Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225654 keer)

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #200 Gepost op: 31-01-2008, 17:13:21 »
Ze staan bijna allemaal in dit topic, maar hier een overzichtje mogelijke verklaringen richting Dennis:

De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Bad Moon Rising' van Creedence Clearwater Revival en staat op het album 'Green River'. De regel die we te horen krijgen is: "I see trouble on the way".
 
- De regel "I see trouble on the way" zou op fietser Dennis kunnen slaan. Hij ziet dat Annette achterop raakt, wat voor de Mol vervelend is (hij ziet problemen) omdat dat één van de klimmers meer tijd geeft om 1000 euro binnen te halen. Vandaar dat Mol Dennis (als 'I' in de regel) haar helpt. In deze uitleg ziet de Mol problemen voor zichzelf.

De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Full Color Guilt' van Boy Sets Fireen staat op het album 'Tomorrow Come Today'. De regel die we te horen krijgen is: "did you even notice what you took".

- De titel van het nummer 'Full Color Guilt' zou op diegenen kunnen slaan die in de seinopdracht Edo ervan beschuldigen dat hij met zijn oranje t-shirt het seinen bemoeilijkt omdat door dit shirt de kleuren geel en rood minder goed te zien zijn. Dennis terwijl hij door de verrekijker kijkt: "Echt té onhandig, een  oranje shirt en gele en rooie mouwen als vlag!" Patrick in een biecht: "Edo die had een oranje t-shirt aan. (..) Toen dacht ik van ja, als jij de Mol bent.." Regina in een biecht: "Ik vond Edo ook wel een beetje verdacht want hij had een oranje t-shirt aan en rood en geel. Hij wilde dat eerste ding doen (..) en toen heeft hij dus Cash Cab misschien in de war kunnen schoppen daardoor." Ze geven alledrie de kleurencombinatie ('Full Color') van Edo de schuld ('Guilt') voor het (mogelijk) hinderen van de opdracht.

- De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoeëerd heeft.

- "did you even notice what you took": In de seinopdracht besluit Joris de foto van Dennis in plaats van die van Coen mee te nemen. De Mol tegen Joris: "Heb je wel in de gaten wat je meenam? Een foto van mij.."

De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'What You Get Is What You See' van Tina Turner. De regel die we te horen krijgen is net als de titel: "what you get is what you see".

heeft 'wat je krijgt is wat je ziet' (of omgedraaid vanwege 'Turner' naar 'wat je ziet is wat je krijgt') met de opdracht met de bordjes te maken en de zin: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik"? Via deze zin kan de hint op verschillende kandidaten slaan: op Coen die het bordje 'zie' draagt, op Edo met het bordje 'mol', op Dennis met de bordjes 'acht' (achtste Mol) en 'ik': De zin die de kandidaten in de opdracht met de bordjes voor het maximale geldbedrag hadden moeten vormen luidt: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer '100 Million' van Audio Bullys. Het gedeelte dat we te horen krijg is: "As I walk through my mind all my thoughts are behind, When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed, And there's things that we bring when we fling with the sing, And we want to be in from the start to the fin, Is it me? Is it them? Is it you or your friends?".

Slaat het stukje 'deals being signed' op één van de kandidaten die betrokken is bij een topitoruil? De 'deal' van Joris en Dennis is het opmerkelijkst.

Heinz... je bent een goede volhouder! Maar zoals ik al ergens zei, RJBanthum is niet te overtuigen!  ::)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2008, 17:22:41 »
Heinz... je bent een goede volhouder! Maar zoals ik al ergens zei, RJBanthum is niet te overtuigen!  ::)

Als RJBanthum ook eens zulke goede verklaringen van de muzikale hints voor 'zijn' mol kan plaatsen in de Joris topic ipv dat hij/zij zo z'n best doet om anderen van Dennis, danwel anderen mol-kandidaten af te halen...  ;)


Oh ja en ik heb vandaag ontdekt dat de dochter van Dennis, Lola heet  :D
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 18:16:32 door Lola-aapje »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2008, 17:28:48 »
Ze staan bijna allemaal in dit topic, maar hier een overzichtje mogelijke verklaringen richting Dennis:

De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Bad Moon Rising' van Creedence Clearwater Revival en staat op het album 'Green River'. De regel die we te horen krijgen is: "I see trouble on the way".
 
- De regel "I see trouble on the way" zou op fietser Dennis kunnen slaan. Hij ziet dat Annette achterop raakt, wat voor de Mol vervelend is (hij ziet problemen) omdat dat één van de klimmers meer tijd geeft om 1000 euro binnen te halen. Vandaar dat Mol Dennis (als 'I' in de regel) haar helpt. In deze uitleg ziet de Mol problemen voor zichzelf.

De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Full Color Guilt' van Boy Sets Fireen staat op het album 'Tomorrow Come Today'. De regel die we te horen krijgen is: "did you even notice what you took".

