Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175718 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #280 Gepost op: 19-02-2009, 23:56:57 »
Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen in JONDEMOL?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #281 Gepost op: 20-02-2009, 00:01:36 »
Heeft dus niks te maken met de Mol.


Ach, ze zouden het achteraf toch zomaar uit kunnen leggen als 'hint' hoor. Een slappe hint weliswaar, maar die hebben we ook al eerder gehad.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #282 Gepost op: 20-02-2009, 00:10:19 »
Jon was tijdens de ijsopdracht ook niet heel slim bezig
je zag ze vooral in het eerste stukje waar zonlicht was,
met het ijs in de zon lopen, vooral Jon was dat, je zag hem steeds verder de zon in lopen
zeker met die hitte daar smelt het ijs sneller
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #283 Gepost op: 20-02-2009, 01:05:00 »
Ok, deze hint slaat misschien nergens op maar ik vond dit eigenlijk best opvallend.

In de supermarkt zag ik op een gegeven moment twee mannen arm in arm lopen. Volgens mij waren het bedrijfsleider en werknemer. Ik weet niet of dat Jordaanse gebruiken zijn. Misschien heb ik het ook wel helemaal verkeerd gezien.

Maar Jon is toch ook homo? Misschien is dit een hint. Want hij is dan wel de eerste homosexuele mol.

Ok, het klinkt best dom! xD

Meen je dit nou serieus?? ::oink:: ::oink:: ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #284 Gepost op: 20-02-2009, 01:44:20 »
Ja ik stond er ook van te kijken ik d8 dat t een gewone huisvader was. Maar ach wat maakt t uit. Tis en blijft een kei aardige jolige vent ( met zijn paarse zwembroek  ::rofl::)

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #285 Gepost op: 20-02-2009, 03:56:51 »
jon is te gek!, en voor 5/6 weken was hij mijn mol.
toen loodste hij hele vloten mensen binnen in het lasergamen, haalde groepen binnen met telefoons en nu ook weer geen enkele tegenwerking voor viev. (die ik als 2de mol heb en nu bijna de pot verdubbelt ::oink:: ::rofl::)

toestand: in de war! het is dus dennis, maar hoe heeft 'ie dat gedaan (hij is tot nu toe de enige die ik wegstreepte als potentiele mol,terwijl ik zeker wist dat hij ja heeft gezegd in het begin!)

ik weet het echt niet meer nu xD

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #286 Gepost op: 20-02-2009, 10:33:05 »
Zoals meerdere Rick verdenkers, had ik mij ook voorgenomen dat wanneer of Rick of Jon eruit zou liggen na de aflevering de ander de mol dan dus is. Dus bij deze, ik schuif aan in 't Jon kamp. Maar ik blijf er bij dat ik nog steeds niet echte overtuigende dingen gelezen heb die pleiten voor Jon als mol. Wel veel kleine dingetjes, maar daar staan net zo goed tig kleine dingetjes tegenover die hem vrij pleiten als mol.

Maar enfin, als je dan de andere kandidaten bekijkt. Die stemmen dus allemaal op Jon. Volgens mij is 't nooit eerder voorgekomen dat de montage dat ons liet zien, want bijv. in serie 5 meende ik dat Lottie zei dat ze op Marc Marie stemde, terwijl ze in 't echt allang en breed Yvon in de smiezen had. Dus als je dat zo bekijkt, hoe moeten we dit dan zien? Is Jon daardoor nu wel of niet de mol  :-\\

En als je de andere kandidaten erbij pakt.. dan is Jon toch eigenlijk de enige die echt in aanmerking komt. Viviënne & Dennis zijn 't niet, daar ben ik nu wel zo goed als stellig van overtuigd, is het dan toch echt Anniek?  :o Dus maak eens een waslijst met echte goed doordachte aanwijzingen naar Jon als mol. Want ik heb er in dit topic tig gelezen waarbij ik dacht van: daar is een tunnelvisie aan 't werk / je wilt zien wat je zien wilt.  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #287 Gepost op: 20-02-2009, 10:37:18 »
Zou het Jon geweest zijn die de portofoon steeds indrukte op het autokerkhof? Van de kandidaten met een portofoon zijn alleen hij en Dennis nog in het spel.

