Ik heb twee avonden eens nuttig (?) besteed en geprobeerd de beurten in het memory-spel uit te zoeken. Ik kwam er al snel achter dat niet alle beurten getoond worden, op een na zijn dat beurten waarin geen paar gedraaid wordt.
De kandidaten doen het spel in de omgekeerde volgorde waarin ze over de brug gegaan zijn. Milouska is dus als eerste aan de beurt, gevolgd door Mary-Lou, Chris, Frédérique, Toine, Peggy, Geert en als laatste Richard. Ik kwam uit op een totaal van 34 beurten.
Dit is het speelbord dat ik heb kunnen reconstrueren. De kolommen heb ik van links naar rechts de letters A tot en met F gegeven, de rijen van boven naar beneden de cijfers 1 tot en met 6. In het speelbord staat 1 voor -1000, 2 voor +2000, O voor een joker. De overige letters komen overeen met de beginletter van de persoon op de foto, waarbij Milouska de M heeft en Mary-Lou de L.
A B C D E F
1|O F O R O L
2|P 2 1 G O O
3|O M 1 R G 1
4|O T O 2 P O
5|C O L O 2 1
6|2 F O C M T
Per beurt geef ik steeds twee diagrammen: Het linker diagram toont wat de kandidaat ziet voordat hij een zet doet, het rechter diagram toont welke zetten de kandidaat doet, de al eerder omgedraaide kaarten zijn hier vervangen door een X.
Milouska is als eerste aan de beurt.
. . . . . . Beurt 1: . . . . . .
. . . . . . . . 1 . . .
. . . . . . Milouska . . 1 . . .
. . . . . . . . . . . .
. . . . . . C2: 1 . . . . . .
. . . . . . C3: 1 . . . . . .
Milouska verspeelt meteen 1000 euro en dat is een verdachte actie. Omdat ze een paar omdraait, mag ze nog een keer spelen.
. . . . . . Beurt 2: . . . . . .
. . 1 . . . . . X . . .
. . 1 . . . Milouska . . X . . .
. . . . . . . . O . . .
. . . . . . C4: 0 . . L . . .
. . . . . . C5: L . . . . . .
Milouska draait twee verschillende kaarten om. Ik vind het verdacht dat ze vier kaarten in een rechte lijn naar beneden speelt, richting de grond dus: een mol zit immers graag ondergronds.
Nu is de beurt aan Mary-Lou.
. . . . . . Beurt 3: O . . . . .
. . 1 . . . . . X . . .
. . 1 . . . Mary-Lou . . X . . .
. . . . . . . . O . . .
. . . . . . A1: O . . . . . .
. . . . . . C4: O . . . . . .
De eerste kaart draait ze op geluk om, de tweede herinnert ze zich nog van beurt 2 en Mary-Lou haalt de eerste joker binnen. Ze mag nog een keer spelen.
O . . . . . Beurt 4: X . . . . .
. . 1 . . . . . X . O .
. . 1 . . . Mary-Lou . . X . . .
. . O . . . . . X . . O
. . . . . . F4: 0 . . . . . .
. . . . . . E2: 0 . . . . . .
Op geluk haalt Mary-Lou de tweede joker binnen. Daarom mag ze nog een keer spelen (beurt 5), maar dit komt niet in beeld. Uit het vervolg kun je opmaken dat ze geen paar draait.
Vervolgens mag Chris spelen.
O . . . . . Beurt 6: X . . . . .
. . 1 . O . P . X . X .
. . 1 . . . Chris O . X . . .
. . O . . O . . X . . X
. . . . . . A2: P . . . . . .
. . . . . . A3: O . . . . . .
Chris draait twee willekeurige kaarten om, hij maakt geen paar. Frédérique speelt verder.
O . . . . . Beurt 7: X . . . . .
. . 1 . O . . . X . X .
. . 1 . . . Frédérique O . X . . .
. . O . . O . . X . . X
. . . . . . B5: O . O . . . .
. . . . . . A3: O . . . . . .
De tweede kaart herinnert Frédérique zich van beurt 6, ze haalt de derde joker binnen. Ze mag nog een keer (beurt 8 ), maar deze beurt wordt niet vertoond. Ook de volgende beurt (beurt 9) van Toine komt niet in beeld. Ze halen beiden geen paar.
(wordt vervolgd)