Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225638 keer)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #360 Gepost op: 15-02-2008, 00:31:41 »
Toch kan ik nog steeds niet verklaren waarom Dennis in het voorbereidende groepje in het maisveld wou. Iemand een theorie?
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #361 Gepost op: 15-02-2008, 00:32:53 »
Als je het over alle afleveringen bekijkt, is Dennis ้้n van de slimste kandidaten en heeft ook best veel geld in de pot gebracht. Zijn argumenten zijn altijd vanuit kandidaatsperspectief (kan een mol natuurlijk ook spelen), maar ik heb regelmatig gezien dat hij een opdracht weet te redden, of een deel doet slagen... Dat vind ik gewoon geen molgedrag.

Heeft Dennis best veel geld in de pot gebracht? Even de feiten op een rijtje:
1. Kwis. Fout beantwoord, geen € 250 in de pot
2. Als fietser is Dennis aan Coen gekoppeld. Als hij arriveert, is Coen aan het klimmen en verdient die geen € 1000.
3. Dennis pakt 1 joker en levert die in. Er gaat € 100 uit de pot.
4. Dennis schiet twee keer mis; geen geld in de pot.
5. Seinopdracht. Er wordt geen geld verdiend.
6. Bagage wegen: Dennis heeft wel de lichtste tas, maar er wordt door de groep geen geld verdiend.
7. Met bordjes en handboeien lopen. De groep verdient 9 x € 250 = € 2250. Maar dat is niet alleen de verdienste van Dennis.
8. In het maisveld hijst Dennis de vlag met "x 1/4" zodat van de te verdienen € 500 nog maar € 125 overblijft.
9. Foto's in hotelkamer. De opdracht mislukt; geen € 2250 in de pot.
10. Bommen in fabriek. Met Patrick verdient hij € 500 + € 100 = € 600.
11. Achtbaan. Dennis beantwoordt de vraag over de allergie van Joris fout, hoewel Dunya het antwoord al had genoemd.
12. Dennis en Edo vinden Regina en verdienen € 2500. Maar de groep pakt de vrijstelling, dus er gaat € 1000 vanaf.
13. Bij het gokken verdienen Dennis en Patrick € 2000. Op het nippertje, want de zangers hadden maar 1010 pesos opgehaald (slechts 10 peso's meer dan de opdracht)
14. Met de taxi-opdracht verdient de groep € 2500. Maar dat is niet alleen de verdienste van Dennis.
15. Opdrachten opnoemen. Dennis kiest de tweede keer de verkeerde kaart, zodat er opnieuw € 1500 uit de pot gaat.
16. De poppenopdracht mislukt, omdat Dennis kiest voor een onduidelijke G en Georgina. Er komt geen € 1500 in de pot.
17. Dennis en Edo vissen de kist met € 500 uit het water. Er blijft 3 kisten liggen (met € 1750)

Dat Dennis dus best veel geld heeft verdiend, valt dus best wel mee. Als hij geld verdient, komt dat omdat hij met anderen is (bordjes/handboeien, bommen in fabriek, gokken, taxi-opdracht, speedboot) en op dat moment kennelijk niet al te opzichtig kan mollen...

Het gaat mij er overigens niet om om je te overtuigen dat Dennis de mol moet zijn, maar als je iets beweert ("Dennis heeft veel geld verdiend") moeten we ons natuurlijk wel aan de feiten houden.  :D
Goede jacht!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #362 Gepost op: 15-02-2008, 00:33:09 »
Toch kan ik nog steeds niet verklaren waarom Dennis in het voorbereidende groepje in het maisveld wou. Iemand een theorie?

Misschien was dat niet helemaal een keuze? Ik moet de aflevering dan even na kijken, maar waren anderen hem niet voor met het kiezen voor ophalen?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #363 Gepost op: 15-02-2008, 00:45:04 »
Toch kan ik nog steeds niet verklaren waarom Dennis in het voorbereidende groepje in het maisveld wou. Iemand een theorie?

