Auteur Topic: 3e muzikale hint  (gelezen 44630 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #80 Gepost op: 31-01-2005, 17:26:19 »
Nee hoor, zo heb ik het ook begrepen ::ok::, verbaasde me alleen enigszins over de inhoud van wat er door Roeland werd gezegd.

Ja ik ook wel, en ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij zo expliciet Nederland zou noemen als dit niet waar zou zijn, en hij in Australie was uitgeziekt (om evt, weer terug in het spel te komen). Ik denk dus niet dat Roeland terug gaat komen.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #81 Gepost op: 31-01-2005, 17:27:07 »
Heeft iemand een bevestiging voor dat achtergrondnummer?
Ik kom er niet verder mee, die band Steps zegt mij helemaal niets (maar kan ook aan mij liggen hoor) en ik weet bijna 100% seker dat ik het nummer wel veel vaker gehoord heb.

't is echt Steps. Heb 't net gedownload en 't stukje wat we te horen kregen zit aan 't einde van 't refrein van 't nummer van Steps.  ::jaja::

Ik blijf trouwens dat stukje waarin Roeland afscheid neemt, wat ze nu ook weer lieten horen, vreemd vinden. Hij zegt er namelijk bij 'Ik heb een dubbele virusinfectie waarvan het herstel een week zal duren'. Hoe weten ze zo precies dat dat 'n week zal duren? En waarom zegt hij dit zo expliciet? Daarom denk ik dat áls hij terug zal komen (ik zeg niet dat 't gebeurd), dat dit na 'n week voor de kandidaten is (dan is dat voor ons in aflevering 5 of 6 denk ik) of na 'n week voor ons (dus dan al in aflevering 4).
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 20:04:30 door Han13 »

Offline Shira

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • free spirit
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #82 Gepost op: 31-01-2005, 17:30:02 »
wat ik zowiezo raar vind:
als je zo ziek bent, aan het infuus ligt ect ect ect...
Is het dan wel verstandig om te reizen? Het is niet zo dat Australië zulke slechte medische voorzieningen heeft dat hij echt terug moet om verpleegd te worden  ::ohno::
w00t!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2005, 17:31:54 »
Wat zei Jim nu precies tegen Gijs op het einde. Hij doelde erop dat Gijs de man in het pak van Pino was. Dat was wel duidelijk, ,maar als Jim nou zoiets zei als 'met dat blauwe vogelpak' dan kun je ook een link leggen naar Meneer de Uil.  ???

Hij zei idd dit: “hallo jij bent de nieuwe deelnemer...jij bent toch acteur? Jij zit toch in dat grote blauwe pak die altijd bij Ieniminie en zo is?” De muzikale hint kan dus ook naar dat fragment gelinkt worden. Gelijk hierna krijg je trouwens dat Gijs erachter komt dat hij 'n kamer voor zich alleen heeft en dat Sander aanbiedt om bij hem te komen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 17:33:59 door Han13 »

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2005, 17:34:24 »
ik heb hier de site gevonden van die groep steps
misschien hebben jullie er iets aan ???

http://www.gensteps.co.uk/


Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline GTi

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2005, 17:42:05 »
Schiffers.FM geeft alleen hints over de Mol en niet over de afvaller.

En we kregen 'When i said goodbye' te horen. Vrij vertaald: 'Toen ik afscheid nam'

En het is vrij duidelijk dat het gewoon over Roeland gaat.
Want de afgelopen aflevering was het Roeland die toen 'afscheid' nam.
Vervolgens krijgen we een stuk van meneer de Uil(Fabeltjeskrant) te horen die zegt:
Oogjes dicht, snaveltjes toe...slaap lekker'
Wellicht denken de makers dat we in de waan worden gelaten dat Roeland daadwerkelijk definitief eruit ligt. Misschien willen ze op deze manier zeggen dat we spreekwoordelijk 'zitten te slapen'.

