Auteur Topic: Aflevering 9.  (gelezen 81344 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #140 Gepost op: 29-02-2008, 09:05:36 »
Als je van Edo afhankelijk moet zijn wat betreft snel scheppen...  :-X
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #141 Gepost op: 29-02-2008, 09:11:38 »
Ik vond het niet de leukste aflevering van dit seizoen, maat toch zat er best wat spanning in op het laatst...maar dan emer zo van komt er een cliffhanger of weten we na vanavond echt wie de mol is ;D
Eén ding is zeker ik weet niet wie de mol is...kan met geen mogelijkheid een persoon aanwijzen die voor de volle 100% de mol is voor mij ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #142 Gepost op: 29-02-2008, 09:13:06 »
Als je van Edo afhankelijk moet zijn wat betreft snel scheppen...  :-X

Daarom zei die ook tegen regina dat ze rustig aan moest doen.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 9.
« Reactie #143 Gepost op: 29-02-2008, 09:24:30 »
Leuke aflevering, en Die Dennis die daar in die kist lag te gillen: "EDO! Hoeveel heb je eral?!?!"
Wel de beste plek voor de Mol, hij kan op ieder moment het spel stoppen.
Verder vond ik dat bij die Maya's wel vet. Echt mooi bedacht door de AVRO!  ::ok::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 9.
« Reactie #144 Gepost op: 29-02-2008, 09:49:14 »
Ik weet niet of jullie het opgevallen is, maar volgens mij staat er bij elk dagboek van de Mol een hoofd onder de tekst. Is dit de Mol?
Hij is niet heel erg duidelijk maar zien jullie er wat in?

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #145 Gepost op: 29-02-2008, 09:52:37 »
Die zwarte hemel die hun zagen vanaf de hangmat?  ::rofl::

Nu serieus, ik zie er werkelijk niks in alleen wat grijs met zwarte stippen.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #146 Gepost op: 29-02-2008, 09:55:09 »
Verder vond ik het mooi dat ze allemaal wit gekleed waren. Edo had alleen een beige broek. Als hij de mol was, wist hij dat hij in de finale zou komen en zou hij wel een echte witte broek hebben meegenomen. Edo is dus niet de mol  ::pinokkio:: 

PJ droeg ook een beige broek... Heeft die er dan ook niet op gerekend dat ie in de finale zou zitten? Misschien hadden ze geen  witte broek..

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 9.
« Reactie #147 Gepost op: 29-02-2008, 10:07:01 »
Die zwarte hemel die hun zagen vanaf de hangmat?  ::rofl::

Nu serieus, ik zie er werkelijk niks in alleen wat grijs met zwarte stippen.
Ik zie wel een mond, en een klein beetje ogen.

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #148 Gepost op: 29-02-2008, 10:37:43 »



Heb het even omgezet in houtskool & omgedraait, en wat ontstaat er:
iemand met donkere ogen, baardgroei, & het bewuste Dennis hoedje ::zwaai::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 9.
« Reactie #149 Gepost op: 29-02-2008, 10:40:05 »
Ik zie het bovenste gedeelte nog wel echt, maar die baardgroei niet echt.

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #150 Gepost op: 29-02-2008, 10:46:27 »
Dat zwarte vlak boven de onderste rode streep  ;) Tis wel wat veel baardgroei, maar hij heeft waarschijnlijk z'n scheerspul ook ingeleverd bij de kofferopdracht..

Re: Aflevering 9.
« Reactie #151 Gepost op: 29-02-2008, 10:52:10 »
als ze zeker weet dat ze de opdracht fout heeft, betekent dat niet dat ze ook zeker weet dat wat de priester zegt fout is. want anders kan je gewoon expres de kalender fout maken en dan het antwoord van de priester 'omdraaien'. dus als je zeker weet dat je de kalender fout hebt, heb je gewoon niets aan het antwoord van de priester... maarja, waarom ze dan ineens zo zeker voor edo gaat, weet ik ook niet...

Ja, dat is waar...mijn reactie tijdens die opdracht was ook om te denken 'ja, maar dan doe je het toch expres fout!'. Een beetje te simpel gedacht van mij... (en dat terwijl ik niet eens meer blond ben, maar geverfd haar schijnt kunstmatige intelligentie te zijn ;))

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #152 Gepost op: 29-02-2008, 11:12:35 »
Normaal staat ie wel vanaf een uurtje of 23.00 op uitzendinggemist.nl maar nu helaas nog niet  ::ohno::  >:(  ::niet-ok::


Ja, vervelend was dat, heb gisternacht tevergeefs tot half twee gewacht (kan WIDM enkel via internet bekijken). Maar goed, de dag vandaag dus goed begonnen.

