Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 150503 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #300 Gepost op: 27-01-2008, 00:47:15 »
Of nog simpeler:

Met die Chrevolet keihard op dat ruitje afgescheurd, er dwars door heen  ::rofl::. Boeiend dat die auto dan verf van die bom had opgelopen, maar je had zo wel het geld en topito's en bovendien leuke shots :D

En inderdaad, Regina had ze alledrie kunnen doorsnijden en ze alledrie moeten opvangen. Was er neem ik aan ook niets gebeurd. Dunya had een van de buitenste touwen moeten bewegen, want het web van touwen in de vorm van rode lasers, was zo groot dat je mij niet wijst maakt dat die bom, bij het afgaan, Dunya zou treffen. En wat betreft die weegschaal: daar kon het niet anders, net zoals met die hendel die ingedrukt moest worden met die prinsjesdag vraag. Die rekensom had je gewoon goed moeten kunnen uitrekenen.

Immers...

3 tot de macht 2 x 2 + 3 - 18 = ??
18 + 3 - 18 = ??
Streep gelijke getallen tegen elkaar weg
3 is de uitkomst

Dus zelfs zonder die methode: Van Dale Wacht Op Antwoord was ik ook op 3 uitgekomen simpel door tegen elkaar weg te strepen, omdat plus/min macht/wortel vermenigvuldigen/delen allemaal gelijk aan elkaar zijn.

Je had dus gemakkelijk achter de uitkomst kunnen komen. En wat betreft die Prinsjesdag vraag. Is in feite gewoon vrij eenvoudig te beredeneren door de zin in stukken op te delen en te benoemen wat wat is.

De dag voor eergister is een week na Prinsjedag, wat is het vandaag?
Eergisteren = 2 dagen terug
Dag voor eergisteren = 3 dagen terug
Prinsjesdag = altijd op dinsdag
Week na prinsjesdag = blijft dinsdag
Wat is het dan vandaag? 3 dagen na dinsdag = vrijdag

*begrijpt waarom ie hoog scoorde met de CITO op logisch beredeneren*  ::tandpastasmiley::

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #301 Gepost op: 27-01-2008, 00:50:22 »
3 tot de macht 2 x 2 + 3 - 18 = ??
18 + 3 - 18 = ??
Streep gelijke getallen tegen elkaar weg
3 is de uitkomst

Dus zelfs zonder die methode: Van Dale Wacht Op Antwoord was ik ook op 3 uitgekomen simpel door tegen elkaar weg te strepen, omdat plus/min macht/wortel vermenigvuldigen/delen allemaal gelijk aan elkaar zijn.

Dit klopt niet. De opgave was: -18 + 3 + 3² x 2 =
Als je dit gewoon van links naar rechts uitrekent krijg je -18+3=-15, -15+9=-6, -6x2=-12
In de juiste volgorde is het 9, 9x2=18, 18-18=0, 0+3=3

Volgens de opdracht op wieisdemol.nl maken de bommen ook het geld onbruikbaar: "Als de bom ontploft, gaat het geld verloren en ligt de kandidaat die door de verfbom geraakt is uit het spel"
Al die handige strategieën hier zouden dus niet hebben gewerkt (alleen bij Regina misschien, maar we weten niet precies hoe die puzzel in elkaar zat).

En het stukje over die 14 hectare hoor ik ook niet in aflevering 3.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #302 Gepost op: 27-01-2008, 00:54:47 »
Dit klopt niet. De opgave was: -18 + 3 + 3² x 2 =
Als je dit gewoon van links naar rechts uitrekent krijg je -18+3=-15, -15+9=-6, -6x2=-12
In de juiste volgorde is het 9, 9x2=18, 18-18=0, 0+3=3

Volgens de opdracht op wieisdemol.nl maken de bommen ook het geld onbruikbaar: "Als de bom ontploft, gaat het geld verloren en ligt de kandidaat die door de verfbom geraakt is uit het spel"
Al die handige strategieën hier zouden dus niet hebben gewerkt (alleen bij Regina misschien, maar we weten niet precies hoe die puzzel in elkaar zat).

