Het is hier alweer een tijdje stil. Wie is er qua gedrag het meest mols?
Ik zit al na aflevering 2 op Merel als mol. En ik ben daar ook overtuigd van. Ik merk vaak bij haar dingen waarvan ik denk: “wacht even, dit klopt niet.” Bij het stokjes trekken was een hele duidelijke. Ik kan niet geloven dat dat echt was. Ook toen ze twee rode schermen had. Het kwam echt over als een toneelstukje.
Na aflevering 1 had ik Merel op nummer 8 staan, heel erg. Ik vond haar reactie op haar testscherm zó gemeend. Hoe kan het dat ik haar eerst heel ‘echt’ en later heel ‘nep’ vind overkomen? Ik weet het niet.
Maar ook Sarah vind ik hierom in aflevering 6 verdacht. Ze lijkt heel bewust in de camera. Bij de tuktukopdracht praat ze hardop in de camera wanneer ze haar route uitzoekt. Iets later, aan het rijden, herhaalt ze wat ze in gedachten had. Ze is geen enkele keer aangekomen bij Rik, heeft ze misschien in de camera gezegd: “oh nee, ik heb een afslag gemist
”
Ook terwijl ze aan het ziplinen is praat ze in de camera. Ze laat merken dat ze het niet meer weet. Meteen als weer grond onder haar voeten heeft herhaalt ze dat weer. Waarom is ze aan het biechten tijdens de opdracht zelf?
Niels heeft gewoon zo veel rare acties. Zelfs al na aflevering 1. Hij heeft de meeste molacties, maar misschien te veel om overtuigend te zijn. Door zijn jokerwissel heb ik hem afgestreept, maar ik ben toch niet helemaal zeker. In opdrachten zoals Koffiepedia en een Steentje Bijdragen laat hij me toch weer twijfelen.
Wat denken jullie? Kunnen jullie iemand afstrepen op basis van reacties?