Auteur Topic: 3e muzikale hint  (gelezen 44629 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #160 Gepost op: 4-02-2005, 01:06:10 »
Dusseh ed of willem is de mol  ::)

 
 ::pinokkio::  Ìk?  ::pinokkio::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #161 Gepost op: 4-02-2005, 11:49:43 »
'but I really didn't mean it, when I said goodbye' uit het liedje van Steps is volgens mij toch echt te voor de hand liggend om Roeland of Gijs te kiezen.

Het liedje van Steps staat volgens mij op een cd met o.a. 'Tragedy' (Gijs' knie?) en 'Deeper Shade of Blue' (iets met die pasta blue sky ofzo?).

OffTopic: Ik las dat iemand schaamde dat hij/zij fan van Steps was? Snap ik niet echt. Een echte fan ben ik niet geweest, maar ik heb hun muziek altijd wel gewaardeerd. niet al te diepgaand, maar wel leuk en lekker vrolijk en goed in het oor liggend.

Offline ngorogoro

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2005, 11:10:55 »
de fabeltjes krant en wie is de mol. de mol in de fabeltjeskrant heet momfer. en laat de bril van momfer de mol nou precies op de bril van jim de groot lijken...







Offline ngorogoro

  • Forumlid
jim is de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2005, 11:14:05 »
de fabeltjes krant en wie is de mol. de mol in de fabeltjeskrant heet momfer. en laat de bril van momfer de mol nou precies op de bril van jim de groot lijken...



open de bijlagen maar, hier zie je fabeltjeskrant mol momfer alias mol jim de groot




Offline ngorogoro

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2005, 11:25:42 »
en niet de bijlage vergeten natuurlijk, sorry!

Offline misz_louisa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • De mol pest de wormen....
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2005, 20:25:22 »
De gene die dat fabeltjes krant gedoe zegt is niet de orginele! Wij denken dat Marc-Marie het heeft ingesproken.

Over dat slaap gedoe, aan het begin van de aflevering zie je nog iemand in bed, weet iemand wie?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2005, 21:09:02 »
Over dat slaap gedoe, aan het begin van de aflevering zie je nog iemand in bed, weet iemand wie?

Sander wijst naar 't bed en zegt dat 't Gijs is. Hij heeft helemaal de dekens over zich getrokken, dus daarom zie je 't niet. Daarna zie je Gijs ook lopen met die dekens over zich heen. Is ondanks de dekens te zien aan de lengte.  ;D

Offline ?¿?¿

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2005, 22:19:14 »
waarom zou die aanwijzing van de fabeltjeskrant gaan over andere rollen dan meneer de uil. ik hoor namelijk meerdere mensen over andere rollen in de fabeltjes krant.
Ja hoort alleen het stukje van meneer de uil, dat zou toch betekenen dat het iets van meneer de uil te maken heeft of met het gene wat hij zegt. Als het met een van de andere rollen te maken heeft waarom hoor je dan niet een stukje van het begin liedje van de fabeltjeskrant??
of zit ik nu uit m'n nek te lullen???

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2005, 22:25:19 »
Nee, hoor je hebt het helemaal goed ?vaagtekentje?
Maar hier zoeken ze soms zo door dat bijna Paulus de boskabouter erbij gehaald word en Eukalypta  ::rofl::

Wat me nu leuk lijkt is om te gokken wat ze maandag gaan draaien bij de muz. hint.

Ik ga even een gokje wagen...
Zeg roodkapje waar ga je heenuh zo alleen  ::jaja::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline peetie

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2005, 22:28:40 »
en toch he die link met mnr de uil en weltrusten mnr de president (boudewijn de groot) zou best es kunnen kloppen want heb de teks van t origineel er bij gehaald van Tim mc graw en die luid:

I remember sunday mornings walking on the beach
And that place we'd stop for breakfast with the old red vinyl seats
(1ste 2 zinnen)

is jim niet wezen plassen in een bingo tent met rode stoelen??? ???

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2005, 22:53:08 »
Je hoort alleen het stukje van meneer de uil, dat zou toch betekenen dat het iets van meneer de uil te maken heeft of met het gene wat hij zegt.