Je hebt als Mol drie keuzes: op de toren, bij de voorbereiders, of bij de geldhalers.
Misschien wilde hij op de toren de boel laten mislukken, maar Edo en Joris reageerden erg snel toen er 2 mensen gevraagd werden zonder hoogtevrees.
Hij had dan wel kunnen roepen dat hij ๓๓k heel graag wil, maar dat valt op.
De voorbereiders moesten veilige plekken cre๋ren door vlaggen te hijsen. De enige vlag die Dennis hees, was die met "x 1/4" waardoor van te verdienen € 500 maar € 125 zou overblijven. En op weg naar de tweede vlag werd hij (helaas) gepakt...
Alle aandacht ging daarna naar Coen, die gepakt werd met € 1625 op zak. En naar Edo en Joris die te laat gewaarschuwd zouden hebben.
Goede jacht!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #364 Gepost op: 15-02-2008, 07:03:56 »
Heeft Dennis best veel geld in de pot gebracht? Even de feiten op een rijtje:
1. Kwis. Fout beantwoord, geen € 250 in de pot
2. Als fietser is Dennis aan Coen gekoppeld. Als hij arriveert, is Coen aan het klimmen en verdient die geen € 1000.
3. Dennis pakt 1 joker en levert die in. Er gaat € 100 uit de pot.
4. Dennis schiet twee keer mis; geen geld in de pot.
5. Seinopdracht. Er wordt geen geld verdiend.
6. Bagage wegen: Dennis heeft wel de lichtste tas, maar er wordt door de groep geen geld verdiend.
7. Met bordjes en handboeien lopen. De groep verdient 9 x € 250 = € 2250. Maar dat is niet alleen de verdienste van Dennis.
8. In het maisveld hijst Dennis de vlag met "x 1/4" zodat van de te verdienen € 500 nog maar € 125 overblijft.
9. Foto's in hotelkamer. De opdracht mislukt; geen € 2250 in de pot.
10. Bommen in fabriek. Met Patrick verdient hij € 500 + € 100 = € 600.
11. Achtbaan. Dennis beantwoordt de vraag over de allergie van Joris fout, hoewel Dunya het antwoord al had genoemd.
12. Dennis en Edo vinden Regina en verdienen € 2500. Maar de groep pakt de vrijstelling, dus er gaat € 1000 vanaf.
13. Bij het gokken verdienen Dennis en Patrick € 2000. Op het nippertje, want de zangers hadden maar 1010 pesos opgehaald (slechts 10 peso's meer dan de opdracht)
14. Met de taxi-opdracht verdient de groep € 2500. Maar dat is niet alleen de verdienste van Dennis.
15. Opdrachten opnoemen. Dennis kiest de tweede keer de verkeerde kaart, zodat er opnieuw € 1500 uit de pot gaat.
16. De poppenopdracht mislukt, omdat Dennis kiest voor een onduidelijke G en Georgina. Er komt geen € 1500 in de pot.
17. Dennis en Edo vissen de kist met € 500 uit het water. Er blijft 3 kisten liggen (met € 1750)

Dat Dennis dus best veel geld heeft verdiend, valt dus best wel mee. Als hij geld verdient, komt dat omdat hij met anderen is (bordjes/handboeien, bommen in fabriek, gokken, taxi-opdracht, speedboot) en op dat moment kennelijk niet al te opzichtig kan mollen...

Het gaat mij er overigens niet om om je te overtuigen dat Dennis de mol moet zijn, maar als je iets beweert ("Dennis heeft veel geld verdiend") moeten we ons natuurlijk wel aan de feiten houden.  :D


dan moet je je ook beperken tot de feiten meneer :)
9. Foto's in hotelkamer. De opdracht mislukt; geen € 2250 in de pot.
5. Seinopdracht. Er wordt geen geld verdiend.
 .... is dat dennis zn verdienste ? het ging erom hoeveel geld dennis in de pot heeft gebracht, of heel duidelijk niet.
dan zijn dit soort dingen natuurlijk nonsense om te melden. dit zegt net zoveel over dennis als over de andere kandidaten
dennis for mole !

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #365 Gepost op: 15-02-2008, 08:28:31 »
Ik zit nog steeds op Dennis als mol... maar waarom reageerde hij zo boos toen gisteren gevraagd werd tijdens de executie of mensen het eens waren met Patrick's vrijstelling? Redelijk overtuigend kandidaten gedrag...

