Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 150482 keer)

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #320 Gepost op: 27-01-2008, 09:24:25 »
We kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat sommige spelletjes, net als elk ander willekeurig spel, gewoon regels heeft. En als de presentator die niet noemt, betekent dat niet direct dat ze er niet zijn. Anders zou het een mooie boel worden:

Edo rent dachter de zuil naar de Mol, om te kijken wie het is.
Joris plant de auto, zoals gezegd, tegen de stellage en rijdt eerst over Dunya (kandidaat minder)
Patrick gebruikt zijn kapmes in het maisveld om Coen een kopje kleiner te maken, etc.

Zonder regels geen spelletje (en die worden heus wel in de gaten gehouden door cameramannen en productieteam, waarvan de aanwezigheid sommige forummers ontgaat)

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #321 Gepost op: 27-01-2008, 10:06:26 »
We kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat sommige spelletjes, net als elk ander willekeurig spel, gewoon regels heeft. En als de presentator die niet noemt, betekent dat niet direct dat ze er niet zijn. Anders zou het een mooie boel worden:

Edo rent dachter de zuil naar de Mol, om te kijken wie het is.
Joris plant de auto, zoals gezegd, tegen de stellage en rijdt eerst over Dunya (kandidaat minder)
Patrick gebruikt zijn kapmes in het maisveld om Coen een kopje kleiner te maken, etc.

Zonder regels geen spelletje (en die worden heus wel in de gaten gehouden door cameramannen en productieteam, waarvan de aanwezigheid sommige forummers ontgaat)
Haha precies! Als we alle regels te horen zouden krijgen in de uitzending, dan zouden we niks meer te zien krijgen van het spel zelf. En dat willen we natuurlijk niet  ::ohno::

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #322 Gepost op: 27-01-2008, 10:08:11 »
Dit staat op wikipedia over het jaar 1106:


Staat niet veel bruikbaars in, toch?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 17:19:29 door Bakkertje, Reden: link verborgen »

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #323 Gepost op: 27-01-2008, 10:26:23 »

Edo rent dachter de zuil naar de Mol, om te kijken wie het is.
Joris plant de auto, zoals gezegd, tegen de stellage en rijdt eerst over Dunya (kandidaat minder)
Patrick gebruikt zijn kapmes in het maisveld om Coen een kopje kleiner te maken, etc.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #324 Gepost op: 27-01-2008, 11:06:19 »
Hehe ja inderdaad... De regel was heel simpel:

Zodra bij een spel, de bom is afgegaan, wordt dat spel ongeldig! OMG!? w00t! 12 woorden en alle problemen opgelost. Je kan niet zomaar een bom af laten gaan en vervolgens met de prijzen aan de haal gaan. Weet niet of je SAW hebt gezien (film) maar als je je niet aan de spelregels houdt, tsjah... Dan vallen er meestal geen prijzen te winnen!

Ik vind Joris en Dunya ook een ander geval. Joris deed al vreemd om Dunya niet kwijt te raken. Hij loopt volledig over haar heen (en dunya laat over zich heen lopen). Híj zit in de auto, maar geeft háár de schuld! Hij praat haar echt bijna een zelfcomplex aan man! En jah, Joris mag verder om nog een opdracht te verprutsen.

---

In het dagboek van de mol stond ook al dat de vragen niet al te serieus genomen moesten worden. Ik vond die ingeving van YIDM (toch?) wel geniaal, met die 2 broertjes. Ik denk dat dat legaal is, want je mag een willekeurige vraag stellen, dus ook zo'n ingewikkelde. Ik denk dat de mol een oortje in heeft met contact naar de redactie. Die zouden de vraag dan op kunnen lossen en de mol influisteren welke kaars hij moet doven (als hij dat zelf niet kan). Je zag ook dat de mol volgens mij over de ene vraag langer nadacht dan de ander... Maar dat kan camera-bedrog zijn :)

Feit blijft dat ik Edo niet meer verdenk omdat Coen echt wel op Edo heeft gespeeld. Joris is de mol. Final.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #325 Gepost op: 27-01-2008, 11:21:59 »
Weet niet of je SAW hebt gezien (film) maar als je je niet aan de spelregels houdt, tsjah... Dan vallen er meestal geen prijzen te winnen!

