Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175757 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #380 Gepost op: 27-02-2009, 22:00:45 »
Als Jon daadwerkelijk de mol is (het zou kunnen, maar ik zit op Anniek) is ie wel gewoon een hele slechte. Alle andere kandidaten zitten op hem.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #381 Gepost op: 27-02-2009, 22:01:38 »
Als Jon daadwerkelijk de mol is (het zou kunnen, maar ik zit op Anniek) is ie wel gewoon een hele slechte. Alle andere kandidaten zitten op hem.

En dat terwijl hij toch heel veel geld ophaalt ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #382 Gepost op: 28-02-2009, 11:35:40 »
Vooral door Dennis zijn uitspraak dat Froukje op Anniek zat en eruit ging en Anniek haar verspreking dat omdat Viv een vrijstelling had zij of Dennis eruit zou gaan, blijf ik ook heel naief op Jon.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #383 Gepost op: 28-02-2009, 13:13:58 »
Als Jon daadwerkelijk de mol is (het zou kunnen, maar ik zit op Anniek) is ie wel gewoon een hele slechte. Alle andere kandidaten zitten op hem.
De kandidaten denken ook... "Anniek? Neh, dat kán niet! Die is zo obvious!" :P

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #384 Gepost op: 28-02-2009, 13:26:41 »
Vooral door Dennis zijn uitspraak dat Froukje op Anniek zat en eruit ging en Anniek haar verspreking dat omdat Viv een vrijstelling had zij of Dennis eruit zou gaan, blijf ik ook heel naief op Jon.

Je hecht wel veel waarde aan die uitspraak van Dennis, ondanks de grijns die hij daarbij trok.  ;D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline jobius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #385 Gepost op: 28-02-2009, 14:50:58 »
dit is vast al heel vaak gezegt maar ff voor de zekerheid

ik denk dat jon de mol is omdat:

de baas van de zender van WIDM heet JON de mol

srry als het al is gezegd
I lost my number.... Can i have yours :P

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #386 Gepost op: 28-02-2009, 14:57:08 »
dit is vast al heel vaak gezegt maar ff voor de zekerheid

ik denk dat jon de mol is omdat:

de baas van de zender van WIDM heet JON de mol

srry als het al is gezegd

Hij heet John en geen Jon. En John de Mol is volgens mij niet de baas van Nederland 1.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #387 Gepost op: 28-02-2009, 15:04:31 »
Hij heet John en geen Jon. En John de Mol is volgens mij niet de baas van Nederland 1.

Nee natuurlijk niet  :-\\
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline jobius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #388 Gepost op: 28-02-2009, 15:06:08 »
owkey srry dan   ::niet-ok:: dacht ik eindelijk dat ik een aanwijzing had :P
I lost my number.... Can i have yours :P

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #389 Gepost op: 28-02-2009, 15:09:25 »
owkey srry dan   ::niet-ok:: dacht ik eindelijk dat ik een aanwijzing had :P

het wordt steeds moeilijker om te ontkennen dat Anniek het is  :(
maar we moeten volhouden  :D jon is ut gewoon  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #390 Gepost op: 28-02-2009, 17:14:13 »
Vooral door Dennis zijn uitspraak dat Froukje op Anniek zat en eruit ging en Anniek haar verspreking dat omdat Viv een vrijstelling had zij of Dennis eruit zou gaan, blijf ik ook heel naief op Jon.

Als Dennis slim is liegt hij dat hij barst of wat ik nog veel eerder denk, heeft Froukje tegen hem gelogen (waarom ook niet? het is WIDM!), als Anniek de mol is verspreekt ze zich niet, maar zegt ze dit heel bewust, om zo net te doen of ze kandidaat is.
Van Jon vond ik opvallend dat hij de vrijstelling meteen naar Anniek wilde. Ben je de mol, dan kun je rustig het initiatief aan de ander laten, want het maakt niet uit. Maar hij wil Anniek. Als kandidaat is dit logisch. Hij verdenkt Anniek en de vrijstelling aan je mol geven betekent meer kans voor jezelf om erin te blijven.
Dennis wil Viv. Ook dit is logisch. Van hem weten we inmiddels dat hij kandidaat is en hij ziet voor zichzelf een betere kans tegen Anniek dan tegen Viv. Waarmee gelijk is bewezen dat hij inderdaad vol op Jon is gegaan, want anders geef je de vrijstelling natuurlijk aan degeen die je verdenkt de mol te zijn, en dat was beslist niet Vivienne.
Interessant is ook dat Jon in eerste instantie volhoudt dat het Anniek moet worden, en als Dennis dan vraagt waarom niet Vivienne, moet Jon met de billen bloot. Hij moet iets zeggen, maar wil niet prijsgeven dat het is omdat hij Anniek verdenkt. Dus zegt hij dat het is omdat hij denkt dat Viv ook wel zonder vrijstelling in de finale komt.
Ik vind dit een vreemde actie van Jon als eventuele mol. Vanuit kandidaatspositie is het volkomen te begrijpen dat hij de vrijstelling hoe dan ook aan Anniek probeert te geven, maar als mol had hij nooit zo ver hoeven gaan en gewoon tegen Dennis zeggen, wie wil jij, o, waarom dan, o, oke hoor.

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #391 Gepost op: 28-02-2009, 21:42:37 »
...
Ook bij de executie leek hij weer oprecht blij.
...

