Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 150541 keer)

Offline DennisofEdo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #200 Gepost op: 25-01-2008, 12:49:20 »
Waar kan je alle aleveringen van wie is de mol zien?

 ??? ::) :P :-[

Offline MlottJee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #201 Gepost op: 25-01-2008, 12:53:13 »
Aflevering 4 was weer helemaal leuk!  ::tandpastasmiley::
Ik was zo fanatiek bezig met bijhouden wie wat stemde enzo, dat ik ook maar even op internet ging kijken,
en dit forum vond.  ;D Dus bij deze mijn eerste berichtje;)×

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 4
« Reactie #202 Gepost op: 25-01-2008, 12:54:46 »
Waar kan je alle aleveringen van wie is de mol zien?

 ??? ::) :P :-[

Hier*klik*
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4
« Reactie #203 Gepost op: 25-01-2008, 12:55:18 »
Zo, ik ga vant weekend weer is wat theoriën "bij" lezen. (loop een beetje achter).
Maar wat een gave aflevering! één van de beste ooit. Enorm leuke opdrachten ook zeg. De hele serie door al trouwens.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Aflevering 4
« Reactie #204 Gepost op: 25-01-2008, 12:55:29 »
Hoewel ik Dunya en Regina al niet verdacht denk ik ze nu helemaal af te kunnen strepen. Bij de kapel werd de arm van de mol in beeld gebracht en deze arm was vrij dik. De vrouwen hebben niet zulke dikke armen en stonden dus niet de kaarsen te doven.

Dennis heeft deze aflevering overigens de mogelijkheid gekregen om de Nyoman-streek van dit jaar uit te halen. Zonder dat iemand het heeft gezien en nog verborgen voor de kijkers heeft hij mogelijk de inhoud van het bandje kunnen wissen. Ik hoop niet dat Dennis de mol is, omdat hij echt super weinig gedaan heeft, maar als hij het wel is, zal dit waarschijnlijk het klapstuk moeten worden. (goedmakertje voor het weinig mollen in andere afleveringen  ???::niet-ok::)

Er zijn veel hints die verwijzen naar Dennis, maar in daden blijft het echt zwaar achter. Net als bij Inge vorig jaar, door sommigen op handen gedragen door de briljante hints. Ik vind echter dat de streken van de mol je op het spoor moeten brengen en niet de hints (eigenlijk gewoon een bijzaak in het spel). Als er alleen maar hints zijn en geen streken, is er voor mij geen mol. ::niet-ok:: ::niet-ok:: (alhoewel je ook weer niet te obvious de opdrachten moet saboteren)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #205 Gepost op: 25-01-2008, 12:56:21 »
Waarom vraagt hij nou niet: "Is jouw vader Joods?", dat zou het voor ons een stuk makkelijker maken!

Waarom stelt hij uberhaupt die vraag? Als hij een kandidaat in gedacht heeft met een Joodse moeder, had hij net zo goed de naam van die persoon kunnen noemen, bijv: "Ben je Edo?" Dan is "Is jouw moeder joods?" nogal omzichtig.

Om die reden denk ik dat de zin weleens een code/hint zou kunnen bevatten, zie het Joris-topic!  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #206 Gepost op: 25-01-2008, 12:58:15 »
Er zijn veel hints die verwijzen naar Dennis, maar in daden blijft het echt zwaar achter. Net als bij Inge vorig jaar, door sommigen op handen gedragen door de briljante hints. Ik vind echter dat de streken van de mol je op het spoor moeten brengen en niet de hints (eigenlijk gewoon een bijzaak in het spel). Als er alleen maar hints zijn en geen streken, is er voor mij geen mol.

Eens, hopen dus dat de hints niet kloppen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 4
« Reactie #207 Gepost op: 25-01-2008, 13:00:59 »
Waarom stelt hij uberhaupt die vraag? Als hij een kandidaat in gedacht heeft met een Joodse moeder, had hij net zo goed de naam van die persoon kunnen noemen, bijv: "Ben je Edo?" Dan is "Is jouw moeder joods?" nogal omzichtig.