Of heeft Sebastiaan daar zitten klooien? Het lijkt er op van niet; want hij lijkt in zijn biecht echt Paula er van te verdenken.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #288 Gepost op: 20-02-2009, 10:39:11 »
Maar als jon de mol is.. Waarom hielp hij Dennis zo goed door aan te wijzen waar de 1000 lag tijden botsautootjes? Hij hing bijna uit die auto.. Dat doet een mol toch niet.. Je gaat ze toch niet helpen..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #289 Gepost op: 20-02-2009, 10:43:00 »
Maar als jon de mol is.. Waarom hielp hij Dennis zo goed door aan te wijzen waar de 1000 lag tijden botsautootjes? Hij hing bijna uit die auto.. Dat doet een mol toch niet.. Je gaat ze toch niet helpen..  :-\\

Goed punt. Een van de vele twijfelachtige punten voor Jon als Mol. Een punt dat ook voor Anniek opgaat overigens. En een van hen is de Mol, daar ben ik van overtuigd.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #290 Gepost op: 20-02-2009, 11:16:56 »
Ik reageer maar even hier, ipv in het Dennis-topic. ;)

Jon heeft nooit direct veel geld in de pot gebracht zoals Dennis en Viv.
Afgaand op de beelden en wat er gezegd werd over de ganzenbordopdracht, heeft Jon daar in z'n eentje voor het gewonnen geld gezorgd. Waarom doet hij dat als Mol, als hij merkt dat zijn teamgenoot Anniek zo ontzettend aan het 'kwallen' is dat ze het potje toch al gaan verliezen? Hun bedrag komt dan immers in de pot, dus dan kun je toch op z'n minst als Mol wel het buurland van Jordanië verkeerd gokken, zou ik denken.

En inderdaad dat autokerkhof, he...? Aan dat gewonnen bedrag hebben alle overgebleven kandidaten meegewerkt, maar het is toch vooral op Jons conto te schrijven. Anniek ervan weerhouden om het bedrag te halveren? Dan ook nog moeite doen om Dennis te vertellen waar die auto staat? Vind het zéér twijfelachtig molgedrag, als ik eerlijk ben.

En al die enveloppen die hij vindt in het donkere gebouw? What's up with that? Ja tuurlijk, het waren halve biljetten en het kon toch al nooit meer worden dan de eerste groep gevonden had, maar toch... waarom zoveel? Waarom toch niet wat enveloppen door het toilet spoelen? Gewoon, om ons een plezier te doen?

En dan ook weer in de laatste aflevering, in de supermarkt... waarom dan toch weer de rest op het juiste pad proberen te brengen v.w.b. de uitleg van de opdracht? Dan houd je toch gewoon je mond als Mol?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #291 Gepost op: 20-02-2009, 11:22:45 »
Om even te reageren op het laatste stukje, Jayne;
Jon was inderdaad wél degene die zei dat je gewoon van elk land één product mee mocht nemen, maar toen niemand luisterde, heeft hij verder ook niet meer geprobeerd ze er te van gaan overtuigen, en zo kon hij bij de Finish heel goed laten lijken van: "Kijk jongens, ik zei het toch. Nouja ik deed zo goed mijn best, dus ik ben de mol niet.". Damn, ik begin nu weer te twijfelen tussen twee mollen, en dat in Aflevering 7..

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #292 Gepost op: 20-02-2009, 11:29:23 »
En al die enveloppen die hij vindt in het donkere gebouw? What's up with that? Ja tuurlijk, het waren halve biljetten en het kon toch al nooit meer worden dan de eerste groep gevonden had, maar toch... waarom zoveel? Waarom toch niet wat enveloppen door het toilet spoelen? Gewoon, om ons een plezier te doen?

