Auteur Topic: Hints ?  (gelezen 63617 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Hints ?
« Reactie #120 Gepost op: 7-02-2008, 17:35:48 »
Klinkt bijna als een muzikale hint....
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints ?
« Reactie #121 Gepost op: 7-02-2008, 18:29:23 »
Volgens mij is het een vraag die vaak bij in tv interviews wordt gesteld. Ik ken geen andere oorsprong van zo'n zin.

Ben benieuwd wat er vanavond allemaal gaat gebeuren.

Stelt Joris die vraag misschien wel eens in Hello Goodbye? :P

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Hints ?
« Reactie #122 Gepost op: 7-02-2008, 21:23:33 »
Goed, weten we ook weer wat die hint was  ::rofl::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #123 Gepost op: 7-02-2008, 21:46:58 »
Hier weer de verschillen op de achtergrondplaatjes. Heinz heeft op de vorige pagina van dit topic het geheimschift al ontcijferd (waarvoor hulde ;)).

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Hints ?
« Reactie #124 Gepost op: 7-02-2008, 21:48:21 »
lijkt een hint naar iets met taxi te zijn.... ::oink::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #125 Gepost op: 7-02-2008, 21:52:30 »
Heinz, studeer jij cryptologie of heb je een decodeermachine gebruikt, of heb je het helemaal zelf verzonnen? Anders heb je het verdacht snel gedaan! Ben jij de mol?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #126 Gepost op: 7-02-2008, 21:52:57 »
In het vorige achtergrondje zagen we PJH al met Dennis praten, en nu wijst hij hem zelfs aan  :)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #127 Gepost op: 7-02-2008, 21:53:45 »
Wat mij nu opvalt is dat er op dat stukje links in het midden dezelfde letters lijken te staan als die Daedalus op de klok zag die volgens hem niet drie voor twaalf maar kwart voor negen aangaf. Die letters lijken dus niet op de klok zelf te hebben gestaan maar op een laagje dat er bovenop lag. De klok gaf in dat geval dus wel degelijk drie voor twaalf aan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hints ?
« Reactie #128 Gepost op: 7-02-2008, 21:54:16 »
De 'geheimtaal' is volgens mij ROT13, alle letters worden 13 plaatsen opgeschoven. Dus letter 1 (A) wordt letter 14 (N).
Misschien kunnen we iets verzinnen met de 3 en 8-theoriën? 3 en 8 in letters is dan C en H, met ROT13 wordt dat P en U.
The British are not impressed.

Offline MDM

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #129 Gepost op: 7-02-2008, 22:01:36 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het lijkt me dat dit slaat op de opdracht met het herinneren van de opdrachten. Ze deden immers iets over? De mol is er tevreden over. Misschien Dennis, omdat hij de tweede envelop pakte?

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Hints ?
« Reactie #130 Gepost op: 7-02-2008, 22:04:21 »
Het lijkt me dat dit slaat op de opdracht met het herinneren van de opdrachten. Ze deden immers iets over? De mol is er tevreden over. Misschien Dennis, omdat hij de tweede envelop pakte?

Zou kunnen, maar ik denk zelf eerder aan edo die de verkeerde pakt zodat zijn 'domme' mede kandidaten nog een keer de verkeerde pakken. Ik vind het namelijk niet 'dom' als je een gok waagt als eerste.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints ?
« Reactie #131 Gepost op: 7-02-2008, 22:24:15 »
Hier weer de verschillen op de achtergrondplaatjes. Heinz heeft op de vorige pagina van dit topic het geheimschift al ontcijferd (waarvoor hulde ;)).

