Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 158265 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 1
« Reactie #400 Gepost op: 8-01-2008, 23:34:45 »
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar aangezien ik geen connectie zie tussen niet drinken en het mol zijn zal het wel kloppen  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #401 Gepost op: 8-01-2008, 23:59:29 »
Ja, zit wel schaduw.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #402 Gepost op: 9-01-2008, 01:34:36 »
Ik zag het glaasjes issue... ging toen eerst de afleveering nog eens kijken en toen met een screenshot aan de slag, zonder eerst weer dit forum te checken.

Ik voel me een beetje spuit elf...

maar goed, ik tel tien glaasjes omdat er in het midden twee achter elkaar staan. Maar volgens mij jullie daar ook al uit. :/

En volgens mij is het te zien aan het feit dat dat middelste glaasje anders veel langer is als de rest, zie bijlage.

Wijziging: Dan nog maar een plaatje bij gemaakt, waarop ik heb aangegeven hoe volgens mij de schaduws van die twee glaasjes lopen. De achterste gaat zelfs een stukje bij de and ophoog.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 01:54:15 door Rat »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #403 Gepost op: 9-01-2008, 02:02:39 »
Idd Rat, zo zie ik het ook precies. Laten we er nog een tequila op nemen :P
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #404 Gepost op: 9-01-2008, 12:01:30 »
Thx Rat voor je inzichten. Dat ziet er overtuigend uit! Het is ook logischer dat er 10 staan. Nog 1 ding. Kan je ook verklaren dat in het vooraanzicht het 10e glaasje niet te zien is tussen de gele en rode gegroepeerde glaasjes?





Ik zou dat namelijk wel verwachten. Maar ik ben bijna overtuigd van jullie gelijk!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #405 Gepost op: 9-01-2008, 12:33:34 »
Ik ben overtuigd, sorry voor het tegenwerken  :-[

Met 10 glaasjes weet 'mijn mol' Dennis precies waar tequilla in zit en waar dit glaasje staat op het blad (bijvoorbeeld op het rechteroog van de blonde dame, onze Alice). Ook wordt het volledig uit beeld gehouden welk glaasje Dennis pakt, terwijl je de rest van de kandidaten wel de glaasjes ziet pakken.

En daarbij, als je als mol een bepaald glaasje moet pakken dan sta je als eerste, omdat anders iemand het voor je neus vandaan haalt. PJH zet de glaasjes wel willekeurig neer, maar waarschijnlijk is het blad ook nog even bij de redactie geweest voordat het werd uitgedeeld.

Net als bij Milouska, 2 jaar geleden, ze moest als laatste over de brug om als eerste de memory stenen om te kunnen draaien (1000 euro eraf, toen).
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 13:09:48 door Lola-aapje »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #406 Gepost op: 9-01-2008, 17:55:41 »
Zoals ik al zei, 10 glaasjes dus  ::hypocriet::
Laten we jabberen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1
« Reactie #407 Gepost op: 9-01-2008, 18:34:13 »
Ik ben overtuigd, sorry voor het tegenwerken  :-[

Met 10 glaasjes weet 'mijn mol' Dennis precies waar tequilla in zit en waar dit glaasje staat op het blad (bijvoorbeeld op het rechteroog van de blonde dame, onze Alice). Ook wordt het volledig uit beeld gehouden welk glaasje Dennis pakt, terwijl je de rest van de kandidaten wel de glaasjes ziet pakken.

En daarbij, als je als mol een bepaald glaasje moet pakken dan sta je als eerste, omdat anders iemand het voor je neus vandaan haalt. PJH zet de glaasjes wel willekeurig neer, maar waarschijnlijk is het blad ook nog even bij de redactie geweest voordat het werd uitgedeeld.

Net als bij Milouska, 2 jaar geleden, ze moest als laatste over de brug om als eerste de memory stenen om te kunnen draaien (1000 euro eraf, toen).

De mol hoeft niet per se als eerste een glas te pakken, wel bij de eerste 5. Als de vier mensen voor de mol al de tequilla of water hebben, is er nog een 5de over voor de mol.
Zoals je terecht opmerkte, kunnen de tequillaglazen op het hoofd van Alice staan en de waterglazen erom heen. (Of op een ander, aan de mol en PJ bekende opstelling).

Eventueel zou de mol nog als 6de een keuze kunnen maken, omdat de kans zeer marginaal is dat de eerste 5 kandidaten de drankjes voor de mol's neus wegkapen, bij de laatste kandidaten hoef je m.i. de mol niet te zoeken: Nicolette (inmiddels afgevallen), Coen (ondanks zijn nepmollerige actie van niet drinken), Regina en Dunya.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #408 Gepost op: 9-01-2008, 20:39:28 »
omg, sommigen zijn nu al compleet paranoïde  ::rofl::

de stelling 'niets is wat het lijkt' moet je nu ook weer niet al te letterlijk opvatten he

veel beterschap gewenst aan de mensen die glazen te kort zien :p

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #409 Gepost op: 9-01-2008, 21:50:07 »
Thx Rat voor je inzichten. Dat ziet er overtuigend uit! Het is ook logischer dat er 10 staan. Nog 1 ding. Kan je ook verklaren dat in het vooraanzicht het 10e glaasje niet te zien is tussen de gele en rode gegroepeerde glaasjes?

