Auteur Topic: Maan, zon en maya's verwijzingen  (gelezen 28917 keer)

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2008, 01:34:07 »
Ai, daar wordt je toch tureluurs van. We hebben nu al een hint naar Georgina's verjaardag en naar Dennis' verjaardag.
Of krijgen we straks een hint "De mol is nooit jarig geweest".

Of hij is nog lang niet jarig (I See Trouble On The Way)  ::regenboog::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2008, 10:09:26 »
De combinatie van een wassende maan met een ster wordt vaak gezien als een symbool voor de Islam. Veel Islamitische landen hebben deze combinatie in hun vlag staan. Volgens mij is Dunya van Marokkaanse oorsprong en dat land heeft dit symbool nou juist niet in de vlag staan (helaas).

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2008, 11:54:18 »
In reaktie op het verhaal van Mollig:
Erg mooi gevonden! Je kunt "Ben Mol" echter niet zomaar vertalen naar 13 augustus, omdat een Maya maand immers 20 dagen telt. Volgens dit tooltje komt deze datum overeen met ondermeer 16 juli 2007 en 10 juli 2008. Dat daar 6 dagen tussen zitten komt doordat een Maya jaar 360 dagen heeft en 2008 een schrikkeljaar is. In het geval van "Ik Mol" kom je dan op 5 juli 2007 en 29 juni 2008.
Maar goed, eerlijk gezegd verwacht ik niet dat deze data echt een rol gaan spelen. Het zou bv. wel erg toevallig zijn als de mol juist op een "IK MOL" dag geboren zou zijn. Dat die tekens langs gaan komen lijkt me waarschijnlijker.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2008, 21:21:41 door Megan, Reden: link verstopt »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2008, 20:04:02 »
Nou het lijkt wel of ik deze topic in mijn eentje in het leven aan het houden ben. Sorry, maar ik heb nou eenmaal weinig te doen hier in het bejaardentehuis. Maar goed, nu heb ik echt wat:
Die maan is dus helemaal geen wassende maan, maar een afnemende! En in het Engels is het dus een "waning moon". Ofwel een Weening moon!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2008, 20:10:38 »
en dat lijkt weer op de achternaam van Dennis..
ik weet het niet hoor..ik ben zelf niet zo van de.. lijkt verdacht veel op theorieen.. no offense..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2008, 08:16:01 »
Besef je wel dat je 'waning' uitspreekt als 'weening'? Het lijkt er dus niet op, het staat er gewoon. Er zitten wel vaker hints naar de naam van de mol in. Vorige jaar zagen we nog 'II' voor Inge Ipenburg. Als Dennis de mol is en je moet een hint naar hem maken, dan is het volkomen logisch dat je op 'waning moon' uitkomt. De hint vind ik dan ook eerder te voor de hand liggend dan te ver gezocht.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2008, 16:59:57 »
Onder een kopje "mayagetallen en telstelsels" zie ik dat de "8" een horizontale streep is met daarboven drie (ook horizontale) stippen. Dus een lijn, met drie stippen er pal boven.
Alsof je er zo EDO op in kunt vullen.
Laten we jabberen.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2008, 21:29:16 »
Besef je wel dat je 'waning' uitspreekt als 'weening'? Het lijkt er dus niet op, het staat er gewoon. Er zitten wel vaker hints naar de naam van de mol in. Vorige jaar zagen we nog 'II' voor Inge Ipenburg. Als Dennis de mol is en je moet een hint naar hem maken, dan is het volkomen logisch dat je op 'waning moon' uitkomt. De hint vind ik dan ook eerder te voor de hand liggend dan te ver gezocht.

tja het zou kunnen.. maar vond het zeker ook verdacht dat de eerstvolgende maansverduistering op zijn verjaardag is.. dus het zou toch wel kunnen dat waning er ook iets mee te maken heeft.. hoe dan ook al de theorieen waar ik iets in zag lijken steeds meer naar dennis te wijzen.. nu alleen dennis nog aan alice koppelen

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 14-02-2008, 21:32:58 »
O HIer was het topic dus gebleven.
Ik hoorde in het 'volgende week stukje' heel duidelijk Patrick maya's zeggen. wat hij verder zei weet ik niet meer maar maya's was erg duidelijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2008, 21:48:41 »
O HIer was het topic dus gebleven.
Ik hoorde in het 'volgende week stukje' heel duidelijk Patrick maya's zeggen. wat hij verder zei weet ik niet meer maar maya's was erg duidelijk.

