Deel 2 van de laatste uitslagen!Van mij hebben jullie ook nog twee puzzels te goed: de woordzoeker en die o zo lastige cryptogram. Beginnen we bij de woordzoeker.
Hier als antwoord even die van Rinusoide.
De overgebleven letters vormen de zin: "wie schrijft, die blijft, vooral in dit seizoen".
Hoe is daarop gescooord?
1. Rinusoide - 14 punten
2. michael90 - 12 punten
3. Susdus - 10 punten
4. monkeysuncle - 8 punten
En dan de crypto. Eerst de oplossingen!
1. Hij laat in Cuba de alcohol niet aan zich voorbijgaan >
ron is het Spaanse woord voor 'rum'.
2. Was de songfestivalzangeres nu afwezig? > de enige songfestivaldeelnemer ooit was Hind, en er was dit jaar geen enkele officiële hint.
3. Ze houdt het niet droog > niet droog, was het dan nat? ja. Nadja.
4. Nu moet je eens even naar me luisteren > hoor 's even! Horace.
5. Chapeau voor de regisseur! > petje af, Rick! Patrick.
6. Tactiek waarbij je het bed van meerdere personen opmaakt > de bedjes zijn gespreid, dus spreiden.
7. Een spelletje voor iedereen die meeleest op het forum > iedereen die meeleest, dus een spel voor de lezer, dus lasergame.
8. Is hij een goeie maat van me of is ie m’n lover? > een goeie maat is een vriend, een lover is in mooi Vlaams 'lief', voilà, vriendlief!
9. Met Franse vrienden ga ik uit in Zeeland > uitgaan in Zeeland, dat gebeurt vooral in Renesse. En mijn naam op z'n Frans wordt iets van Anse, dus: Renaissance.
10. Jeroens handschrift zul je hier niet herkennen, want dit commentaar geef je virtueel > de commentaren die we hier wekelijks in het onderschriftenspel geven, dus: onderschrift.
Hoe hebben jullie deze puzzel gemaakt?
1. michael90 - 14 punten
2. Rinusoide - 12 punten
3. Susdus - 10 punten
4. monkeysuncle - 8 punten
Goed, en met die punten weten we wie de winnaar is van onze puzzelwedstrijd. Hup, klik op die spoiler
1. michael90 159 punten
2. Rinusoide 123 punten
3. monkeysuncle 119 punten
4. Susdus 98 punten
5. ViWiRu 80 punten
6. Enigma TV 45 punten
7. Vieffan 37 punten
8. Brtdm 27 punten
9. Marloezzel 25 punten
10. Hautoa 23 punten
11. Tarbozan 21 punten
12. mrchipie 9 punten
13. MollenvangR-Art 6 punten
14. Ricardo 3 punten
Bram0546 3 punten
Gefeliciteerd winnaar! Iedereen bedankt voor het meespelen! Opmerkingen/suggesties voor verbetering: laat van je horen.