Wie zegt dat hij geen enveloppen heeft weggegooid? Dat kan hij alsnog gedaan hebben

En dan ook weer in de laatste aflevering, in de supermarkt... waarom dan toch weer de rest op het juiste pad proberen te brengen v.w.b. de uitleg van de opdracht? Dan houd je toch gewoon je mond als Mol?

Hij heeft het wel gezegd, maar hij heeft ze niet overtuigd. Toen ze niet meer luisterden heeft hij het ook maar laten gaan.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #293 Gepost op: 20-02-2009, 11:39:02 »
Stel dat hij ze wel overtuigd had? Wat was dan zijn moluitleg geweest? "Ja jeetje, laten ze zich door mij overtuigen om de opdracht goed te doen! Waarom geloven ze me dan ook?"
Of zou hij daarna dan weer hebben gezegd dat het toch anders moest ofzo? Ik vind het een hele slappe hoor. Dan vind ik Dennis' zoekactie naar drank overtuigender.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #294 Gepost op: 20-02-2009, 11:39:58 »
Dat is een Stel dat. Maar die kwam er niet. Het was alleen dat hij het zei, ze wouden er niet in mee gaan, oke, dan zeg ik ook niets meer.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #295 Gepost op: 20-02-2009, 11:44:21 »
Stel dat hij ze wel overtuigd had? Wat was dan zijn moluitleg geweest? "Ja jeetje, laten ze zich door mij overtuigen om de opdracht goed te doen! Waarom geloven ze me dan ook?"
Of zou hij daarna dan weer hebben gezegd dat het toch anders moest ofzo? Ik vind het een hele slappe hoor. Dan vind ik Dennis' zoekactie naar drank overtuigender.
Misschien had hij van te voren al een molstrategie bedacht bij deze opdracht, alleen die viel in duigen omdat Dennis de opdracht veranderde. Dus het maakte eigenlijk niets meer uit wat hij nou precies deed.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #296 Gepost op: 20-02-2009, 13:32:02 »
He verdorie al vanaf t begin zit ik op Jon en wil er niet van afwijken.
Maar na wat Vief gisteren presteerde ondanks haar afspraak met Dennis begin ik toch te twijfelen.Wat moet ik doen? helluuuup

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #297 Gepost op: 20-02-2009, 14:03:02 »
Ik vraag me af of Jon echt de mol is. Ik denk dat de makers ons dat vooral willen laten geloven omdat Viviënne en Dennis een complot hebben, Anniek zogenaamd "nee" had geantwoord op de vraag of ze de mol wil zijn en Jon juist "ja". Denk ook dat er niet zoveel van de gesprekken van Dennis en Viviënne uitgezonden zouden worden als Jon echt de mol was. Ik ga toch maar voor één van de dames.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #298 Gepost op: 20-02-2009, 19:34:44 »
Jon doet veel dingen verdacht.. Maar afentoe helpt hij zelfs de kandidaten..

-Zoals ik al zei bij afl 3. Met het aanwijzen van waar de 1000 ligt..
-En bij het boodschappen spel.. Eerst zegt Dennis  : Ja we mogen per land meerdere artikelen pakken, maar ze mogen niet hetzelfde zijn. Maar daarna zegt Rick in zijn biecht dat jon meerdere keren heb geroepen dat dit NIET goed is en dan ze moeten stoppen met meerdere producten voor een land te zoeken.

Het lijkt alsof Jon de kandidaten helpt..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #299 Gepost op: 20-02-2009, 19:35:51 »
Jon doet veel dingen verdacht.. Maar afentoe helpt hij zelfs de kandidaten..

-Zoals ik al zei bij afl 3. Met het aanwijzen van waar de 1000 ligt..
-En bij het boodschappen spel.. Eerst zegt Dennis  : Ja we mogen per land meerdere artikelen pakken, maar ze mogen niet hetzelfde zijn. Maar daarna zegt Rick in zijn biecht dat jon meerdere keren heb geroepen dat dit NIET goed is en dan ze moeten stoppen met meerdere producten voor een land te zoeken.

Het lijkt alsof Jon de kandidaten helpt..

Jon is de mol ook niet;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)