De naam die ik nog mis bij de presentatoren is die van Michiel de Vlieger. Tenslotte is de hele WIDM-kermis ooit met hem begonnen. Heb zelf de eerste vlaamse reeks nog nooit gezien, maar wel de 2de en de 3de reeksen. Michiel was in die tijd de tegenpool van Angela. Waar Angela moederlijk met de kandidaten omging, hield Michiel juist afstand. Wat ik ooit begrepen heb van Woestijnvis, was juist die afstandelijke benadering datgene wat zij voor ogen hadden als presentator van WIDM. Het moederlijke karakter van Angela begon ook pas met het tweede seizoen.
Toen op gegeven moment Angela werd verruild voor Karel, vond ik dat geen vreemde keuze. Was 1 van de weinigen die deze overstap wel zag zitten. Karel heeft niet alleen het afstandelijke van Michiel overgenomen, maar heeft er extra dimensie aan gegeven met zijn sarcasme en vooral zijn hoed. Karel gaf WIDM een mysterieuze meerwaarde.
Met de aankondiging van PJ als de nieuwe presentator was ik op zijn zachtst gezegd zeer terughoudend. Ik zag het eerlijk gezegd niet zitten. DIDM leek dit beeld te bevestigen. Maar vanaf aflevering 1 zag ik dat de presentatie in goede handen terecht is gekomen. In hoeverre PJ zich zal ontwikkelen, wordt nog afwachten. Gelukkig komt er een nieuw seizoen, zodat we kunnen meemaken tot wat voor WIDM-presentator PJ zich heeft ontwikkeld. (misschien dat morgen iemand dit aan PJ kan vragen?)
enfin, mijn top 4:
1 Karel
2 Michiel
3 Angela
4 PJ