Bedoel je hier de moltalk van aflevering 6? Daar lieten ze toch ook eerst een verkeerde deur zien met de opmerking dat daar de ‘Rat’ enveloppe had moeten hangen? Volgend mij klopte het niet helemaal.
Ik zie verder weinig indicaties dat iets met de ‘Rat’ enveloppe gebeurt is, terwijl die er wel zijn bij ‘Heinz’. Voor Rat blijft bijna alleen een verwisseling door Nathan over.
Ja, de aflevering waar jullie aanwezig waren, aflevering 6 inderdaad.
Diederik dacht dat de Rat-envelop van de paal gepakt had moeten worden, ipv de deur daarachter.
Rop laat dat eerst foto’s zien van de deur met de Heinz-envelop en de blanco envelop op diezelfde deur. Marlijn en Rop zeggen hier allebei dat deze envelop goed was.
Dan laat Rop foto’s zien van de Rat-envelop en de blanco envelop op dezelfde plek. Marlijn zegt dat dit ook goed lijkt te zijn want ‘je ziet zelfs hetzelfde schilfertje’ op de deur.
Diederik vraagt dan of Rop de vorige foto’s terug kan halen, die van Heinz. Rop probeert dat, krijgt verkeerd beeld, hilariteit alom in de studio.
Dan komen toch de foto’s van Heinz weer in beeld, Diederik zegt dan dat de blanco envelop niet helemaal op dezelfde plaats hangt als de eerste envelop met naam. Marlijn zegt dan: “Deze was goed, dat was het plusgeld. Nee, maar deze envelop was zeg maar gevuld. Dit was de goeie envelop. Waarom laten we die überhaupt zien? Daar zat geld in, plusgeld.”
Rop gaat verder naar foto’s Rat. Marlijn: “En in Rat zat het mingeld. Híer gaat het allemaal om.”
Tja, ik weet niet hoor. Maar als het met zoveel stelligheid gebracht wordt door de presentatoren, lijkt het me toch dat ze ‘inside information’ hebben...