Wat een mooie aflevering...prachtig met die maya-tempel (dat beeldhouwwerk...), priesters, de mayakalender en natuurlijk de  groene omgeving.
Ik heb een heel dik boek over de Maya-cultuur, hun geschiedenis, cultuur, kalender en hun taal (!), maar vrees dat het onmogelijk wordt om die laatste maya-zinnen te ontrafelen in een weekje tijd  ;)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 9.
« Reactie #153 Gepost op: 29-02-2008, 11:53:48 »
Om op de kistopdracht terug te komen. Zou best goed kunnen dat er een zendertje in de kist van Dennis lag (aangenomen dat hij ook de mol is). Daarmee fluisterden ze hem toe hoeveel goudstaafjes er al gevonden zijn. Bij 3 staafjes denkt ie: nu ga ik eruit. Hij verdient daarmee alle respect dat ie zolanng in de kist heeft gezeten (dat verdient ie sowieso hoor!), maar eigenlijk heeft ie de opdracht laten mislukken door maar zo weinig geld te laten verdienen.

Verder vond ik het mooi dat ze allemaal wit gekleed waren. Edo had alleen een beige broek. Als hij de mol was, wist hij dat hij in de finale zou komen en zou hij wel een echte witte broek hebben meegenomen. Edo is dus niet de mol  ::pinokkio:: 

je kan ook zeggen: edo had een wit shirt en beige broek en pj had ook een wit shirt en beige broek. de presentator en de mol! 

bye the way, Mijn mol is Dennis

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9.
« Reactie #154 Gepost op: 29-02-2008, 11:55:41 »
Hij is niet heel erg duidelijk maar zien jullie er wat in?
Ja natuurlijk. Elk mens ziet in elk willekeurig vlekkenpatroon vanzelf hier en daar wel een gezicht. We zijn namelijk erg goed in gezichtsherkenning, want dat is nou eenmaal handig, en blijkbaar een evolutionair voordeel. Maar dat wil niet zeggen dat er ook bewust een gezicht is ingestopt.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #155 Gepost op: 29-02-2008, 12:41:23 »
Wat een spannende aflevering! Ik had niet verwacht dat de ontknoping gisteren zou zijn, maar elke keer keek ik op mijn klokje van 'zou het dan nog gaan gebeuren?'.
Dennis is en blijft mijn mol, maar in dat geval is Edo de winnaar. Ik hoop op Edo als winnaar, maar... heb al een tijd Regina ingevuld. Vraag me af of ik nu nog moet gaan switchen...
Enfin, die sneue Maya-man was geweldig. Die vraag van Dennis aan hem was grappig. En hoe hij zijn gezicht in de plooi houdt als ze richting de ontknoping gaan... ik denk echt-echt dat hij de mol is.
Overigens dacht ik ook van: die priester gaat toch niet liegen! Het is een priester!
Laten we jabberen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9.
« Reactie #156 Gepost op: 29-02-2008, 12:53:43 »
Ik had het al een beetje gemist: forummers die in elke pixel een aanwijzing zien, naar de persoon die zij als mol zien. Meestal gebeurt dat na de eerste aflevering al. Gek genoeg nu pas na de finale-uitzending.


Citaat
Overigens dacht ik ook van: die priester gaat toch niet liegen! Het is een priester!
Dat is voor mij echt geen garantie dat ie de waarheid spreekt.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #157 Gepost op: 29-02-2008, 13:02:11 »
Nee, natuurlijk niet. Maar wel iets waar ik sterk aan moet denken. Zit je daar een partijtje heilig te wezen, is het gebaseerd op liegen.
Laten we jabberen.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #158 Gepost op: 29-02-2008, 13:07:04 »
De priester heeft zoieso gelogen, hij zegt tegen Regina dat de mol geen bruine ogen heeft en tegen Dennis dat Dennis zelf de mol is  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9.
« Reactie #159 Gepost op: 29-02-2008, 13:11:58 »
Dadelijk gaat Dennis er zelf ook nog over liegen ook........ ::rofl::