Om die reden denk ik dat de zin weleens een code/hint zou kunnen bevatten, zie het Joris-topic!  :)

Misschien worden de kandidaten wel geinstrueerd om niet allemaal direct te vragen of die en die de mol is? Dit is voor de kijkers een stukje leuker (wij allemaal proberen uit te vinden wie in vredesnaam een Joodse moeder heeft  ::rofl::).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4
« Reactie #208 Gepost op: 25-01-2008, 13:09:36 »
Hoewel ik Dunya en Regina al niet verdacht denk ik ze nu helemaal af te kunnen strepen. Bij de kapel werd de arm van de mol in beeld gebracht en deze arm was vrij dik. De vrouwen hebben niet zulke dikke armen en stonden dus niet de kaarsen te doven.

Dennis heeft deze aflevering overigens de mogelijkheid gekregen om de Nyoman-streek van dit jaar uit te halen. Zonder dat iemand het heeft gezien en nog verborgen voor de kijkers heeft hij mogelijk de inhoud van het bandje kunnen wissen. Ik hoop niet dat Dennis de mol is, omdat hij echt super weinig gedaan heeft, maar als hij het wel is, zal dit waarschijnlijk het klapstuk moeten worden. (goedmakertje voor het weinig mollen in andere afleveringen  ???::niet-ok::)

Er zijn veel hints die verwijzen naar Dennis, maar in daden blijft het echt zwaar achter. Net als bij Inge vorig jaar, door sommigen op handen gedragen door de briljante hints. Ik vind echter dat de streken van de mol je op het spoor moeten brengen en niet de hints (eigenlijk gewoon een bijzaak in het spel). Als er alleen maar hints zijn en geen streken, is er voor mij geen mol. ::niet-ok:: ::niet-ok:: (alhoewel je ook weer niet te obvious de opdrachten moet saboteren)

als je puur op de dikte van de arm afgaat moet het wel Edo zijn toch?
Dus ik denk dat het gewoon een pak is wat die persoon aanheeft.
En bij de mol staat er gewoon iemand anders (net als toen bij Milouska).
Of er staat sowieso iemand van de productie. Je ziet diegene toch niet.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline DennisofEdo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #209 Gepost op: 25-01-2008, 13:10:55 »
Wie weet waar je ALLE seizoenen van de mol kan zien..

Ik kan alleen die van Yvon, Milouska , en Inge zien

Offline BvH

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #210 Gepost op: 25-01-2008, 13:24:37 »
Wie weet waar je ALLE seizoenen van de mol kan zien..

Ik kan alleen die van Yvon, Milouska , en Inge zien


Hier
kun je alles zien
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 13:31:03 door Bakkertje, Reden: link aangepast »

Offline DennisofEdo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #211 Gepost op: 25-01-2008, 13:28:33 »

Hier
kun je alles zien


Dat zijn ze ook niet allemaal.

die begint vanaf Yvon, er waren toch ook afleveringen met george enzo
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 13:32:09 door Bakkertje, Reden: link in quote aangepast »

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #212 Gepost op: 25-01-2008, 13:46:34 »
Is de vraag; "Is je moeder Joods?" Niet een errg onlogische vraag? Of ben ik de enige die zich bedenkt dat het Joods-zijn van moeder op kind wordt doorgegeven? [" Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods. ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden ] Dat zou dus moeten betekenen dat één van de kandidaten ook Joods is.. En dat is niet zo, toch??
Regina presenteerde het programma; zij gelooft, zij gelooft niet, waarbij Regina (volgens mij) degene was die niet geloofde. Als haar moeder Joods was, zou zij dus ook Joods zijn.
Over Joris staat ook niets interessants in zijn biografie (http://www.kikproductions.nl/pagina/biografie/joris_linssen), alleen dattie punk was (ik wil foto's zien  ::rofl:: )
Over Dennis kan ik niets vinden  ??? Nouja, dat wil zegen; niets bruikbaars dan..
Bij Dunya begint haar leven pas vanaf de toneelschool in Maastricht, van daarvoor kan ik NIETS vinden  ::oink::
Edo en Patrick kan ik ook niets over vinden. Stom  ???