- De titel van het nummer 'Full Color Guilt' zou op diegenen kunnen slaan die in de seinopdracht Edo ervan beschuldigen dat hij met zijn oranje t-shirt het seinen bemoeilijkt omdat door dit shirt de kleuren geel en rood minder goed te zien zijn. Dennis terwijl hij door de verrekijker kijkt: "Echt té onhandig, een  oranje shirt en gele en rooie mouwen als vlag!" Patrick in een biecht: "Edo die had een oranje t-shirt aan. (..) Toen dacht ik van ja, als jij de Mol bent.." Regina in een biecht: "Ik vond Edo ook wel een beetje verdacht want hij had een oranje t-shirt aan en rood en geel. Hij wilde dat eerste ding doen (..) en toen heeft hij dus Cash Cab misschien in de war kunnen schoppen daardoor." Ze geven alledrie de kleurencombinatie ('Full Color') van Edo de schuld ('Guilt') voor het (mogelijk) hinderen van de opdracht.

- De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoeëerd heeft.

- "did you even notice what you took": In de seinopdracht besluit Joris de foto van Dennis in plaats van die van Coen mee te nemen. De Mol tegen Joris: "Heb je wel in de gaten wat je meenam? Een foto van mij.."

De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'What You Get Is What You See' van Tina Turner. De regel die we te horen krijgen is net als de titel: "what you get is what you see".

heeft 'wat je krijgt is wat je ziet' (of omgedraaid vanwege 'Turner' naar 'wat je ziet is wat je krijgt') met de opdracht met de bordjes te maken en de zin: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik"? Via deze zin kan de hint op verschillende kandidaten slaan: op Coen die het bordje 'zie' draagt, op Edo met het bordje 'mol', op Dennis met de bordjes 'acht' (achtste Mol) en 'ik': De zin die de kandidaten in de opdracht met de bordjes voor het maximale geldbedrag hadden moeten vormen luidt: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer '100 Million' van Audio Bullys. Het gedeelte dat we te horen krijg is: "As I walk through my mind all my thoughts are behind, When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed, And there's things that we bring when we fling with the sing, And we want to be in from the start to the fin, Is it me? Is it them? Is it you or your friends?".

Slaat het stukje 'deals being signed' op één van de kandidaten die betrokken is bij een topitoruil? De 'deal' van Joris en Dennis is het opmerkelijkst.
Goed overzicht Heinz ::ok::
Maar ook dit laat me niet in de verleiding brengen om over te stappen op Dennis als Mol.
Hij kan het gewoon niet zijn! (Of heb ik last van Tunnelvisie...???)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2008, 20:14:57 »

Oh ja en ik heb vandaag ontdekt dat de dochter van Dennis, Lola heet  :D

Kijk, dat is nou de hint van het seizoen...

 ::vergroot::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2008, 21:28:01 »
Dennis zit er nog in. :D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2008, 21:29:14 »
totáál geen verdacht gedrag gezien.  ::ohno::

had de vraag bij de achtbaan fout, maar dat had bijna iedereen.
had een goede strategie bij de toren, zette aan tot actie en nam ook nog eens de vrijstelling niet.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2008, 21:33:53 »
totáál geen verdacht gedrag gezien.  ::ohno::

had de vraag bij de achtbaan fout, maar dat had bijna iedereen.
had een goede strategie bij de toren, zette aan tot actie en nam ook nog eens de vrijstelling niet.

Dan heb je niet opgelet! Alleen in de eerste opdracht kon worden gemold en dat deed Dennis dan ook;

- huismijt zeggen terwijl het goede antwoord langs is gekomen, is erg een mollenactie

Verder:

- Was hij zich zo in de discussie aan het manouvreren dat hij niet de schuld kreeg.

- ik zag een zwarte 8 snookerbal langskomen (maar dat is voor de 8- topic ;))

Verder was het een aflevering waarin de mol niet zoveel kon doen, want een vrijstelling afpakken van een kandidaat wil ook de mol

Daarna moest hij er voor zorgen dat de vrijstelling niet naar hem ging, want hoe Dennis (als mol) de test ook maakt, hij zal altijd een groen scherm zien, en dat zou hem erg verdacht maken, nietwaar?

Patrick en Joris zijn deffinitief afgevallen. Dunya, Regina en Edo vielen al af.

Dennis blijft nu echt alleen over (wouwie heb ik al vanaf de 1e aflevering een keer goed  ;))
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 21:37:42 door Lola-aapje »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2008, 21:36:10 »
wat een onverdacht gedrag.  ::ohno::

als een idioot op zoek gaan naar tape en papier en dan ook nog op tijd bij regina aankomen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #208 Gepost op: 31-01-2008, 21:40:02 »
Het ging niet om geld maar om de vrijstelling van Regina. Als Regina onzeker is van haar test dan heeft de mol er baat bij haar in het spel te houden lijkt me.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #209 Gepost op: 31-01-2008, 21:41:54 »
wat een onverdacht gedrag.  ::ohno::

als een idioot op zoek gaan naar tape en papier en dan ook nog op tijd bij regina aankomen.



