Ik ben dan misschien een uitzondering van het hele groepje hier maar ik ben het grotendeels eens met wat er gezegd wordt.
Seizoen 11, 13 en 18 behoren eigenlijk vrijwel "objectief" tot de beste seizoenen.
Seizoen 3 en 8 heb ik veel later pas terug kunnen kijken. Dus ik heb daar wel bewondering voor, maar niet de nostalgie noch echte emotie mee.
Mijn persoonlijke favorieten zijn 10, 14 en 15.
Seizoen 10 was voor mij heel tof, omdat ik in die periode, (nu nog steeds, maar minder overdreven
)
helemaal into de videospellen was. Dus om dan Japan te zien was gewoon F*king vet. Ik was toen ook wat jonger dus was ook wat minder overdreven met het spel bezig. Ik had niks door van verborgen hints, potentiële molacties en dergelijken. Daarom vond ik het ook een Hé? moment dat
de mol was. Dit is ook een van de redenen waarom ik dit programma nu bijna religieus volg xD.
Seizoen 14 had in mijn ogen de leukste groepjes van mensen, die super onverwachts tot stand zijn gekomen. Daarnaast vond ik
ook een prima mol. Deze had het vrij makkelijk aangezien een groot deel van de opdrachten best wel pittig waren, aangezien de groep het meer als een schooluitje zag. Ook vond ik het mooi dat in dit seizoen een kandidaat helemaal zwart gemaakt werd, en er uiteindelijk een massale tunnel instortte, terwijl een groot deel van de mensen hier al goed zaten
Oh ja en de locatie was echt cool, zo anders om te beginnen in een Urban jungle in plaats van een vervanmijnbed-land.
Seizoen 15.
Ik snap dit niet iedereen dit seizoen hoog heeft staan, dit heeft grotendeels te maken met de ietwat domme groep die dit jaar meedeed. wel vond ik het hilarisch om te zien hoe de mol als een dirigent over de groep zat te spreken. Alles wat ze wilde deed zij. Ik denk dat er zelden een mol is geweest die zo onafgebroken heeft kunnen mollen. En de acties die ze hadden laten zien waren eigenlijk grotendeels op eigen houtje. Ik bedoel ja tuurlijk is het individueel makkelijk mollen, maar probeer maar eens ongemerkt een elektrisiteitskastje dat in de muur zit open te maken, terwijl de rest van de kandidaten op nog geen 100 meter(misschien overdreven) zitten te vragen of ze zo'n envelop hebben gezien.
Het land was wederom prachtig en vond het ook heel goed om te zien dat ze grotendeels het volk erbij probeerde te betrekken. (Iets wat ik toch wel een beetje gemist heb in latere seizoenen.) En dan niet te vergeten dat dit seizoen een legendarische uitspraak heeft: "Look at this face, remember this face!"
Eervolle vermelding is seizoen 6,
Dit seizoen heeft bij mij lang ook hoog gestaan(ondanks dat ik het terug heb moeten kijken).
Het was de introductie van de jokers en leverde meteen geweldige verwarrende tv op, Peggy vreet nog steeds haar schoenen op. Ja sommige molacties zijn niet logisch en veruit raar. Maar dat paste precies in het karakter dat de mol van zichzelf had gemaakt. Daarover gesproken was tijdens het terugkijken van het seizoen voor mij eigenlijk vanaf vrij vroeg wel duidelijk wie de mol was, maar dit nam niet weg van het kijkplezier. Ik zat me kapot te lachen van hoe ze het niet konden zien. En dan Frederique. Ja ondanks dat het toen meer dan 6-7 jaar geleden was, heb ik toch ook een traantje moeten laten.
Ter verduidelijking, ik heb tijdens het eerste keer terugkijken van de seizoenen nooit geweten wie de mollen waren. Dit waren dus voor mij ook schokkende onthullingen.