Offline Mollovic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2005, 17:43:59 »
Dat liedje stat op 2 albums van hun:
Step One(1998)
Steptaculair(2000)

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #87 Gepost op: 31-01-2005, 17:49:46 »
Ik blijf trouwens dat stukje waarin Roeland afscheid neemt, wat ze nu ook weer lieten horen, vreemd vinden. Hij zegt er namelijk bij 'Ik heb een dubbele virusinfectie waarvan het hertel een week zal duren'. Hoe weten ze zo precies dat dat 'n week zal duren? En waarom zegt hij dit zo expliciet? Daarom denk ik dat áls hij terug zal komen (ik zeg niet dat 't gebeurd), dat dit na 'n week voor de kandidaten is (dan is dat voor ons in aflevering 5 of 6 denk ik) of na 'n week voor ons (dus dan al in aflevering 4).

Tuulijk weten ze hoe lang zijn herstel zou gaan duren. Er is een dokter bij gekomen en gevraagt hoe lang het herstel zal gaan duren. Ik geloof dat Angela het ook nog zei (in haar dagboek) dat ze hoopte dat Roeland snel beter zou worden. Als de dokter zou zeggen dat hij met een antibiotica binnen 2 dagen beter zou zijn dan zou hij in het spel kunnen blijven maar twee weken is te lang om te missen.(dat staat wel in het dagboek) Dus moest hij eruit om te herstellen, voor zijn eigen gezondheid het beste.
Keep Watching

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #88 Gepost op: 31-01-2005, 18:00:56 »
het is al eerder gepost maar ik deel de mening ook

het nummer gaat over de verleden tijd (said), dus ik denk dat het eerder over gijs gaat dan over roeland.
En dan een stukje fabeltjeskrant, tja dat lijkt mij dus ook dat het afscheid maar een fabeltje was, wat dus ook klopt want gijs is terug.

dus in mijn ogen is dit weer een hint naar gijs als de mol

Offline GTi

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2005, 18:12:05 »
Maar door de onverwachte terugkeer van Gijs staat hij nog meer in de schijnwerpers.
Dus neem ik aan dat er ook nauwkeuriger op hem wordt gelet, niet echt ideale omstandigheden voor de Mol om te functioneren hé?
Ik denk dat de makers van WIDM zich hiermee alleen voor het hoofd zullen stoten door Gijs als mol te kiezen. Tevens blijft de Mol altijd in het spel. Gijs lag er uit en de ziekte van Roeland was onverwacht, hoe hadden ze het dan kunnen plannen, het komt voor mij nog altijd vrij onlogisch over dat Gijs de Mol is

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2005, 18:34:20 »
oke even over een andere boeg..
de stem ven meneer de uil werd ingesproken door Frans van Dusschoten. Frans van Deursen was de oorspronkelijke kandidaat die later vervangen werd door Jim de Groot.
Oogjes dicht en snaveltjes toe slaat dan op welterusten meneer de president van Boudewijn de Groot.
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #91 Gepost op: 31-01-2005, 18:35:44 »
Dit is een hele goede hint Linda...
Ik denk inderdaad dat dit beter in de richting komt.......
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #92 Gepost op: 31-01-2005, 18:41:13 »
Hmmm, ik zat toevallig net het topic te lezen over het afvallen van Frans van D. op het laatste moment en daaruit blijkt dat hij niet vervangen is door Jim de Groot. Jim was er al bij. Er waren oorspronkelijk waarschijnlijk gewoon 11 kandidaten.

Zie: http://www.wieisdemol.com/topic,10191.0.html

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #93 Gepost op: 31-01-2005, 18:43:34 »
Het zou véél te simpel zijn als Gijs het was, dat zou veel te simpel zijn voor ons molspeurders ...  :-\\

Die hints ze blijven vaag, je kan er alle kanten mee uit, maar de mol mee ontmaskeren is me nog nooit gelukt.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #94 Gepost op: 31-01-2005, 18:46:03 »
oke even over een andere boeg..
de stem ven meneer de uil werd ingesproken door Frans van Dusschoten. Frans van Deursen was de oorspronkelijke kandidaat die later vervangen werd door Jim de Groot.
Oogjes dicht en snaveltjes toe slaat dan op welterusten meneer de president van Boudewijn de Groot.

