Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 87529 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2009, 13:49:59 »


edit: Het laatste denk ik. Moet je nou zien wat ie doet na afloop van die opdracht, als Pieter Jan zegt dat de opdracht niets heeft opgeleverd omdat alle drie de teams er hadden moeten zijn. Dan doet Sebastiaan net alsof ie moet lachen, en verbergt hij zijn gezicht. Om te doen alsof ie de Mol is natuurlijk, hopend dat iemand het ziet. Het ziet er vrij doorzichtig uit.

Had ik eerder geïnterpreteerd als "Wij deden het zo slecht, maar die andere 2 teams kennelijk nog slechter?!". Maar zou ook kunnen dat ik dat zag omdat dat was wat ik zelf dacht op dat moment  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2009, 13:57:55 »
Kijk Rick erachter staan, die grijnst ook. Is dat dan ook iemand die doet of hij de mol is  Heinz?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2009, 14:07:11 »
Kijk Rick erachter staan, die grijnst ook. Is dat dan ook iemand die doet of hij de mol is  Heinz?

Ja, ik zeg ook maar wat. ::rofl::

Ik kreeg dat idee toen ik Sebastiaan zo zag. Die hele opdracht vind ik 'm net Joris, met zo'n duidelijk 'lieghoofd'. En Rick verbergt zijn hoofd niet zoals Sebastiaan doet.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2009, 14:16:09 »
Heb het net nagekeken, hij wrijft gewoon met zn handen over zijn gezicht terwijl Rick en hij samen lachen omdat al hun harde werken voor nix is.
Maar een mol weet dat natuurlijk dat de rest nog lang niet in aantocht is. En kan als held binnen komen in tegenstelling tot de rest.
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2009, 14:25:37 »
Heb het net nagekeken, hij wrijft gewoon met zn handen over zijn gezicht terwijl Rick en hij samen lachen omdat al hun harde werken voor nix is.
Maar een mol weet dat natuurlijk dat de rest nog lang niet in aantocht is. En kan als held binnen komen in tegenstelling tot de rest.
 ::zwaai::

Is ook zo. Het was maar een interpretatie van mij. Een gevoel dat hij de Mol speelt en niet is. Want volgens de feiten kan ie het prima zijn. Het gevoel uitleggen gaat niet, dus onderstaand plaatje helpt ook niet, maar toch, misschien dat anderen ook het Jorisgevoel (zou zo een titel van een nieuw programma voor hem kunnen zijn) bij Sebastiaan hebben:

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2009, 14:28:04 »
Is ook zo. Het was maar een interpretatie van mij. Een gevoel dat hij de Mol speelt en niet is. Want volgens de feiten kan ie het prima zijn. Het gevoel uitleggen gaat niet, dus onderstaand plaatje helpt ook niet, maar toch, misschien dat anderen ook het Jorisgevoel (zou zo een titel van een nieuw programma voor hem kunnen zijn) bij Sebastiaan hebben:

Aan de ene kant is het wel grappig, maar het begint me nu een beetje te irriteren. En als hij de mol is zou ik het natuurlijk heel jammer vinden, het zou dan te duidelijk zijn.  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2009, 14:28:22 »
Omdat hij zo vreselijk veel in beeld is, verwacht ik eigenlijk dat 'ie er binnenkort wel uitligt.
Ook totaal niet mijn mol overigens.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #147 Gepost op: 23-01-2009, 14:35:28 »
Zoals eerder gezegd: Sebas is mijn PJH-mol...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #148 Gepost op: 23-01-2009, 14:40:21 »
"Wie Is De Mol?"
(ondertitel: "En wie is de PJ-mol?")
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #149 Gepost op: 23-01-2009, 14:41:26 »
"Wie Is De Mol?"
(ondertitel: "En wie is de PJ-mol?")
:)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #150 Gepost op: 23-01-2009, 14:43:15 »
Zoals eerder gezegd: Sebas is mijn PJH-mol...

Ik sluit bij je aan. Hij zal vlak voor de finale er wel uitvliegen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline diaantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2009, 20:46:52 »
in de eerste afl. hoor je PJ dit zeggen:

Een van jullie is door de oud-mollen aangewezen om nu de mol te zijn.
Die ene, waar die ook staat, die wens ik heel veel succes.

