Auteur Topic: Wie is de Mol?-Pool 2009  (gelezen 139767 keer)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2009, 19:40:40 »
Hebben nou alle mensen die een kandidaat hebben ingevuld bij wie een vrijstelling zou krijgen punten gehad of alleen degene die Sebastiaan of Anniek hadden aangegeven. Ik vind dat alleen het laatste geld en anders heb je het gewoon fout! Er waren er maar 2 met een vrijstelling en die konden ervoor zorgen dat de rest ook doorging, maar dat wil niet zeggen dat de rest ook letterlijk een vrijstelling had, want dat waren alleen Sebastiaan en Aniek!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2009, 19:44:31 »
Het was een super vrijstelling voor iedereen, ze kregen een vrijstelling door het inleveren van die twee losse vrijstellingen die er waren! Dus iedereen heeft punten gehad. Vrij simpel :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2009, 20:32:31 »
Zoals al eerder ergens gemeld was, PJ schijnt letterlijk gezegd te hebben dat iedereen dus een vrijstelling kreeg.
The British are not impressed.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2009, 20:33:19 »
Knipper.... zo hoog heb ik nog nooit gestaan in de pool  ::oink:: (3e)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2009, 01:18:58 »
vanmiddag (gistermiddag dus) keek ik naar de ranglijst en stond toen tot mijn verbazing eerst, kijk nu net, met al die veranderingen een aantal plaatsjes gezakt :\'(
was net zo blij,
die vraag rond die vrijstelling vind ik nog raar, mij lijkt het dat alleen Anniek en Sebastiaan de vrijstelling hebben verdiend, dat was namelijk de vraag "wie verdiend er een vrijstelling?" niet "wie zet er een vrijstelling in" maar dat is mijn optiek, voor mijn punten zou het niets uitmaken, waarschijnlijk zou ik dezelfde mening hebben als andere als ik mijn vrijstelling op iemand anders had ingevuld ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2009, 01:20:32 »
Daarom juist. Als de vraag was geweest "wie zet er een vrijstelling in," dan was alleen Sebastiaan en Anniek goed geweest. Nu verdient de hele groep de vrijstelling, dus op de vraag "wie verdient een vrijstelling" is het enige juiste antwoord: "iedereen".
The British are not impressed.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #146 Gepost op: 18-01-2009, 10:54:15 »
Guikie is dit jaar de poolman.
dat heb ik idd gemerkt  :-\\

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #147 Gepost op: 19-01-2009, 09:56:51 »
Die geldvraag vind ik lastig... heb 'm al 5 keer aangepast ofzo :-\\ Vorige keer verdienden ze best veel, in vergelijking met wat ik me van vorig jaar herinner ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #148 Gepost op: 19-01-2009, 10:18:04 »
Bij vraag vier werd gevraagd: wie is de volgende afvaller. Hierbij wordt op dit moment aangegeven dat "niemand" het goede antwoord is. Veranderd dit als er volgende aflevering iemand afvalt, Aangezien er niet vermeld staat dat het alleen om aflevering 2 gaat?
mijn verdachten:

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #149 Gepost op: 19-01-2009, 10:22:05 »
Bij vraag vier werd gevraagd: wie is de volgende afvaller. Hierbij wordt op dit moment aangegeven dat "niemand" het goede antwoord is. Veranderd dit als er volgende aflevering iemand afvalt, Aangezien er niet vermeld staat dat het alleen om aflevering 2 gaat?

Hoe bedoel je? Bij afl 2 viel er niemand af, dus was dat het juiste antwoord :)Maar nu kan je toch opnieuw invullen voor afl 3?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2009, 10:27:53 »
Bij vraag vier werd gevraagd: wie is de volgende afvaller. Hierbij wordt op dit moment aangegeven dat "niemand" het goede antwoord is. Veranderd dit als er volgende aflevering iemand afvalt, Aangezien er niet vermeld staat dat het alleen om aflevering 2 gaat?

Er staat toch gewoon aflevering 2 boven die vraagstellingen? en nu beantwoord je de vragen voor aflevering 3. Nee, dat veranderd dus niet :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2009, 11:36:16 »
dat heb ik idd gemerkt  :-\\

Dat is niet zo aardig, met zo'n smiley erbij:  :-\\

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2009, 13:52:51 »
Dat is niet zo aardig, met zo'n smiley erbij:  :-\\

pcies ::ok:: bovendien gaat het hier om de inhoud van de pool :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2009, 20:00:46 »
Er staat toch gewoon aflevering 2 boven die vraagstellingen? en nu beantwoord je de vragen voor aflevering 3. Nee, dat veranderd dus niet :)

Er staat inderdaad aflevering 2 boven, maar de vraagstelling impliceert dat het onafhankelijk is van de aflevering.
Zo heb ik deze vraag ook ingevuld.
Misschien is het een idee om de vraag te veranderen in "Wie valt er deze aflevering af" zodat hier geen onduidelijkheden over zijn?
Als het antwoord op de vraag "Wie is de volgende afvaller" niemand is, betekend dit volgens mij dat er 9 personen in de finale moeten staan ;)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 20:04:12 door FF »
mijn verdachten:

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #154 Gepost op: 19-01-2009, 20:04:03 »
Er staat inderdaad aflevering 2 boven, maar de vraagstelling impliceert dat het onafhankelijk is van de aflevering.

Wat is jouw keuze voor Aflevering 3? (Je kunt nog stemmen tot 22 Januari 2009, 20:00:00)
   
4. Wie is de volgende afvaller?


dan gaat het toch gewoon over aflevering 3?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2009, 20:06:02 »
Wat is jouw keuze voor Aflevering 3? (Je kunt nog stemmen tot 22 Januari 2009, 20:00:00)
   
4. Wie is de volgende afvaller?


dan gaat het toch gewoon over aflevering 3?

Prima, dan weet ik dat. Toch blijf ik het woordje "volgende" een beetje raar vinden. "Wie is de afvaller" is dan duidelijker.
mijn verdachten:

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #156 Gepost op: 19-01-2009, 20:19:29 »
geef je gelijk FF.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #157 Gepost op: 19-01-2009, 20:30:28 »
Nou ja, je vult toch elke week in wat je denkt hoe de volgend afl de stand van zaken is. Dus als jij denkt dat Hans afvalt, dan vul je Hans als afvaller in. Dan na de afl worden de punten berekend. Is Hans idd de afvaller gebleken, krijg je punten. Dan gaat de pool weer open en vul je wederom in hoe jij denkt dat de stand van zaken bij de volgende afl is. "Volgend" gaat dus over de eerstvolgende. En dat gaat dus over aanstaande donderdag. Een half uur voor de uitzending gaat de pool dicht en dat blijft hij. Vervolgens wordt er voor dan de volgende weer een nieuwe geopend.
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2009, 13:35:12 »
Ik ben stiekum toch eigenlijk wel heel nieuwsgierig wie die ene persoon is die denkt dat er komende aflevering weer niemand afvalt... ;)

Offline Kiezel

  • Forumlid
  • I don't rock - I pebble
Re: Wie is de Mol?-Pool 2009
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2009, 14:29:39 »
Ik hoop dat er twee uit gaan... ruimt lekker op voor Mr. Mole ;D