Nooit van gehoord. ::)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #326 Gepost op: 27-01-2008, 11:25:46 »
Een paar bladzijdes geleden werd een vraag gesuggereerd, die het goede antwoord zou opleveren bij de ontmoet-de-mol-opdracht. Dat zou helemaal niet zo werken, want daar zou je gewoon het tegengestelde krijgen en bovendien zou degene achter het doek/"gebouw" de vraag niet snappen. (OK, ik had net een andere, diw wel meteen te begrijpen was, maar niet werkte.  Deze is moeilijker, maar klopt wel)
Wat wel werkt en makkelijk te snappen is is deze:
"Wanneer ik voor de deur het foute antwoord gaf, wil ik, dat je mij het tegengestelde antwoord geeft op de vraag of Edo de Mol is."
Edo is de Mol:
Kandidaat heeft fout antwoord: Mol zal de vraag niet goed beantwoorden en zal NIET het tegengestelde antwoord geven => Ja
Kandidaat heeft goed antwoord: Mol spreekt de waarheid (doordat Kandi de vraag goed had, zal deze niet het tegengestelde geven) => Ja

Edo is niet de Mol:
Kandidaat heeft fout antwoord: Mol luistert niet en geeft niet het tegengestelde (dus het foute!) antwoord => Nee
Kandidaat heeft goed antwoord: Mol spreekt de waarheid => Nee


Voor als iemand dit al had: ik ben vanaf pagina 11 opgehouden met lezen want het is gewoon irrirtant, wanneer 80% van de posts herhalingen zijn van wat al op de eerste drie bladzijdes staat (die iedereen wel even kan lezen). En dan ook nog beweren: hier even het schema van de .nl site, omdat ik het niet kon vinden is onbeschoft (met even snel eroverheen scrollen had je het al vier keer eerder kunnen vinden...))

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #327 Gepost op: 27-01-2008, 11:32:06 »
Wat wel werkt en makkelijk te snappen is is deze:
"Wanneer ik voor de deur het foute antwoord gaf, wil ik, dat je mij het tegengestelde antwoord geeft op de vraag of Edo de Mol is."
Dat is idd hetzelfde als "Als ik net iets anders had geantwoord, wat zou dan je antwoord zijn op de vraag of Edo de mol is?"
Vind ik persoonlijk makkelijker te snappen dan jouw versie, omdat je al een dubbele ontkenning geeft en dan ook nog als voorwaarde erbij stelt dat de mol jouw vraag fout beantwoord, ongeacht of jij je vraag goed of fout had. Je vraagt namelijk het antwoord nogmaals om te draaien indien jij een fout antwoord gaf, gaf je een goed antwoord dan moet de mol het antwoord niet nog eens extra omdraaien.
The British are not impressed.

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #328 Gepost op: 27-01-2008, 11:39:29 »

Wat wel werkt en makkelijk te snappen is is deze:
"Wanneer ik voor de deur het foute antwoord gaf, wil ik, dat je mij het tegengestelde antwoord geeft op de vraag of Edo

Bovendien is dit geen vraag die je met ja of nee kan beantwoorden.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #329 Gepost op: 27-01-2008, 12:08:24 »
stomme joris, bah !
dennis for mole !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #330 Gepost op: 27-01-2008, 12:46:02 »
Bovendien is dit geen vraag die je met ja of nee kan beantwoorden.

... Dan draai je het gewoon even zo om. Het is mogelijk. Ik kwam gewoon op het idee, nadat ergens aan het begin een dergelijke vraag gepost werd, die je gewoon het omgedraaide antwoord gaf (maakt niet uit of jet het nou goed had of niet)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #331 Gepost op: 27-01-2008, 13:24:18 »
"Wanneer ik voor de deur het foute antwoord gaf, wil ik, dat je mij het tegengestelde antwoord geeft op de vraag of Edo de Mol is."
Edo is de Mol:
Kandidaat heeft fout antwoord: Mol zal de vraag niet goed beantwoorden en zal NIET het tegengestelde antwoord geven => Ja
Kandidaat heeft goed antwoord: Mol spreekt de waarheid (doordat Kandi de vraag goed had, zal deze niet het tegengestelde geven) => Ja

Edo is niet de Mol:
Kandidaat heeft fout antwoord: Mol luistert niet en geeft niet het tegengestelde (dus het foute!) antwoord => Nee
Kandidaat heeft goed antwoord: Mol spreekt de waarheid => Nee



dan ga je dus in je vraag al een eis stellen ('dan wil ik dat je...'). Wie zegt dat de mol dat ook gaat doen? Bovendien; je had dan de vraag dus fout. kan de mol daaruit ook concluderen dat hij zich juist niet aan jouw eis hoeft te houden. Dan kan je net zo goed vragen: geef het antwoord op mijn vraag of edo de mol is, en doe alsof ik de vraag bij de deur goed heb beantwoord. Dat werkt zo natuurlijk niet.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #332 Gepost op: 27-01-2008, 13:45:21 »
precies, dan had je makkelijker kunnen zeggen : geef me het antwoord op de vraag die je zou geven als ik de vraag bij de deur goed had ..... in de 1e plaats werkt het natuurlijk niet zo, en in de 2e plaats heeft geen enkele kandidaat daar aangedacht.
dus met alle respect , dit is doorzagen over niets. misschien had het gekund ja, dat weten we niet, en daar zullen we voor eerst ook niet achter komen. bovendien, wat veranderd dat aan de situatie ?
misschien had het gekund ... maar met dat gegeven kunnen we niets.
omdat geen enkele kandidaat zo slim was om de vraag zo te stellen :)
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #333 Gepost op: 27-01-2008, 13:49:22 »
omdat geen enkele kandidaat zo slim was om de vraag zo te stellen :)
Dat bleek wel uit de rest van de aflevering :-X
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Patrick, ben jij de mol??
« Reactie #334 Gepost op: 27-01-2008, 15:30:15 »
Wat een hoop discussie allemaal...soms leuk soms iets minder om te lezen. Ik heb net nog maar eens de uitzending bekeken omdat ik toch wat aan mijn mol begon te twijfelen. Ik heb daarbij vooral op Patrick gelet maar ook op de andere kandidaten. Voor mijn gevoel zijn Regina en Dunya absoluut geen mol. Vind het wel gek dat Dunya toch erg veel verdacht wordt. Edo is het volgens mij ook niet vooral omdat Coen volgens mij echt op Edo zat maar ook omdat ik hem ondanks zijn soms mollerige acties (zoals vlakbij de verfbom gaan zitten en niet wat verder uit de buurt)toch wel zijn best zie doen.
Patrick doet vanaf afl.1 al erg verdacht en heeft veel geld uit de pot gehouden. Het feit dat hij die twee gewichtjes bij zich had is voor mij geen reden hem niet meer te verdenken. Het ging tenslotte om slechts 100 euro. De opdracht die hij met Regina deed bracht ook maar 500 euro op. Als Patrick geld binnenhaalt is het altijd een klein bedrag! Bij de vragen deed hij erg zijn best maar liet wel Dennis elke keer de schuif omhoog doen. Mocht het antwoord fout zijn dan was Dennis af geweest en niet hij. Ook bij de weegschaal liet hij het snel aan Dennis over. Ik denk dat dat zijn kracht is. Toch schijnbaar goed mee doen en geld in de pot brengen maar intussen heerlijk de mol uithangen. Hij heeft de opdracht van de hotelkamers flink tegengewerkt door tijd te rekken (hij zegt dat hij de kamer nog op topito's e.d. wilde onderzoeken maar dan had hij die koffer ook wel opgemerkt toch?) en met die foto's kon hij makkelijk saboteren al zien we dat niet duidelijk in beeld. Vind het ook vreemd dat hij zomaar topito's weg geeft aan Regina.
Joris blijft ook nog veel opdrachten verstieren. Ik vond het zeer vreemd dat hij wel wist dat Prinsjesdag op een dinsdag viel, maar dat hij dan die som nog verkeerd doet (met een IQ van 134!). En in die auto kan hij expres verkeerd gestuurd hebben dat ziet niemand. Dunya noemt bij de test Joris helemaal niet kennelijk vindt ze hem niet verdacht (wel irritant denk ik ::tandpastasmiley::)
Toen JP vroeg wisten jullie niet dat Prinsjesdag een dinsdag was, zie je Patrick zo verdacht quasi onschuldig lachen. ;) Ik denk dat hij het wel wist maar niks gezegd heeft...(dat horen we later pas)
Dan is er Dennis nog, ik zie hem niet als mol hoewel hij klooide met het casettebandje en hij de walkie talkie droeg die blijkbaar even uit stond (wie weet zit Patrick hier wel achter). En dat Dennis bij het vlaggenspel zo snel gepakt werd is voor mij geen molgedrag :-\\.
Joris en Dennis hebben blijkbaar het casettebandje in hun kamer over het hoofd gezien? Is dat een mollenstreek? Of is het bandje er later pas neerglegd? Ik denk dat ze het gewoon over het hoofd hebben gezien omdat ze al snel uit hun kamer liepen om bij Edo en Coen te gaan kijken...Ik ben nog niet overtuigd maar ik blijf voorlopig bij Patrick, een mol met een goede mimiek en veel acteertalent. ;D
« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 23:50:46 door Lonneke40 »

