alle kandidaten zitten in een aparte kamer in een hotel met een laptop. Ze moeten binnen een uur/twee uur 1 woord vormen en ze hebben allemaal een letter. Ze zien en horen elkaar niet en kunnen dus ze moeten het via de laptops doen maar bepaalde dingen zijn uitgeschakeld dus ze weten elkaars email en fb enzo niet. Dus ze moeten dan een manier vinden om de letters aan elkaar te sturen. Ohja bellen en smsen mag ook niet.

Zoiets lijkt me wel vet alleen ik weet niet hoe je dan de opdracht spannend zou kunnen maken voor de televisie. :P Misschien dat er in hun kamers ook nog aanwijzingen liggen hoe ze letters kunnen versturen, maar dat wordt pas na een uur verteld.


Of je kan ook doen dat ze allemaal ergens op hun computer een wachtwoord verstopt hebben voor een bepaald programma. Elk wachtwoord is anders. Als je die vindt moet je je letter in dat programma zetten. Als iedereen aan het einde zijn/haar letter er in heeft en er is een woord mee gevormd is de opdracht gelukt. Alleen zit je dan weer met het probleem dat het totaal niet spannend is voor de kijker. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #64 Gepost op: 11-04-2011, 21:43:05 »
Ik zat te denken aan een soort opdracht als de voorstelling van dit jaar en het hollandse feestje van seizoen 1: iemand zit op een stoeltje met een laptop voor zich. Hij mag niet opstaan, maar hij moet wel zorgen dat er binnen zoveel tijd 100 man bij hem staan. Hij mag zelf weten hoe en hij mag alles op het internet gebruiken, Social media als Twitter en Facebook, of iets wat hij zelf bedenkt.

Is te hopen dat het geen trending topic wordt, anders wordt het wel een hele grote spoiler :P



Wat me in navolging van de de voorstellingsopdracht wel geinig lijkt: In seizoen 1 van de UK versie zit een opdracht waarin ze in tweetallen elk op hun eigen manier geld moeten inzamelen voor het goede doel.  O.a. poppenkast spelen en karikaturen van mensen tekenen. Een variatie hierop lijkt me ook wel geinig.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #65 Gepost op: 11-04-2011, 22:46:48 »
Dat zat ook in volgens mij seizoen 1 van Nederland. Moest er één ook karikaturen tekenen en een ander moest iets voor een ander opzoeken op internet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #66 Gepost op: 12-04-2011, 08:26:04 »
Lijkt me grappig als op die manier vanalles uitlekt over WIDM zoals welke kandidaten zijn bezig en in welk land. :P

"@TenDamme Hee, Ellen hier vanuit India, ik probeer achter het facebook account van Jan-Douwe Kroeske. Is voor een opdrachtje, zeg maar! Wie helpt?"
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #67 Gepost op: 12-04-2011, 12:13:42 »
Lijkt me grappig als op die manier vanalles uitlekt over WIDM zoals welke kandidaten zijn bezig en in welk land. :P

"@TenDamme Hee, Ellen hier vanuit India, ik probeer achter het facebook account van Jan-Douwe Kroeske. Is voor een opdrachtje, zeg maar! Wie helpt?"