En het stukje over die 14 hectare hoor ik ook niet in aflevering 3.
Het zal me echt een zorg zijn wat de antwoorden van die vragen zijn, ik keek naar de logica.
Die antwoorden ontdekken we toch niet.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #303 Gepost op: 27-01-2008, 00:57:16 »
Het zal me echt een zorg zijn wat de antwoorden van die vragen zijn, ik keek naar de logica.
Die antwoorden ontdekken we toch niet.
Ik begrijp je reactie niet  ???

En in je bericht hierboven quote je alleen maar iemand  ???

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #304 Gepost op: 27-01-2008, 01:03:58 »

Volgens de opdracht op wieisdemol.nl maken de bommen ook het geld onbruikbaar: "Als de bom ontploft, gaat het geld verloren en ligt de kandidaat die door de verfbom geraakt is uit het spel"
Al die handige strategieën hier zouden dus niet hebben gewerkt

Bij de opdracht van dunya en joris bevindt de bom zich bij het touw dat dunya gebruikt om de ringen te controleren, had zelf het idee dat dunya naast/achter die auto zat.
En dus niet bij het geld zelf. dan raakt het geld dus niet onbruikbaar.

Ik heb trouwens het idee dat iedereen de .nl site als alwetend beschouwt. Waarom? ::vergroot::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #305 Gepost op: 27-01-2008, 01:05:06 »
Van een afstand een steen op 1 schaal werpen.

Ja, maar om dan het evenwicht dusdanig te verstoren moet je een betontegel vastpakken en die er op kwakken. Succes daarmee als je 2 meter er vandaan staat zodat je niet geraakt kunt worden  ;D

1: dan was de topito stuk  :\'(
2: als je van links naar rechts rekent krijg je echt -12. Als je niet weet wat je eerst moet doen, kom je niet anders uit. Blijf het stom vinden, want een negatief getal moet toch een alarmbelletje laten rinkelen.
3: als je niet weet op welke dag prinsjesdag is, kom je niet veel verder. ::ohno:: Dan kan je logisch redeneren tot je een ons weegt.

1. Lijkt me stug dat een topito door een botsing stuk kan gaan. Is m.i. toch een solide ding, zo'n doorzichtige topito met op de bovenkant een gekleurd vlak.
2. Nee, niet als je rekent met: optellen/aftrekken = aan elkaar gelijk, delen/vermenigvuldigen = aan elkaar gelijk, machten/wortels = aan elkaar gelijk. En zo rekende ik, omdat ik het zo op school geleerd heb. En dan is het simpel: je krijgt 18 en min 18 en 3. 18 en min 18 zijn van gelijke waarde. Zelfde als dit voorbeeld:

1.000.000 / 10.000 x 100% = ??

Je kunt hier 4 nullen wegstrepen omdat beide getallen die in zich hebben. Hou je over:

100 / 1 x 100% = ??

Maakt het rekenen een stuk eenvoudiger en bovendien valt er zo gemakkelijker te hoofdrekenen.

3. Als je niet eens weet dat prinsjesdag altijd de 3de dinsdag van september is, no offence, maar eeh, m.i. moet je dan terug de schoolbanken in. Algemene ontwikkeling enzo  ::)

Dit klopt niet. De opgave was: -18 + 3 + 3² x 2 =
Als je dit gewoon van links naar rechts uitrekent krijg je -18+3=-15, -15+9=-6, -6x2=-12
In de juiste volgorde is het 9, 9x2=18, 18-18=0, 0+3=3

Volgens de opdracht op wieisdemol.nl maken de bommen ook het geld onbruikbaar: "Als de bom ontploft, gaat het geld verloren en ligt de kandidaat die door de verfbom geraakt is uit het spel"
Al die handige strategieën hier zouden dus niet hebben gewerkt (alleen bij Regina misschien, maar we weten niet precies hoe die puzzel in elkaar zat).

Dan nog, als de opgave:
-18 + 3 + 3^2 x 2 = ??
-18 + 3 + 9   x 2 = ??
-18 + 3 + 18      = ??
-18 en 18 streep ik tegen elkaar weg
maakt dat ?? wel 3 moet zijn.