Kijk eens naar het gezicht van Sebas. Zijn gezicht spreekt tog boekdelen?!?!  ;)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2009, 01:57:12 »
Ik begin ook een beetje te vermoeden dat hij de PJH mol is (dacht aldoor dat dat Hans is, maar die is er wel vroeg uit). Helaas, ik vind dat hij het leuk doet, als kandidaat of mol. En als kandidaat verdient hij het om in de finale te komen met Dennis. Maar volgens PJH gaat zijn mol er uit. Jammer dat hij dat gezegd heeft, achteraf :S
Maar, mocht hij de PJH mol zijn, dan speelt de echte mol hier misschien wel op in door in het dagboek de verdenking op Sebas te leggen (met Tricky, bepaalt soort taalgebruik, enzovoort).

En als hij nepmolt, vond ik het minder irritant dan hoe Joris dat aanpakte (hoewel ik Joris overigens verder een onmisbare schakel was voor een geslaagd molseizoen. Heb ook wel erg genoten). En ook wel leuk dat hij een beetje stookt, met die boekjes enzo.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 02:01:08 door annebeth »

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2009, 16:14:13 »
Sebastiaan is echt mijn favo kandidaat. Hij snapt het spel tenminste en ik heb het gevoel dat hij graag WIL winnen, en ook het gevoel heeft dat hij KAN winnen. Dat mist nog wel eens bij bepaalde kandidaten... Sebas speelt gewoon precies zoals een goede kandidaat dat doet: Hij zorgt dat hij opdrachten haalt, maar toch twijfels optrekt bij de overige kandidaten. Hij doet het eigenlijk best goed! Wel jammer dat hij geen flauw idee nog heeft wie de mol nou is, maar ja, dat heeft volgens mij niemand echt :P

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2009, 16:51:25 »
Ik heb precies hetzelfde RJB :)
En Dennis vind ik ook in het ik wil/kan winnen straatje vallen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2009, 18:33:58 »
Ik vind hem eigenlijk meer een Sander de Heer figuur.
Zo super enthousiast en gedreven, en er dan inderdaad voortijdig uitvliegen.  ;D

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2009, 18:48:25 »
Veeeeel aan het woord idd....en veel in beeld..
In aflev. 3 doet hij alsof hij erg teleurgesteld is en vraagt na de telefoonopdracht:" Is het klaar? Neeeee...". Komt niet oprecht over...
Maar... bij de biecht meldt hij dat Paula zo overduidelijk zegt na de auto-opdracht:" Is het klaar?"...en dat vindt hij verdacht...hmmmm.

En waarom heeft hij als enige een plastic kapje op zijn helm? Figuurlijke bescherming van de productie??  :P

Mooie PJ-Mol ..

maltho thi afrio lito

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #157 Gepost op: 25-01-2009, 23:11:02 »
Ik heb ook zwaar het gevoel dat hij molt om verdacht te worden. Maar is dat niet precies wat de productie ons wil doen geloven? De mollenacties zo overduidelijk in beeld brengen dat wij hem collectief afschrijven? Hm, ik vind hem erg verdacht, hij doet toch een hoop dingen fout.
- duo uit elkaar halen bij de bakjes
- vrijstelling vinden zodat de opdracht afgelopen is
- kaartje weggooien
- een kandi bij de verkeerde camera willen zetten
- wellingwood verkeerd doorgeven

en misschien molt hij wel zo opzichtig doordat hij zich niet heeft voor kunnen bereiden?

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2009, 09:30:03 »
Ik heb ook zwaar het gevoel dat hij molt om verdacht te worden. Maar is dat niet precies wat de productie ons wil doen geloven? De mollenacties zo overduidelijk in beeld brengen dat wij hem collectief afschrijven? Hm, ik vind hem erg verdacht, hij doet toch een hoop dingen fout.

Ik twijfel ook weer erg. Ondanks dat ik Sebastiaan hierboven nog als 'Joris' bestempelde. Nu denk ik weer dat ie het misschien toch is.. Als het kiezen is tussen Paula en Sebastiaan, die allebei duidelijk mollen, kies ik voor Sebastiaan als Mol. Want Sebastiaan wordt in aflevering 3 helemaal niet genoemd als verdachte door zijn medekandidaten.. (Wel gek als Sebastiaan de Mol is, is dat Anniek hem in afl. 2 als Mol noemt bij de test, en dan rood krijgt.)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2009, 09:38:16 »
Denk dat sebastiaan niet de mol is.. Het ligt er te dik bovenop. Vind ik.
Dan kan die nog wel de mol zijn, maar dan wel een slechte mol.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !