Poll

Welk cijfer geef je de Mol? (Jon ja!)

10 (Topmol!)
6 (5%)
9
18 (15.1%)
8
29 (24.4%)
7
32 (26.9%)
6
13 (10.9%)
5
10 (8.4%)
4
5 (4.2%)
3
2 (1.7%)
2
0 (0%)
1 (Waardeloze Mol!)
4 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 117

Auteur Topic: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?  (gelezen 96510 keer)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 14-02-2009, 21:01:37 »
1. Anniek; Gewoon erg verdacht, zeer goede actrice en heeft het minste geld binnengebracht. Nog nooit echt goed haar best gedaan om de pot te spekken.
2. Rick; Raar bezig, toch vind ik hem erg opvallend maar dit zou ook wel weer een taktiek kunnen zijn. Ik houd hem nog even in de gaten. (Schuift schuld van mislukkende opdrachten af op anderen.)
3. Jon; Ook soms erg raar. Hij heeft wel goed zijn best gedaan voor de pot. (Soms bleek dat niks te zijn.) Is meestal erg aanwezig.
4. Dennis; Verdenk ik niet zo omdat hij gewoon echt een die-hard gamer is. Dat zie je zo. Hoe kan hij nou de mol zijn? (Wedden dat ik het mis heb. ::ohno::)
5. Vivienne; Heeft té veel geld binnengebracht voor een mol. Als zij de mol is, ben ik heeeeel benieuwd naar haal molacties. Ik denk dat ik haar een hele slechte mol zou vinden.

 ;)
DOM VEEL RADEN

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 14-02-2009, 21:58:31 »
Zal wel een domme vraag zijn, maar als Sebastiaan zo duidelijk op Rick zat (als mol) en Sebas valt af, hoe kan Rick dan nog de mol zijn ::oink::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 14-02-2009, 22:18:10 »
Zal wel een domme vraag zijn, maar als Sebastiaan zo duidelijk op Rick zat (als mol) en Sebas valt af, hoe kan Rick dan nog de mol zijn ::oink::
Dat dacht ik dus ook ;D
Ookal moeten we hier niet vanuit gaan, je weet nooit of hij al die vragen wel goed heeft inegvuld
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 14-02-2009, 23:12:36 »
Zal wel een domme vraag zijn, maar als Sebastiaan zo duidelijk op Rick zat (als mol) en Sebas valt af, hoe kan Rick dan nog de mol zijn ::oink::
Hoe weet je nou zeker dat hij Rick ook daadwerkelijk als mol heeft ingevuld? Ik weet niet hoor, maar ik ben in de loop der jaren zeer wantrouwend geworden over die uitspraken die ze laten horen tijdens de beelden van de test. Er is al zo vaak mee gerommeld. Dan hoor je in de laatste aflevering zo'n afvaller ineens zeggen "Tja, ik heb op het laatste moment toch op iemand anders gestemd en dat was stom!". Logisch ook wel dat ze het niet willen verraden, want als we echt van elke afvaller zouden weten op wie ze gestemd hebben, dan werd het voor ons wel erg makkelijk. :P

Ga maar na... Froukje zou op Jon gestemd hebben toen ze eruit ging. Als het allebei waar is, dan zouden we Jon en Rick allebei al kunnen doorstrepen. Da's natuurlijk leuk voor de Anniek-verdenkers (en de Dennis- en Vivienne-verdenkers als die nog bestaan), maar ik geloof niet dat ze het ons zo makkelijk maken.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 15-02-2009, 01:04:46 »
Zal wel een domme vraag zijn, maar als Sebastiaan zo duidelijk op Rick zat (als mol) en Sebas valt af, hoe kan Rick dan nog de mol zijn ::oink::

Hij zat ook Anniek; daarnaat zat-ie vorige keer vol op Rick en kreeg groen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 15-02-2009, 17:06:42 »
Zal wel een domme vraag zijn, maar als Sebastiaan zo duidelijk op Rick zat (als mol) en Sebas valt af, hoe kan Rick dan nog de mol zijn ::oink::