Ik zou dat namelijk wel verwachten. Maar ik ben bijna overtuigd van jullie gelijk!
Ik heb de verklaring... Het was even puzzelen, maar ik denk dat ik er uit ben...

Volgens mij zijn we uitgegaan van een verkeerde camera hoek. De drie groepen  (groen, rood, geel) die jij heb benoemd in jou bericht op pagina 18, kloppen denk ik niet. Maar goed, het zonder een paar extra screenshots was ik er waarschijnlijk niet op gekomen, heel duidelijk is het allemaal niet.

In de bijlageplaatje heb ik geprobeerd de boel toch duidelijk te maken.

Beter mijn best ga ik niet doen.:D Morgen is er weer nieuwe materiaal om ons op los te laten! ::vergroot::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #410 Gepost op: 9-01-2008, 22:00:00 »
Zijn jullie nu nog druk met die glaasjes  ??? Dat hadden de kandidaten heus wel gezien hoor, als er maar 9 waren  ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1
« Reactie #411 Gepost op: 9-01-2008, 22:18:18 »
Er zijn al bijna meer pagina's over de glaasjes dan dat er glazen op dienblad stonden..

De cameraman/vrouw die dit zo gefilmd heeft verdiend zeker een promotie of anderszins een substantiëel salarisverhoging...

 ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1
« Reactie #412 Gepost op: 10-01-2008, 00:11:21 »
Ik zag zojuist een andere vooruitblikflimpje voor aflevering 2 (vlak voor journaal even na 12 op ned1). Kon hem zo snel niet opnemen, hopelijk morgen op tijd thuis om nog te kunnen herzien ergens, maar belooft veel en een hoop nieuwe beelden voor nog veel meer theorieën.

 :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Trisch

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #413 Gepost op: 10-01-2008, 00:25:40 »
Ik heb ook nog een intressante theorie die met meerdere hints die al eerder op meerdere pagina's zijn terug te lezen, maar die wel is gecombineerd met alle aanwijzingen.
Weet natuurlijk niet of hij klopt maar vondt het wel zeer intressant om in de gaten te houden...
Ik plaats hem hier, omdat er meerdere dingen in worden meegenomen gezien de hele aflevering....

Ik zal mijn theorie even uit een zetten, naar aanleiding van alleen de eerste aflevering...:
Alice in wonderland theorie is al genoemd...
Het begint allemaal met slotjes..... Wie heeft er slotjes op zijn tas ( patrick) Omdat hij niemand vertrouwd.

Patrick zat in de auto waarin de tune werd afgespeeld... Inmiddels is al duidelijk dat in de andere auto geen tune werd afgespeeld en dat in die auto mensen waren die naar eigen muziek zaten te luisteren, wat dus voor die andere auto niet controleerbaar was daar Joris gewoon net deed of hij ook de tune had gehoord, wat zo uit de reacties bleek on mogelijk was.....
In het mol dagboek wordt al geschreven...:Tijdens een lange reis, werd er in een van de auto’s een boodschap afgespeeld: we moesten goed opletten.Nou, dat zal ik zeker doen. Maar alleen ten koste van de anderen…
Hij observeert verder alles en iedereen en wist ook dat in die andere auto de tune niet zou worden gehoord....

Dan de vragen: Hij krijgt geen vraag maar trekt wel een nors gezicht als regina haar vraag goed beantwoord...
Daarbij staat er in het mol dagboek:Gelukkig was de rest nog niet zo goed bij de les.
Eerder vernoemd de mol al in zijn dagboek: Wat een bijzonder en vooral ook spannend gevoel. We stonden daar tegenover Pieter Jan op een rij en ik voelde de zenuwen in mijn buik. De eerste opdracht! Het begon al goed. Tijdens een lange reis, werd er in een van de auto’s een boodschap afgespeeld: we moesten goed opletten.

Patrick lette goed op tijdens het afspelen van de tune en lette op de reacties van andere... Toen nicolette aangaf dat zij het spannend vond zegt Patrick ik vind het ook spannend heb de kriebels in mijn buik....