Mijn god, hebben Jodocus en ik daar zo veel moeite voor gedaan: het is gewoon letterlijk de tekst uit het dagboek van de Mol. ::) ::rofl::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #132 Gepost op: 7-02-2008, 22:26:51 »
Haha :P Nou jah, je heb in ieder geval de eer :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints ?
« Reactie #133 Gepost op: 7-02-2008, 22:30:02 »
Haha :P Nou jah, je heb in ieder geval de eer :D

En de webredacteur lacht zich een kriek als ie dit leest. :P

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Hints ?
« Reactie #134 Gepost op: 7-02-2008, 22:38:26 »
Wat mij nu opvalt is dat er op dat stukje links in het midden dezelfde letters lijken te staan als die Daedalus op de klok zag die volgens hem niet drie voor twaalf maar kwart voor negen aangaf. Die letters lijken dus niet op de klok zelf te hebben gestaan maar op een laagje dat er bovenop lag. De klok gaf in dat geval dus wel degelijk drie voor twaalf aan.

Ja zie je had ik het toch goed met 3 voor 12! :D

De 'geheimtaal' is volgens mij ROT13, alle letters worden 13 plaatsen opgeschoven. Dus letter 1 (A) wordt letter 14 (N).
Misschien kunnen we iets verzinnen met de 3 en 8-theoriën? 3 en 8 in letters is dan C en H, met ROT13 wordt dat P en U.

en de 13e letter in het alfabet is weer de letter M  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2008, 22:42:05 door Lola-aapje »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2008, 22:56:44 »
Mijn god, hebben Jodocus en ik daar zo veel moeite voor gedaan: het is gewoon letterlijk de tekst uit het dagboek van de Mol. ::) ::rofl::
Maar jullie waren dus niet de enigen die er moeite voor hebben gedaan. De redactie heeft de boel ook omgezet, en de vraag is waarom? Als de tekst immers ook in het dagboek staat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints ?
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2008, 22:58:52 »
Maar jullie waren dus niet de enigen die er moeite voor hebben gedaan. De redactie heeft de boel ook omgezet, en de vraag is waarom? Als de tekst immers ook in het dagboek staat?

Ja, dat is inderdaad de vraag. Misschien kunnen we later iets met de sleutel, zoals Daedalus zegt. Of iets met de letters die verborgen worden door de andere knipsels?

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints ?
« Reactie #137 Gepost op: 8-02-2008, 14:11:47 »
In verschillende shots is rechtsonder iets ingemonteerd dat verband houdt met Mexico of de Maya-cultuur...

Ik weet niet precies wanneer, maar er is bijvoorbeeld een shot waar rechtsonder die beroemde steen te zien is. Dat ronde ding met codes, hoe het 'ie ook al weer. Ik geloof in de tuin waar ze de opdrachten moesten herhalen.

Een ander shot (ik geloof tijdens de test van Regina) zie je rechtsonder een ingeplakt beeld van een steensculptuur.

Geen idee waarom dit is gedaan, maar het viel me op dat het niet in het plaatje thuishoorde.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints ?
« Reactie #138 Gepost op: 8-02-2008, 17:59:47 »
Goed gezien. De eerste, die ronde steen die je beschreef, is rond 35:40. Die is inderdaad ingemonteerd. Die ander is inderdaad tijdens de test van Regina, maar of die is ingemonteerd vind ik moeilijk te zeggen.
De ronde steen is de zogeheten "Sun Stone", die iets te maken heeft met het MayaAzteken-kalendersysteem.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2008, 18:16:00 door opaweethetbeter »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Hints ?
« Reactie #139 Gepost op: 8-02-2008, 18:15:20 »
Goed gezien. De eerste, die ronde steen die je beschreef, is rond 35:40. Die is inderdaad ingemonteerd. Die ander is inderdaad tijdens de test van Regina, maar of die is ingemonteerd vind ik moeilijk te zeggen.
De ronde steen is de zogeheten "Sun Stone", die iets te maken heeft met het Maya-kalendersysteem.

Dan wordt de 8 als achtste maand bij de Maya's (Mol) zeker een hint.

 ::ok::

Tijd om de Maya-theorie-topic nog eens terug te lezen
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!