Dan ga ik JP daar nog eens op terug luisteren, want ik herinner me alleen dat ie zei: als je geraakt ben, ben je uit het spel. Enkele bommen kunnen afgaan na 45 minuten, ze gaan allemaal sowieso na 1 uur af. Maargoed, als ie dat inderdaad gezegd heeft, vind ik dat jammer. Kom ik met mijn creatieve oplossingen. Echt, als ik kandidaat was en in plaats van Joris daar stond, dan wist ik het wel  :D Dwars door dat ruitje heen  ;D Kon Dunya de topito oprapen. Nu bleef ie liggen namelijk.

Echt jammer dat er hoogstwaarschijnlijk bij volgende reeksen geen onbekende nederlanders meer terug komen als kandidaat. Maarja, dat heeft weer niets met aflevering 4 te maken dus bij deze. [/einde bericht]

Ik heb trouwens het idee dat iedereen de .nl site als alwetend beschouwt. Waarom? ::vergroot::

Precies mijn gedachte  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #306 Gepost op: 27-01-2008, 01:09:25 »
Ik begrijp je reactie niet  ???

En in je bericht hierboven quote je alleen maar iemand  ???
Mijn aanleiding van de reactie was het ook niet weten van de hectare en niet in de aflevering gemeld zou zijn.
Eigenlijk zijn alle antwoorden niet te weten.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #307 Gepost op: 27-01-2008, 01:13:34 »
Bij de opdracht van dunya en joris bevindt de bom zich bij het touw dat dunya gebruikt om de ringen te controleren, had zelf het idee dat dunya naast/achter die auto zat.
En dus niet bij het geld zelf. dan raakt het geld dus niet onbruikbaar.

Ik heb trouwens het idee dat iedereen de .nl site als alwetend beschouwt. Waarom? ::vergroot::
Dunya zat zeer ver achter de auto !!! Erg vreemd dat zij geraakt werd en Joris mocht blijven (tja de mol he). Die wist zijn positie nog veilig te stellen voor volgende opdrachten om te verknallen.
En die .nl site, ik houd me liever bezig met mezelf en hier.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #308 Gepost op: 27-01-2008, 01:19:20 »

Dan nog, als de opgave:
-18 + 3 + 3^2 x 2 = ??
-18 + 3 + 9   x 2 = ??
-18 + 3 + 18      = ??
-18 en 18 streep ik tegen elkaar weg
maakt dat ?? wel 3 moet zijn.
Dan ben je dus toch meneer van dale aan het toepassen, zonder het zelf te weten :P

Dan ga ik JP daar nog eens op terug luisteren, want ik herinner me alleen dat ie zei: als je geraakt ben, ben je uit het spel. Enkele bommen kunnen afgaan na 45 minuten, ze gaan allemaal sowieso na 1 uur af. Maargoed, als ie dat inderdaad gezegd heeft, vind ik dat jammer. Kom ik met mijn creatieve oplossingen. Echt, als ik kandidaat was en in plaats van Joris daar stond, dan wist ik het wel  :D Dwars door dat ruitje heen  ;D Kon Dunya de topito oprapen. Nu bleef ie liggen namelijk.
Niet alles hoeft in de afleveringen gezegd te zijn, zou saai worden, die hele uitleg van spelregels...
En als deze regel niet van toepassing was op de opdracht, zou heel de opdracht onzinnig worden, omdat het allemaal wel erg makkelijk zou zijn op die manier.
Bij de opdracht van dunya en joris bevindt de bom zich bij het touw dat dunya gebruikt om de ringen te controleren, had zelf het idee dat dunya naast/achter die auto zat.
En dus niet bij het geld zelf. dan raakt het geld dus niet onbruikbaar.
Ooit van spelregels gehoord? Het hoeft niet letterlijk doordrengt te zijn met verf om ongeldig of onbruikbaar te zijn. Het kan ook een regel zijn, die blijkbaar is vastgelegd.
Ik heb trouwens het idee dat iedereen de .nl site als alwetend beschouwt. Waarom? ::vergroot::

Ik neem aan dat je met alwetend, betrouwbaar bedoelt?
Bij wie is de mol is natuurlijk niks zeker, maar als je aan alles gaat twijfelen is er ook geen lol meer aan. Wat mij betreft klopt de informatie op wieisdemol.nl gewoon.