Offline Trisch

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #414 Gepost op: 10-01-2008, 00:26:34 »
Dat de tweede opdracht om tijd gaat is duidelijk:
Pieter jan zegt letterlijk: de ene groep gaat gedurende 30 minuten een zware inspanning leveren...
De andere groep gaat gedurende 5 minuten een zeer zware inspanning leveren.
De groep van 30 minuten moeten gaan fietsen....
De opdracht start klokslag 2 uur....
+30 minuten is half 3...( klok  en precies de tijd intro filmpje, toeval¿¿¿)
Regina wakkert de groep aan om door te fietsen...
Patrick maakt daar handig gebruik van door weg te fietsen als een speer...
Dennis geeft aan aan Anette op een gegeven moment dat ze nog 10 minuten moeten fietsen.. zijn dus 20 minuten onderweg.... Terwijl patrick al binnen is en rustig alles op zijn gemak aan het bekijken is...
Er waren 2 klimmers boven... gezien de tijd 5 minuten klimmen was aangegeven is dat dus 10 minuten...
10 over 2 dat patrick in zicht komt..... of er dus al is....!!!
Dan de muzikale hint.... Bad moon rising van creedence clearwater revival.
De opdracht had met revival te maken...
De ene groep was aan de andere groep gekoppeld...
Clearwater... Dat gooit Patrick over zich heen...
Bad moon rising... op de officieële site staat een groepsfoto met daarachter een maan  die verrijst en onder gaat achter Patrick zijn hoofd, daarbij draagt Patrick volgens mij een shirt met bliksem schitjes... Trouble on the way....
Nog een verwijzing naar de muziekale hint... I see trouble on the way... Hij ziet vanaf de berg dat Anette in moeilijkheden is en wordt geholpen door Dennis als ze aankomen fietsen...
Het is niet gezegd dat de Mol zelf problemen had...
Tevens viel het mij op dat hij heel hard weg fiets, maar extra rustig naar boven loopt als hij de klimmers ziet klimmen.... En dus al ziet dat dat niet zo vlot gaat...

Nog even terug gaand naar de tequilla opdracht... De makers moesten kunnen weten dat Coen niet zou drinken als er alcohol in het spel bleek te zijn.... Dus de mol zou ten alle tijden al kunnen faken dat hij Tequilla dronk, dat wisten ze toch al.... Niemand heeft het glas gechecked van coen of het water was of niet, dus daarom zou het al niet uitmaken wat hij dronk...
Trouble all the way zou zijn... als de groep er wel op had gestaan er achter te komen wat er in het glaasje van Coen zou zitten, want dan zou deze mollenstreek wel weg vallen... Nu maakte het niet uit wat de mol dronk, want de hele groep liet dat glaasje aan zich voor bij gaan zonder stampij te maken en zouden ze nooit weten of de MOl al had toegeslagen om in zijn perfecte groep te komen....

Offline Trisch

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #415 Gepost op: 10-01-2008, 00:27:22 »
Dan nog een verwijzing naar de muziekale hint...
I see trouble on the way...
Patrick wist dat er meerdere jokers waren te verdienen en wachtte zijn kans op meerdere jokers ook af... Toen die kans kwam... Pakte hij tot 3 x aan toe bijna mis...
Eerst Georgina----> 3 jokers
Dan Regina------> 3 jokers
Dan Bijna Edo----> 2 Jokers.
Gelukkig voor Patrick had hij ze eerder dan Edo... Maar een behoorlijke Trouble on the way om deze twee te bemachtigen... Om vervolgens weer in te leveren... want dit kost de groep geld... en tsja iedereen weet toch van te voren wel dat niet iedereen ze inlevert... en daarbij zegt Patrick ook nog eens duidelijk ik heb ze niet nodig....
Mol Dagboek:Behalve voor Nicolette. Zij moest alweer naar huis. Een paar mensen hebben dus gelogen. Een paar mensen hebben hun jokers niet ingeleverd, en daar is Nicolette de dupe van. Maar ja. Dat is het spel. En misschien ben ik wel één van de stiekemerds, met nog wat jokertjes in mijn zak. 
 Maar misschien ook niet en heeft hij de groep juist ook geld gekost....

Dit was tot nu toe even mijn opsomming... volgens mij wel dingen uitgeheldert.. hou het rustig verder in de gaten... denk alleen niet dat ik gelijk heb.. maar viel me gewoon op.... :o :o :o

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #416 Gepost op: 10-01-2008, 10:31:01 »
Goed bezig Rat! Bedankt!  ::ok::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #417 Gepost op: 10-01-2008, 10:56:24 »
he,he dank Rat. Ik ziehet!!!!! Eindelijk. Ik ging de hele tijd wel uit van 10 glazen, ik zag ze alleen niet en kijk daar houd ik niet van! Raadsel opgelost.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 1
« Reactie #418 Gepost op: 10-01-2008, 12:03:40 »
Even een ideetje over het fietsen.
Regina zegt dat ze 30 minuten tijd hebben, wat begrijpelijk is gezien de info die ze hebben gekregen.
Vervolgens speelt ze haar "nepmol" rol door te trager te fietsen omdat ze zogenaamd niet begrijpt hoe een versnellingsapparaat werkt op een fiets.
Ik vraag me af of er veel volwassenen zijn die na een tijdje fietsen nog niet weten hoe een versnellingsapparaat werkt.
Vervolgens komt de echte mol in actie en zal haar eventjes uitleggen hoe een versnellingsapparaat werkt, zodat Regina wat sneller gaat fietsen.
Annette, jaja.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1
« Reactie #419 Gepost op: 10-01-2008, 13:31:56 »
Toch wel lastig met die glazen tellen. Na nogmaals dat stuk bekeken te hebben, zou het inderdaad kunnen dat er toch misschien tien glazen zijn. Het middelste glaasje lijkt dan net iets kleiner dan de rest. Wie drinkt dat glaasje dan? Als je kijkt naar de beelden dat wanneer Annette voorover buigt en dat Patrick zijn glaasje pakt, denk ik Georgina...