Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 87395 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #300 Gepost op: 8-02-2009, 12:36:32 »
Ik ben met jullie eens dat hij de meeste molacties heeft, maar ik denk toch gewoon nog steeds niet dat hij de mol is. Hij is volgens mij de wannabe-mol van 2009.
Wel de leukste wannabe-mol ooit..  ::rofl::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #301 Gepost op: 8-02-2009, 13:04:08 »
Sebstiaan heb deze aflevering ook iets goeds gedaan. Dat eigelijk voor een mol echt een hele domme actie is..
Met het fruit zoeken.. Hij en froukje hadden iemand die alles kon vertalen naar het engels.

Denk dat een mol sowieso probeert verkeerde fruitsoorten uittezoeken. Zodat ie daarna bij het waterpijp roken helemaal niks meer hoeft te doen als mol, omdat alles al verkeerd loopt..

Nee hij is mijn mol niet. ::ohno::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #302 Gepost op: 8-02-2009, 13:28:38 »
Sebstiaan heb deze aflevering ook iets goeds gedaan. Dat eigelijk voor een mol echt een hele domme actie is..
Met het fruit zoeken.. Hij en froukje hadden iemand die alles kon vertalen naar het engels.

Denk dat een mol sowieso probeert verkeerde fruitsoorten uittezoeken. Zodat ie daarna bij het waterpijp roken helemaal niks meer hoeft te doen als mol, omdat alles al verkeerd loopt..

Nee hij is mijn mol niet. ::ohno::

Ik zou hem niet te snel afschrijven hoor! Dat hij samen met Froukje iemand had gevonden om de woorden te vertalen wil niet zeggen dat hij dan niet meer gemold heeft. Het is juist slim eerst een vertaler zoeken en dan bijv. dingen verkeerd opschrijven of door elkaar halen..(daar is Sebas goed in).  Het is de eerst je best doen tactiek...om zo niet verdacht over te komen op je medekandidaten en vervolgens toch op sneeky wijze te mollen.. ::zwaai::

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #303 Gepost op: 8-02-2009, 14:40:50 »
Wat mij wel is opgevallen: Sebastiaan is heel erg duidelijk aan het mollen net als Joris vorig seizoen, maar ik hoor niet zo vaak van de kandidaten dat ze hem verdenken. Of ze denken dat hij het niet is omdat hij zo duidelijk molt of omdat wij als kijker anders naar hem kijken dan hun.  ::vergroot:: Je kan hem nog niet afschrijven, alleen jammer dat we weten dat er een pjh mol is, hij lijkt daar het meest voor in aanmerking te komen. Hij zegt tegen pjh dat hij 100% zker weet dat hij er niet uit gaat bij de executie en pjh liet een aflevering eerder doorschemeren dat hij denkt dat sebas het geld uit de pot heeft gehaald.  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #304 Gepost op: 8-02-2009, 15:01:30 »
Volgens mij heeft PJH helemaal niet laten doorschemeren dat hij denkt dat Sebas het geld heeft verduisterd.
Het leek er eerder op dat de pot is leeggehaald door de redactie zelf en dat straks het geld ergens opduikt in een of ander spel.....

PJH zegt gewoon wat de redactie vindt dat hij moet zeggen hoor!

Dus dit is totaal geen aanwijzing dat PJH Sebas de Mol vindt.

Volgens mij is dat echt allemaal onzin. PJH weet het niet en wordt geacht zo objectief mogelijk te presenteren. Hij krijgt aanwijzingen van de redactie die ons vooral veel zand in de ogen moet strooien!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #305 Gepost op: 8-02-2009, 15:03:11 »
2.3: reuzenrad) Stop 10: Sebastiaan haalt de goede combinatie Paula - Viviënne (allebei netnummer 070) uit elkaar. Er zijn nog 2 goede combinaties over. Er wordt 1000 euro verdiend in plaats van 1500 euro.
Ik ben nu met mijn eigen overzicht bezig, in mijn zoektocht naar een nieuwe mol, en ben ook bij dit punt aangeland. Had Sebastiaan dit wel goed kunnen doen? Was niet het enige foute koppel de cabine van Rick & Jon die al beneden stonden?
Sebastiaan had sowieso een goed koppel uit elkaar moeten halen. Er was voor hem maar één goede keuze, namelijk Dennis uit het bakje met Froukje halen.
Niet dat hij daardoor geen mol kan zijn, maar toch...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #306 Gepost op: 8-02-2009, 15:27:49 »
Had Sebastiaan dit wel goed kunnen doen? Was niet het enige foute koppel de cabine van Rick & Jon die al beneden stonden?