Dunya zat zeer ver achter de auto !!! Erg vreemd dat zij geraakt werd en Joris mocht blijven (tja de mol he). Die wist zijn positie nog veilig te stellen voor volgende opdrachten om te verknallen.

Hij zit gewoon beschermd in de auto ;)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #309 Gepost op: 27-01-2008, 01:23:45 »
Dunya zat zeer ver achter de auto !!! Erg vreemd dat zij geraakt werd en Joris mocht blijven (tja de mol he). Die wist zijn positie nog veilig te stellen voor volgende opdrachten om te verknallen.
En die .nl site, ik houd me liever bezig met mezelf en hier.

ja en bij dunya was die bom dus. Joris zat in de auto, daar gaat (bij een goede auto) geen verf naarbinnen natuurlijk. Enne, volgens mij kun je nu beter gaan slapen, je reacties worden er niet beter op... ::ohno::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #310 Gepost op: 27-01-2008, 01:28:20 »
ja en bij dunya was die bom dus. Joris zat in de auto, daar gaat (bij een goede auto) geen verf naarbinnen natuurlijk. Enne, volgens mij kun je nu beter gaan slapen, je reacties worden er niet beter op... ::ohno::
Waar 2 spelen zijn 2 slachsoffers, tenzij je wegduikt. Bij Joris kon dit niet, hij zat veilig in een auto.
Waarom was die bom niet in of bij de auto geplaatst ?
En wat een onzinnige opmerking dat ik nu maar moet gaan slapen, slaat nergens op.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #311 Gepost op: 27-01-2008, 01:31:19 »
Niet alles hoeft in de afleveringen gezegd te zijn, zou saai worden, die hele uitleg van spelregels...
Ooit van spelregels gehoord? Het kan ook een regel zijn, die blijkbaar is vastgelegd.
Ik neem aan dat je met alwetend, betrouwbaar bedoelt? Wat mij betreft klopt de informatie op wieisdemol.nl gewoon.
 

Nou, ik als kijker vind regels niet saai, maar juist bruikbaar om de opdrachten op te lossen. Anders is het kijken toch ook niks aan? Een beetje proberen mee te doen is een stuk leuker dan naar een spel kijken waarvan je de bedoeling en de regels niet kent, toch?
En dan hoef je dus ook niet allemaal 'kennelijke' regels te verzinnen om het spel waterdicht te houden.
En ik zie geen reden om aan te nemen dat de .nl site altijd klopt. Ik zie ook niet waarom niet, maar velen op dit forum gebruiken dingen van .nl om argumenten te geven voor de inhoud van een opdracht. En ik weet dus niet waarom.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #312 Gepost op: 27-01-2008, 01:34:45 »
Nou, ik als kijker vind regels niet saai, maar juist bruikbaar om de opdrachten op te lossen. Anders is het kijken toch ook niks aan? Een beetje proberen mee te doen is een stuk leuker dan naar een spel kijken waarvan je de bedoeling en de regels niet kent, toch?
En dan hoef je dus ook niet allemaal 'kennelijke' regels te verzinnen om het spel waterdicht te houden.
En ik zie geen reden om aan te nemen dat de .nl site altijd klopt. Ik zie ook niet waarom niet, maar velen op dit forum gebruiken dingen van .nl om argumenten te geven voor de inhoud van een opdracht. En ik weet dus niet waarom.

Maar ik denk dat deze regel vrij logisch is en eigenlijk tussen de regels door is op te pikken als kijker. Anders zou de opdracht dus ook echt niks aan zijn: bommetje oppakken en zomaar ergens laten ontploffen, auto tegen het glazen kastje rammen, etc. Het zou allemaal te makkelijk zijn. Waarom zou de redactie nog de moeite doen om al die 'puzzels' te bedenken? De kandidaten moeten gewoon die puzzel oplossen om het geld te krijgen.
Ik zie (in dit geval) werkelijk geen enkele reden om te twijfelen...