Dat zou wel een geel grappige manier van uitlekken zijn ::rofl::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #68 Gepost op: 28-04-2011, 23:28:24 »
Ik heb een keer een Wie is de Mol spel georganiseerd en daarbij was een opgave in Cluedo-stijl. (Levend Cluedo natuurlijk.)
De deelnemers moesten drie groepjes vormen (gespeeld toen er nog 9 deelnemers waren) en binnen het groepje moesten ze taken verdelen: de een ging op zoek naar de dader, de tweede zocht het wapen en nummer drie moest achter de locatie komen. Ze kregen hierbij een lijst met alle mogelijke daders/wapens/kamers (het waren er volgens mij 5/8/12) en de dingen die niet juist waren stonden op kaartjes en werde nover de groepjes verdeeld, ze moesten dan door een huis lopen waar ze telkens een verdenking uit mochten spreken (Bijvoorbeeld: Pieter-Jan met de vrijstelling in de woonkamer) dan kregen ze van de andere teams te zien of die een van die drie kaartjes hadden. So far hetzelfde als bij het echte cluedo, maar het verschil met deze versie en het echte cluedo is dat:
1) Alleen het team dat de verdenking uitspreekt de kaartjes die bij de verdenking horen te zien krijgt
2) Er verborgen aanwijzingen zijn:
  • Ik had in een van de kamers een map met DNA-test uitslagen verstopt, daarmee konden ze de twee broers op het verdachtenlijstje doorstrepen.
  • In deze opdracht zat een verwijzing naar de Mol: met de letters van de verdachten kon je de naam van de Mol schrijven
  • In de keuken (ook een van de locaties) stond een messenblok met daarin een bebloed mes, er was maar één groepje dat het mes opgemerkt had.
  • Vast nog meer dingen die ik vergeten ben...
Als alle groepjes binnen een bepaalde tijd de dader, het wapen en de locatie geraden hadden en minstens twee groepjes hadden het goed, dan verdienden ze volgens mij 17.500/15.000 euro (wij speelden om punten die later omgezet werden naar geld in de vorm: 1.000 punten = 10 eurocent) het groepje dat als eerste de drie dingen goed had wonnen daarbij nog eens drie doosjes: een lege, een met twee jokers en een met een vrijstelling. Ze moesten elk een doosje kiezen.
臥底 是 谁?

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #69 Gepost op: 7-05-2011, 12:24:00 »
Zomaar een paar opdrachten die me te binnen schoten.

De eerste is losjes gebaseerd op een game die ik onlangs speelde (kenners herkennen natuurlijk meteen de klokpuzzel in Zozo uit Final Fantasy III).

Er zit geld in een kluis en die moet geopend worden met een cijfercode. Één kandidaat zit bij de kluis, de anderen zoeken elk afzonderlijk naar enveloppen met aanwijzingen en geven via de porto door wat ze vinden. Echter, de aanwijzingen in de enveloppen zijn allemaal leugens. Bijvoorbeeld, als de aanwijzing zegt dat het vierde getal even is, moet het vierde getal dus oneven zijn. Als binnen de tijd de juiste code gevonden is gaat de kluis open en het geld in de pot.

De tweede opdracht speelt zich 's nachts af bij een grote plas water met eilandjes erin. Één kandidaat zit op een eiland en heeft een lamp bij zich waarmee hij/zij kan seinen. De rest wordt verdeeld in 3 teams (dus is deze opdracht het best te spelen met 10 of 7 kandidaten) die op verschillende plaatsen aan de waterkant zitten met materiaal voor een vlot. Ze moeten dan een vlot bouwen en naar het eiland komen waar hun medekandidaat hen naartoe leidt, en ondertussen moeten ze geld verzamelen dat aan boeien in het water drijft. Het geld van het team dat als eerste aankomt op het juste eiland gaat in de pot, en het geld van de nummer twee wordt bewaard en kan bij een latere opdracht alsnog gewonnen worden (maar dat laatste wordt de vlotteams pas na de opdracht verteld).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #70 Gepost op: 7-05-2011, 13:18:39 »
Echter, de aanwijzingen in de enveloppen zijn allemaal leugens. Bijvoorbeeld, als de aanwijzing zegt dat het vierde getal even is, moet het vierde getal dus oneven zijn.
Ik hoor PJs uitleg al: "In de enveloppen zitten aanwijzingen, maar denk erom: niets is wat het lijkt."
The British are not impressed.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #71 Gepost op: 4-06-2011, 20:09:29 »
eey,
ik organiseer een eigen wie is de mol online zoals de meesten wel weten ;D
maar als jullie leuke widm opdrachten hebben zouden jullie ze hier dan willen posten?
het zijn vooral forumopdrachten dus ik zou graag opdrachten zien die je op een forum kan posten maar het hoeft niet perse,
alvast bedankt :D
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #72 Gepost op: 11-06-2011, 00:28:35 »
Na een tijdje geen opdracht meer te hebben bedacht (mede door drukke studieperiode) hier weer een nieuw uitgewerkt opdracht idee :)

Deze opdracht begint met de volgende situatie:
De kandidaten krijgen voor nog voor zij aan de opdracht beginnen de mogelijkheid om gratis en voor niets voor het vraagteken te kiezen. Als er niet kan worden gekozen krijgen zij een voorstel om de inhoud van het vraagteken te kopen voor 500 euro, om daarna een besluit te nemen.
De inhoud van het eerste vraagteken is dat de groep 8 jokers krijgt, die verdeeld moeten worden over de groep. Echter moeten zij, wanneer zij voor het vraagteken kiezen, een spel spelen om deze jokers te verdienen. (met de mogelijkheid om er meer te kopen, het aantal te verdubbelen, te halveren en er zelfs mee te gokken, kan dus een heel duur spelletje worden.)