En nu ik dit overzicht hierboven zie, en de opdrachten in mijn hoofd na ga... hij had echt VEEL beter kunnen mollen. Edo daarentegen... mmm...

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #366 Gepost op: 15-02-2008, 08:41:41 »
8. In het maisveld hijst Dennis de vlag met "x 1/4" zodat van de te verdienen € 500 nog maar € 125 overblijft.
Dat deed hij om die plek veilig te maken!
Ze hadden vooraf afgesproken om alle vlaggen te hijsen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #367 Gepost op: 15-02-2008, 09:12:34 »
Aflevering 5 begon met een foute aankondiging, n.l. dat BLIK OP DE WEG zou beginnen i.p.v. WIDM

Ik kreeg zomaar een ingeving.
BLIK op de weg.
B=(letter) 2
L=(letter) 12
2-12 - "IK"
gespiegeld : "IK" 21-2  = geboortedatum Dennis.

Het zou zomaar een hint richting Dennis kunnen zijn  ::)

Of gewoon een foutje bij de AVRO natuurlijk  ;D


Gespiegeld is het volgens mij "KI" 21-2  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #368 Gepost op: 15-02-2008, 09:22:00 »
Overzicht mogelijke verklaringen muzikale aanwijzingen richting Dennis:

De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Bad Moon Rising' van Creedence Clearwater Revival en staat op het album 'Green River'. De regel die we te horen krijgen is: "I see trouble on the way".
 
- De regel "I see trouble on the way" zou op fietser Dennis kunnen slaan. Hij ziet dat Annette achterop raakt, wat voor de Mol vervelend is (hij ziet problemen) omdat dat ้้n van de klimmers meer tijd geeft om 1000 euro binnen te halen. Vandaar dat Mol Dennis (als 'I' in de regel) haar helpt. In deze uitleg ziet de Mol problemen voor zichzelf.



De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Full Color Guilt' van Boy Sets Fireen staat op het album 'Tomorrow Come Today'. De regel die we te horen krijgen is: "did you even notice what you took".

- De titel van het nummer 'Full Color Guilt' zou op diegenen kunnen slaan die in de seinopdracht Edo ervan beschuldigen dat hij met zijn oranje t-shirt het seinen bemoeilijkt omdat door dit shirt de kleuren geel en rood minder goed te zien zijn. Dennis terwijl hij door de verrekijker kijkt: "Echt t้ onhandig, een  oranje shirt en gele en rooie mouwen als vlag!" Patrick in een biecht: "Edo die had een oranje t-shirt aan. (..) Toen dacht ik van ja, als jij de Mol bent.." Regina in een biecht: "Ik vond Edo ook wel een beetje verdacht want hij had een oranje t-shirt aan en rood en geel. Hij wilde dat eerste ding doen (..) en toen heeft hij dus Cash Cab misschien in de war kunnen schoppen daardoor." Ze geven alledrie de kleurencombinatie ('Full Color') van Edo de schuld ('Guilt') voor het (mogelijk) hinderen van de opdracht.



- De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoe๋erd heeft.



- "did you even notice what you took": In de seinopdracht besluit Joris de foto van Dennis in plaats van die van Coen mee te nemen. De Mol tegen Joris: "Heb je wel in de gaten wat je meenam? Een foto van mij.."



De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'What You Get Is What You See' van Tina Turner. De regel die we te horen krijgen is net als de titel: "what you get is what you see".

- Heeft 'wat je krijgt is wat je ziet' (of omgedraaid vanwege 'Turner' naar 'wat je ziet is wat je krijgt') met de opdracht met de bordjes te maken en de zin: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik"? Via deze zin kan de hint op verschillende kandidaten slaan: op Coen die het bordje 'zie' draagt, op Edo met het bordje 'mol', op Dennis met de bordjes 'acht' (achtste Mol) en 'ik': De zin die de kandidaten in de opdracht met de bordjes voor het maximale geldbedrag hadden moeten vormen luidt: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.



De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer '100 Million' van Audio Bullys. Het gedeelte dat we te horen krijg is: "As I walk through my mind all my thoughts are behind, When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed, And there's things that we bring when we fling with the sing, And we want to be in from the start to the fin, Is it me? Is it them? Is it you or your friends?".