Verder vond ik het echt een geniále aflevering  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 13:50:13 door Marije1991 »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #213 Gepost op: 25-01-2008, 14:12:55 »
En misschien komt er weer zo'n molveiling net als vorig jaar,

 :-X

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #214 Gepost op: 25-01-2008, 14:17:50 »
Ik heb de vragen onderzocht en ik kom tot de volgende concludie:

Edo vraagt: Ben je geboren in brabant? de enigi die in brabant geboren is is patrick(Dunya is nergend bekend).

het antwoord dat hij kreeg is: nee.

stel het andwoord wat Edo aan PJ geeft is fout dan is Patrick de mol maar dat is heel onwaarschijnlijk want hij heeft veel geld binnen gebracht. dus Edo beantwoorde zijn vraag dus goed. het meer is dus 16 meter diep.

Patrick beantwoord zijn vraag waarschijnlijk goed. dus de mol is geen acteur of actrice.

Coen beantwoorde zijn vraag waarschijnlijk fout want hij ging vrijwel helemaal op edo en ligt eruit. dus edo is de mol niet want hij was de roommate van coen.

Dus Dennis beantwoorde zijn vraag ook fout want hij vraagt of edo de mol is en dat is hij niet ander was coen erin gebleven.

dunya beantwoord haar vraag goed omdat ze vragat of de mol een acteur is en dat is ie niet want dat vroeg patrick ook en dat hij de waarheid zag weten we zeker dus weten we ook zeker dat dunya de waarheid zag.

Over de vraag van Joris kan ik niks te weten komen. al lijkt mij dat dunya afvalt omdat haar roots in marokko ligt. Edo is een joodse naam dus als joris zijn vraagt fout had is de kans aanweizig dat edo de mol is maar edo is de mol niet omdat coen bijna volledig op hem ging en eruit ging. dus joris beantwoorde zijn vraag goed en kreeg de waarrheid te zien: nee.

Ook de vraag van Regina is vrijwel niet te achterhalen halen al denk ik dat ze hem goed beantwoord want:

naar aanleiding van de vragen van patrick en dunya blijven al potentiele mollen over Dennis, Joris en Regina. Dennis is de enige met bruine ogen van die drie en zou dus de mol moeten zijn. Anders is het dus Joris of Regina.

Regina is veel te fanatiek en brengt te veel geld in de pot om de mol te zijn en Joris doet of ie de mol is maar is het niet.
 
Mijn conclusie is dus: Dennis is de mol!!!!!
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 14:43:55 door the_shagster »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #215 Gepost op: 25-01-2008, 14:25:21 »
Edo is een joodse naam!!!

Zie ook het Edo-topic. :)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 14:28:30 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #216 Gepost op: 25-01-2008, 14:44:48 »


Patrick beantwoord zijn vraag waarschijnlijk goed. dus de mol is geen acteur of actrice.

dat vroeg patrick ook en dat hij de waarheid zag weten we zeker dus weten we ook zeker dat dunya de waarheid zag.


En leg eens uit hoe we dat zeker weten? Behoorlijke losse flodder dit volgens mij.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #217 Gepost op: 25-01-2008, 15:01:47 »
Ik moet toch ff kwijt dat ik de kandidaten echt idioten vond deze aflevering. En dat was niet allemaal af te schuiven op een mol die saboteert want die was niet overal bij.

- een foto niet om kunnen draaien
- geen eenvoudige rekensom uit kunnen rekenen, ik had die som tijdens de uitzending in 10 seconden ofzo.
- Die redenering over prinsjesdag wordt door 3 mensen verprutst

Die opdracht met de kaarsen was hetzelfde als de lift opdracht vorig jaar. Dus aub niet weer met de discussie beginnen of de mol bij een fout antwoord van de kandidaat ook een fout antwoord op de vraag geeft. Ja, dat is zo, was vorig jaar zo en zal nu ook zo zijn.