En volgende week is de aflevering op Dennis' verjaardag.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2008, 12:29:37 »
tja het zou kunnen.. maar vond het zeker ook verdacht dat de eerstvolgende maansverduistering op zijn verjaardag is.. dus het zou toch wel kunnen dat waning er ook iets mee te maken heeft.. hoe dan ook al de theorieen waar ik iets in zag lijken steeds meer naar dennis te wijzen.. nu alleen dennis nog aan alice koppelen



1965 - ALICE IN WONDERLAND - a play for television written by Dennis Potter

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2008, 15:30:28 »
1965 - ALICE IN WONDERLAND - a play for television written by Dennis Potter


Dennis P. dus , gespeeld door edo in de film: Dennis P.  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2008, 18:34:30 »
O HIer was het topic dus gebleven.
Ik hoorde in het 'volgende week stukje' heel duidelijk Patrick maya's zeggen. wat hij verder zei weet ik niet meer maar maya's was erg duidelijk.

Hij had het denk ik over een tekst die al eerder in het voorstukje was gekomen, en dan zei hij dus: "Mischien s het in het Mayaas" . De taal van de Maya's dus

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 17-02-2008, 19:33:01 »
Op 21 februari 2008 is er weer een maansverduistering. De avond van aflevering 8 van widm serie 8.
Ha da's dan op Dennis zijn verjaardag!


Een rode maan zal er te zien zijn...kijk en vergelijk.....
de banner... ;)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2008, 19:51:59 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2008, 19:43:44 »
op de website van www.wieisdemol.com staan er weer nieuwe krantenknipsel. daarin staat nu een groot woord pororoca
ik heb gegoogeld en vervolgens op you tube dit filmpje gevonden : http://www.youtube.com/watch?v=2VMI8EVdQBo
op 2.08 minuten zie je de uitleg en ook daar komt het thema maansverduistering terug. Toch wel heel toevallig....

pororoca = vloedgolf:
"De aantrekkingskracht van de maan veroorzaakt een vloedgolf aan die kant van de aarde, waar de maan staat en de aantrekkingskracht het grootst is. Tevens ontstaat aan de tegenover staande zijde van de aarde en soortgelijke vloedgolf, waar de aantrekkingskracht van de maan het kleinst is.
Ook de zon oefent een soortgelijke aantrekkingskracht uit op het water in de oceanen, maar in geringere mate dan de maan, omdat de zon veel verder weg staat
."
maltho thi afrio lito

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2008, 23:12:14 »
Op 21 februari 2008 is er weer een maansverduistering. De avond van aflevering 8 van widm serie 8.

en dat is tevens de dag dat ik hier precies 6 jaar rond hobbel. 
is die maansverduistering ook precies om 20:00?

(ik mag toch hopen iig ná widm  :-\\)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2008, 23:26:03 »
Nee, de verduistering is 's nachts en 's ochtends. Het begint om 1:35, verduistering is maximaal om 4:26 en het eindigt om 7:17. De zon begint rond die tijd op te komen.
The British are not impressed.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2008, 07:44:07 »
Hmmmm...

Het begint om 1:35, verduistering is maximaal om 4:26 en het eindigt om 7:17. De zon begint rond die tijd op te komen.

1:35   3+5=8
4:26   2+6=8
7:17   1+7=8

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2008, 12:33:16 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::, die 8 toch!!!

Offline xlaaura

  • Forumlid
Re: Maan, zon en maya's verwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2008, 12:29:27 »
in die header op widm.nl heeft dennis dezelfde kleur t-shirt aan als de roze-rode maan, en staat het halve maantje precies om  patricks hoofd, alsof een rondje hem omcirkelt (als mol). dacht dat dat nog niet gezegd was maar de maanaanwijzingen kunnen dan toch zowel op patrick als op dennis slaan?