Mochten de kandidaten niet voor het eerste vraagteken kiezen, wordt eerst de inhoud aan de kandidaten verklapt. (dit voor het psychologische effect)
Hierna wordt de echte opdracht uitgelegd.

De opdracht is als volgt: De kandidaten moeten op zoek gaan naar 10 geldzakjes, 10 dingen op internet, 10 bepaalde checkpoints of wat dan ook(keuze is aan de spelleiders)
De dingen die gevonden worden hebben elk een waarde van 150 euro per stuk.
Maar dan is er een addertje onder het gras, wat er namelijk niet aan de kandidaten is verteld is dat zij beginnen op -750 euro. Wanneer er minder dan 5 objecten worden gevonden gaat er de waarde waar de teller van deze opdracht op staat, x 2 eraf. Bijvoorbeeld: 2 gevonden objecten = -450 euro, dat x 2 = 900 euro UIT de pot)

Elk zakje dat wordt gevonden brengt de teller dichterbij 0 euro. De grens van 0 euro wordt behaald gebeurd bij het 5e zakje/dingen op internet/checkpoints.
Hier wordt de tijd stopgezet en krijgen de kandidaten wederom een keuzemoment voorgeschoteld. Afhankelijk van het spelverloop (worden de zakjes/dingen op internet/checkpoints snel gevonden, of juist niet?) wordt er een dilemma voorgelegd aan de kandidaten. Ze kunnen voor een nieuw vraagteken gaan en dan wordt het spel gestopt. Zij verliezen dus geen geld, en er komt ook geen geld in de pot.

Of toch niet.. Dit maal is het kiezen of delen. Als ze besluiten te stoppen verdienen de kandidaten niks, maar wordt er wederom weer een spel gespeeld om het tweede vraagteken. (het tweede vraagteken is een vrijstelling voor één persoon uit de groep)
Wanneer de groep niet kan kiezen wordt er aangeboden om de inhoud van het vraagteken te kopen voor de zojuist verdiende 750 euro. Er wordt hun wel verteld dat dit vraagteken meer waarde heeft dan het eerste vraagteken (dit om hen nog meer te laten twijfelen over stoppen of doorgaan)
 
Wat ze ook kunnen doen is voor het overige geld EN het derde vraagteken gaan. Zodra de groep besluit door te gaan wordt hen, wederom voor het psychologische effect verteld dat er met het tweede vraagteken een vrijstelling was te verdienen.

Wanneer de kandidaten doorspelen is er dus 5 x 150 euro = 750 euro te verdienen.
Als het hun lukt binnen de tijd ALLE 5 de overige zakjes/dingen op internet/checkpoints te vinden ontvangen zij het derde vraagteken helemaal gratis(de supervrijstelling) en wordt de 750 euro verdubbeld naar 1500 euro.
Het kan echter ook gebeuren dat de kandidaten bijvoorbeeld maar 3 objecten binnen de tijd vinden. Zij krijgen dan 3x 150 = 450 euro erbij voor de pot. Maar dat is nog niet alles: De kandidaten krijgen in deze situatie een aanbod om het derde vraagteken voor een bedrag van 2000 euro uit de pot te kopen. Aangezien er een stijgende lijn in de beloning van het vraagteken zit (jokers, vrijstelling) zal het extra aanlokkelijk worden 2000 euro uit te geven. Al met al een erg psychologische opdracht waarin de juiste keuze maken en het groepsproces centraal staan.

Ook de mol zal hierin keuzes moeten maken in de manier waarop hij de groep beïnvloedt. Loopt de opdracht lekker, moet hij ze overtuigen te stoppen zodat zij niet de 1500 euro voor de pot en de supervrijstelling verdienen. Of wil hij juist de verhoudingen op scherp zetten door voor 500 euro het jokerspel te spelen. Of wil hij ze overhalen om bij het 0 euro punt door te spelen, hier te saboteren, maximaal 600 euro te verdienen, en er vervolgens 2000 euro uit te halen. Deze opdracht kan dus alle kanten op..