Zowel de reactie van Jon als Anniek bij de executie spreken boekdelen. Ze zijn oprecht blij in de finale te zitten. Zo goed kunnen ze echt niet acteren ::joehoe::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #392 Gepost op: 28-02-2009, 21:53:38 »
Niet onderschatten, het zijn echt heel goede acteurs.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #393 Gepost op: 28-02-2009, 22:27:11 »
Zowel de reactie van Jon als Anniek bij de executie spreken boekdelen. Ze zijn oprecht blij in de finale te zitten. Zo goed kunnen ze echt niet acteren ::joehoe::

Misschien was ze wel oprecht blij dat haar grootste tegenstander (zoals ze Dennis noemde) naar huis ging  ;D

Ben het met Daedalus eens: het zijn heel goede acteurs. dat hebben ze inmiddels wel bewezen met alle leugens en bedrog ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #394 Gepost op: 1-03-2009, 16:25:45 »
De kandidaten denken ook... "Anniek? Neh, dat kán niet! Die is zo obvious!" :P
Goh, waar kennen we die ook alweer van?
Ik denk dat Jon niet de mol is, het is voor mij één van de twee dames. Al heeft Jon wel heel veel streken uitgehaald, als hij de mol is, zoals gezegd is, is het een hele slechte.
Kennis is macht.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #395 Gepost op: 1-03-2009, 23:54:16 »
Ik heb net aflevering 3 nog weer bekeken en ik tot de conclusie kom dat Jon de mol niet kan zijn.
Bij het invullen van de test laten ze bij Jon de volgende vraag zien:
Stond de mol op het podium in het theater? Hij antwoord nee.
Een mol heeft toch alle vragen goed?????

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #396 Gepost op: 2-03-2009, 00:02:09 »
Geloof die getoonde testvragen nou niet.
Het maakt geen moer uit of een mol nou wel of geen goede antwoorden geeft, dat wordt allemaal toch handmatig verwerkt. Ze kunnen iedereen een rood scherm geven (zoals bij de 'bekendmaking' in afl 1), behalve de mol, of iedereen een groen scherm behalve de mol (zoals bij Annieks executie wellicht) of al geven ze iedereen een blauw scherm of een paars scherm of helemaal geen scherm, maar een percentage.

Bovendien, volgens jouw redenatie:
Jon kan de mol niet zijn, want hij vulde op de vraag 'stond de mol op het podium' Nee in (dus hij stemde niet op zichzelf)
Viviënne kan de mol niet zijn, want ze vulde bij de vraag 'Had de mol bij aanvang van de bagagebusopdracht één van de twee lichtste koffers?' Ja in.
Anniek kan de mol niet zijn, want ze vulde bij de vraag 'Stond de mol in de finale van het vrijstellingenspel?' Ja in.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2009, 00:14:05 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #397 Gepost op: 2-03-2009, 00:11:53 »
Als Dennis slim is liegt hij dat hij barst of wat ik nog veel eerder denk, heeft Froukje tegen hem gelogen (waarom ook niet? het is WIDM!), als Anniek de mol is verspreekt ze zich niet, maar zegt ze dit heel bewust, om zo net te doen of ze kandidaat is.
Van Jon vond ik opvallend dat hij de vrijstelling meteen naar Anniek wilde. Ben je de mol, dan kun je rustig het initiatief aan de ander laten, want het maakt niet uit. Maar hij wil Anniek. Als kandidaat is dit logisch. Hij verdenkt Anniek en de vrijstelling aan je mol geven betekent meer kans voor jezelf om erin te blijven.
Dennis wil Viv. Ook dit is logisch. Van hem weten we inmiddels dat hij kandidaat is en hij ziet voor zichzelf een betere kans tegen Anniek dan tegen Viv. Waarmee gelijk is bewezen dat hij inderdaad vol op Jon is gegaan, want anders geef je de vrijstelling natuurlijk aan degeen die je verdenkt de mol te zijn, en dat was beslist niet Vivienne.
Interessant is ook dat Jon in eerste instantie volhoudt dat het Anniek moet worden, en als Dennis dan vraagt waarom niet Vivienne, moet Jon met de billen bloot. Hij moet iets zeggen, maar wil niet prijsgeven dat het is omdat hij Anniek verdenkt. Dus zegt hij dat het is omdat hij denkt dat Viv ook wel zonder vrijstelling in de finale komt.
Ik vind dit een vreemde actie van Jon als eventuele mol. Vanuit kandidaatspositie is het volkomen te begrijpen dat hij de vrijstelling hoe dan ook aan Anniek probeert te geven, maar als mol had hij nooit zo ver hoeven gaan en gewoon tegen Dennis zeggen, wie wil jij, o, waarom dan, o, oke hoor.

Hier had ik ook al zo m'n bedenkingen bij. Opvallend dat niemand hier nog over begonnen is....(excuseer als dat wél het geval is, is bijna onmogelijk al het geschrevene hier bij te houden  ::hypocriet:: )
Graag had ik dat nu, van de 3 overgebleven kandidaten, Jon de mol is, maar ik vrees dat ik mn gevoel opzij moet zetten en overstap op Anniek  :-\\
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #398 Gepost op: 2-03-2009, 08:38:54 »
"Als mens was ik toch wel van hem gaan houden, en als Mol verdacht ik hem wel zo nu en dan" vind ik overigens wel een opvallende uitspraak.

Toch maar weer even naar boven halen; want hier is wat mij betreft te snel overheen gelezen ::tandpastasmiley::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #399 Gepost op: 2-03-2009, 12:55:04 »
Waarom? Als Jon hiermee bedoelt dat hij zelf de mol is, waar verdacht hij Rick dan van?
Keep calm and eat chocolates!