Er zijn mensen die beweren dat Dennis niet de mol kan zijn omdat hij 2 van die gewichtjes meenam. Die gewichtjes waren 50 euro per stuk. In totaal dus 100 euro. Op een pot van 7000 is dat bijna verwaarloosbaar. Als je door 100 euro mee te nemen de verdenking van je af kunt werpen, is dat als mol gewoon slim. Het kost je zeer weinig. Het is in de historie gebleken dat de mol altijd wel ergens bij een opdracht geld in de pot heeft gebracht. Dennis afstrepen hierdoor zou dus een vergissing zijn.


Voor mij zijn Regina en Dunya iig definitief afgevallen als mol. Die doen te veel goed en te weinig fout om mol te zijn.

Maar wie is het dan wel?

Edo, Joris, Patrick of Dennis? Voor allemaal valt iets te zeggen. Patrick vind ik nog het minst aannemelijk, die doet nog regelmatig dingen goed. Maar Joris, Edo en Dennis? Wat hebben die eigenlijk voor positiefs voor de pot gedaan? Dat valt behoorlijk tegen.
Joris molt zo veel dat het frustrerend is. Als hij de mol is dan vind ik het lomp en als hij de mol niet is, dan is het eigenlijk ook lomp :) Hopelijk gaat hij er snel uit. Op de een of andere manier zit Joris altijd op cruciale plekken. Fietsen bij de fietsers/klimmers, in het maisveld in de toren (ideale positie voor de mol), doorgeef opdracht zit hij aan het eind om de antwoorde te geven aan PJH.

Edo is overal altijd bij betrokken, maar presteert ook niet heel veel. Hij heeft vooral een grote mond.

Patrick lijkt wel angstaanvallen te hebben. Die kijkt overal zo angstig. Doet me denken aan George. Om de een of andere reden zoek je het niet achter Patrick dat hij de mol is, maar hij zou het zo maar kunnen zijn.

Ik blijf voorlopig toch bij Dennis. Die doet zo ontzettend vaag. En veel van de aanwijzingen in de uitzendingen verwijzen naar Dennis (zie Dennis topic).


Erg mooie aflevering, jammer dat Coen er uit is, want dat vond ik een van de leukere kandidaten. 

Een post waar ik het echt HEEEELEMAAL mee eens ben, nou ja... op 1 ding na; dat dennis de mol is (zie dennis topic voor mijn antidennisbetoog :O )

Nog iets: als je iets beweert, zeg dan goed hoe betrouwbaar je jouw hint vind en waar je jouw hint op baseert :O Is wel zo handig om het kaf van het koren te scheiden.

Die kamer van Patrick, jouw berekening berust op een schatting van de kamer, per 10 cm die je er naast zit scheelt dat 30 foto's! Dat is nog al wat! Bovendien ga jij er van uit dat de foto's netjes naast elkaar zjin geplakt over de gehele wand. Toen ik keek waren er lege plekken op de muur en bovendien overlapten sommige foto's elkaar. Het blijft puur gokken maar ik vind 31xx iets waarschijnlijker... iets... :P


Offline Ruiter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #218 Gepost op: 25-01-2008, 15:16:44 »
Wie weet waar je ALLE seizoenen van de mol kan zien..

Ik kan alleen die van Yvon, Milouska , en Inge zien
Toevallig heb ik vorige week seizoenen 1 t/m 5 [edit: bedoel 4] via UseNet (nieuwsserver) gedownload.

Zie bij binsearch .info of nzbindex .nl
Zoek op "WISDM" en maak een nzb-file aan.
Deze downloaden met een downloadtool (GrabIt is zo'n tool)
Je moet wel beschikken over een newsserver via je provider (meestal iets als news.PROVIDER.nl)
 
Alllll.... tij-ij-ij-ij..... tje-helm-op!

Offline BvH

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #219 Gepost op: 25-01-2008, 15:17:11 »

Dat zijn ze ook niet allemaal.

die begint vanaf Yvon, er waren toch ook afleveringen met george enzo

Die staan niet online. Alleen de uitzendingen met BN-ers staan online.