- Slaat het stukje 'deals being signed' op ้้n van de kandidaten die betrokken is bij een Topitoruil? De 'deal' van Joris en Dennis is het opmerkelijkst.

- Slaat 'Audio Bullys' op Dennis die er met het cassettebandje vandoor ging?

« Laatst bewerkt op: 20-02-2008, 23:24:06 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #369 Gepost op: 15-02-2008, 09:22:10 »
Vervolg:

De vijfde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Future' van The Golden Earring. (Album: 'Cut'.) De regels die we te horen krijgen zijn: "I always knew it would take a liar, In this brave new world to survive, It's gonna happen in the future"

- De titel 'Future' lijkt er op te wijzen dat de hint (voor een deel) op iets slaat dat later dan aflevering 5 gaat gebeuren. Het zou daarom kunnen dat de muzikale aanwijzing dit keer geen hint naar de Mol is, maar een hint naar de kandidaat die uiteindelijk het spel gaat winnen. De regels "I always knew it would take a liar, In this brave new world to survive, It's gonna happen in the future" kunnen zo op Regina slaan, die in aflevering 5 het duidelijkst liegt, namelijk over het feit dat ze met 1000 euro uit de pot een vrijstelling kocht: Regina ('liar') wint uiteindelijk ('future') het spel ('survive').

Regina moet nu Dunya er uit is een nieuwe Mol kiezen. Even afwachten of dat Dennis wordt.



De zesde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Start With Me' van Amitri Del. (Album: 'Twisted'.) De regel die we te horen krijgen is: "Is it such a hateful crime to start with me?"
 
- De vraag "Is it such a hateful crime to start with me?" zou op het stelen ('crime') van Dennis' Topito kunnen slaan. Met 'me' wordt dan de Mol bedoeld. Is het wel zo erg ('hateful' = akelig, haat opwekkend) dat de Topito van de Mol gestolen is? Nee, helemaal niet, de Mol kan er toch niets mee. Via deze uitleg slaat de hint dus op Dennis. Aangezien er 'start with me' wordt gezongen zou het betekenen dat er in de toekomst nog meer Topitos gestolen gaan worden. (Wat Patrick ook doet.)

- De titel van het album Twisted' kan een aanwijzing zijn dat we iets moeten omdraaien. De titel van het nummer is 'Start With Me', als we dit omdraaien is het logisch om naar het laatste nummer van het album te kijken. Dit is 'Driving With The Brakes On'. Een verwijzing naar Dennis die in zijn taxi als laatste het plein oprijdt?



De zevende muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Toeristische Route Naar Roem' van Mono Leone (Leon Giesen). Het gedeelte dat we te horen krijg is: "de toeristische route naar roem is simpelweg een doel op zich".
 
- Volgens Iris_77 staat het woord 'roem' voor de Mol, die met het spel geen geld kan winnen, maar de rol van Mol speelt voor de eeuwige roem. "Het kan ook op de winnaar slaan, maar de Mol krijgt toch vaak meer roem aan het eind van een serie dan de winnaar." Het eerste gedeelte van de regel kun je dan lezen als "de toeristische route naar de Mol". Edo, Patrick en Regina volgen in de eerste opdracht een toeristische route waarvan het eindpunt Playa del Carmen is. Hier hangen Dennis en Dunya de piňatas op. De route leidt dus naar Dennis en Dunya, en volgens deze uitleg naar de Mol. Aangezien Dunya niet meer in het spel zit slaat de hint zo op Dennis. Iris_77 voegt hier aan toe dat de 'toeristische route' die Edo, Patrick en Regina nemen ook nog 'een doel op zich' (het tweede gedeelte van de regel) is, omdat het een opdracht is waar geld mee verdiend kan worden.