Precies.
Meneer De Uil is een blauwe vogel
Pino is ook een blauwe vogel

Jim vergeleek Gijs met Pino, aan het eind van aflevering 3. Dus het is of Jim of Gijs...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2005, 22:58:00 »
Precies.
Meneer De Uil is een blauwe vogel
Pino is ook een blauwe vogel

Jim vergeleek Gijs met Pino, aan het eind van aflevering 3. Dus het is of Jim of Gijs...



 ::rofl:: ::rofl::
Waarschijnlijk Jim want die kwam op het idee
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2005, 01:29:48 »
Precies.
Meneer De Uil is een blauwe vogel
Pino is ook een blauwe vogel

Jim vergeleek Gijs met Pino, aan het eind van aflevering 3. Dus het is of Jim of Gijs...



Kee dan word het sesamstraat  ::tandpastasmiley::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline clever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2005, 10:57:57 »
Of verwijst de meneer de uil hint hier soms naar...
Bij het invullen van het lijstje van kandidaten die het sterkst c.q. het minst sterk in hun schoenen staan, vertelt Jim dat hij aanvankelijk Sander als eerste wilde kiezen, maar dat toch maar niet deed omdat deze zich tijdens het discussieren ging gedragen als een kuiken.... (UILskuiken?)


Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2005, 11:09:09 »
Volgens mijn pa en ma speelt momfer de mol uit de fabeltjeskrant mondharmonica.. en wat speelt jim aan het einde van afl. 4? ... Trouwens dat is ook een vaag shot, waar slaat dat op?

Offline ikkuhbender

  • Winnaar pool ER strijd der titanen 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'm the winner of ERST-pool 2006!!!
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #175 Gepost op: 6-02-2005, 18:06:36 »
ik heb nog eens vandaag alle 4 de aflevingen bekeken... zelfs met m'n vader die heb aflevering 1 zag (geen WIDM fan) hij zei dat is die man met die cowboy hoed... ik verdacht victoria, als je goed kijkt heeft ze steeds kleine hints... maar nu ben ik toch aan het twijfelen gegaan, en na deze 4 afleveringen bekeken te hebben, denk ik: of Victoria (Victoria bier met die tonnen op het strand o.a.) en Jim, beetje meer opvallende hints!!

Offline ?¿?¿

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2005, 21:30:46 »
Volgens mijn pa en ma speelt momfer de mol uit de fabeltjeskrant mondharmonica.. en wat speelt jim aan het einde van afl. 4?
Het is volgens mij niet momfer de mol die mondharmonica speelt maar die wolf... die speelt zo'n oude trekharmonica(accordion)


Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #177 Gepost op: 7-02-2005, 03:46:26 »
Alle door jullie gevonden oplossingen voor de derde muzikale hint alsmede de hint en het radiointerview met de afvaller (Roeland) vind je zoals gebruikelijk overzichtelijk verzameld op de hintspagina .

Hier verzamelen we ook de hints uit de diverse topics alsmede de hints die gevonden worden op de .nl site :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #178 Gepost op: 7-02-2005, 04:06:46 »
Niet te geloven dat die Spaghettie Blue Sky  ::) nog steeds onderwerp van discussie is!  ::oink::

In aanvulling op iemand hiervoor, volgens de moeder van mijn vriend speelde die momfer ook op een mondharmonica, ik kan het alleen niet terug vinden op de fabeltjeskrant site en ook google geeft geen enkele link.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #179 Gepost op: 7-02-2005, 08:39:43 »
Ik lees hier op www.fabeltjesweb.nl dat:

"Momfer komt uit de Limburgse mijnen. Hij mompelt van tijd tot tijd zijn geheel eigen filosofie als afgedankte lichtschuwe mijnwerker. Natuurlijk mét zuidelijk accent en in een mengeling van Duits, Nederlands en Frans. Zijn favoriete bezigheid is het roken van een sigaartje. Hierdoor en natuurlijk ook door zijn werk in de mijnen, is zijn gezondheid niet al te best. Hij loopt dan ook kuchend rond door het dierenbos. " En de stem wordt ingesproken door Frans van Dusschoten. En bij de Smurfen heeft hij de stem van o.a. Brilsmurf (Jim???) en Potige Smurf ingesproken.