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #313 Gepost op: 27-01-2008, 01:36:04 »
Waar 2 spelen zijn 2 slachsoffers, tenzij je wegduikt. Bij Joris kon dit niet, hij zat veilig in een auto.
Waarom was die bom niet in of bij de auto geplaatst ?

 ::)

waarom zijn er 2 slachtoffers? bij patrick en dennis was toch ook alleen dennis af? dan is patrick toch ook niet verdacht als mol? dat is het spel: degene die geraakt wordt is af. dus niet automatisch de andere van het team. en wat te denken van de reacties op het feit dat edo en coen tegelijk af waren? dat vond iedereen heel dom (en ook verdacht). Je gaat natuurlijk niet allebei heel dicht op die bom zitten. ::)
Bovendien als de bom bij joris in de auto was geplaatst was joris dus af, en weer niet dunya. en dat is dan nog steeds oneerlijk? of vond jij gewoon dat joris af moest? ::jaja::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #314 Gepost op: 27-01-2008, 01:36:21 »
Waar 2 spelen zijn 2 slachsoffers, tenzij je wegduikt. Bij Joris kon dit niet, hij zat veilig in een auto.
Waarom was die bom niet in of bij de auto geplaatst ?

Volgens mij zoek je gewoon naar aanwijzingen voor Joris. In de auto zitten kan je ook zien als wegduiken.
Patrick was toch ook niet gelijk af met Dennis? Waarom zeg je daar niks van?

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #315 Gepost op: 27-01-2008, 01:40:09 »
Volgens mij zoek je gewoon naar aanwijzingen voor Joris. In de auto zitten kan je ook zien als wegduiken.
Patrick was toch ook niet gelijk af met Dennis? Waarom zeg je daar niks van?

just like i said... ::bravo::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #316 Gepost op: 27-01-2008, 01:43:25 »
Van een afstand een steen op 1 schaal werpen.

Ja, maar om dan het evenwicht dusdanig te verstoren moet je een betontegel vastpakken en die er op kwakken. Succes daarmee als je 2 meter er vandaan staat zodat je niet geraakt kunt worden  ;D
In principe niet. Al landt er een vlieg op een van de schalen, als er weinig frictie in het systeem zit zal de weegschaal daarvan al uit zijn evenwicht raken.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #317 Gepost op: 27-01-2008, 01:45:37 »
::)

waarom zijn er 2 slachtoffers? bij patrick en dennis was toch ook alleen dennis af? dan is patrick toch ook niet verdacht als mol? dat is het spel: degene die geraakt wordt is af. dus niet automatisch de andere van het team. en wat te denken van de reacties op het feit dat edo en coen tegelijk af waren? dat vond iedereen heel dom (en ook verdacht). Je gaat natuurlijk niet allebei heel dicht op die bom zitten. ::)
Bovendien als de bom bij joris in de auto was geplaatst was joris dus af, en weer niet dunya. en dat is dan nog steeds oneerlijk? of vond jij gewoon dat joris af moest? ::jaja::

Het gaat mij om de logica.
Regina was alleen en kon afgaan maar ze deed het voortreffelijk.
Edo en Coen waren samen en dachten in de spanning van de strijd misschien niet aan afstand.
Dennis pakte verkeerd en ging af, Patrick stond niet direct in de buurt.
Dit bovenstaande is gebaseerd op toevalligheden.
Joris en Dunya is een heel ander geval. Daar klopt niks van.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #318 Gepost op: 27-01-2008, 01:48:38 »
Volgens mij zoek je gewoon naar aanwijzingen voor Joris. In de auto zitten kan je ook zien als wegduiken.
Patrick was toch ook niet gelijk af met Dennis? Waarom zeg je daar niks van?
Ach je kan het ook zien als beste positie toch ????
Ga je niet af en je kan verder mollen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #319 Gepost op: 27-01-2008, 01:57:39 »
Laat ik het anders stellen, een auto is een omhulsel, kan je niet afgaan. Tenzij daar de bom is maar de mol weet beter.
Maar vreemd genoeg is die bij Dunya, waarom niet bij Joris?
Denk hier maar verder over na.