Poll

Welk cijfer geef je de Mol? (Jon ja!)

10 (Topmol!)
6 (5%)
9
18 (15.1%)
8
29 (24.4%)
7
32 (26.9%)
6
13 (10.9%)
5
10 (8.4%)
4
5 (4.2%)
3
2 (1.7%)
2
0 (0%)
1 (Waardeloze Mol!)
4 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 117

Auteur Topic: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?  (gelezen 96433 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 12-03-2009, 23:03:40 »
Een dikke 9 !  ::ok::
VOor een mol die geen tijd had om zich lekker voor te bereiden vind ik dit een fantastische moL! ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #441 Gepost op: 12-03-2009, 23:06:24 »
Hulde voor alle mensen die Jon als Mol durfden te blijven verdedigen, vooral Lautjuh !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #442 Gepost op: 12-03-2009, 23:10:16 »
Nouuuuu toch een dikke 8 hoor...

Hij was echt heel sluw....En hij speelde soms echt met de kandidaten. Zie Anniek rondjes draaiend in de woestijn en de meesterlijke Belgie/Duitsland switch in de supermarkt...Of de handrem op het autokerkhof...Hij heeft echt wel geprobeerd te mollen...En belangrijk is ook dat ie er daadwerkelijk van genoot! Het enige jammerlijke is dat de laatste 4 kandidaten gewoon allemaal de mol al hadden ingevuld bij de test...Dennis ging er uit door pech in de test...Als Viv de vrijstelling niet had gehad was ie er misschien wel ingebleven, we zullen het nooit weten...


Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #443 Gepost op: 12-03-2009, 23:11:24 »
Een dikke onvoldoende. En dan niet zo zeer voor Jon zelf, maar voor het productie team dat met een SMS op de proppen komt en de dames en de heren van de SMS voor hun slechte keuze.
Volgend jaar gewoon weer een goed voorbereide mol graag.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #444 Gepost op: 12-03-2009, 23:33:57 »
Een 5.

Jon werd door Dennis, Viviënne en Anniek verdacht. Daarnaast zijn veel van zijn mollenstreken buiten de montage beland, waardoor wij als kijker weinig daar van meekregen in de uitzending. Verder zijn de hints naar Jon als mol leuk gevonden (met name die anagrammen) maar nogmaals, ze waren wel erg verstopt.

Aan de andere kant heeft Jon genoten om als mol bezig te zijn. En hij heeft zeker mollenstreken geleverd, ookal kregen wij daar weinig van mee door de montage. Verder heeft hij het slim gespeeld als mol door bijv. Dennis als tegenkandidaat uit te kiezen omdat je weet dat het nooit zal slagen. Of door tijd te rekken. Lijken wellicht saai, maar zijn donders effectief! Net zoals bij de telefoonopdracht, wel fanatiek bellen, juiste straatnamen door geven maar toch ervoor zorgen dat het mislukt. En tot slot heeft ie mij volledig om de tuin geleid, dus chapeau daar voor.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #445 Gepost op: 12-03-2009, 23:44:16 »
Toch een 9. En dat heeft een heleboel redenen. Eerst baalde ik als een stekker omdat ik zeker wist dat hij het was, en dat wilde ik niet; véél verdenkingen op zich, teveel geld in de pot. Maar ik vergelijking met andere jaren valt de hoeveelheid geld nog best mee, vrij gemiddeld eigenlijk. Bovendien gaf hij aan dat hij graag een beetje verdacht wilde zijn, hoewel ik niet denk dat hij zó veel verdenkingen op zich wilde hebben. Daar ben je natuurlijk geen mol voor.