Vragen zijn niet dom, maar volgens mij kijk je al heel lang WIDM en weet je het antwoord zelf wel  ;)

Voor het eerst op een andere mol gestemd: Anniek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 17-02-2009, 16:40:03 »
Het is een nek-aan-nek-aan-nekrace tussen Anniek, Jon en Rick. (Hopelijk de drie finalisten!) ;D

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 17-02-2009, 16:47:52 »
Het is een nek-aan-nek-aan-nekrace tussen Anniek, Jon en Rick. (Hopelijk de drie finalisten!) ;D
Same here weer... Alleen valt Anniek weer af denk ik..
Het is Rick of Jon.. Hopelijk de laatste!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 17-02-2009, 17:01:48 »
De eerste afleveringen heb ik er met mijn Sebastiaan-verdenkingen toch goed naast gezeten... Dus gooi ik het nu over een heel andere boeg. Eerst was mijn logica namelijk dat de Mol schuldig is aan het verdwijnen van het meeste geld, maar nu denk ik dat ik het zo mis heb gehad omdat de Mol juist weinig gemold heeft. Ik ben overgestapt op Vivienne (wanhoopspoging, beter kan ik heb niet uitleggen ;) ).
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 17-02-2009, 17:05:44 »
Het is toch bizar dat de WIDM-community met zijn/haar handen in 't haar zit dit seizoen.
We zijn toch geen groentjes meer na 8 seizoenen? En dan reken ik buitenlandse edities nog niet eens mee.
En waar zijn de briljante theoriën en rode draad hints? We zijn wel een beetje slap dit jaar.

Anniek had een stille start, maar is de laatste afleveringen duidelijk de boel aan 't frustreren. Dit zou kunnen komen door het montagewerk. En dat spreekt Anniek eerder vrij als mol dan niet. Over watermeloenen en veilingen maar niet te spreken. Daar staat dan weer tegenover dat ze het ganzenbord als mol perfect zou hebben gespeeld.

Jon is constant. Hij lijkt ijverig en betrokken bij de opdrachten. Zo zien we 'm fanatiek zijn voornamen roepen tijdens 't ganzenbord, en in de Belfast belopdracht duidelijk aangeven dat de tijd dringt. En vind hij niet te veel camera's in de loods? Toch kan dat een cover zijn van zijn molacties. Tig keer "Het geld is" zeggen is best slim. En Rick niet waarschuwen tijdens de laseropdracht is ook niet een onmogelijke streek.

Rick is sneaky. Zijn sneakyness komt goed naar voren in de Belfast belopdracht waarin hij met Sebastiaan door de stad loopt. Zowel tijdens de opdracht als in de biecht kiest hij zijn woorden goed, en reageert handig op acties van Sebastiaan. Die opdracht is voor mij belangrijk om in hem een mol te zien. Kijk 't nog maar eens na!

Dennis. Tja, die 2500 euro uit de laseropdracht is gewoon not-done voor een mol. En omdat ik geen 2e Inge wil heb ik hem afgeschreven. Alhoewel. Zijn boehoehoe gedrag over het groepsgebeuren, met name tijdens de veiling, is wel wat a-typisch voor een BNN Try-before-you-die-man.

Vieviënne. Wow, wat komt zij de laatste afleveringen boven drijven. Ze komt meer en meer in het centrum van het groepsgebeuren te staan. Ze controleert het goed zo lijkt het. Da's een fraaie plek als mol om de laatste dagen in te overleven. Maar die +2400 in de botsopracht! Da's toch lastig te verkopen. Nee, Vieviënne is een goede speler. Eén die de waarde van bondgenootschappen aangaan wel begrijpt, waar de anderen die speelwijze laten liggen. Ze wint dit jaar.