« Laatst bewerkt op: 20-02-2008, 23:23:45 door Heinz »

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #370 Gepost op: 15-02-2008, 09:33:50 »
Ach die Dennis, lekker molletje van me!  ;D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #371 Gepost op: 15-02-2008, 13:28:05 »
Vervolg:

De vijfde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Future' van The Golden Earring. (Album: 'Cut'.) De regels die we te horen krijgen zijn: "I always knew it would take a liar, In this brave new world to survive, It's gonna happen in the future"



Joris die een rood scherm krijgt maar er niet uit hoeft. Een week later vliegt hij er wel uit (it's gonna happen in the future). Daarnaast geeft Joris nadat hij eruit is aan dat hij zich had voorgenomen om het spel eerlijk te gaan spelen, hij wil zijn woord houden en niet stelen. Ironisch genoeg vliegt hij juist dan eruit. (I always knew it would take a liar, in this brave new world to survive)


Geniale ingeving van Dennis trouwens.... we maken een G. Dat zie je helemaal niet als je van de zijkant er tegenaankijkt. Ze hadden bijvoorbeeld veel beter een piramidevorm kunnen maken. 4-3-2-1 En dan in de voorste/bovenste het geld stoppen.

... of van alle poppen eentje ondersteboven ophangen :P

« Laatst bewerkt op: 15-02-2008, 13:29:38 door Qper »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #372 Gepost op: 15-02-2008, 15:35:37 »
Ik bedenk me trouwens dat Dennis idee om een G te maken nog "dommer" is dan ik eerst dacht.


Ziet iemand een G in dit patroon? Dennis trok wel mooi lijntjes in zn ontwerp, maar als je die poppen zo ophangt op de plek van de puntjes zie je volgens mij nooit een G erin


Dennis trok wel mooie een G, maar feitelijk kun je helemaal geen G zien in zijn patroon.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2008, 16:18:55 door Qper »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #373 Gepost op: 15-02-2008, 16:25:11 »
Hij laat er nog een vakje tussen op de tekening zodat het geen achtje kan lijken. (Niet dat het daar veel duidelijker van wordt overigens.)

Offline Rinske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #374 Gepost op: 15-02-2008, 16:34:49 »
http://aycu06.webshots.com/image/41925/2005422350480161380_rs.jpg
Zo'n G zou dan toch logischer zijn, alhoewel het uberhaupt niet logisch is natuurlijk ;) . Maar dit is nog ้nigzins duidelijker :P.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #375 Gepost op: 15-02-2008, 16:41:38 »
Maar daar zouden ze 12 kandi-poppen voor moeten hebben :P
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #376 Gepost op: 15-02-2008, 16:52:17 »
Volgens mij is het sowieso onmogelijk een getal of letter ter herkennen als je vlak onder die poppen loopt. Het zou alleen te zien zijn als je er in een helikopter boven vliegt.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rinske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #377 Gepost op: 15-02-2008, 16:55:40 »
Maar daar zouden ze 12 kandi-poppen voor moeten hebben :P
Hadden ze niet ook van die andere poppen? Of moesten die er gewoon tussenhangen? Dat heb ik niet helemaal kunnen volgen geloof ik. Ze hadden toch iets van 22 poppen ofzo :) ?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #378 Gepost op: 15-02-2008, 17:14:07 »
Volgens mij is het sowieso onmogelijk een getal of letter ter herkennen als je vlak onder die poppen loopt. Het zou alleen te zien zijn als je er in een helikopter boven vliegt.  :-\\
En zelfs dan is hte niet te zien.

Hadden ze niet ook van die andere poppen? Of moesten die er gewoon tussenhangen? Dat heb ik niet helemaal kunnen volgen geloof ik. Ze hadden toch iets van 22 poppen ofzo :) ?
Ja, maar ze gebruikten de 9 kandidaten voor de letter, omdat die tussen de andere pinatas er uit zouden springen, en dan de laatste, 10e, kandidaat werd gebruikt om het geld in te stoppen.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #379 Gepost op: 15-02-2008, 18:58:32 »
Ziet iemand een G in dit patroon? Dennis trok wel mooi lijntjes in zn ontwerp, maar als je die poppen zo ophangt op de plek van de puntjes zie je volgens mij nooit een G erin

Ze konden (en moesten) ook poppen ophangen tussen de punten. Zie aflevering 7, tijdcode 15:14. Er waren trouwens 36 poppen die allemaal moesten worden ophangen. Anders hang je maar 1 pop op en klaar.

Er zullen vast andere regels zijn geweest die wij niet gehoord hebben, zoals alle poppen verplicht bij elkaar hangen en niet 1 apart in een hoek, of zo.