Dit is echt verkeerd gezien hoor, de mol wil niet dat een kandidaat zomaar een vrijstelling krijgt. Daarbij weet de mol ook dat als je Regina bevrijdt dat er alsnog een mogelijkheid komt om de vrijstelling te verkopen, namelijk aan Joris.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 15:18:10 door Lola-aapje »

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #210 Gepost op: 31-01-2008, 21:44:19 »
Joris zei toch zelf huismijt tegen Dennis, die dat weer doorschreeuwde naar Patrick??
The sun came up and reality set in.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2008, 21:45:28 »
wat een onverdacht gedrag.  ::ohno::

als een idioot op zoek gaan naar tape en papier en dan ook nog op tijd bij regina aankomen.


Hij kon lekker onverdacht doen want het maakte niets uit voor de pot.
1000 euro eruit, 2000 euro erin, weer 1000 euro eruit.
Hartstikke goed voor een mol, goed je best kunnen doen en het levert niets op.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2008, 21:47:04 »
hmm, maar de 1000 euro kwam weer terug als regina haar vrijstelling kwijt was?
wat zie ik over het hoofd dan? ???


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2008, 21:48:48 »
hmm, maar de 1000 euro kwam weer terug als regina haar vrijstelling kwijt was?
wat zie ik over het hoofd dan? ???



Dat er nogmaals een vrijstelling in beeld komt die 1000 euro kost, en die, mits goed aangewezen, voor iedereen is.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2008, 21:49:05 »
Dat Joris zijn eigen allergie niet weet, xD wat een knuppel :P Maar hij is dus niet de mol... Ik hoopte ZO op een groen scherm bij hem :P Maar verwachte het al niet meer met alleen hij en Edo over...

Dennis is wel weer enorm fanatiek geweest bij deze opdrachten. Als hij wist wat er ging gebeuren (wat de mol dus altijd weet), dan had hij toch ook geweten dat de vrijstelling dan voor iemand anders geweest was? Waarom had hij zich dan zo ingespannen en geld in de pot gebracht. Wilde hij zo graag de vrijstelling bij Regina weghalen (vanuit molperspectief)?

Ik zie hem nog steeds als kandidaat, maaaarrr hij komt wel steeds meer in de picture natuurlijk... Hij heeft ook goed geraden waar het aanbod van PJH om ging: De vrijstelling... Wist hij dit?

Raar en raar... :P

Goede uitleg van de muzikale hints Heinz! top! Ik vind ze inderdaad erg sterk... :-/ Het lijkt erop dat ik flink gefooled ben door Joris. Op dit moment staan Patrick en Dennis samen op nr. 1 :-/

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #215 Gepost op: 31-01-2008, 21:50:00 »
Joris zei toch zelf huismijt tegen Dennis, die dat weer doorschreeuwde naar Patrick??

Oke, maar met een beetje logisch nadenken kom je met dat andere antwoord.

hmm, maar de 1000 euro kwam weer terug als regina haar vrijstelling kwijt was?
wat zie ik over het hoofd dan? ???

Ja, het zit me ook dwars, maar dit staat in het moldagboek:

Citaat
En er is in ieder geval niemand naar huis dit keer! Dat komt mij goed uit, want daar gaat weer 1000 euro...
En ik moet eerlijk zeggen, het is ook wel een leuke club mensen, dus voor deze ene keer kan ik als mol wel over mijn hart strijken en gaan we gezellig met z'n allen door.
Wie doet er nog een spelletje mee?

Is er dan toch 1000 euro weg? Ja, voor de vrijstelling van Joris  ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #216 Gepost op: 31-01-2008, 22:48:15 »
En ik moet eerlijk zeggen, het is ook wel een leuke club mensen, dus voor deze ene keer kan ik als mol wel over mijn hart strijken en gaan we gezellig met z'n allen door.


Dit staat in het dagboek van de mol.
Misschien betekent het niets anders dan de uitdrukking wil zeggen, maar Dennis had wel een t-shirt aan met een soort hart erop. En da's best een beetje toevallig  ::)





Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #217 Gepost op: 1-02-2008, 00:42:12 »
Op Dennis z'n T-shirt stond ook te lezen:

the apers, ofwel de apers --> naäpen --> iemand/iets anders imiteren --> niet zichzelf zijn --> DE MOL???

(mss wat vergezocht ::tandpastasmiley::)
2024: wie is de Mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #218 Gepost op: 1-02-2008, 01:11:11 »
- huismijt zeggen terwijl het goede antwoord langs is gekomen, is erg een mollenactie

Verder:

- Was hij zich zo in de discussie aan het manouvreren dat hij niet de schuld kreeg.

Inderdaad. Dennis verdedigt zich in plaats van rustig een verdacht smoelwerk te trekken. Dat laatste zou ik doen als ik kandidaat was. Maar (Mol) Dennis probeert zich er uit te kletsen.

Verder deed ie goed zijn best bij de zoektocht naar Regina, dat kan ik niet ontkennen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #219 Gepost op: 1-02-2008, 01:15:06 »
Op Dennis z'n T-shirt stond ook te lezen:

the apers, ofwel de apers --> naäpen --> iemand/iets anders imiteren --> niet zichzelf zijn --> DE MOL???

(mss wat vergezocht ::tandpastasmiley::)

 ::jaja::  ::jaja::  ::rofl::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!