Wie is de mol?
Mijn poolmol is Anniek. En da's versterkt door aflevering 6. Maar diep in me denk ik dat 't Rick is. En dat meer op basis van wat hij zegt en doet tijdens de opdrachten en biecht, en minder op basis van geldverlies/winst voor de pot. Elke keer dat ik een aflevering terug kijk valt me Ricks gedrag op. Maar ik weiger met mijn blik die tunnel in te gaan, en houdt alle opties open.


Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 17-02-2009, 19:03:44 »
Hoe het er bij mij voor staat...

Rick is gevoelsmatig mijn mol. Hij heeft veel verdachte dingen gedaan en ik kan hem niet helemaal pijlen.

Jon is veruit het verdachtst in mijn overzicht waarin ik induviduele opdrachten heb beoordeelt. Verder is hij een goede acteur, dus mogelijk heel sterk in biechts en het in toom houden van emoties.

Anniek doet wat mij betreft al de hele serie erg verdacht en haalt weinig geld binnen. Maar is naar mijn mening te open en oprecht over haar acties (het steeds nul binnen halen). Aan de andere kant geeft ze in haar intake gesprek aan dat dat mogelijk haar tactiek is.

Viviënne doet niet verdacht en haalt veel geld binnen. (Al zijn er wel mogelijkheden waar ze geld kan hebben achtergehouden.) Ik vindt haar de laatste afleveringen wel heel verdacht tijdens de biechten en door dingen die ze soms roept.

Dennis kan het bijna niet zijn. Maar hij wordt wel weer verdacht gemaakt door de montage.


Dus Rick vanwege gevoel; Jon vanwegen analyse; Anniek vanwege gedrag; viviënne vanwege biechts; en Dennis vanwege montage.  :-\\

Ik blijf toch nog even op mijn gevoel vertrouwen, ondanks dat het me de laatste twee afleveringen in de steek heeft gelaten.

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 17-02-2009, 19:11:47 »
Voor mij wijst alles naar Rick. Maar ik heb dan ook gewoon een tunnelvisie (hopelijk een goeie).  ::vergroot::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 17-02-2009, 19:21:15 »
Ik blijf bij Anniek, soms begin ik weer te twijfelen, maar op dit moment niet ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 17-02-2009, 20:13:22 »
Rick !

(en ik heb het elk jaar nog fout gehad  ::joehoe:: )

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 17-02-2009, 21:49:41 »
Wie is de mol?
Mijn poolmol is Anniek. En da's versterkt door aflevering 6.

In mijn opinie moeten we de discussie tussen de dames op hun hotelkamer serieuzer nemen dan we tot nu toe doen.
Dit verklaart veel van Anniek haar acties in Afl 6.

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Bij mij (kleine tunnelvisie) spreekt vooral deze uitspraak van Rick boekdelen.
Deze uitspraak wordt toch door een relaxte (zich niet druk makend om af te vallen) mol gedaan?  ::)

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 17-02-2009, 22:22:36 »
 ::ok::

Over die pact tussen de dames, het is logisch dat niet Viv maar Ann Seb probeert eruit te werken. Viv heeft te veel goed gedaan om nog verdacht te kunnen zijn. Anniek daarentegen heeft niet veel opgebracht (niks?). Dus als zij in de nabijheid van Seb gaat mollen, is de kans groter dat hij erin tuint.
Als ik me niet vergis, verdacht Seb vooral Rick, Denn en Ann. Mij lijkt het, gezien een eerdere uitspraak van Seb (als ik hem nog vind, edit ik hem er wel bij), iets van dat hij alles op 1 persoon zet ofzo, inderdaad alles op Ann heeft ingezet en er daarom is uitgevlogen.

Hiermee is Anniek molverdachte af.

 ::trots::

En wat betreft die uitspraak van Rick. Mij niet opgevallen, maarja, hij is ook mol. De samenzwering tussen de dames kan eerder geweest zijn (montagefuk) zodat het lijkt alsof Rick het al heeft voorspelt, maar miss heeft hij het wel van de productie gehoord.