Hij haalde leuke mollenstreken uit, heb echt dubbel gelegen bij de geblindeerde auto's!  ::rofl:: Bovendien is het een veel leuker ventje als je weet dat hij de mol is. Hij speelde slim, meestal heel subtiel. Ook wel eens minder subtiel, maar dat liet mij, en met mij vele anderen, juist denken dat Jon als mol er te dik bovenop ligt. Dus wilde ik hem uitsluiten. Ergens had ik het hele spel lang een vermoeden dat hij het was, maar ik wilde het perse niet. En nu hij het wel blijkt te zijn, ben ik er juist ontzettend blij mee! Ik bedoel, achteraf gezien; hoe KAN ik Viviënne óóit verdacht hebben?!? Tunnelvisie? Hahaha.  ::rofl::
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #446 Gepost op: 12-03-2009, 23:47:04 »
Net zoals bij de telefoonopdracht, wel fanatiek bellen, juiste straatnamen door geven maar toch ervoor zorgen dat het mislukt.
Mmm, maar die opdracht heeft hij helemaal niet laten mislukken. Dat was weer zo'n opdracht dat hij 'niks hoefde te doen', omdat Paula en Froukje het al zo slecht deden. Kijk, dat kan voorkomen natuurlijk, maar dat maakt het nog geen molactie van Jon.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #447 Gepost op: 13-03-2009, 00:45:02 »
7
Keep Watching

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #448 Gepost op: 13-03-2009, 02:11:30 »
Ik vind het een 8 niet slecht gedaan Jon je hebt het op je eigen manier gedaan. ::bravo::

Offline tompsen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #449 Gepost op: 13-03-2009, 08:21:54 »
Een dikke onvoldoende. En dan niet zo zeer voor Jon zelf, maar voor het productie team dat met een SMS op de proppen komt en de dames en de heren van de SMS voor hun slechte keuze.
Volgend jaar gewoon weer een goed voorbereide mol graag.

sms?
heb je kunnen smsen wie die mol werd?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #450 Gepost op: 13-03-2009, 08:32:56 »
sms?
heb je kunnen smsen wie die mol werd?
sms =
secret
mol
society
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #451 Gepost op: 13-03-2009, 08:51:33 »

Jon werd door Dennis, Viviënne en Anniek verdacht.

En door Rick.

Ik twijfel over het cijfer eerlijk gezegd. Er zaten wel heel veel kandidaten op hem (ik had nooit gedacht dat de productie ons zou laten zien wie de kandidaten echt verdachten, dat was zelfs een belangrijke redenering voor mijn verdenking van Anniek).

Maar: Toen Sebas vertrokken was, zei Pieter Jan in de aankondiging van de volgende aflevering dat het zo'n chaotische groep was. Terugkijkend was Jon de grootste chaoot, en hij heeft de rest daar heel goed in meegekregen. Dat is wel weer knap van hem, en dat maakte ook dat hij niet zelf hoefde te mollen, alleen maar hoefde te wachten tot Anniek of Dennis een opdracht liet mislukken.

Geen leuke techniek imo, wel effectief (muv het verdacht worden door de anderen dan).

Een 6 uiteindelijk.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #452 Gepost op: 13-03-2009, 09:03:15 »
Jon de mol. Dus toch.

Was hij een goede mol?
Nee, want veel half geld binnen brengen blijft veel geld. En zijn goed beantwoorde ganzenbordvragen leverde ook geld op, ook al laat hij 't andere team daar winnen.
Hij vertrouwde erg op de anderen voor wat betreft geld verliezen.
De twee opdrachten met Viviënne (kasteel & familieleden) waren gewoon erg raar beargumenteerd als mol zijnde.
Die uitleg van hem kan ik helemaal niet volgen.

Was hij een slechte mol?
Dat ook weer niet. Hij manipuleerde de groep dusdanig opdat ze niet samenwerkte. Da's best knap. Denk aan de flipperopdracht. Tevens heeft hij echt goede molacties uitgevoerd in de supermarkt, en de auto opdracht in de woestijn, theater en in de trein. Zijn doedelwerk op het whiteboard bij 't reuzenrad kan ik ook wel waarderen.