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #335 Gepost op: 27-01-2008, 16:16:05 »
vlees91, jouw vraag is exact hetzelfde (met exact dezelfde denkwijze) alleen op een andere manier gesteld, namelijk als een eis (zoals al opgemerkt). Wat dacht je? Niemand leest die pagina's dus ik steel de credits? Maar goed, volgens mij is die manier compleet legaal want je stelt een vraag die met Ja of Nee beantwoord kan worden. Dat was toch de enige eis? Slim bedacht, niet bedacht door de kandidaten.

Naar mijn mening, als Joris de mol níet is, moet Patrick de mol wel zijn. Lonneke, je geeft wel aan dat Patrick geld in de pot brengt, en brengt vervolgens het argument 'Het is zo weinig, dus Patrick kan best de mol zijn.' Volgens mij, is het bedrag dat Patrick in de pot heeft gebracht zo klein nog niet. Als we van iedereen zouden opmaken hoeveel geld hij of zij in de pot heeft gebracht, denk ik dat Patrick nog boven de 20% uitkomt.

De prinsjesdagopdracht: Ik wist zelf ook niet op welke dag prinsjesdag valt (IQ = 135 volgens de BNN Nationale IQtest), en ik redeneerde ook op dezelfde manier als hij: 3 dagen terug van dinsdag... Zaterdag! Maarjah, je moest 3 dagen verder, omdat je vanaf vandaag 3 dagen terug moest en op dinsdag uit moest komen (:S vaag). Wij als kijker kunnen er langer over nadenken, en ik vind het nu ook hartstikke logisch, maar tijdens de uitzending hield ik er dezelfde redenatie op na als Joris. Hoeft geen molactie te zijn natuurlijk!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #336 Gepost op: 27-01-2008, 17:18:37 »
hey, anders doe je even niet zo lomp en ga je gewoon even van het goede uit van de leden hier ( vlees91 ) in dit geval.
maar goed, de discussie over het stellen van die vraag kunnen we laten varen, we schieten er niets mee op !
en ik vond de prinsjesdagvraag heel logisch, een dag na eergisteren ( dus 3 dagen geleden ) moest het een week na prinsjesdag zijn.
een week na prinsjesdag is het dinsdag.
dus de vraag word : wat voor dag is het als het een dag na eergisteren ( 3 dagen geleden dus ) dinsdag is.
3 dagen na dinsdag is het ... vrijdag.
hoe simpel kan het zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 17:21:32 door nevermind »
dennis for mole !

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #337 Gepost op: 27-01-2008, 17:31:12 »
even iets anders: ik vind dat de ze er dit jaar precies wel veel werk in gestoken hebben (qua opdrachten)  ::ok::

wat ik wel jammer vind is dat ze vooraf niet altijd even duidelijk de opdrachten uitleggen (aan de kijker)

Offline natasja.

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #338 Gepost op: 27-01-2008, 18:34:54 »
Dennis is in Den Haag geboren en weet niet wanneer prinsjesdag is?

beetje verdacht!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #339 Gepost op: 27-01-2008, 19:01:03 »
Ach je kan het ook zien als beste positie toch ????
Ga je niet af en je kan verder mollen.

Precies, tactische positie van Joris, dacht ik meteen ook al toen ik zag dat ie in de auto ging zitten. Dom dat Dunya zo dichtbij die stellage ging zitten; haar aanwijzingen hielpen toch niet, dus ze had net zo goed véél verder weg kunnen gaan zitten.

We kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat sommige spelletjes, net als elk ander willekeurig spel, gewoon regels heeft. En als de presentator die niet noemt, betekent dat niet direct dat ze er niet zijn. Anders zou het een mooie boel worden:

Edo rent dachter de zuil naar de Mol, om te kijken wie het is.
Joris plant de auto, zoals gezegd, tegen de stellage en rijdt eerst over Dunya (kandidaat minder)
Patrick gebruikt zijn kapmes in het maisveld om Coen een kopje kleiner te maken, etc.

Zonder regels geen spelletje (en die worden heus wel in de gaten gehouden door cameramannen en productieteam, waarvan de aanwezigheid sommige forummers ontgaat)

 ::rofl:: ::rofl:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.