 8)


Ik vrees dat mijn tunnelvisie eindelijk begint.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 17-02-2009, 23:15:34 »
Rick. ::jaja::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 17-02-2009, 23:45:43 »
Ik zit toch op Rick, was mijn voorgevoel vanaf het begin :) Maar ja, was even overgestapt op Sebas.

Maar Dennis en Jon kunnen het wat mij betreft ook nog zijn :S (al doet Dennis het wel iets te goed)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 18-02-2009, 01:40:48 »
Van mijn analyses (Zie kandidatentopics) heb ik wat top 5-jes gemaakt. Verwacht niet er niet te veel van, maar ik vond het toch leuk om te laten zien. De mollenstreken en kandidatenstreken top 5 heb je eigenlijk niet zo veel aan, want het gaat om de waarde van de mollenstreek/kandidatenstreek en niet om het aantal. Maar goed, toch hier even de top 5.

Top 5 Aantal Mollenstreken
1.   Jon (12)
2.   Rick (8 )
3.   Anniek en Viviënne(7)
5.   Dennis (5)

Jon staat dus bovenaan. Misschien komt dat toch wel omdat ik Jon in mijn hoofd heb als mol.  ::)

Top 5 Aantal Kandidatenstreken
1.   Viviënne en Rick (9)
3.   Jon en Anniek (8 )
5.   Dennis (7)

Viviënne en Rick op één. Van Viviënne had ik eigenlijk niet anders verwacht. Dennis als laatste vind ik dan weer wel verrassend. Ik had gedacht dat hij toch wel wat meer succes bezorgde tijdens de opdrachten.

Dan hier de top 5-jes van de individuele bijdragen en ontnemingen aan en uit de pot. Die vind ik dan wel weer wat meer waarde hebben. Doordat de geldbriefjes maar halve briefjes waren is het niet duidelijk hoeveel geld sommige deelnemers hebben binnengebracht. Daarom heb ik het gemiddelde van het minimum- en het maximumbedrag genomen. De bijdragen van Rick en Viviënne tijdens de Kistenopdracht heb ik helemaal weggelaten, dus let daar op.

Top 5 Kandidaat die het meeste geld binnenbracht
1.   Viviënne (4550)
2.   Rick (3850)
3.   Dennis (3700)
4.   Anniek (3450)
5.   Jon (2765)

Dat Viviënne op één staat verbaast me ook hier weer niet zoveel. Wel dat Rick op twee staat, want ik had verwacht dat hij het eigenlijk wat slechter deed.

Top 5 Kandidaat die het meeste geld uit de pot haalde of ervoor zorgde dat er geen geld in de pot kwam
1.   Dennis (3750)
2.   Viviënne (3700)
3.   Jon (2750)
4.   Rick (2000)
5.   Anniek (500)

Het blijkt dus maar weer dat Dennis meer opdrachten heeft laten mislukken dan we dachten. En ook Viviënne heeft veel geld uit de pot weten te houden. Anniek daarentegen niet heel veel en dat verbaast me ook wel weer. Kortom, deze top 5 vind ik persoonlijk best wel 'schokkend'. 

Conclusie: Ik denk dat ik Rick en Anniek maar afschrijf als mollen, want als ik puur kijk naar de feiten lijkt het wel alsof ze echt gewoon kandidaten zijn. Ook Viviënne wil ik graag afschrijven want die heeft echt veel te veel d'r best gedaan. Ik heb echter Dennis onderschat, want hij heeft meer gedaan (of juist niet) dan men denkt. Maar ik blijf denk ik toch bij Jon als mol. Die heeft best wel wat geld uit de pot weten te houden, heeft niet veel geld in de pot gehaald en heeft een boel mollenstreken op zijn geweten. Natuurlijk is dit niet waterdicht en er zitten vast wel wat fouten in, maar volgens mij klopt het aardig zo.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 16:41:12 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: poll: Wie is de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 18-02-2009, 01:48:13 »
Goed overzicht, Rennuh.
Ik blijf toch ook nog maar bij Jon. Maar het blijft toch lastig...
The British are not impressed.