Je hebt gelijk. Of had hij gewoon weer mogen wisselen met Jon of Rick? Waarschijnlijk niet en moest hij een ander bakje kiezen. In dat geval moest hij inderdaad wel een goed koppel verbreken. Anniek - Hans (correct), Dennis - Froukje (correct) of Paula - Vivienne (correct).

En inderdaad had hij dan Dennis eruit moeten halen zodat Sebastiaan - Froukje met lengtes klopt. Dan waren er nog steeds 3 combinaties goed geweest. Dus hij had het wel beter kunnen doen dan wat hij nu deed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #307 Gepost op: 8-02-2009, 19:52:24 »
Als Sebastiaan De Mol is, is ie een hele goede :D. Had 'm 100% afgeschreven maar denk dat ik me nu toch ga aansluiten bij het sebas-kamp.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #308 Gepost op: 8-02-2009, 20:54:13 »
Dit roep ik al eeuwen, haha. Maar niemand die me wilde geloven. En dankzij RAT en Heinz met de genoemde molacties( ::ok::) gaan er meer in mijn mol geloven!! Als je dit zo ziet kan het niet anders zijn dan dat Sebastiaan de mol is hoor!

Ik zeg al vanaf voor het begin( ::rofl:: hij is mn schot voor de boeg) dat ie de mol is en ik stop niet eerder tot hij eruit is.

 ::joehoe::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #309 Gepost op: 8-02-2009, 20:59:41 »
Ik zeg al vanaf voor het begin( ::rofl:: hij is mn schot voor de boeg) dat ie de mol is en ik stop niet eerder tot hij eruit is.

 ::joehoe::

Saem ik doe met je mee...Sebastiaan is de mol....en nee ik lijd niet aan tunnelvisie ::pinokkio:: ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #310 Gepost op: 8-02-2009, 21:18:06 »
Saem ik doe met je mee...Sebastiaan is de mol....en nee ik lijd niet aan tunnelvisie ::pinokkio:: ;D

Ik ook niet  ::pinokkio::

 ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #311 Gepost op: 8-02-2009, 22:18:28 »
Wat me opvalt is dat Sebastiaan soms dingen doet, die in latere opdrachten voor hem (als mol) handig zijn.

Bij aflevering 3, bij de telefooncellen kiest hij meteen Rick als partner. Vervolgens raken ze een aantal keer de weg kwijt. Voor de laatste opdracht zoekt PJ o.a. drie kandidaten die nooit de weg kwijt raken. Dit zijn door de telefooncelopdracht natuurlijk niet Sebas en Rick. Zorgt Sebas er tijdens opdracht 1 voor dat hij bij opdracht 3 sowieso een walkietalkie in zijn hand heeft, en tegelijk dat Rick, die een race licentie heeft, niet achter het stuur van een auto komt te zitten?

In aflevering 5 doet hij weer zo iets. Hij biedt zich meteen aan als strateeg in het eerste team bij het ganzebord en onderbouwt dat door te zeggen dat hij tijdens de voorgaande opdracht zo strategisch bezig was (door de namen van het fruit te laten vertalen.) Hij kon toen zijn best doen, omdat de opdracht uit twee delen bestond. Een ideaal moment om de held te spelen. Vooral als je dat in het volgende spel de sleutel positie opleverd.

Dit gecombineerd met een paar biechts, maakt hem nu toch echt mijn nieuwe mol.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #312 Gepost op: 8-02-2009, 23:32:32 »
Mooie observatie Rat!
Haha Heinz, begin je het door te krijgen? Ik vond het al vreemd dat je op de verkeerde mol zat als supermollenspeurder :P
Ik stem al een tijdje op Sebastiaan, al twijfel ik ook nog erg over Anniek en misschien zelfs Vivienne, maar ik begin toch steeds meer overtuigd te raken van Sebastiaan. Hij doet de meeste mollenacties en brengt weinig geld binnen. En wat ze ons verder via montage willen laten geloven probeer ik altijd zoveel mogelijk te negeren.
En even twee dingen waarom hij het niet zou zijn ontkrachten:
Met dat fruit bleef de groep wel zo erg bij elkaar dat het voor hem erg moeilijk was om te mollen, ik kan me zo voorstellen dat Froukje voorstelt om iemand te zoeken die engels spreekt en dan is het wel vreemd om dan 'nee, slecht plan' te zeggen. Dan maar even de held spelen.
En misschien is Anniek wel de PJH-mol met haar David en Goliath (oeh, typische mollenactie die me weer deed twijfelen).
Ik vind het wel een mol met lef! Hij heeft het goed door. Inmiddels zit iedereen zo in dit spelletje dat je door opzichtig te mollen het minst verdacht wordt.