Mijn conclusie:
Jon krijgt van mij een ruime voldoende (7). Als hij wat minder geld eigenhandig binnen had gebracht, dan had hij makkelijk boven een 8 kunnen scoren. Al met al kan ik niet ontevreden zijn met deze mol.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #453 Gepost op: 13-03-2009, 10:27:42 »
Kijk Dikke Controleur, helder en bondig samengevat, precies zoals ik erover denk.
Nix aan te veranderen, nog wel wat aan toe te voegen.
De SMS was dus echt, dat betekend dat mol Jon totaal niet was voorbereid, dat nog eens in ogenschouw genomen kan ik nu wel zegen, Jon was toch wel een goede mol!
Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over, dat is wel eens anders geweest. (Yvon & Inge)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #454 Gepost op: 13-03-2009, 10:49:44 »
Hmm, ik vind hem vooral een heel leuke Mol die molde op een vrij subtiele manier, en dat is volgens mij de beste manier. Erg effectief vond ik hem echter niet, hij liet het wat mij betreft iets teveel aan de knulligheid van de andere kandidaten over in plaats van dat hij de regie in handen nam, en met zoveel kandidaten die hem als Mol hadden is het hem ook niet erg goed gelukt om in het spel onzichtbaar te blijven.

Conclusie: Van mij krigt hij een 8.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #455 Gepost op: 13-03-2009, 11:02:24 »
En door Rick.
Volgens mij verdacht Rick Anniek. Hij had het er zelfs over dat hij aan tunnelvisie leed. De makers wilden ons doen geloven dat hij afviel nadat hij switchte naar Jon, maar daar is volgens mij nooit sprake van geweest.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #456 Gepost op: 13-03-2009, 11:24:01 »
Volgens mij verdacht Rick Anniek. Hij had het er zelfs over dat hij aan tunnelvisie leed. De makers wilden ons doen geloven dat hij afviel nadat hij switchte naar Jon, maar daar is volgens mij nooit sprake van geweest.

Maar we hoorden gisteren toch dat Rick op Jon zat ergens in 't spel. En dat hij door Jon zelf is overtuigd om voor iemand anders te gaan, omdat ze roomies waren.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #457 Gepost op: 13-03-2009, 11:52:50 »
Maar we hoorden gisteren toch dat Rick op Jon zat ergens in 't spel. En dat hij door Jon zelf is overtuigd om voor iemand anders te gaan, omdat ze roomies waren.

Precies, dat bedoel ik DC  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #458 Gepost op: 13-03-2009, 12:43:30 »
Ik gun hem wel een 7,5.

Ja en nu  ::rofl::

Ik kon iig zijn mensenkennis, manipulaties en psychologische truukjes waarderen.
No Milk today???

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #459 Gepost op: 13-03-2009, 17:52:57 »
Nou vooruit, een zeven. Een paar prachtige psychologische subtiele mollenacties gezien gisteren. Helaas konden we die niet zien in de uitzending. Leuk hoe hij de psychologie van het spel gebruikte, hij dacht echt na over wat de kandidaten zouden gaan doen en maakte daar gebruik van.
Maar daarnaast ben ik wat teleurgesteld over de molkansen die hij heeft laten liggen. Hij heeft kandidaten gecorrigeerd (Sebas in de loods, Anniek bij de foto-opdracht), geld binnengebracht wat m.i. niet hoefde. Leuk hoor, dat hij hans de verkeere kant opstuurde en froukje niet kon vinden, maar met iets meer lef was de opdracht echt mislukt. Aardig hoor, dat 200 euro verstoppen in de trein, maar met iets meer lef had hij helemaal geen geld binnengebracht (had dat ding lekker uit het raam laten vallen joh, je werd toch al door iedereen verdacht). Geweldig hoor, dat je voor durfde te zeggen bij het ganzeborden, maar met iets meer lef had je je eigen vragen fout beantwoord. Leuk hoor, dat je vivienne bij het kasteel het werk liet doen, maar wat was jouw mollenactie? En nu stop ik, sorry voor mijn gezeur, ik ben er gewoon nog niet overheen dat Anniek de mol niet is.  ::ohno::
Wel superknap dat hij het op dat moment pas hoorde dat hij de mol zou zijn en niet in paniek raakte. Lijkt me erg eng.  ::ok::
Alle Jon-stemmers, gefeliciteerd, het moet niet makkelijk zijn geweest om op hem te blijven zitten.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)