Sorry, hints gaan over iets wat in de uitzending gebeurd, en dit is ook wel wat ver gezocht hoor. Frans en Frans en een nummer van pappa. Lijkt me erg onwaarschijnljik.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #95 Gepost op: 31-01-2005, 18:52:11 »
Hij zei idd dit: “hallo jij bent de nieuwe deelnemer...jij bent toch acteur? Jij zit toch in dat grote blauwe pak die altijd bij Ieniminie en zo is?” De muzikale hint kan dus ook naar dat fragment gelinkt worden. Gelijk hierna krijg je trouwens dat Gijs erachter komt dat hij 'n kamer voor zich alleen heeft en dat Sander aanbiedt om bij hem te komen.

Dit vind ik een hele goeie! Het klopt met het Fabeltjeskrant gedeelte (groot blauw vogelpak, en met het slapen gaan), en bovendien heeft Gijs al een keer gedag gezegd! Beter dan dit krijg je het niet, denk ik.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #96 Gepost op: 31-01-2005, 19:01:58 »
ik denk ook niet dat het Gijs is. Hoewel ik eerst dacht dat het roeland was en daar heilig van overtuigd was stond ik wel verbaasd te kijken dat Gijs terug kwam. ::oink:: Dit is trouwens niet omdat Roeland eruit is gegaan maar Gijs zou sowieso terug komen. want als Gijs voor Roeland zou komen in de plaatst lama zeggen dan zou er gewoon een executie plaats vinden. en dat was niet het geval.

Mijn eerste gedachte toen Roeland het spel verliet en Gijs erin kwam was, zoals bij vele, dat Gijs de rol van mol overneemt van Roeland maar bij nader inzien wijk ik daar toch vanaf aangezien het er te dik bovenop ligt. Gijs is niet de mol.
Keep Watching

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #97 Gepost op: 31-01-2005, 19:06:38 »
oke even over een andere boeg..
de stem ven meneer de uil werd ingesproken door Frans van Dusschoten. Frans van Deursen was de oorspronkelijke kandidaat die later vervangen werd door Jim de Groot.
Oogjes dicht en snaveltjes toe slaat dan op welterusten meneer de president van Boudewijn de Groot.

Wauwie....! best goed ::tandpastasmiley:: hihi vooral dat laatste van Boudewijn de Groot klinkt zeer overtuigend.... alleen het eerste nog niet helemaal waterdicht omdat toch blijkt (zo schreef Jayne ookal eerder) dat Frans van D. niet vervangen blijkt te zijn door Jim de Groot.

Maar toch Linda! erg goed! ::bravo::
Keep Watching

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #98 Gepost op: 31-01-2005, 19:08:53 »
Naar aanleiding van deze muzikale hint denk ik ook aan Sander, en wel om deze (misschien te) simpele reden:

De tekst wordt ingesproken door mijnheer de uil. Mijnheer is synoniem voor heer, Sander de Heer ?

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2005, 19:16:01 »

Ik blijf trouwens dat stukje waarin Roeland afscheid neemt, wat ze nu ook weer lieten horen, vreemd vinden. Hij zegt er namelijk bij 'Ik heb een dubbele virusinfectie waarvan het hertel een week zal duren'. Hoe weten ze zo precies dat dat 'n week zal duren? En waarom zegt hij dit zo expliciet?

Dat kan ook helemaal niet, om vast te stellen wat iemand onder de leden heeft (of het bacterieel is of een virus) moet een kweek gemaakt worden, en dat is niet zomaar gedaan, een dubbel virus vind ik ook wat vreemd, en ook dat het een week gaat duren.

Het infuus is raar in die zin dat hij ook gewoon veel kan drinken, maar wanneer je veel vocht verliest door diarree én overgeeft (dat leek me niet het geval hij zat gewoon te eten) dán gaan ze over tot infuus.

Kortom verhaal Roeland klopt niet, die zie ik daarom wel weer terugkomen.

(meer iets voor het Roeland topic, ik zal het daar iets anders neertypen om niet te crossposten)