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #313 Gepost op: 9-02-2009, 12:37:31 »
Sebastiaan vind ik het moeilijkse te peilen van alle kandidaten. Ik denk bij hem altijd van het ene uiterste in het andere. Of hij is zeau teautaal de mol of hij is echt enorm fanatiek (dat ik denk van: dit is niet gespeeld, dit is een kandidaat). Wat WIDM betreft doe ik denk ik na al die tijd toch nog veel te veel op gevoel  :)
Laten we jabberen.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #314 Gepost op: 9-02-2009, 12:44:17 »
Dat heb ik nu ook met Sebstiaan. Hij jokt vaak en lijkt er erg veel plezier in te hebben. 

Tijdens de biechten  zit hij zo te na te genieten van zijn streken. Ik schrijf hem als mol af voornamelijk omdat de andere kandidaten hem niet verdenken.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #315 Gepost op: 9-02-2009, 13:47:31 »
Dat heb ik nu ook met Sebstiaan. Hij jokt vaak en lijkt er erg veel plezier in te hebben. 

Tijdens de biechten  zit hij zo te na te genieten van zijn streken. Ik schrijf hem als mol af voornamelijk omdat de andere kandidaten hem niet verdenken.

En dat laatste weten we dus niet voor 100% zeker, omdat de regie dat zo wil laten lijken. Misschien dat er meer kandi's op Sebas als mol zitten, maar laat de regie dat niet zien!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #316 Gepost op: 9-02-2009, 13:55:17 »
Het feit dat de andere kandidaten hem niet lijken te verdenken maakt hem wat mij betreft alleen maar verdachter.  ::tandpastasmiley::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #317 Gepost op: 9-02-2009, 13:59:03 »
Het feit dat de andere kandidaten hem niet lijken te verdenken maakt hem wat mij betreft alleen maar verdachter.  ::tandpastasmiley::

Precies, want dan ben je als mol heel goed bezig! Wij zien maar 50 min. per aflevering, zij zaten 24-7 bij elkaar. De mol MOET in zijn rol blijven, hij kan niet denken: oh, de camera's staan uit, ik kan weer ff normaal doen. Daarom is het juist zo knap dat hij weinig verdacht wordt, maar des te meer streken uithaalt! Lekker sneaky... heerlijk  ::tandpastasmiley::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #318 Gepost op: 9-02-2009, 16:17:13 »
Ik zou het geweldig vinden als hij de mol is. Niemand verdenkt hem, briljant.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #319 Gepost op: 9-02-2009, 16:43:25 »
O ja, over dat Anniek op Sebas heeft gestemd toen ze een rood scherm kreeg:
Ze zegt: Vandaag is de mol voor mij Sebastiaan.
Als je een vrijstelling hebt kan je die gebruiken om te kijken wie het in ieder geval niet is, 100% op iemand gaan en als je dan een rood scherm krijgt kan die het niet zijn.
Dus misschien verdenkt ze Sebastiaan (dat vertelt ze), maar wil ze van haar 2e verdachte weten of die het inderdaad niet is (die zou ze dan invullen).
Dus ik weet niet wie ze heeft ingevuld (niet vivienne in ieder geval), maar misschien ook wel niet Sebastiaan.
Bovendien kunnen ze enorm knippen en plakken met die verdenkingen. In serie 4 bleek dat Chandrika ook al zeker 2 afleveringen op Elise zat, maar ze monteerden er voor de spanning in dat ze tot in de finale op Ron stemde.  ::oink::
Hm, ik begin me in vreemde bochten te wringen. Volgens mij helemaal niet nodig, Sebastiaan doet genoeg verdachte dingen.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)